Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Ha szólít a hegy, a MINI Cooper SE válaszol

2020. január 29. - Antalfy Krisztina

Önfeledt „én-idő” a hóval borított lankákon, egy nap a hegyekben – München lakosai számára ez egy felettébb vonzó alternatíva a téli szabadidő eltöltésére. A MINI tisztán elektromos meghajtású újdonsága ráadásul károsanyag-kibocsátás nélkül képes valóra váltani az Alpokba vezető kirándulást: a MINI Cooper SE nagyfeszültségű akkumulátora elegendő energiát tárol ahhoz, hogy a brit prémiumgyártó ügyfelei kényszerpihenők nélkül autózzanak ki az osztrák síparadicsomként ismert Söldenbe, majd vissza.

p90379930_highres_the-new-mini-electri.jpg

A felejthetetlen hegyi kirándulások a téli hónapokban mutatják meg legizgalmasabb arcukat, München néhány száz kilométeres környezetében ráadásul egy egész sor hegycsúcs várja a téli sportok szerelmeseit. A bajor főváros lakosai számára a spontán síelések és szánkózások így kiváltképp vonzó alternatívát jelentenek, hiszen a felhőkig nyúló hegyek még a belvárosból nézve is csábító közelségben magasodnak. A hóval borított lankák felfedezése ráadásul az elektromos mobilitás innovációit kínáló MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh/ 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) adottságainak kiaknázásra is kiváló lehetőséget biztosít.

p90379937_highres_the-new-mini-electri.jpg

München környékén kivételesen színes helyszínek, programok és lehetőségek közül válogathatnak a téli sportok szerelmesei, és noha számos izgalmas hegycsúcs karnyújtásnyi közelségben található, egy dolog vitathatatlan: a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE ambiciózus célokkal született. Az alapfelszereltség részeként kínált navigációs rendszerben Sölden aktiválódik úti célként, amely 1 350 méteres tengerszint feletti magasságával és a síterepen található két gleccserével már késő ősszel hóval borítva várja a látogatókat. Az úti cél a MINI Cooper SE fedélzetén egyetlen feltöltéssel, károsanyag-kibocsátás nélkül megtehető távolságban húzódik: a München szívében álló BMW Welt parkolójából indulva a Söldenben üzemelő sífelvonók pontosan 200 kilométerre találhatók.

p90379928_highres_the-new-mini-electri.jpg

A valós autóhasználati szokásokat jól modellező WLTP fogyasztásmérési módszer szerint a MINI Cooper SE a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 235 – 270 kilométer megtételére képes, ez a távolság pedig a gyakorlatban még úgy is abszolválható, hogy a brit prémiumgyártó ügyfelei egyszer-egyszer az elektromos motor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményét is kiaknázzák. A havas élmények felé vezető utazás dél-Münchenből a 95-ös autópályán veszi kezdetét, ahol az Alpok lábai már néhány kilométer után az aszfaltcsík két széléig érnek.  A nyugodt közlekedést garantáló GREEN vezetési üzemmód hatékonyságra optimalizált gázreakciókat eredményez, amelyekkel a MINI Cooper SE egészen a Zugspitze hegycsúcsig utazik. Garmisch-Partenkirchen-től az út délkeleti irányt vesz, egészen a Németország és Ausztria határán elterülő Mittenwald városáig.

p90379932_highres_the-new-mini-electri.jpg

A GREEN vezetési üzemmód alternatívájaként a GREEN+ vezetési üzemmód is a brit prémiumgyártó ügyfeleinek rendelkezésére áll, amely a fedélzeti fűtőrendszer kikapcsolásával képes csökkenteni az energiafogyasztást és növelni a tisztán elektromos hatótávolságot. A Söldenbe vezető úton azonban ilyesmire egyáltalán nincs szükség. A MINI Cooper SE már alapfelszereltségként duplazónás automata légkondicionálóval érkezik meg az utakra, hőpumpával oldva meg az utastér fűtését: a technológia az elektromos motorból, a hajtáslánc vezérlőelektronikájából és a nagyfeszültségű akkumulátorból kiáramló hőt a külső levegővel vegyítve szívja el, így garantálva az utastér minden pillanatban komfortos hőmérsékletét.

p90379933_highres_the-new-mini-electri.jpg

A hőpumpával dolgozó utastér-fűtés rendkívül hatékony megoldás, amelynek működtetéséhez ráadásul a hagyományos elektromos berendezésekhez képest 75 százalékkal kevesebb energiára van szükség – még téli időjárási körülmények közepette is. Mint ilyen, a MINI Cooper SE fedélzetén nem kell síkabátba, sapkába és kesztyűbe burkolózva utazni, annál is inkább, mert a csomagtér térfogata nem csupán a sífelszerelésnek és a szánkónak, de még a meleg sportruházatnak is helyet biztosít. Tekintve, hogy a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia működéséhez szükséges energiát tároló nagyfeszültségű akkumulátort a tervezők ötletesen, „T” alakba rendezve süllyesztették be a modell padlólemezébe, a MINI Cooper SE csomagterének térfogata literre pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI hasonló értékével: az alapesetben 211 liter csomagtér-térfogat a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 731 literig bővíthető.

