Citroën C3 Aircross 1.6 Hdi Shine // TESZT
Mindig nagy izgalommal várom, amikor egy Citroën érkezik Hozzánk tesztre. Nem vitás, hogy igen nagy rajongója vagyok a francia gyártó termékeinek. Ezt az autót egyszerűen lehetetlen megunni. Jelen tesztünk főszereplője a márka legújabb üdvöskéje a C3 Aircross dízel változata, amely egy új üde színfolt a SUV kategóriában. Nem hazudtolta meg önmagát, ugyanúgy szerettük, ha nem jobban mint a korábban Nálunk járt benzines modellt.
A Citroen mindig is extravaganicát képviselte az autóiparban. Autóit mindig mással össze nem hasonlítható megjelenéssel ruházta fel. Ilyen lett a C3 Aircross modell formája is. Ezt a tulajdonságát szerettük mindig is a gyártóban, hogy mindig a saját útját járta a modelljeivel. A C3 Aircross formája a kis C3 Suvosított formáját örökölte, amely az alapjait adta. A C3 modell volt eddig a nagy kedvencem, de valahogy a C3 Aircross modellben a forma mindennél jobban működik.
A SUV kategória mára igencsak népes tábort alkot, sok-sok versenyző száll ringbe a vevők kegyeiért. A C3 Aircross éppen ebben a kategóriában akar vevőkre találni, amelyben igen jó esélyekkel indul, főleg a tesztelt dízel kivitelben.
Mellette szól a teljesen személyre szabhatóság, tekintve hogy majdnem 85 féle variációban kapható, a térkínálat, valamint a díjnyertes motorkínálat is. A vevő ízlése szerint válogathatja össze a színes karosszéria betéteket, az ülések színét és anyagát, valamint a műszerfal színeit, anyagait is.
Külcsín:
Tesztautónk a legfigyelemfelkeltőbb színben és legmagasabb Shine felszereltségben érkezett hozzánk. Így kerültek rá fekete színű betétek a tetősínre, a külső tükrökre, a főfényszóró keretére, valamint az alufelnikben szereplő márkajelzés keretére. Kívülről az autó nagyon sok hasonlóságot mutat a C3 modellel, de mintha eleve ilyennek képzelték volna el az autót, annyira jól működik minden az új C3 Aircross formáján.
Az autó igen nagyot nőtt, ami már kívülről is igen tágas utasteret sejtet. Az orr részen ugyanúgy megtaláljuk a LED menetjelző fény csíkokat, amelyek egy díszlécen keresztül futnak össze középen a márkajelzésben.
Lejjebb átalakult a lámpák elhelyezése, egy búra alá került a ködlámpa és a főfényszóró is. A színes betéttel nagyon szép a megjelenése, de egy LED fényszóró azért beleférhetett volna, ez továbbra sem rendelhető az autóhoz.
A SUVosság hozadéka az alsó ezüst díszbetét, valamint az oldalsó kerék körüli műanyag toldatok. Sajnos az autó oldaláról eltűnt az Airbump, így az autó oldala már teljesen védtelen lett. A hátsó traktus is éppen előnyére változott, a hátsó lámpák kaptak egy fekete selyemfényű díszkeretet, ettől a formai játéktól sokkal felnőttesebb a megjelenése.
A hátsó műanyagbetét is szépen sikerült, viszont a hátsó tolatólámpa nagyon sérülékeny helyre, hátsó lökhárító jobb alsó sarkába került. Dicséretet érdemel viszont az autó, hogy már a hátsó rendszámtábla világítás is LED technikát kapott, így az esti fényjáték már nagyon magas prémium szintet képvisel. Az autó teteje helyt ad a gyönyörű panorámatetőnek, amelynek első fele elektromosan nyitható.
Az alufelnik egy számmal kisebbek 16 colosak, mint a korábban tesztelt modellel, de ugyanolyan gyönyörűen sikerültek, mint nagyobb társuk, igazi míves munka a tervezők részéről, régen nem láttunk ilyen jól sikerült formát.
Belbecs:
A tesztautó bicskakulcsos kivitelű volt, hiányzott belőle a kulcs nélküli indítás. A Citroën extravaganciáját képviseli az, hogy a kulcshoz megkapjuk az autó kicsinyített makettjét a kulcsra fűzve. Nagyon különleges és szép megoldás ez. A kulcs megnyomására kinyílnak az ajtók és az elektromosan behajtott külső tükrök és felgyulladnak az üdvözlő fények, még a külső tükör alól is feldereng egy-egy LED fény.
Az ajtók hatalmasak, de könnyen és nagyon szép hanggal záródnak. Ez már tényleg az prémium szint, amit egy vevő elvár a pénzéért. Belül a C3-ban megismert formák fogadnak, de mégis minden egy nagyobb szintet képvisel. Az ajtókról eltűnt a bőröndfogantyú behúzó, itt szépen kivitelezett textilbetét került most elhelyezésre.
