Fiat 500 X 1.6 Multijet Aut. S-Design // TESZT
A tavalyi év folyamán járt már nálunk a Fiat 500 típuscsalád egyik legikonikusabb darabja a RIVA modell, amely mind kivitelezésben, mind minőségével és bájával egyaránt levett a lábunkról. Most pedig megérkezett az olaszok legújabb büszkesége az 500-as szteroiddal megtámogatott változata az 500 X SUV, amely az S-design kivitelében igazi hős testőrünk lehet a mindennapokban.
A Fiat nagyon nagyot alkotott az 500-as szériával. Olyannyira bejött a vásárlóknak a modell, hogy igen sokrétű lett mára az 500-as típuscsalád. A sima 500-as különböző szebbnél szebb verziói mellett kapható az 500 L (annak is sok-sok különböző verziója) és tesztünk főszereplője az 500 X is. Természetesen, hogy a vásárlók igényeit kiszolgálja az olasz gyár az 500 X-ből is kapható városi, urban megjelölésű modell és a Cross megjelenésű változat is. Az újonnan bevezetett S-design felszereltségi szint az utóbbi Cross modellre épül, amely igazi ínyencségeket tartalmaz. Ez a modell végre megcélozhatja az erősebbik nemet is, tekintve, hogy eddig az 500-as modell célcsoportja egyértelműen a városi nők voltak.
Külcsín:
Tesztautónk már messziről hirdeti különlegességét, ugyanis mostanában igen divatos és különleges matt fényezéssel látták el, ráadásul army zöldben, amely csak ehhez az S-Design felszereltséghez kapható. A fényezés egyébként sajnos igen kényes, de mással össze nem téveszthető gyönyörű megjelenést ad az autónak. Erre ráerősítenek a 18 colos méretben és fekete selyemfénnyel pompázó myron alufelnik is.
Kívülről az autó nagyon sok hasonlóságot mutat a kisebb 500-as modellel, de mintha eleve ilyennek képzelték volna el az autót, annyira jól működik minden az 500 X formáján. Az autó nagyot nőtt, ami már igen tágas utasteret sejtet. Az autó frontrésze követi az 500-as hagyományokat, igazán remekbe szabottan sikerült a főfényszóró, amely szúrós xenon technikás fényével igazán nappali világosságot varázsol még a legsötétebb éjszakából is. A benne elrejtett 500-as márkajelzés igazi autóipari gyöngyszem. Az egyik kedvenc részletünk volt ez az autóban.
A nappali menetfény a főfényszóró alatti búra alatt kapott helyt, illetve találunk még kanyarba bevilágító hatékony ködlámpákat is. A fényezéssel tökéletesen harmonizáló fekete fényűre lett fényezve az első lökhárító, de ismét sehol egy védelem, elöl, hátul, oldalt csak a beépített radarokra hagyatkozhat a vezető. Oldalnézete az autónak teljesen harmonikus, feszes domborulatok jellemzik. A Cross kivitel elmaradhatatlan tartozéka az autó körbeműanyagozása, a hátsó ajtó aljára pedig a tervezők elrejtettek egy X modelljelölést, amely harmonizál az alufelnik belsejében lévő díszcsíkkal.
Kapott még az autó selyemfényű hosszanti tetősínt, ellenben a ma divatos cápauszony antenna itt még nem került bevezetésre, maradt a jól bevált hagyományos. Hátulnézete is nagyon jól sikerült az autónak, a lámpák formája, működési technikája és úgy az egész autó lenyűgöző modernizálása a régi retró formának. A csomagtérajtó kapott egy diszkrét szárnyat felülre és egy 500x márkajelzést magában foglaló fekete díszcsíkot középre. A csomagtérajtó még nem elektromos működtetésű, kézzel tudjuk mozgatni. Az alsó lökhárító is selyemfényű fekete, kapott még ide az autó egy szolid króm deltoid formájú kipufogóvéget.
Belbecs:
A tesztautó, mint ahogyan sok modern társa, itt is kulcs nélküli indítást kapott. A beltérben visszaköszönnek a jól ismert 500-as formák és kapcsolók, kiegészítve a Jeep Renegadeben látott elrendezéssel, tekintve, hogy ez autó a Jeep testvérmodellje.
Az ajtókon elhelyezett belső kilincs hatalmasra sikerült, máshol nem látott különleges kivitelű. Anyagát tekintve igényes, puha és jó minőségű bőrrel burkolt, de sajnos nagyon sötét. A rajta elhelyezett kapcsolók pontosan és könnyen működnek. Az üléseket fekete chevron-mintás Castiglio szövetkárpittal és műbőr betétekkel, valamint rézvörös szegéssel látták el a tervezők.
Elhelyeztek továbbá az ülések háttámláján egy-egy 500-as dísz feliratot, tudják az olaszok mitől döglik a légy. Nagyon menő. A műszerfal nagyon jó minőségű anyagokból épül fel, a felső részen puha anyagú, az utas előtt strukturált műszerfalbetétet kapott, amelyen ugyancsak az utas előtt elhelyeztek egy rézvörös 500-as logót.