p90379938_highres_the-new-mini-electri.jpg

Az osztrák országutakra térve a MINI Cooper SE végre igazi hegyi levegőt szívhat magába, a tengerszint feletti 1 200 méteres magasságban pedig Seefeld barátságos hangulata fogadja. A síelés megszállottjai már itt is ideális lejtőket találhatnak, a brit prémiumgyártó újdonsága azonban még mindig kellően elemében van ahhoz, hogy meghódítsa a hágóra vezető utat. A vezetés élményét hajtűkanyarok és hóval borított útszakaszok fokozzák, a megváltozott vezetési körülményekre pedig az újdonság forradalmi kipörgésgátló technológiával felvértezett menetstabilizáló rendszere extrém gyors reakciókkal és precíz beavatkozásokkal válaszol – miközben a márkára jellemző, gokartos agilitás merőben új dimenzióját váltja valóra.

p90379926_highres_the-new-mini-electri.jpg

A vérpezsdítő kigyorsítások, a hosszas hegymenet és a fagyos hőmérséklet ellenére a MINI Cooper SE elegendő energiatartalékkal érkezik meg Sölden külterületére, ahol így ismét beigazolódik a BMW Group nagyfeszültségű akkumulátorok fejlesztése, tervezése és tömegtermelése során felhalmozott évtizedes tapasztalaton nyugvó megbízhatóság. A brit prémiumgyártó tisztán elektromos újdonságának energiatároló kapacitását a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával fokozták a mérnökök, a még tovább optimalizált energiafelhasználás pedig a nagyfeszültségű akkumulátor tartósságára is jelentős hatást gyakorol. Az energiatároló egységre kínált gyártói garanciát a BMW Group 8 évre, illetve 160 000 kilométer vagy 100 000 mérföld futásteljesítményre növelte.

p90379929_highres_the-new-mini-electri.jpg

És miközben az utasok felszabadultan élvezik a hófedte lejtők nyújtotta élményeket, a MINI Cooper SE újratölti nagyfeszültségű akkumulátorát a Söldenben kiépített járműtöltő állomáson. Az oszlop maximális töltési sebessége 11 kW, amely megegyezik a MINI ELECTRIC falitöltő teljesítményével és még a MINI Cooper SE teljesen lemerült akkumulátorát is három és fél óra alatt képes feltölteni. A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő újdonság ugyanakkor az 50 kW maximális töltési sebességre képes gyorstöltőkhöz is csatlakoztatható, amelyekkel másfél óra alatt abszolválható a teljes járműtöltés.

p90379934_highres_the-new-mini-electri.jpg

A hóban töltött szabadidőnek semmi nem szab határt. A sífelvonó két etapban akár 3 400 méter tengerszint feletti magasságba is felviszi a síelőket, akik így kevesebb, mint negyed óra alatt beülhetnek a Spectre című 007-es filmben is látott futurisztikus, minden oldalán üvegből készült „Ice Q” nevű hegycsúcsi étterembe. Sölden összesen 144 kilométer hosszú, más-más nehézségi fokú sípályával és három darab 3 000 méter feletti hegycsúccsal várja látogatóit. A legmagasabb közülük a 3 340 méteres tengerszint feletti magasságig nyúló Schwarze Schneid, ahonnan a síelők egy 15 kilométer hosszú sípályán csúszhatnak le és eközben 1 970 méternyi szintkülönbséget élhetnek át. A sífelvonó köztes állomásától induló szánkópálya 7,3 kilométernyi száguldást kínál a sípálya mentén, egészen a völgyig.

p90379931_highres_the-new-mini-electri.jpg

Az utolsó lecsúszás előtt azonban időszerű kézbe venni a MINI Connected okostelefon-alkalmazást, amely nem csupán a járműtöltés aktuális állapotának kijelzésére szolgál, de a kiegészítő utastér-fűtés aktiválását is lehetővé teszi a távolból. A brit prémiumgyártó ügyfeleinek csupán meg kell adniuk az indulás tervezett időpontját, a MINI Cooper SE pedig garantálja, hogy az adott időpontra az utastér az előre beállított, kellemes hőmérséklettel fogadja őket. Nem kell többé fagyoskodva vezetni a nyirkos sportruhában, és a jégkaparó is a múlté.

p90379936_highres_the-new-mini-electri.jpg

A tisztára olvadt ablakokon át bizonyára jó pár irigy pillantás beszűrődik, ami nem is csoda, hiszen a MINI Cooper SE valósággal vonzza a tekinteteket. Az érdeklődők legalább annyiszor kérdeznek rá az újdonság piaci premierjének időpontjára (2020 márciusától kezdődik), mint ahányszor a gyorsulási értékét firtatják. A MINI Cooper SE 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 60 km/órás sebességre, a nulla-százas sprint pedig 7,3 másodpercet vesz igénybe. Nem meglepő tehát, hogy a brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modelljére a bejelentést követő első hónapokban világszerte összesen 100 000 regisztrált ügyfél-érdeklődés érkezett, a MINI Cooper SE első tulajdonosai pedig már az idei síszezon utolsó momentumait is kiélvezhetik: Sölden környékén egészen májusig megmarad a hó.

p90379927_highres_the-new-mini-electri.jpg

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

További információ:
MINI Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_1.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr3415435320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása