Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

LADA Vesta SW Cross : Vágyak vonzásában

2018. augusztus 05. - Antalfy Krisztina

Lada Vesta SW Cross LUX 1.6 105 LE // TESZT

Ez az idő is elérkezett. Volt már egyszer, nem is olyan régen, hogy a nagy múltú orosz gyártó a LADA sikert sikerre halmozott kis hazánkban. Több hónapos, vagy akár éves várakozási idő, illetve korlátozott színlehetőségek, motorkínálat és felszereltségi szintek jellemezték a Merkúr idők kínálatát, de így is kora jellemző utcaképei voltak a Lada típusok. Most 2018-ban pedig az újra bevezetett Lada márka kínálatában bemutatkozott egy olyan újkori modell, amelyhez fogható tesztautónk még eddig nem volt. Ez lett a LADA VESTA SW Cross.

38521715_800529223481722_1175919087381905408_n.jpg

Régen mondják, minden más volt. Az emberek befizettek a Merkúr telepén egy új autóra és reménykedtek, hogy az a következő karácsonyra megérkezik.

auto-3186797_640.jpg

Ez a letűnt kor mára elképzelhetetlennek tűnik, pedig nem is volt olyan régen. Azóta a Lada kivonult kis hazánkból, de most visszatért, és újult erővel indult harcba a vevők kegyeiért. Az újkori Lada kínálata eddig nem igazán tartalmazta a mai, vagány és dögös modell kinézetét. A Vesta érkezésével azonban ez egy csapásra megváltozott, ez a modell már az igényesebb, európai vevők számára is teljes mértékben modern formavilágú és technikájú típus lett. Most pedig a gyártó még egy fokkal emelte a tétet, és piacra dobta az SW Cross modellt, amely Ladától eddig nem látott minőséget és formai vagányságot hozott.

38473849_1789241544505363_1604669501989715968_n.jpg

Külcsín

Tesztautónk hófehér színe már a tesztparkban is feltűnt, hogy mennyire jól áll ez szín a LADA-nak. Bár a plakátokon mindenhol narancssárga színű autó szerepel, szerintem ebben a színben sokkal inkább mutatósabb az egész kocsi. A forgalmazó ellátta az autó oldalát hatalmas méretű figyelemfelkeltő reklám feliratokkal is, erre az autónak azonban semmi szüksége sincs, - de erre még később visszatérek, hogy miért nem. Az egész autó sokkal magasabb, szélesebb lett az alapokat adó Vesta modellhez képest.

38524187_2269232556450682_7443673271704223744_n.jpg

A frontrésze igazán mutatósra és modernre sikeredett, semmi mással nem összetéveszthető megjelenést kapott. Minden eddiginél hangsúlyosabb a márkajelzés, ami mára igen hatalmas és nagyon szép kivitelezésű lett. A hűtőrács lakozott fekete lett, ez is különösen szépen sikerült. A lámpák a régi iskola szülöttei, sajnos még a nappali menetfény sem LED technikás, a főfényszóró is maradt csak a jól bevált halogén.

38461352_1097386200415462_5693523490708127744_n.jpg

Ellenben a lámpák tetején elhelyezett LADA felirat nem várt igényes részlete az autónak. A lámpákat egy fordított bumeráng formájú króm csík köti össze a lökhárító alsó részével, amely a ködlámpákat is körül öleli. Oldalnézete az autónak teljesen letisztult, a fordított bumeráng motívum itt is visszaköszön, de sajnos itt sincs sehol egy védelem arányítások ellen. A kilincs is természetesen színre fényezett. A 17 colos alufelnik amik a Cross kivitel sajátosságai, eszméletlen dögös megjelenéssel ruházzák fel az autót. Selyemszürke és fekete fényezésűek, középen LADA lógóval.

