Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

HONDA CIVIC: A szamuráj csábítása

2018. március 15. - Antalfy Krisztina

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Executive CVT // TESZT

Mindig boldogsággal tölti el a szívünket, ha egy különleges tesztautó érkezik hozzánk. Jelen tesztünk főszereplője a Honda legújabb Civic generációjának a Sedan változata, amely igazi fekete köntösben és csúcsfelszereltségben érkezett a tesztre. Lássuk hogyan teljesített a japánok legújabb és egyben legszebb üdvöskéje.

29313074_1699466520121918_7525126677932802048_o.jpg

A Honda mindig is úgy élt a tudatunkban, mint egy olyan különlegesen pontos és értékes szerkezet, mint egy svájci óra. A megbízhatóságuk mindig is legendás volt, baráti beszélgetésekben gyakran a Honda a mérce, hiszen aki elégedetlen volt az autójával, bátran ajánlották Neki a Honda termékeit. A Civic legújabb, immár tizedik generációja a tavalyi évben érkezett. Tesztünk főszereplője pedig a Civic modellcsaládnak a sedan verziója, amely jelenleg a Honda modellpalettájának a legnagyobb autója, egyben csúcsmodellje is.

29214845_1699466600121910_7749745753752338432_o.jpg

Külcsín:

A tesztautó átvételére szerencsére egy január végi, napsütéses napon került sor. Egy különlegességet az átvételkor már fel is felfedeztünk, tekintve, hogy az autó forgalmija szerint piros volt. Miközben a tesztautóra vártunk, egy piros színű autó érkezését reméltük, de meglepetten fedeztük fel, hogy élőben fekete színű, ráadásul napsütésben lilás színeket is fel lehet fedezni az autón. Executive, legmagasabb felszereltségű autónk már kívülről hirdette, hogy egy nagyon extrázott prémium modell.

29216628_1699466610121909_2532376296122482688_o.jpg

Nagyon sportos, határozott vonalakkal rajzolták meg az autót a tervezők, minden szegletéből sugárzik a japán pontosság és átgondoltság. Az egész autó a mai autókhoz képest laposan fekszik az úton, extraként spoilerekkel is fel volt felszerelve. Az orr részen a japán kard motívum formáját fedeztük fel, mind a lámpák, mind a hűtőmaszk nagyon harmonikusra és szépen sikerült, nem sajnálták a sok króm kiegészítőt az autóra. Középen minden eddiginél méltóságteljesebben ragyog a Honda márkajelzés.

29257735_1699466636788573_8372487944061059072_o.jpg

A fényszórók led fénytechnikával működnek, igen különleges a megjelenésük, valamint a fényerejük is nagyon meggyőző. Oldalnézete a legjobb limuzin hagyományokat követi, nagyon szépen sikerültek a krómkilincsek, valamint az ablakok felső keretére került szintén egy kis króm. Az autóról sem hiányzott már a legújabb divat szerinti cápauszony antenna sem. Sajnos már ezen az autón sem található semmilyen védelem, tekintve, hogy minden eleme fényezett, így a kaszni megóvása érdekében ajánlatosabb nem szűkebb beállókba beparkolni. Az autó hátsó traktusa méltó lezárása az egész formának, led technikás lámpák, modern japános vonalak jellemzik.

29314741_1699466500121920_3589733013161771008_o.jpg

Az autó 17 colos alufelniken gurult, amelyek sajnos nagyon sérülékenyek. Az autó török gyártásból érkezik, de mi nem fedeztünk fel ebből hátrányt, teljesen japános összeszerelést sugall minden eleme az autónak.

Belbecs:

Az autó kulcsa sajnos csak átlagos megjelenési szintet képvisel, csúcsmodellhez méltóan ehhez el kellett volna egy szebb példány. Az ajtók a szép kilinccsel könnyen és tágra nyithatóak, nem utolsó sorban nagyon szép hanggal nyílnak, záródnak. Belül egy igazi japános hangulat fogad.

29244323_1699466526788584_8512716564691156992_o.jpg

Csodaszép kivitelezésű világos, vaj színű bőr ülések, puha anyagok és harmonikus, modern formák mindenütt. Az ajtók szépen burkoltak, bőrrel és ezüst betéttel látták el őket.

img_20180201_102105.jpg

Nagyon mélyre kell ülni az ülésbe, de igazán kényelmesek és tág határok között állíthatóak. Az egész kabin ahogy körbe nézünk nagyon egyben van, egyből otthonosan érzi magát benne az ember.

