Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet GLX 4WD 6AT PANORAMA // TESZT
Magyarország kedvenc autójából sosem elég. A Vitara kínálatának csúcsát képviselő napfénytetős, , bőr üléses, automata váltós kivitele járt Nálunk teszten gyönyörű tűzpiros színben. Bár már hamarosan érkezik az icipicit frissített hybrid verziójú kivitel, de annak piacra lépéséig hagyjuk magunkat lenyűgözni a jelenlegi csúcsmodellel.
A Suzuki Vitara jelenlegi nemzedéke bemutatkozása óta az eladási listák élén trónol. Köszönheti mindezt kiváló ár-érték arányának, korszerű motorjának, divatos külsejének, és széles körű szolgáltatás kínálatának. Jelenlegi tesztautónk a Vitara, és úgy egyébként a Suzuki jelenlegi modellkínálatának csúcsát képviselő GLX kivitelű, amely minden tekintetben elkápráztatja használóját.
A tesztautó igazán mai divatos, piros színezésű volt, de természetesen lehet kérni kéttónusú fényezéssel is. Nagyon jól sikerült az árnyalat, a GLX felszereltséghez járó, ezüstözött 17 colos alufelnikkel igazán fiatalos és divatos az összkép. A frissítéssel érkezett az autóra sok króm dísz is, legstílusosabbra az első kerékív tetejére és a motorháztető találkozására helyezett sikerült. Ez kifejezetten sokat dob a formán. Az orr rész is megkapta a maga kis krómdíszeit, az összkép szép lett. A nappali LED menetfények is krómszegéllyel folytatódnak alul, kaptak egy szép visszakanyarodó ívet a lökhárító közepe felé, amelyet egy szintén krómozott csík köt össze két oldalon. Ugyanakkor ezek a menetfények nagyon sérülékeny helyre kerültek. Felszereltségi szintből itt is két féle áll rendelkezésre a GL+ és GLX, annyi különbséggel, hogy a GL+ szinthez rendelhető ALLgrip elnevezésű összekerékhajtás is, ami magával hoz pár darab GLX, nagyobb felszereltségi szinthez járó extrát is. A GLX szintben, mint amilyen a tesztautónk is, pedig a luxusra vágyó autósok találják meg a számításaikat. Ehhez a szinthez jár a teljesen automatikusan működő LED fényszóró, amely vakítás mentes távolsági fénnyel is rendelkezik.
A fényszóró már alaphelyzetben is felhívja magára a figyelmet, tekintettel arra, hogy kék színezésű körbetétet kap maga a fényszóró lencséje, így már messziről felismerhető, hogy autónk LED lámpával rendelkezik. Sajnos egy technikai hiba is becsúszott, hogy a helyzetjelző a fényszóróban csak a hagyományos halogén sárga, így egy kicsit az esti megjelenés ezzel nem tökéletes. A tesztautó kivitelezési minősége teljesen rendben van, az illesztések mindenhol tökéletesek, gondos lemezmunkát láttatnak. Szerencsére a Vitara modellnél is a 17 colos felni jelenleg a legnagyobb kapható méret, ez mind a menetkomfortnak, mind a pénztárcánknak is egyaránt kedvező. Kívülről sajnos a Vitara sem sok védelmet kapott, párhuzamos parkoláskor illik kicsit távolabb megállni a mellettünk lévőtől, hiszen nagyon könnyen össze lehet szedni egy ajtórányitás miatti sérülést. Az oldalnézete teljesen letisztult az autónak, egy dinamikus törésvonalat sikerült vinni a formába.
Természetesen az elmaradhatatlan SUVos kellék, az alsó körbe műanyagozás itt sem maradt el. A tesztautó hátsó része az autó egészéhez hasonlóan dinamikus és modern lezárást kapott. A lámpák hátul is immár LED technikával működnek, vízszintes csíkozású megjelenést kaptak. Formájuk nem változott, de teljes piros színezést kaptak. Szerencsére a féklámpa is LED-es így erősebb a fénye, könnyebben látja a mögöttünk haladó ha lassításba kezdünk. Sajnos a rendszámtábla izzó még mindig maradt a hagyományos sárga izzós, ez nem lépett a megújulás útjára. A tolatólámpa viszont középen alulra került elhelyezésre. Ez láthatósági szempontból sem és sérülési lehetőség miatt sem igazán szerencsés elhelyezés. A csomagtér ajtó hagyományos, nem elektromos működésű, könnyű erővel nyitható, tág csomagteret rejt. Amennyiben az autó ALLgrip összkerékhajtású rendszerrel van felszerelve, akkor ezt az autó egy felirattal a csomagtér ajtó jobb alsó sarkában hirdeti, mint amilyen a tesztautó is volt.
Természetesen csúcsmodellként a GLX kivitelhez sok egyéb más mellett jár a kulcsnélküli ajtónyitás, amihez egy szép kulcs is társul. A tükrök ezen a szinten már elektromosan behajthatók, de ez is csak gombnyomásra működik, nem automatikusan. A GLX szinten nincs üdvözlőfény funkció, a lámpák nem gyulladnak fel mikor az autóhoz közeledünk. Az ajtók egyébként könnyű erővel mozgathatóak, szép hanggal záródnak, és igen hangulatos belteret tárnak fel.
Az autó belül kimondottan szépre sikerült. Jók a formák, divatos és igényes a kivitelezés, nagyon szép a hagyományos szürke selyemfény szegélyű órás műszerfal, amely között egy új színes kijelző is helyet kapott.
A kormány és a kézi váltó is nagyon puha bőrrel van burkolva, igazi minőséget sugároz mindkettő. A kormány teljesen megegyezik az S-Cross modellel, multifunkciós, minden kezelhető róla. Az egész kabin minősége egyébként parádés, mindenhol minőségi, prémium kivitelezésű anyagok vesznek körbe minket. A bőr borítással ellátott ülések tág határok között állíthatóak, nagyon kényelmesek, a vezetőülés pedig kellően mélyre engedhető, és természetesen mindkét első ülés fűthető.
Az utas előtti műszerfalon pedig extraként megkapjuk az ALLgrip feliratot is, amennyiben ilyen extra felszereltséggel készült az autónk. A kabin egyébként minden irányban tágas elöl továbbra is több, mint elegendő a helykínálat. Érdekességként a középső légbeömlők között egy japán írásjel motívumos óra jár szériában ide. Az autó média rendszere egy 7 colos kézzel irányítható képernyőn keresztül kezelhető. Erről tudjuk kezelni az audiorendszert, a telefonkihangosítást, a navigációt és a csatlakoztatott okostelefon szolgáltatásait. Nagyon logikus és könnyen kezelhető, igényes a felbontása, okos a felépítése a menürendszernek. A beépített hangrendszer hangszínei teljesen rendben vannak, kiváló minőségben szólalnak meg kedvenc dallamaink. Hagyományos klíma kivitelezést kapunk, forgógombos levegőhőmérséklet állítási lehetőséggel.
Sokkal jobb megoldás ez, hiszen könnyen és gyorsan megtalálható és beállítható a kívánt hőmérséklet. Ez alatt helyezték el a tervezők a kétfokozatú ülésfűtés kapcsolóját, amely még az első fokozatban is több mint hatékonyan működik. E mögött kapott helyt a hatfokozatú automataváltó karja, amelynek működéséről egy picit később. A váltó mögött kapott helyt az ALLgrip fantázianevű négykerékhajtás kezelőgombja, amely Snow, Sport és AUTO és Lock módozatokat kapott. Beépített napfénytető a GLX felszereltség sajátja, de megrendelése minden pénzt megér.
Természetesen azon túl hogy fényben fürdeti az utasteret egy része nyitható is, valamint elektromos sötétítővel is ellátták. A csomagtér 375 literes könnyen pakolható, a perem szerencsére alacsony, nem kell magasra emelni a csomagokat, de sajnos elektromos mozgatás nem rendelhető hozzá.
A Vitara a frissítéssel megkapta az új turbós Boosterjet benzinmotorokat, amellyel egy teljesen új szintre lépett. Sajnos időközben a kötelező európai környezetkímélő norma miatt áldozatul esett az 1.0 literes erőforrás. Így már csak az 1.4. literes erőforrás kapható, de már időközben ennek is érkezik a frissített és környezetkímélőbb, hybrid verziója. Tesztautónkban még a 140 lóerős turbós erőforrás munkálkodott egy 6 fokozatú automatikus váltóval kiegészítve.
Nyomógombos indulással, kiváló japános indítási orgánummal kel életre autónk lelke, még a legnagyobb hidegben is teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton jön meg a nagyobb hang, bár ekkor már nagyon sportos a haladás. A rendszer ezzel a konfigurációval érződik teljesen összeszedettnek, kiválóan sikerült összehangolni a motort a váltóval. Sokkal finomabban működik, mint a kéziváltóval. A dinamizmusa ugyanakkor meglepő fogyasztási értékkel párosult, a kézi váltós változathoz képest plusz 1 literrel többet kér, 8-9 literes átlag adódott. Ez egy ilyen lökettérfogatú benzines autótól egyébként jó érték. Az autó megkapta a márka ALLGrip fantázianevű négykerék hajtási rendszerét, amely 4 féle működési módozatot enged meg. Kapunk itt Sport, Snow, Auto éa Lock módot. Automata módban csak akkor kapcsolódik be a hátsó hajtás, amennyiben szükség van erre, sport módban teljesen dinamikára kihegyezett működést kapunk, snow módban pedig minden vészes helyzetből ki tudjuk verekedni magunkat. Nagy havazásban igazi áldás a használata. Az egyenesfutás igazi nagy autós, a felnik sem ütnek nagyot az úthibákon, japán modelltől nem megszokottan puhán siklik az autó az úton még teljes terheléssel is. A Vitarában szerencsére már megtalálható a holttérfigyelő rendszer is, valamint egy nagyon érzékenyen és idegesítően csipogó városi vészfékező rendszer is. A sávtartó mellett megtalálható még az autóban a tolatókamera is, amelynek igazán kiváló felbontását nagyon sok más gyártó megirigyelhetné.
A Vitara GLX Panorama kivitelében minden benne van, amit ma a Suzuki nyújtani tud a vásárlóknak. Megérdemelten trónol a kínálat tetején, hiszen egy nagyon divatos és jó autó. Kivitelezési minőségben is simán felveszi a versenyt jóval drágább modellekkel is. Nekünk már a kevésbé felszerelt modell is nagyon tetszett, de a szívünkhöz természetesen a legfelszereltebb modell áll. A GLX kivitel 7.000.000,- Ft –os ára több mint versenyképes, hiszen minden földi jóval felszerelt autót kapunk a pénzünkért, bőrüléssel, automata váltóval, napfénytetővel és teljes biztonsági arzenállal. Ráadásul az autóhoz 3+7 év garanciát adnak.
Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért a Magyar Suzukinak!
További információ:
Suzuki Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_