Honda Jazz 1.5 CVT Dynamic teszt
A Honda idén frissült városi minije járt Nálunk vendégségben, amely mint a tesztből is később kiderül nem is olyan kicsi. A tesztautó Dynamic felszereltségi szinttel rendelkezett, amely egy kis sportossággal növeli a modell amúgy sem kevés erényét. Lássuk beváltja-e a hozzá fűzött reményeket. Van-e annyira jó autó, mint ahogy kinéz és tényleg akkora helykínálattal rendelkezik, mint ahogyan a gyártó állítja.
A Honda Jazz a kisautók között mindig a megbízhatóság és a helykihasználás mérföldköve volt. Külméretei miatt könnyű volt vele a városi manőverezés, a belső tere ugyanakkor egy 5 tagú család számára is kényelmes utazást biztosított. Amiben elsősorban az élen járt az első és hátsó térkínálat és variálhatóság, de erről egy picit később. Most pedig megérkezett a legújabb generációnak a frissített modellvariánsa is, amellyel Dynamic kivitelben a kisautó jobb lett, mint valaha.
Külcsín:
Már a korábbi széria is igen dinamikusra sikeredett, de a frissítéssel lett kerek egész az autó. A tesztautó Dynamic csomagja pedig határozottan jót tesz a megjelenésnek. A sportos kivitelre a színe is ráerősít, amely igen figyelemfelkeltő Sunset Orange fantázianevű narancssárga lett. A Dynamic modellek eltérő lökhárító kialakítással készülnek.
Ezek a modellek krómgyűrős ködlámpa foglalatot, sportosabb lökhárítót, méhsejtmintás hűtőmaszkot, színes díszcsíkot és nagyobb fekete színű alufelniket kapnak. Az összbenyomás igazán mai, dinamikus, igazi vagány városi kisautó született. A hűtőrács és a lámpák formája is finomodott, a nappali LED-es menetfény immár a lökhárítóból a fényszóró mellé költözött. Elhelyezését a Honda igen szépen oldotta meg, összekötötte a hűtőrács króm betétévél. Természetesen ezen felszereltséghez már alapáron kapjuk a kiválóan, de éles határral világító LED-es fényszórót, amely a mai prémium megjelenés egyik ékköve. És természetesen a márkajelzés mára mindennél nagyobb lett, de megérdemelten trónol az orrészen.
Oldalnézete is a japán iskolát követi sportosan letisztult és vagány lett. De sajnos itt is minden felület védtelen. Ráadásul a Dynamic kivitel oldalt alsó szoknyás spoilerekkel is fel van szerelve, ami ugyan jót tesz a látványnak, de nagyon alacsony, egy nagyobb fekvőrendőrnél, vagy egy nagyobb kátyús földúton simán fel tud akadni. A fekete fényű 16 colos, igen peres gumival szerelt alufelnik nagyon jól néznek ki, de egy picit nagyobb méret kellett volna az autó alá, amely sokat dobna a kinézeten. Hátulnézete is minden eddiginél sportosabb lett az autónak. Itt is megtaláljuk a külön erre a szériára fenntartott lökhárító betétet egy kis diffúzorral kiegészítve.
Egy sportos kipufogó beleférhetett volna, de ezt inkább elrejtették a japánok. A csomagtér ajtaja elég nagy méretű lett, alsó éle pedig eléggé éles, erre figyelni kell. A lámpák egy része LED megjelenítést kapott, de pl az index és a tolató lámpa technikája maradt a hagyományos. Megjelenítési képük egyébként este igen szép. A lámpákat egy fekete díszcsík köti össze, amely úgy látszik eléggé sérülékeny, már az alig pár ezer kilométert futott tesztautón is felületi karcok csúfították el. Ebben a díszcsíkban kapott helyet egyébként a márkajelzés. Ezen az autón is újdonságként jelent meg a cápauszony antenna, ez szinte kötelező tartozéka mára minden modell újdonságnak.
Belbecs:
Hagyományos bicskakulccsal tudjuk nyitni az autót. Sajnos érthetetlen módon ehhez a felszereltséghez nem jár kulcs nélküli indítás, de más felszereltségi szinthez ugyanakkor kapható.
Az ajtók tágra, könnyű erővel mozgatva nyílnak. Nagyon igényes burkolat került rájuk, bőven alkalmaztak rajta textilbetétet, valamint ezüst betéteket is. A beltér ugyancsak ehhez a felszereltséghez kapható szín összeállításban fekete és narancs színekben pompázik. Narancs betéteket találunk az ülések szegélyén, a könyöklő és a kormánykerék, valamint a váltókar szegélyén is. A kabinban ami rögtön feltűnik, hogy minden irányban hatalmas a hely.
Először nem is értettük, hogy a tervezők, hogy tudtak egy ekkora autóba egy ilyen hatalmas teret belezsúfolni. A hátsó lábtér konkrétan akkora, hogy táncolni lehet. A vezetőülésben helyet foglalva nagyon mélyen, de igen magas fokú kényelemben ülünk. A formák igazán modernek lettek, de sajnos minden anyag kemény. A kormánykerék nagyobb Hondákból érkezik, nagyon jó minőségű bőrrel burkolt, minden kezelhető róla. A műszerfal még nem digitális, hagyományos órákkal rendelkezik, de az összkép mégis csak nagyon mai.
