Citroën C3 1.6 HDI Shine // TESZT
Mindig nagy örömmel tölt el, amikor egy autómárka marketing képviselője lehetőséget ad arra, hogy kipróbáljunk egy új autót itt a blogon. Ráadásul ismét mi tesztelhettük első ízben az autót, tekintve, hogy vadonatújan, még üdén, frissen, ropogósan került hozzánk. A Citroën C3-as modellje már másodízben jár nálunk, jelen esetben dízel kivitelben. A korábbi változat egyik legnagyobb kedvencünk volt korábban, nézzük, hogy most mit nyújt a francia márka kis büszkesége.
Mindig is nagyon nagy rajongója voltam a francia nyelvnek, ételeknek, sanzonoknak és persze az autóknak - mással nem összehasonlítható puhaságú kényelmük és szolgáltatáskínálatuk miatt. A Citroën legújabb nemzedékű C3-as kisautója a csodaszép fekete-fehér kétszínű fényezésével egyébként is telitalálat volt a szívembe, de a korábban tesztelt piros modellel ellentétben ez a modell most már a páromnak is tetszett.
A C3-as jelenlegi nemzedéke már a harmadik a Citroennek, amely immár inkább a látványra helyezi a hangsúlyt, igazi mással össze nem téveszthető lett a formája. Megnőtt az autó a modellváltással, és a tesztautó igazi crossover megjelenést is kapott, de vigyázzunk, mert azért meredek terepre nem való az autó.
Külcsín:
A Citroen a C3-as formájának eddig máshol még nem látott újszerű köntöst álmodott meg. Épp ez a tulajdonsága szerethető annyira a gyártónak, hisz mindig inkább diktálják, mint követik a divatot.
Ez az autó kívülről igazán gyönyörű lett, mindene egyedi és különleges. A tesztautó a legmagasabb Shine felszereltséggel érkezett hozzánk, ennek ellenére nem igazán éreztük teljesnek a felszereltségét. A korábbi modell egy igen sok extrával felruházott kivitel volt, sok sok feláras kiegészítővel. Jelen tesztautónál a legjobban a kulcs nélküli indítást, a fogalomfigyelőt és az előlapi kamerát hiányoltuk.
A lámpák ugyanakkor a legnagyobb kedvenceim voltak az autónak. Az orrészen 3 részre voltak osztva az autó világítótestei. A legfelsőbb szinten a Citroen márkalogó folytatásai voltak a nappali LED-es menetfények. Alatta található a fő fényszóró, amelyek sajnos még mindig nem led-es technikájúak. Ezek alatt pedig a ködlámpák kerültek elhelyezésre, amelyek igazi divatmodellként a tető színével megegyező színű díszkeretet kaptak. Viszont mivel ezek feketére fényezettek napsütés hiányában beleolvad a lökhárító amúgy is fekete színébe. Itt hogy a formai játék működjön javallott, hogy más színezést rendeljünk.
Az autó oldalán itt még egy levegővel telített műanyag kiegészítő, ún. Airbump oldalvédő került elhelyezésre, amely a parkolóban nekiütköző bevásárló kocsi sérüléseitől kívánja óvni a karosszériát.
Újabban ezt a kiegészítőt a Citroen már kezdi hanyagolni újabb modelljein, kár érte, mert hasznos és szép kiegészítő.
Az autó teteje eltérő, fekete fényűre lett színezve, a C oszlopon még egy ugyancsak fekete matrica választja el a karosszéria alsó fehér színétől. Sajnos ugyancsak a fekete színnek tudható be, hogy teljesen összefolyik a kettő. A hátsó traktus is dinamikusan divatosra sikerült, a lámpák 3d formai játéka nagyon jó, főleg éjszaka, egy izzó kályha motívum jut az ember eszébe róla, de sajnos még itt sem ledes technikájúak.
Az autót körülburkolták a crossover feelinget erősítő műanyag burkolatokkal, amely igazán harmonikusan él együtt a tesztautó 16 colos alufelnijeivel, amely végre komfortos utazást is lehetővé tesz.
Belbecs:
Az autó a korábban tesztelt modellhez teljesen megegyező volt. Sajnos itt hagyományos nyomógombbal tudjuk nyitni az ajtókat, a kulcs nélküli nyitás-indítás még a legmagasabb felszereltség esetén is kiegészítő extra. Ugyanakkor továbbra is süt a belső térből a extravagancia. Külön kiemelném itt is, hogy mekkora kedvenc részletem az autó ajtajain elhelyezett bőrborítású behúzó, amely egy bőrönd fogantyújához hasonlít. Igazi avantgárd részlet.
Az ajtó egyébként nagyon könnyen, tágra nyílik, könnyű a ki-beszállás, szép a csukódási hangja. Ellenben a jobb oldali ajtó sajnos egy kicsi gyártási beállítási hibát szenvedett, a B oszlopon nagyobb volt az illesztési hézag, mint kellene, ez nem méltó az autó egészéhez. Az ülések formája és kinézete a legújabb divat szerinti, piros színekkel operál. A piros szín visszaköszön továbbá a műszerfal szegélye körül is.