38635135_2108981629428869_7105749466807795712_n.jpg

A kerékjáratok műanyagozása, a cápauszony antenna és az ezüst tetősín természetesen itt is elmaradhatatlan kellék.  A tükrök is kellően nagyok lettek, az index bennük került elhelyezésre, ugyanakkor sajnos a tükrök nem hajthatók be elektronikusan.

img_20180517_195548.jpg

A hátsó traktuson mindennél méltóságteljesebben került elhelyezésre a LADA felirat a rendszámtábla fölött, ez igazi prémium szintet képvisel. A hátsó lámpák formája szép és igazán mai lett, de a technikájuk sajnos az már nem igazán modern.

38473815_194227581451010_7425685282948644864_n.jpg

Érdekesség, hogy ugyanazok a lámpák kerültek az SW Crossra, mint ami az alap Vestán is megtalálható. A rendszámtábla világítása is éjszaka szinte sárga fényben tündököl, ezért nagyon kár. Egy fehér fénnyel operáló LED izzó sokat dobna a megjelenésen. A műanyagozott lökhárító ugyanakkor nagyon szép lett, a kettős sport kipufogó vég igazi vagányságot kölcsönöz az SW Crossnak.

38511377_659496631089890_2840091126419947520_n.jpg

Az újkori csillogás

Tesztautóval ilyen mértékű feltűnésben mindeddig még nem volt részünk, mint Vesta SW Crossal. Hétvégi utunk a Balatonra vezetett, amelyet szokás szerint a pénteki csúcsforgalomban araszolva az M7-esen tettünk meg. Első nagyobb feltűnési köre az autónak éppen ebben a dugóban volt, ahol is lépésben haladt a forgalom, így a forgalomban araszoló sofőrtársaink is jobban meg tudták csodálni az autót. Nem egy ember integetett, kiabált át, hogy gratuláljon, „mennyire szuper autótok van”, és hogy „milyen az új Lada?”. Leérve a Balatonra a hatást csak fokoztuk, ugyanis kiállítottuk az autót a part közepére, így igen sok járókelő tudta szemügyre venni az autót. Többen az autó árát kérdezték, viszont mindenki egyöntetűen állította, hogy ez az autó eszméletlen vagány és nagyon jól néz ki. Némelyikük tovább merészkedett, bele szeretett volna ülni és tapintani, hogy mégis milyen lehet az új orosz csoda. Kipróbálásra természetesen nem adtunk lehetőséget, de jó pár ember üléspróbát tett az autóban.

img_20180519_125141_1.jpg

A csillogás másnap folytatódott. A Balaton déli partjának egyik legnagyobb szombati eseménye a fonyódi piac. Ilyenkor nyaralók ezrei gyűlnek itt össze, hogy a vásárlás örömeinek hódoljanak. Így megérkeztünk az autóval mi is a parkolóba és leállítottuk. Visszaérkezésünkkor egy nagyobb tömeg fogadott az autó körül, ahol is ismételten a rivaldafényben fürdött az autó, mint egy igazi topmodell. Kérdések százai záporoztak ránk, milyen, mennyit fogyaszt, lehet –e már kapni, mikor lehet az enyém, stb. Kuriózumként találtunk a parkolóban egy alap Vesta modellt, így egy fotó erejéig egymás mellé is állítottuk őket. Igaz ő német honban él, de a tulajdonosa is elismeréssel nyilatkozott, hogy egy kicsit később valószínű ő is vesz egyet.

img_20180519_120442.jpg

Belbecs

Igazán modern kivitelezésű, puha anyaggal burkolt szép kulccsal tudjuk nyitni az autót. Sajnos nem rendelhető az autóhoz kulcs nélküli indítás, de ennek nem igazán érezzük hiányát.

38514418_306881593193737_7818071583850758144_n.jpg

Az autó ablaktörlői sajnos hagyományos lapátokat kaptak, amelyek nem is tűnnek el a látótérből, így mindig állandó szereplői a kilátásnak. Ugyan esőérzékelős rendszert kapott az autó, de a rendszer és a lapátok működése amolyan „régi ladás” működést eredményez. Ez sajnos nem tetszett benne.  Az ajtók könnyen, tágra nyithatóak, sajnos a visszatartó részük picit gyenge, így már egy kisebb lejtőn is visszacsukódhat.

img_20180520_182930_1.jpg

A beltér igazán modern formákkal operál, valamint az autó külső színéhez passzoló belső színvilággal is rendelkezik. Az ajtók burkolata is nagyon szépen sikerült, a felső kárpit igazán különleges kivitelű lett, nem sima, hanem barázdákkal van ellátva. Lejjebb kapott egy ezüst díszcsíkot, ami a krómozott kilincsel került összekötésre. Szerintünk egy kígyót mintáz, igazán extra megjelenést kölcsönöz az autónak. Kapott még egy igen szép szürke bőrbetétet, valamint fekete bőrrel burkolt könyöklőt. Különlegessége az autónak, hogy az utas ülés ajtaja különbözik a vezető oldali ajtótól. A behúzó a jobb oldalon fényes fekete hosszanti díszbetéttel került kialakításra. Kilépőfény természetesen alapáron jár hozzájuk. Az italtartók is nagyok lettek, simán elrejthető bennük egy másfél literes palack.

img_20180520_182907_1.jpg

Az ülések nagyon szépen kivitelezettek, igényes anyagokkal burkoltak, így rájuk is került a szürke színű műbőrből. Nagyon igényes és típus feliratos prémium szőnyegeket kapunk a lábtérbe. Ilyen minőségű kárpitot még némelyik nagyobb presztízzsel rendelkező gyártó sem mindig ad a termékéhez. A műszerfal kivitele nagyon modern és modern formákkal operál, de sajnos a legnagyobb baki, hogy a kormány még a legnagyobb felszereltség esetén sem kap bőrözést.

img_20180520_183253_1.jpg

Ellenben multifunkciós kivitelű és nagyon könnyen terelhető vele az autó. A műszeregység eltérő az alap Vesta modellekhez képest. A számlapok narancssárga és fehér hátteret kaptak, esti fényük is nagyon divatos lett. Bal oldalon a fordulatszámmérő adatai, középen a sebességmérő a fedélzeti számítógép adataival, jobb oldalon pedig a benzinmérő és a motorhőmérséklet mérő került elhelyezésre. Igazi divatmodellhez hűen a tervezők elhelyezték a középső műszerblokkban a Cross feliratot is.

img_20180520_183438_1.jpg

A légbeömlők bal oldalon kaptak egy króm szegélyt, középen selyemfekete díszbetéttel vették körül őket. A beépített navigációs rendszer felhasználói felülete kicsit körülményes, de kiismerést követően ösztönösen kezelhető. Külön kuriózum, hogy indításkor orosz nyelven üdvözöl minket. Tolatókamerával is rendelkezik az autó, amely nagyon okosan vonalakkal is mutatja az autó parkolási irányát. A navigáció okosan tervez 26 európai ország térképe található meg rajta alapból. Az audiorendszer sajnos semmi kiemelkedőt nem nyújt, sima inkább dobozhangú az egység. A 7 colos méretű médiarendszerhez kapunk természetesen USB és SD kártya csatlakozót is. Lejjebb került elhelyezésre a digitális és igen hatékony légkondicionáló kezelőfelülete. A rendszer nagyon könnyű gombokkal működik, de a legnagyobb kánikulában is igazi hűtőszekrényt varázsol az autóból.  A középkonzolon ezalatt találjuk a pohártartókat, az 5 fokozatú váltó karját, és az ülésfűtés kapcsolóit. Jobbra haladva az utas előtt ugyanolyan díszcsíkot kapunk, mint amely az ajtókon is végig fut. Egyébként az anyagok sajnos mindenhol elég kemények, de a formák annyira maiak, hogy ennek hiányát nem is érezni. A kabin helykínálata minden irányban tágas, elöl hátul a lábaknak tengernyi hely jut. A hátsó ülések ráadásul fűthetőek is, amelyek a könyöklő hátsó oldalán elhelyezett gombokkal hozhatóak működésbe.

img_20180520_183153_1.jpg

A kabin belső világítása LED technikás rendszert kapott, amely modern fehér fényben fürdeti az egész utasteret éjszaka.

img_20180520_183019.jpg

Az autó a csomagtér tekintetében sem vall szégyent, ugyanis a pakolható kapacítása 480 liter, amely az ülések ledöntésével tovább növelhető. Mi nagyon sok virágot tudtunk elrejteni benne.

38490849_1791964620922510_5111285324491784192_n.jpg

Elhúzható kalaptartót is építettek bele a tervezők, valamint dupla padlóval is rendelkezik, amelyekben további sok-sok apró kacatot tudunk elhelyezni.

Induljunk:

Helyet foglalva a vezetőülésben könnyen meg tudjuk találni a számunkra kellemes vezetési pozíciót a fel-le állítható vezetőülésben, kényelmünket a beépített hatalmas könyöklő is szolgálja. A kezelőszervek könnyen és pontosan járnak, de sajnos számunkra nem adtak „örök élet” érzést. Autónk lelke egy 1.6 literes 105 lőerős benzines erőforrás, amely a Lada saját fejlesztése.

img_20180520_183743_1.jpg

A motor különlegessége, hogy hosszabb köszörüléssel kel életre, mint bármelyik ma kapható modell. Alapjárata rezzenéstelen és néma, fordulatszám növelésével azért a hangja is megjön egy picit. Sajnos a tesztautó olykor-olykor produkált egy-egy beinduláskori dadogást, ez tudjuk be a korai szériának. A gyorsulása sajnos azért picit komótos, nem tud versenyezni a mai turbós benzinmotorokkal. Az ő otthona a megfontolt, ráérős telekjárós közlekedés. A 17 colos nagy felnik sem ütnek nagyot a híresen rossz magyarországi utakon, ez amiatt is lehet, mert a Vesta SW Crossba más lengéscsillapítót szerelnek, mint az alap Vesta modellbe.

38512007_288831758335717_5499962470162235392_n.jpg

Menet közben az autó igazán kifinomultan viselkedik, kemény, pontos az ívmenet. Ebben a váltó is partner, messze az elvárt szint felett teljesít. Pontosan, könnyen kapcsolható, akadásnak nyoma sem volt. A 6-ik fokozat hiánya ellenben fájó pont. Ez jót tenne az autópályás menetben a kabin menetzajának és a fogyasztásnak is egyaránt. Nálunk vegyes használatban 8 literes átlagot produkált az autó 4 személlyel. Ez az 55 literes üzemanyaggal számolva 680 km körüli hatótávot enged meg. Autópályás, nagy sebességű egyenesfutása is teljesen rendben van, bár azért az oldalszéllel néha meggyűlik a baja az autónak.  Az aszfaltról letérve sem vall szégyent, tekintve az emelt hasmagasságának, 4X4 rendszer hiányában is elmegy még azokon a helyeken is ahol nem is várná az ember. Hegyi szőlőst, telket, nyaralót megközelíteni tökéletes választás az autó.

Összegzés

38457897_194610664741367_986211893746073600_n.jpg

A Lada, a Vesta SW Cross esetében úgy tűnik mindent úgy csinált, mint ahogy a nagyok szokták. Nagyobb lendülettel van jelen a piacon, mint korábban valaha is volt. A Vesta SW Cross kirobbanóan menő formatervvel rendelkezik, és már a szolgáltatásaira sem lehet panasz. Igaz becsúszik pár baki az autóval kapcsolatban, de aki egy igazán mai modern telekjárót keres annak nem igen van más választása. Az autó 2 féle felszereltségben kapható Comfort és Lux szintekben, előbbi 4.249.000,- Ft-ért, az utóbbi pedig 4.499.000,- Ft-ért kapható. Kapható még az autó robotizált váltóval ellátott kivitelben is. Extraként ráadásul 5 év garanciát is vállalhatnak az autóra a márkakereskedések. Szerintünk igazi telitalálat. Az autó reklámja pedig minden tekintetben felemelő, mind zenében, mind pedig életérzésben, amelyet ez az autó képvisel.

A tesztautót a rendelkezésünkre bocsátotta a Lada Hungary
A tesztfotók Huawei Mate 10 Pro mobiltelefonnal készültek

További információ:
Lada Hungary

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr3414163441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása