Számos ponton módosított sikermodelljén a Honda, hogy megőrizhesse technikai és esztétikai színvonalát. A 2020-as Civic szebb és látványosabb lett a változtatások hatására, valamint – az új fedélzeti elektronikai rendszerének és igényesebb belső anyagainak köszönhetően – minősége, valamint használati értéke is jelentősen nőtt.
A frissített Civic megőrizte az elődmodell lenyűgöző sziluettjét és erőteljes kisugárzását, mindazonáltal új, elegáns, szimmetrikus hűtőrács öleli körbe ködfényszóróit, felületei és vonásai pedig még kifinomultabbá váltak. Az egyszerűbb hűtőrács és az új légbeömlő-kialakítás még letisztultabb megjelenést kölcsönöz az orr-résznek, nem mellesleg az aerodinamikai hatékonyságot is javítja.
Szintén újdonság, hogy a LED fényszórók ezentúl minden modellváltozathoz alapfelszereltségként járnak, ráadásul még modernebbnek láttatják az autót, a tervezők ugyanis átformálták a – szintén LED – nappali menetfényt, ami ezentúl még jobban illeszkedik a sportos vonalvezetéshez. Az új, 16”-os könnyűfém felnik már a belépőmodellhez is megrendelhetők, míg a közepesen és gazdagon felszerelt verzióknál többek között a 17”-os Shark Grey garnitúrával tehetik még drámaibbá a hatást a tulajdonosok.
További érdekesség, hogy a színválaszték új tónussal, pontosabban Obsidian Blue névre keresztelt kékkel bővült.
Hogy az új Civic minden szempontból elsőrangú legyen, az utasteret új, kellemesebb tapintású felületek ölelik körbe, melyek szofisztikált, prémium benyomást keltenek. Mindemellett a Civic továbbra is kategóriaelső a variálhatóságot illetően, s az ergonómiára sem lehet panasz, tudniillik a leggazdagabban felszerelt átiratot elektromosan állítható vezetőüléssel varázsolták még kényelmesebbé.
Az ösztönösen kezelhető, mobilkommunikációra is képes szórakoztatóelektronikai és információs rendszer Apple CarPlay®, valamint Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas, s feltétlenül említést érdemel, hogy – a vásárlói visszajelzésekre reagálva – hagyományos gombot kapott a hifi és a klíma, így még könnyebben kezelhető az autó menet közben.
A hatfokozatú kézi és CVT-váltóval rendelhető Civic motorjai továbbra is roppant hatékonyak és erősek. Az 1,0 literes VTEC Turbo egység 126 LE-vel és 200 Nm-rel járul hozzá a gyors és élvezetes autózásokhoz, CO2-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása mégis megdöbbentően alacsony: 107 - 110 g/km[1], illetve 4,7 - 4,8 l/100 km.
Testvére, az 1,5 literes VTEC Turbo 182 LE-t és 240 Nm-t bocsát a vezető rendelkezésére, mégis igen impozáns adatok jellemzik. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval társítva 128 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, míg kombinált fogyasztása 5,5 l/100 km[2]. (Fokozatmentes automata váltó esetén az adatok így alakulnak: 137 g/km, 6,0 l/km)
A Civic szofisztikált futóművén nem változtattak a Honda szakemberei, tehát továbbra is kiváló menetkomforttal és kezelhetőséggel büszkélkedhet a típus. Ebben a kis tömegű, nagy merevségű kocsitestnek is nagy szerepe van, melyet új, innovatív tervezési és gyártási folyamatokkal hoznak létre a Honda üzemegységében. Legfőbb ismérve az alacsony súlypont, no meg, hogy olyan ultramodern felfüggesztésrendszer alkalmazását tette lehetővé, ami számottevően fokozza a vezetési élményt.
A különféle passzív megoldások mellett továbbra is az – ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló – Honda SENSING® csomag teszi egyedülállóan biztonságossá a Civicet, ennek köszönhető a kiváló Euro NCAP-minősítés is. Az iparági elsőnek is tekinthető rendszer minden (!) modellváltozathoz alapáron jár és az Ütközésmérsékelő Fékrendszert, az Adaptív Sebességrögzítőt, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszert, a Sávtartó-asszisztens Rendszer, valamint a Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszert egyaránt magában foglalja.
Honda Civic Sport Line
Elképesztően látványos modellel bővül 2020-ban a Civic család. A Sport Line névre keresztelt újonc a legendás Civic Type R vonalait és stílusát örökölte, amit egyből két felszereltséggel dob piacra a japán iparóriás. Érkezik egy belépőmodell, valamint egy rendkívül gazdagon felszerelt variáns is. Mindkettőről elmondható, hogy egészen különleges formavilággal varázsolja még vonzóbbá a páratlan menetteljesítményéről és kimagasló használati értékéről ismert Civicet.
Feltűnő, sportos stílus
A lökhárítókra szerelt első és hátsó koptató, a diffúzor és a kifinomult légterelő még szebbé, egyedibbé és lendületesebbé teszi a Civic megjelenését, egyszersmind a Honda motorsport-öröksége előtt is tiszteleg. Ezt a célt szolgálja a Sport Line kivitel modellspecifikus, 17”-os könnyűfémfelni-garnitúrája is, akárcsak a minden elemében LED nappali menetfénnyel kiegészített első lámpa, amely az alapfelszereltség része. A Honda Civic Sport Line szintén megrendelhető a legújabb fényezéssel, azaz Obsidian Blue színben.
Fejlesztések a belsőtérben
Miként a karosszériát, úgy az utasteret is különleges hangulat jellemzi, hiszen megannyi díszítőelemet építettek be a Honda mérnökei. Ezek közül ugyan néhány a frissítésen átesett alapmodellen is megfigyelhető, ám a vörös cérnával varrt kormányborítás, a váltógomb és borítása, valamint az ülés- és az ajtókárpit a Sport Line sajátja a furatokkal ellátott alumínium pedálsor pedig a Honda versenysportban betöltött szerepére utal.
Az Apple CarPlay® és Android Auto kapcsolat kiépítésére, valamint digitális rádióadások vételére egyaránt alkalmas Honda Connect rendszer, ami szériatartozék, sőt az Executive felszereltségi szinten a tolatókamera képét is megjeleníti.
A Sport Line nemcsak megjelenésében sportos, hanem menetdinamikáját illetően is, hiszen a Honda által fejlesztett, 1,0 literes VTEC TURBO motor egyedülállóan hatékony és erős. A háromhengeres, turbófeltöltésű egység 126 LE-vel és 200 Nm-rel járul hozzá a gyors és élvezetes autózásokhoz; a CO2-kibocsátása és a kombinált üzemanyag-fogyasztása mégis alacsony: 107-110 g/km, illetve 4,7 – 4,8 l/100 km[3]. Technikai fejlettségének köszönhetően a WLTP szabvány szerinti mérések is roppant impozáns adatokat eredményeztek. Vegyes üzemben a CO2-kibocsátás 137–152 g/km, míg az üzemanyag-fogyasztás 6,0 - 6,7 l/100km. A modern hajtóműhöz hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy folyamatosan változó áttételű CVT-váltó kapcsolódhat, utóbbit akár a kormányról is vezérelheti a pilóta.
Mindent egybevetve a 40 éves múltra visszatekintő Civic megmaradt kategóriaelső, praktikus autónak, ami még kifinomultabb formában, még lendületesebb stílusban folytatja pályafutását.
További információ:
Honda Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_
[1] NEDC szabvány alapján, vegyes üzemben mért érték
[2] WLTP szabvány szerint értékhez kérjük keresse föl: www.honda.hu
[3] NEDC szabvány szerint, felszereltségtől és váltóműtől függően