Az ülésben helyet foglalva könnyen megtaláljuk az ideális vezetési pozíciót, tág határok között állítható az ülés, nagy a belső tér. Ellenben az utas ülés nem engedhető elég mélyre. Előnyben vannak még a kisebb növésű vezetők is, ugyanis máshol nem látott módon előre lehet húzni az ülést. A jelen tesztautónál feltűnt hogy a kormány nagyon messzire benyomul az utastérbe, nem lehet mélyebbre állítani. Viszont ki-beszálláskor a messzire benyúló kormány miatt a B oszlopba ütközik a testünk, egyszóval nagyobb növésűeknek egy kicsit szűk a beszállási tér és kényelem. Nagyon jó viszont a beltér LED technikájú világítása, erős, fehér fényű.
A műszerfal még a régi iskolát követi, sajnos még nem digitális, de nagyon könnyen leolvasható. Bal oldalon a km/h mutatója, jobb oldalon pedig a fordulatszám mutatója kapott helyet. Az órák közrefogják a kis központi kijelzőt, amelyen a fedélzeti számítógép adatai hívhatóak elő. Öröm, hogy kapott az autó vízhőfokmérőt is, sok autóban már ez elmarad. Mellette található egyébként a benzinszint mérője. A formai játék folytatódik a légbeömlők megjelenésében is, nagyon különleges és szép a kinézetük a krómszegéllyel.
Az autó médiarendszere itt is egy 7 colos kijelzőn keresztül tudatja velünk az autó lehetőségeit. Ugyanis a légkondicionáló működésétől, a rádión, a zene és navigációs rendszeren keresztül minden ezen a kijelzőn keresztül kezelhető. Kicsit körülményes, hogy a légkondicionáló beállításait a menüben keresgélve kell állítani, egy kis megszokást igényel. A rendszerhez tudjuk kapcsolni természetesen a mobiltelefonunkat is, és a pendriveon elhelyezett zenénket is. Az autó hangszórói egyébként sajnos csak az átlagos szintet ütik meg, az autó szinte kiállít egy prémium kategóriás hangrendszerért.
A hátsó traktus 2 felnőttnek is kényelmes, de a hosszú lábúaknak már kevés a hely. A csomagtartó kisautóhoz mérten eléggé tágas meglepő terjedelmű csomagot tudtunk elrejteni benne.
Induljunk:
Jelen tesztautónk lelke a PSA egyik, ha nem a legjobb motorja. Az évek alatt tökéletesre fejlesztett 1.6 HDI 100 lóerős aggregátja. Ezt a motort mi nagyon szeretjük, már több ízben volt szerencsénk kipróbálni. Fogyasztása, dinamizmusa és működési kultúrája egyaránt az autógyártás élvonalába emeli. Kár lenne érte, ha a jövőben nem gyártanák már ezt a kiváló dízelmotort. A tesztfogyasztásunk még a legnagyobb városi dugóban sem kúszott 5 liter fölé, városon kívül pedig egy egyenes éhező művész a motor, ilyenkor elketyeg 3,7 és 4 liter között is. Eközben a dinamikája lehengerlő. Bármilyen forgalmi helyzetben lehetünk, ez a motor mindent megold.
Francia modellhez hűen nagyon puha a futómű beállítása, ezért fékezéskor erősen bólint a karosszéria. Ennek a puha felfüggesztésnek ugyanakkor az előnye a komfortos haladás és magas fokú úthiba elnyelő képesség. A nagyobb távok leküzdése nem jelent akadályt.
A korábban tesztelt 17 colos alufelnivel szerelt tesztautó kicsit dobált a nagyobb úthibákon. Jelen esetben a 16 colos alufelnikkel már a helyére került minden. Puhán, csendesen siklik az autó, egyáltalán nem botlábú a C3-as. Az autó még nagy sebességgel is pontosan követi az ívet, biztos a haladás. A kormány fogása nagyon jó, puha, könnyű, kis erővel forgatható. A kezelőszervek is puhán járnak, a kormányon elhelyezett nyomógombokkal szinte minden vezérelhető az autóban. A váltó francia modellekhez képest hosszú úton jár, annyira nem is pontos, a hátramenetet pedig minden második alkalommal vette csak be, de ezt betudtuk a bejáratás időszakának. A navigációs rendszer okos és jó, nem találkoztuk a korábban tapasztaltakhoz hasonló elkalauzolással.
Összegzés:
A Citroen városi Crossover génekkel beoltott kisautója igazi francia hódító. Dízel kivitelben nyújtja azt az autó, amit a kinézete is sugall. Megjelenése formabontó, szolgáltatásai és kényelme szinte felül múlja az elvárásokat. Citroen C3-ast dízel kivitelben most 300.000,- Ft kedvezménnyel 4.080.000,- Ft-tól adnak a márkakereskedők, de aki a tesztautóhoz hasonló megjelenésűt és kivitelűt szeretne az 5 millió forint körüli összegre számíthat. Nálam a szerelem továbbra is tart iránta.
Köszönjük a tesztautó lehetőségét a Citroen Hungáriának!
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_