A kormány nagyon jó minőségű bőrrel burkolt, alul lapított, multifunkciós, szinte minden kezelhető róla, már-már túl sok is a rajta elhelyezett gombokból. Ráadásul fűthető is, így hideg reggeleken igazi áldás a használata. A műszercsoport 3 körgyűrűben került elhelyezésre, bal oldalon a km/h megjelenítője, középen a fedélzeti számítógép adatai, jobb oldalon pedig a motor fordulatszámának adatai jelennek meg.
A középkonzol tetejére épített multimédia rendszer megjelenítője már sajnos zavaróan kicsi, ellenben jól és okosan működik. A beépített Beats hifi rendszer nagyon szépen és jó minőségben szólaltatja meg a kedvenc zenéinket, természetesen kapunk az autóhoz USB csatlakozót is. A kétoldali digitális légkondicináló kezelőszervei nagyon szépek, pontosan működnek, valamint a légkondi működése is egyaránt kiváló. Ami viszont a tesztautó hibája volt, hogy az ülésfűtés kapcsolója eléggé hektikusan hol működött hol nem, egyik alkalommal nem lehetett kikapcsolni sem, csak az autó újraindítása segített a problémán. A váltókar környéke is igazi olasz ízléssel került kialakításra, a váltószoknyán is elhelyeztek egy kis króm plakettet, benne szintén az elmaradhatatlan 500-as márkajelzéssel. Szerencsére már itt is elektromos a rögzítőfék, így nem rabol hasznos helyet az utastérből. A váltó mögé került pedig az üzemmódválasztó forgókapcsolója, amellyel a motor karakterisztikáját lehet állítani, ezáltal könnyebb terepek teljes mértékben leküzdhetőek az autóval. A kabin helykínálata a külméretekhez képest csak átlagos, a vezetőülés sajnos nem engedhet elég mélyre.
A lábtér elegendő, hátul is 2 felnőtt teljes kényelemben tud utazni, bár a hátsó traktus egy picit sötét. A csomagtartó 350 literes méretű, formája könnyű pakolást tesz lehetővé, a hátsó ülések ledöntésével hatalmas csomagok is elszállíthatóak az autóval.
Induljunk:
Nyomógombos indítással ellátott tesztautónk 1.6-os dízel aggregátja igen mély dízeles orgánummal kel életre. A nyomógomb elhelyezése nagyon ötletesen sikerült, abban a nyílásban kapott helyet, ahová régen a kulcsot kellett behelyezni. Beindításkor egy diszkrét 500X felirat jelenik meg üdvözlésként a központi kijelzőben. A motor alapjáraton hidegen kicsit hangos, de bemelegedve kiselymesedik a működése.
A motorhoz kapcsolt 6 fokozatú automata váltó hibátlanul teszi a dolgát. Menet közben az autó működése nagykocsihoz méltó, hangtalanul, komfortosan suhan még a nagy felnik ellenére is. A kezelőszervek puhán működnek, a kormány könnyű és nagyon pontosan követi az autó a kormánymozdulatokat. A vezetőülés ugyanakkor sajnos nem engedhető elég mélyre, itt nagyobb termetűek kicsit gondban lehetnek. A vezetősegítő rendszerek garmadája teljes, kapunk holttérfigyelőt, tolatókamerát, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív tempomatot is. Erre az autóra is határozottan elmondható, hogy szinte az embernek már csak az a dolga, hogy nyomja a gázt, hiszen automatikusan nyílik az autó, a kulcsnélküli rendszernek köszönhetően, automatikusan kapcsolódnak fel a xenon fényszórók a beépített sötétedésérzékelős fényszóróknak köszönhetően, automatikusan töröl az ablaktörlő a beépített esőérzékelős ablaktörlők miatt és ráadásul ebben az autóban még váltani sem kell, hála a csodálatos 6 fokozatú automata váltónak. A motor ellenben még a pénztárcánk barátja is, hiszen 6 literes fogyasztással vígan el lehet járni az autóval, ellenben olyan vehemens és dinamikus a forgalomban, mint ahogy kinéz.
Összegzés:
A Fiat az 500 X S-Design modellel egy igazi retró kuriózumot alkotott. Törékeny hölgynek igazi daliás védelmezője lehet az autó, hiszen mindennél férfiasabban sikerült ez a modell. A matt fényezés egyébként is telitalálat, az autó formája pedig csak hab a tortán.
Ennek az autónak nem sok hibája van, aki egyszer beleszeret az nem ereszti. A tesztautó roskadozott az extráktól, ami sajnos már az árazásán is meglátszódott, így került rá 8.000.000,- Ft körüli összegű árcédula. Alapmodellt ugyanakkor már 6.000.000,- Ft-tól vehetünk, de hogy saját katonánk legyen, akkor az S-Designt kell választanunk.
Köszönjük a tesztlehetőséget a Fiat Magyarországnak!
További információ:
Fiat Magyarország
A tesztfotók Huawei Mate 9 mobiltelefonnal készültek.
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_