Kaptak az órák egy halvány kék megvilágítási keretet, amely az egyébként fehér háttér világítással nagyon szép kerek egészet alkot. Bal oldalra került a fordulatszámmérő, középen a km/h, jobb oldalt pedig a fedélzeti számítógép adatai jelennek meg. Ebben az autóban is megtalálható az Econ gomb, amely ugye a környezettudatosság jegyében került az autóba. Ez a rendszer az üzemanyag megtakarításra sarkall, amelyet a középső sebességmérő műszer szürke és zöld fényjáték formájában ad tudtunkra az autó. Zöld fényjelzéskor takarékosan vezetünk, a szürke fény pedig a sportosabb, így nagyobb üzemanyagfogyasztáskor jelentkezik. A középkonzol nagy részét a 7 colos médiarendszer kijelzője tölti ki, amely teljesen megegyezik a korábban tesztelt Hondák fedélzeti rendszerével.
A rendszer egyébként nagyon okos, szép megjelenítővel rendelkezik, de nagyon kusza működés jellemzi. Erősen javallott a használati utasítás áttekintése mielőtt használatba vesszük. A rendszerhez továbbra is tudunk USB-t és miegymás adathordozót csatlakoztatni. A hat hangszóróval rendelkező hangrendszer hangminősége is hozza a Hondától elvárható szintet. Ugyanakkor a másik érthetetlen pont hogy ehhez a felszereltséghez hagyományos, nem automatikus légkondícionáló jár, ezért nagyon kár, mert az eggyel kisebb Elegance felszereltségi szinthez járó automatikus rendszer felhasználói felülete nagyon szépen sikerült és a működése is nagyon okos. A hagyományos légkondi sajnos nehéz működésű gombokkal és vagy túl gyenge, vagy túl erős működéssel adja tudtunkra, hogy az autó egy jobb egységért kiállt. Az automata váltó karja szépen kivitelezett, nagyon okos működésű.
A kézifékkar ugyanakkor még nem elektromos, így még sok helyet rabol el a középkonzolon. A könyöklő magasabbaknak egy kicsit alacsonyan van, amely sajnos nem állítható. Felszereltség tekintetében a Dynamic szint teljesnek mondható, kapunk pl. 4 elektromos ablakot, elektromosan behajtható tükröket, sávtartó asszisztenst, parkolássegítőt, esőérzékelős ablaktörlőket, stb.
A kabin helykínálata minden tekintetben meghökkentően hatalmas, hátul a magic seats ülésrendszernek köszönhetően majdnem teljesen összehajtogathatóak a hátsó ülések, amelyek segítségével egy igazán nagy szekrényt is el tudunk rejteni az autóban. A csomagtér egyébként kisautóhoz mérten teljesen rendben van, sík padlóval rendelkezik, könnyen pakolható és még a mérete is több mint elég.
Induljunk:
A Dynamic felszereltséghez csak a tesztelt 1.5 literes 130 lőerős benzinmotor kapható CVT automata váltóval, valamint 6 sebességes kéziváltóval. Tesztalanyunk az előbbi CVT váltós változat volt. A motor működése Hondásan kifinomult, hideg indítása és működése is halk, bemelegedve sem változik a működési kultúra.
A motor igazi sportmodellé teszi a kisautót, amelyben a csodásan működő fokozatmentes CVT váltó méltó társa lett. Magasfokú dinamika, bolondbiztos úttartás és csekély, 6,5 literes fogyasztás jellemzi az autót. Városban pedig a start/stop rendszer siet a segítségünkre az üzemanyag spórolásban. Ha városon kívülre megyünk az autóval mindenképpen vegyünk vele célba egy hegyi szerpentint, ugyanis kiváló élményekkel gazdagodhatunk. Holttérfigyelő rendszer sajnos nem jár az autóhoz, így sávváltáskor különös figyelem javallott. A kezelőszervek Hondásan kifinomultan működnek, minden egyes kapcsoló örök életet sejtet.
Összegzés:
A Jazz minden procikájában előnyére változott. A tervezők éppen azokon a helyeken eszközöltek változásokat, amelyet a forma követelt. Minden mai autóipari újítást megkapott az autó, amit ma nyújtani lehet. Külön öröm számunkra, hogy a motorja ugyanakkor nem kapott turbós technikát, így még biztosan 10 év múlva is hibamentes működéssel fogja meghálálni tulajdonosának a gondoskodást.
A Dynamic felszereltséggel pedig igazi sportos városi vagány lett, helykínálatával pedig nagyobb kategóriákat megszégyenítő mérettel rendelkezik. Az autó 4.244.000,- Ft-tól kapható a magyarországi Honda márkakereskedésekben, de a tesztautó persze jóval drágább 5.574.000,- Ft-ba került. A gyártó is bízik a termékében így összesen 8 év garanciát adnak most az autóra. Szerintünk egy igazi városi szupermini.
A tesztautót a rendelkezésünkre bocsátotta a Honda Hungary
További információ:
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_