A beltérben a külső színnel harmonizáló narancs színek és annak árnyalatai dominálnak fekete-szürke tónusokkal. Minden forma amerre tekintünk igen kellemes a szemnek. Magasra kell ülni az autóban, de az ülések kényelme nagyon jó. Kellően mélyre engedhető, tág határok között állítható, igen könnyen megtalálható a számunkra kellemes vezetői pozíció. A kárpitozás itt jó minőségű szövet volt, amely ugyan nagyon szép és igényes, de sajnos ülésfűtés hiányában a hideg reggeleken garantált bennük a felfázás. A kormány fogása és anyagai ugyancsak jók, multifunkciós, bármi kezelhető róla az autóban. A műszerfal hagyományos mutatós kivitelt kapott, újdonságként a bennük elhelyezett másodlagos kijelző jobb felbontása tűnt fel a korábban tesztelt C3-as modellel szemben.
Az autó médiarendszere egy 7 colos megjelenítőn keresztül jelenik meg, igen jó felbontás, kirobbanó fényerő, de kusza kezelés jellemzi. Minden erről a kijelzőről kezelhető, a légkondicionálótól, a hangrendszeren át a navigációig. Az okostelefont is könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig a médiacsatlakozóba csatlakoztatott pendriveról is hallgatni tudjuk. A Navigációs rendszer egyébként új 3D navigációs technikát kapott, amelyen két ujjal is lehet zoomolni, a tökéletesített térkép adatbázisnak köszönhetően pedig a navigáció is hatékonyabb lett. A műszerfal egyébként kevés ponton változott igényesebb anyagok kerültek rá a vezető és az utas elé és fordított technikát kaptak a légbeömlők.
A beltér éke egyértelműen a nagy felületű nyitható üvegtető, amely nyitott és csukott állapotában is feldobja a belső hangulatot és fényben fürdeti az utasteret. A kategóriájában egyedülálló, elektromos vezérlésű, szakaszosan nyíló berendezés belülről közel 1 m hosszú üvegfelületet jelent, mely sötétítővel és egy LED-es fehér fényű fénysorral van felszerelve.
A kabin helykínálata egyébként igen nagyvonalú, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben. Extraként kaphatunk a hátsó ablakokra napellenzőket is. A csomagtér 410 literes alapmérete a csúsztatható üléspadnak köszönhetően 520 literesre növelhető. A hátsó ülések lehajtásával pedig akár 1289 literes csomagtartó-kapacitás is elérhető. A raktér könnyen pakolható az alacsony csomagtérküszöb miatt is, nem kell magasra emelnünk a csomagokat.
Induljunk:
A szép kivietelű bicskakulccsal életre keltett többszörösen bizonyított 100 lőerős HDI dízel erőforrás, hangos duruzsolással kel életre, alapjáraton is rezegteti a karosszériát. Dinamikája és fogyasztása egyaránt kiemelkedő. Viszont a hozzá kapcsolt ötfokozatú váltó sajnos nem nyerte el a tetszésünket. A hátramenetet minden második alkalomra vette csak be, ráadásul a gyors váltásokat félrekapcsolással hálálja meg. Ezen lehetne még javítani.
A motor a fogyasztásával kárpótol, igazi éhező művész, simán el lehet járni az autóval 4-5 literes fogyasztással is. Menet közben az autó igazán harmonikusan, a Citroen legjobb hagyományai szerint működik, szépen vasalja ki az úthibákat, csendesen suhan még nagyobb sebességnél is. A kormány könnyen kezelhető, biztosan halad az íven az autó. A karosszéria könnyen átlátható, de elkelne a holtérfigyelő, tekintettel arra, hogy az autó eléggé holtteres.
Összegzés:
A Citroën igazán jó irányba halad a termékportfóliója megújításának az útján. A C3 Aircross modellnek minden oka megvan a sikerre, innovatív szolgáltatáskínálat, megújult, divatos forma és határtalan személyre szabhatóság jellemzi az autót. Ugyan drágábban kapható, mint néhány kategóriatárs, tekintve, hogy a tesztautó 6.250.000,- Ft, de a minőség és a divat sosem volt olcsó.
Viszont a megbízhatósággal sem lehet gondja az autónak, tekintve, hogy a gyártó 5 év és 100.000 km garanciát vállal az autóra. A hab a tortán pedig, hogy a C3 Aircross vitte el az Autobest 2018 díját mint Európa legjobb autóvétele 2018-ban. Szerintünk telitalálat.
Nagyon szépen köszönjük a tesztlehetőséget a Citroën Magyarországnak!
További információ:
http://www.citroen.hu
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_