Renault Talisman 1.6 TCE 200 LE Grandtour Initiale =// TESZT
A Renault, mint francia gyártó hatalmas utat járt be a közelmúltban. Nem igazán találták meg korábban asaját formanyelvüket, inkább az avantgard stílus mellett a formai kísérletező utat választották maguknak. Ez mára egy csapásra megváltozott, tekintve, hogy megérkezett hozzájuk az autóipari sztár formatervező, Laurens Van Den Acker, aki mindennél jobb munkát végzett. Így született meg mára az egyik legszebb és a valaha volt legjobb felső középkategóriás Renault termék, a Talisman.
A Renault már évek óta szerette volna megvetni a lábát a felső középkategóriában, de sajnos eddig nem került olyan autó ki a gyártó kezei közül, amely méltóan tudott volna szembeszállni a konkurensek modelljeivel. Gondoljunk csak vissza a Vel Satis modellre, amely ugyan eléggé különc stílusú volt, de hatalmas mértei miatt igen tágas kabinnal rendelkezett, sajnos mellette igen sok minőségi hibát is produkált, így nem is lett az utcakép meghatározó modellje. A későbbi próbálkozás a Latitude, amely távol keleti összeszereléssel dicsekedhetett, sajnos ugyancsak nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A Renault viszont megrázta és keményen összeszedte magát és mára minden eddiginél szebb és jobb autók kerülnek ki a francia gyártó kezei közül. Úgy kellett a gyártónak a fent említett sztár formatervező, mint egy falat kenyér.
Szeretném már az elején leszögezni, hogy ez az autó úgy jó hogy van, és szépségével igen kevés autóipari termék tud ma versenyre kelni. Az meg már csak hab a tortán, hogy amilyen jól néz ki kívülről annyira kényelmes és modern belülről is.
Külcsín:
Sajnos elfogultnak érzem magam a Renault mai termékei miatt. A párom ráadásul egyenesen imádja ezt az autót, szépségéért pedig szinte már rajong. Ez nem is csoda, hiszen az autó megjelenése tényleg egy autóipari műremek. A tesztautó bézs színezése pedig még jobban ráerősít erre az érzésre, egyszerűen álomszép az autó. Minden porcikájából sugárzik, hogy ezt az autót igen jól összerakták.
A forma szerencsére a Grandtour kombi kivitelen is ugyanolyan jól működik, mint a sedan kivitelen. Elölről szemlélve az autót rögtön feltűnik a csodálatos krómozott hűtőmaszk és a szigorú tekintetű LED Pure Vision elnevezéső LED technikás lápmák, amelyek nappali menetfénye annyira különleges, hogy a lökhárító alsó részébe is beleharap, körülölelve a fényszórómosó fúvókáját.
Középen egy minden eddiginél hatalmasabb Renault márkajelzés került elhelyezésre, ez alatt pedig az autó felszereltségi szintjét hirdető Initiale felirat. A lökhárítóban is elhelyeztek egy jéghokiütő króm motívumot, amely a ködlámpákat rejti. A hatalmas autó oldalnézete gyönyörűen kivitelezett domborulatokkal rendelkezik, de sajnos minden tekintetbe védtelen a rá leselkedő behatásokkal szemben. Az autó felszereltségi szintjének hirdetését az első kerékjárati íven is elhelyezték egy kis krómozott keretben, igazán igényes részlete ez is autónak. Az ajtók krómkeretezése ebben a kategóriában úgy gondolom, hogy alap tétel, ahogyan a krómozott tetősínek is, határozottan pontos illesztések jellemzik az autót.
A másik különlegesen kedvenc részletünk az autóban a 19 colos könnyűfém alufelnik, amelynek motívumai az Eiffel tornyot mintázzák. Egyszerűen gyönyörű. Hátulnézete teljesen a franciás újkori letisztultságot képviseli, a sedan led technikás lápáit kapta meg az autó, ami igazi prémium esti fényjátékot eredményez. Szerencsére a rendszámtábla megvilágítás is Led technikás maradt, így ennek is tökéletes az esti fényjátéka. Kapott még hátulra az autó kettő oldali króm kipufogóvéget és egy szelíd krómszegélyt a rendszám fölé.
Különlegességként megemlítem, hogy sehol az autón nem fedezni fel Renault feliratot, ellenben a Talisman minden eddiginél fényesebben csillog a hátfalon. A szerencsére elektromosan mozgatható csomagtérfedél elég magasra és gyorsan nyílik, mindenféle jelzéssel operál, ha akadályokba ütközne, legyen az garázs plafonja, vagy egy belógó faág.
Belbecs:
Az autó kulcsa egy igazán értékes és minden tekintetben gyönyörű szerkezet. Itt jelen esetben fekete színű volt, amely teljes nyomkodásmentes működést tesz lehetővé. Az autótól történő eltávolodáskor magától zárja az ajtókat és a tükröket, megérkezésünkkor pedig ugyanúgy nyitja az ajtókat és a tükröket.
Asztaltársaságban pedig garantált a feltűnés, amikor az autó kulcsát kitesszük az asztalra. A nagyra nyíló, csodaszép hangú puffanással záró ajtók pedig határozottan igényes és igen magas minőségű belteret tárnak a szemünk elé. A beltér több féle szín összeállításban rendelhető, ez éppen a teljesen fekete bőrkárpitos változat volt. Az ajtó kivitelezése hozza a kategóriában elvárt szintet, néhol még meg is ugorja azt. Nagyon szépek és egyenes vonalban futnak a bőrkárpitozás varrásai, igényes a szürke színű erezett fabetét, puha a könyöklő, örök életet sejtető a gombok működése, gyönyörű a kilincs.
A küszöbökön is büszkén hirdeti az autó a felszereltségi szintjének megjelölését. Az ajtó kinyitásakor egyébként az autó R-LINK 2 nevezetű rendszere működésbe lép és diszkrét hangdallamot hallva elfoglalhatjuk a vezetőülést. Az ülések formája nagyon jól sikerült, igazi nappali kényelműek. Teljesen elektromos működésűek, hűthetőek, fűthetőek, masszázs funkcióval ellátottak, tág határok között állíthatóak, ráadásul még combtámasszal is ellátták őket. A kormány kellően vastag karimával rendelkezik, nagyon könnyű mozgatni és hihetetlen puha nappa bőrrel borított, részben lyuggatott bőr kivitelű, multifunkciós, bármi kezelhető róla. Természetesen a kormányon is elhelyezték a felszereltségi szint jelölést.
A műszerfal digitális és mutatós megjelenést is kapott. A bal oldalon a motor hűtővízének hőmérsékletének mérőjét, a jobb oldalon pedig a benzinszint mutatóját találjuk. Középen kapott helyt a digitális képernyő, amely 4 féle megjelenést kaphat, így mindenki kit tudja választani a számára legmegfelelőbb megjelenítést. A képernyő felbontása és megjelenítési képe egyébként messze az elvárt szint felett teljesít. Az autó középkonzolja rejti a 8,7 colos médiarendszer megjelenítőjét, amelyet a légbeömlők fognak körbe. A megjelenítő és a rendszer egyébként nagyon okos és igényes, de ez is egyénfüggő, volt olyan akinek nem tetszett. Az autó média rendszere egy 8,7 colos tableten keresztül kezelhető, erről tudunk kezelni légkondicionálástól kezdve szinte mindent a navigáción és a hangulat fényeken keresztül a parkolást segítő rendszeren át a csodálatosan minőségin szóló Bose 13 hangszórót magában foglaló hangrendszerig. Öt féle hangulatvilágítás konfigurációt tudunk kiválasztani a Multi Sense rendszerből, amely Sport, Comfort, Eco, Neutral módokkal az autó teljes egészét átkonfigurálja. Minden módban más és más lesz az autó működése.
Az esti hangulatfények pedig igazi élvezetté és komfortossá teszik az éjszakai vezetést. Lejjebb találjuk az ülésfűtés, hűtés és a parkolást segítő gombokat. Ez alatt a 7 sebességes EDC automata váltó karja található, mellette pedig az USB csatlakozó. Ezek előtt a Multi sense rendszer forgókapcsolója került elhelyezésre, amely pontos nyomásponttal és könnyű kezelhetőséggel büszkélkedhet.
Szerencsére a kézifék is már elektromos működtetésű lett, nem ormótlankodik nagy kar a középkonzolon. Az utasülés előtti elrendezés pedig teljesen letisztult, az Initialie felszereltség miatt minden bőrben pompázik. A felső részen végigfutó fabetétben pedig elhelyezésre került egy különleges felirat a „4Control” jelzés, amelyben is egyedülálló a magyar piacon az autó. Erről egy picit később.
Az egész kabin összeszerelése és helykínálata minden tekintetben messze meghaladja az elvártakat. A hátsó traktusban és minden irányban tágas a hely, a beépített első részben nyitható panorámatetőnek hála fényben is fürdik az utastér, egyúttal a hátsó részben utazók is.
A hátsó oldalsó ablakokhoz beépített napellenző is jár. Az utasok kapnak még hátulra 2 oldali legbeömlőt hogy hátul is is élvezhessék a hideg friss levegőt. A panoráma tető elektromosan elhúzható árnyékolóval is rendelkezik, így a tűző napon hagyott autó szerencsére nem hevül fel olyan nagy mértékben.
Az elektromos mozgatású csomagtér ajtóval ellátott ér pedig 572 literes, lehajtogatva közel másfél köbméter helyet is adhat, nincs az a csomag és kis szekrény, amelyet ne lehetne vele elszállítani.
Induljunk:
Autónk nyomógombbal induló 1.6 literes 200 lőerős turbóval lélegeztetett benzines erőforrása az autógyártás legjavával rendelkezik. Csodaszép orgánumú indítási hanggal kel életre, minden fordulatszám tartományban rezzenéstelen és néma működés jellemzi. A motor igen magas fokú dinamikával képes mozgatni a hatalmas testet, mindeközben a motorhoz kapcsolt 7 sebességes EDC elnevező váltó rezzenéstelen és gyors váltásokkal kapcsolgatja a fokozatokat. Mindeközben a fogyasztás városi környezetben 8 liter körül, városon kívül pedig beéri 6-7 literrel is.
Az autó egésze igazi guruló nappalit sugároz. Az adaptív lengéscsillapítóknak köszönhetően bármilyen útfelületen igazi anyahajóként siklik keresztül. A kabinban minden körülmények között csend honol, a kárpitok menet közben sem zörögnek, igazi nyugalom szigete az autó. És amiben teljesen különleges, hogy egyedüliként ehhez az autóhoz kapható 4 control elnevezésű 4 kerék kormányzási rendszer, amelynek a lényege, hogy a hátsó kerekek városi környezetben 3,5 fokos szögben fordulnak el, hozzájárulva ezzel a kisebb fordulókörhöz, 60 km/h óra felett pedig a menetbiztonság érdekében mindegyik kerék ugyanabban az irányba fordul el. A vezetési környezet igazi nagyautós, a vezetőülésben minden irányba tökéletes a kilátás. A vezető extraként a kormány mögül felbukkanó üveglapkára vetített heads-up kijelzőt is kap, amelyen megjelenítésre kerülnek a legfontosabb adatok, sebesség, stb.
A kezelőszervek nagyon pontosan járnak, a kormány könnyű, nagyon kezes az autó egésze. Vezetés közben természetesen rendelkezésre állnak a különböző sofőrsegédek, a szélvédő felső részébe épített Visio System, amely felismeri a táblákat amely az utunkba kerül, aktívan vészfékez amennyiben szükség van rá, a holttérfigyelő rendszer és az automatikusan felkapcsolódó világítás és távolsági fény asszisztens mind mind a kényelmünket szolgálja. Az esti vezetések alkalmával pedig a Pure Led Vision elnevezésű fényszórók remekelnek, amelyek minden körülmények között elképesztő minőségű világosságot varázsolnak még a legsötétebb útszakaszokból is. Emellett a beépített változtatható, több féle erősségű masszázsfunkcióknak köszönhetően igazi pihentető utazás minden megtett út az autóval.
Összegzés:
A Renault újjászületett a Talismanban. Annyira szép az autó, mint egy gyönyörű ruhás nő, aki amerre jár mindenhol kíváncsi, érdeklődő és elismerő pillantások követik. És mára nem csak kinézetében ért fel az autó a legmagasabb szintre, hanem már a minőségével és szolgáltatásaival is.
Minden porcikája lehengerlő lett, dinamizmusánál már csak a kényelme és a szolgáltatásai jobbak. Tesztautó ára 11.300.000,-Ft Initiale kivitelben, 5 év garanciával. Szerintünk az eddigi legjobb Renault.
A tesztautót a rendelkezésünkre bocsátotta a Renault Hungary
A tesztfotók Huawei Mate 10 Pro mobiltelefonnal készültek
További információ:
Renault Hungary
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_