29214251_1699488053453098_4857013966259355648_o.jpg

A kormány multifunkciós, extra finom puhaságú bőrrel burkolt, nagyon jó a fogása. Apró, de kedvenc részletem rajta, hogy a hangerő gomb simításával lehet fel-le állítani a médiarendszer hangerejét. Fantasztikusan jó és pontos a működése.

29217074_1699466580121912_4593298885476089856_o.jpg

A műszerfal teljesen digitális, gazdag grafikai elemekkel látták el. Bal oldalon a víz hőfok kijelzője, középen a fedélzeti számítógéppel ellátott kombinált km/h kijelzője, jobb oldalon pedig a benzinszint mutatója került elhelyezésre. Nagyon szép, ahogy minden indítással a kék alapszínnel operáló mutatók végigfutnak fel le a rendszeren. Az autó központi médiarendszere szép grafikájú, okosan, könnyen kezelhető, de egy nagyobb kijelzőt azért megérdemelt volna az autó. A hangminőség viszont fantasztikus az autóban, gazdag tónusok jellemzik, igazi guruló koncerttermet varázsolhatunk belőle. Kapunk a rendszerhez USB csatlakozót, valamint a mobiltelefonunkat is tudjuk csatlakoztathatni a rendszerhez.

img_20180201_102054.jpg

A középkonzolon találjuk még az okos és hatékonyan működő légkondicionáló rendszer kapcsolóit, valamint a csodaszépen dolgozó CVT fokozatmentes automata váltó karját is. Kapunk még az ülésekhez elöl hátul egyaránt, télen eszméletlen hasznos és hatékony 3 fokozatos ülésfűtést is.

img_20180201_101846.jpg

A kabin minden irányban elöl hátul nagyon tágas, a világosságért az árnyékolóval ellátott tetőablak felel. A csomagtartó is minden igényt kielégítően tágas, 519 literes, minden csomagunkat el tudunk rejteni benne.

29244619_1699487993453104_7857985024170131456_o.jpg

Induljunk!

Piros színnel izzó nyomógomb megnyomása után kel életre autónk lelke, az 1.5 literes négyhengeres 182 lóerős turbós benzines erőforrás, amelyhez egy fokozatmentes CVT automata váltót kapcsoltak a japánok. Ez a motor a legújabb generációs Earth Dreams motorcsaládból származik.

29214001_1699488016786435_2014530590300176384_o.jpg

Alapjáraton rezzenéstelenül néma járású a benzinmotor, hangját a fordulatszám emelésével sem hallani. Menet közben a futómű igazán otthonos, puha utazást tesz lehetővő, nem ráz, puhán, pontosan siklik az autó az úton.

29249691_1699488033453100_3709785853120217088_o.jpg

A CVT váltó a legjobb hagyományokat követi, nem pörgeti a motort feleslegesen, igazán sportosan viselkedik 182 lóerős motorral ellátott autó. Kapunk a motorhoz egy ECON energiatakarékos módot is, amelynek a műszerfalon egy zöld leveles piktogram visszajelzés jár. Egyébként a motor az ECON mód ellenére is határozottan keveset kér enni a benzinkúton, tesztünk átlaga 7,9 litert mutatott, amely egy ekkora és ilyen dinamikájú automata váltós autótól több mint kiváló eredmény. Menet közben nem zörög semmi a kabinban, az örök életet sejti az egész autó kivitelezési minősége. A kormánnyal könnyen és pontosan terelhető az autó, a vezetési segédberendezések felszereltsége is teljes az autóban. Parkolni a beépített érzékelőkkel gyerekjáték, de azért tolatáshoz elkél a tolatókamera. A led lámparendszer esti működése nagyon jó, igazán szép és erős a fénye, automata reflektor is jár a rendszerhez. Valami viszont nem teljesen volt jó, ugyanis gyakran ránk villantottak a szembejövők, vakították őket a fények. 

29216241_1699466560121914_2456278267435417600_o.jpg

Összességében

Igazán elégedettek lehetnek a Hondánál, hiszen egy igazán kifinomult és nagyon jó autót alkottak. A japán gyár minden legjava benne van az autóban, de persze ennek meg is kérik az árát. 8.800.000 Ft-ért az autó tényleg az autóipar legjavát nyújtja egy igazán modern formába csomagolva. Aki egy kicsit a japán kultúra kifinomultságára és megbízhatóságára vágyik ne válasszon mást, nézzen körül a Hondánál, biztosan megtalálja a számára legkedvesebb változatot.

A tesztautót a rendelkezésünkre bocsátotta a Honda Hungary

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr2613742234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása