Volvo V60 2.0 D4 Cross & Country // TESZT
A Volvo megújulása ismét egy mérföldkőhöz érkezett. A V60-as modell a márkához híven csodálatos mértékben újult meg és indult el ismét hódító útjára. Ennek a modellnek pedig a svéd tervezők álmodtak egy terepesített kivitelt, amit Cross & Country névvel illetnek. Ilyen kivitel érkezett meg hozzánk most tesztre, és immár a szépségén és kényelmén túl a terepképességeivel is meggyőzött és vitt minket járatlan utakra is.
Abban ma mindenki egyetért, hogy csodálatos szépségű autók készülnek a Volvo gyáraiban. Ugyanakkor ma nem elég csak szépet gyártani, valami különlegességgel is el kell látni egy-egy modellt, amivel fel lehet hívni a vásárolók figyelmét. Így tett a gyártó is, hiszen a svéd ipar sajátosságaival sorozatosan látják el a modelljeiket, gondoljunk csak a svéd zászlóra és dizájnra, amely nem egy modellen hangsúlyozottan szerepel. Ebből is következik, hogy a gyártónak sorozatosan sikerül szebbnél-szebb formát álmodni az autóinak, eközben ügyelve a márka egységes formanyelvére, amiről már messziről felismerhető, hogy egy Volvo-val van dolgunk. Az első terepkombiként elhíresült V70 leszármazottjaként, a Cross & Country kivitelű V60-as modellel pedig olyan terepre is merészkedhetünk, amelyről eddig egy ilyen jellegű autóval nem is álmodhattunk.
Az autó alapja a V60-as luxuskombi. Ezt a modellt emelték meg 7,5 cm-rel a tervezők, körbeműanyagozták és megszületett az új Cross & Country kivitel. Úgy is mondhatjuk, hogy a luxusmodell túrabakancsot húzott magára. A tesztautóról ugyancsak elmondható, hogy extráit kiváló ízléssel válogatták össze.
A sima elegáns vonalú V60-ast nagyon igényesen látták el a terepes kiegészítőkkel, sehol semmi nem tűnik bazárinak az autón. A hófehér fényezést viselő tesztautó terepes kivitelére és a látványára mindenképpen ráerősítenek az extraként rendelt 19 colos ezüst és fekete színezésű alufelnik, amelyek azért hangsúlyozottan aszfalton érzik a legjobban magukat. Az autó szinte a nagyobb testvér V90-es modell megjelenést kapta, csak egy számmal kisebb méretben.
Elsőre rögtön feltűnik a csodaszép, különleges ezüstözött pontokkal díszített hűtőmaszk a hatalmas Volvo márkajelzéssel és a Thor istenség kalapácsát mintázó LED fényszórókkal. A fényszórók nappali fénye mással össze nem hasonlítható különleges megjelenéssel ruházza fel az autót, esti fényük pedig fenomenális. Adaptív technikája lévén éjszaka mindig az útnak azt az oldalát világítja meg, amely sötétben van, nem vakítva a szembejövőt. A hab a tortán pedig, hogy a kormány mozdulatára jobbra balra követik a kormány mozdulatokat a fénycsóvák.
A kanyarba is bevilágító LED-es ködlámpák ugyan szépen sikerültek és jó a fényük, de nagyon sérülékeny helyre kerültek. Oldalnézete is harmonikusan sikerült, fekete szegéllyel keretezett ablakok, körbeműanyagozással, sötétített hátsó ablakokkal,karosszéria színére fényezett tükörházakkal lett felszerelve az autó. Kapott még egy cápauszony antennát is. Hátrafelé haladva elérkezünk a márka ékéhez a farrészhez, amely a legjobban sikerült az autón, lehengerlő befejezéssel zárul a sziluett.
A márkajelzés elhelyezése és minősége fenomenális (ezt azóta mások csak másolják), az kivitel kiváltságaként két oldali sportos ,négyzet alakú, krómozott kipufogóvéget kapott az autó. Itt az alsó műanyagbetétben helyezték el nagyon ízlésesen a Cross & Country feliratot.
A lámpák technikája teljesen LED-es, fényjátékuk kiemelkedő, mind este, mind pedig nappal egyaránt elkápráztatja követőinket.
A ma kapható autók között 2 gyártó kulcsa áll legközelebb a szívemhez. Ezek a Renault és a Volvo kulcsai. Így az autóhoz kapott kulcs továbbra is egy örök kedvenc, mindig harmonizál a választott autó kárpitjával, de természetesen bármilyen kivitelben lehet kérni a kulcsot, legyen szó bőrről, fáról, vagy más prémium anyagról. Egyébként teljesen automatikus működésű, a kilincs érintésére nyílik az ajtó.
A könnyen és tágra nyíló ajtó feltárja a skandináv belsőépítészet minden tudását. Mindenhol a legjobb anyagokkal és a szemnek legkellemesebb formákkal találkozni. Olyan ez mint egy igazi otthonos nappali egy nagy adag luxussal megfűszerezve.
Az ajtó mesterien kivitelezett, finom bőrrel és puha anyagokkal burkolt, a kilincs formája és kivitelezése pedig abszolút míves munka. A jelen esetben fekete bőrrel, lábtámasszal is ellátott ülések már messziről hívogatóak, formájuk és kényelmük egyaránt fenomenális. A kormány a legjobb minőség bőrrel burkolt, teljesen multifunkciós. A műszerfal teljesen digitális kijelzős, bal oldalon a km/h megjelenítő, jobb oldalon a fordulatszámmérő mutatója található.
Közöttük a központi kijelző, amely a fedélzeti számítógép adatain túl még a navigáció képét is meg tudja jeleníteni. A légbeömlők is a különleges stílust képviselik, függőlegesen állnak, krómszegéllyel állíthatóak, jelen esetben egy nagyon jól kinéző és igen finom tapintású fabetét keretezi őket. Középkonzolja igen hatalmas tömb a vezető és az utas között. Ezen helyezték el az automata váltó karját és a különleges indítógombot. Az indítógomb a kulcshoz hasonlóan igazi kedvenc.
Az autó 9 colos központi kijelzője kifejezetten igényes képi megjelenítésű és felbontású lett, a rendszer a Sensus fantázianevet kapta. Minden ezen a kijelzőn keresztül állítható a rádiótól, a navigáción keresztül, a klímavezérlésen át egészen az autó extra segédberendezéseiig. Kiismerést igényel, de utána már ösztönösen működik rajta minden. A beépített Harman/Kardon hangrendszer egyszerűen lehengerlő akusztikai élményt garantál.
A kabin a beépített panorámatetőnek hála igen világos, én minden autóban kötelezővé tenném ezt az extrát. Első fele természetesen nyitható is, így meleg időszakban a kiváló szélterelőnek hála még városon kívül is huzatmentesen lehet közlekedni az autóval, nem beszélve arról az élményről amelyet ez ad. Minden irányban igen tágas a hely, az ülésekben könnyen megtalálható az ideális vezetői pozíció. A hátsó traktus is minden igényt kielégít, 2 felnőtt teljes kényelemben és luxusban hagyhatja maga mögött a kilométereket. A raktér kombi modellhez hűen tágas, 529 literes és nagyon könnyen pakolható.
Sajnos egy komolyabb hangulatvilágítás ugyanakkor viszont elkellett volna egy ilyen minőségű és kivitelezésű utastérbe, sajnos ebben az autóban is csak a gyönyörűen kivitelezett keretnélküli tükör mögül dereng egy állítható színvilágú igen kicsi led.
Az autónk lelke egy 2.0 literes 190 lóerős turbóval lélegeztetett négyhengeres dízelmotor, amely igen vehemens dinamikával ruházza fel az autót. Ehhez a tervezők egy 8 fokozatú Geartronic automata váltót kapcsoltak, amely teljesen harmonikusan és rezzenéstelenül teszi a dolgát.
Az erőforrás a gyémántgombbal kelthető életre, hidegen teljesen selymesen jár, bemelegedve is selymes a működése, ugyanakkor egy picit hangos, amely nem illik a luxus milliőhöz. Vezetés közben igen könnyen terelhető az autó, a kormány és a kezelőszervek csodálatosan könnyen és pontosan járnak. A futómű fenomenális, pontos és puha még igen nagy sebességnél is. Járt útról letérve sem esik kétségbe az autó, hegyi telekre akár minden nap is teljes kényelemben el tud vinni az autó. Természetesen nagy fokú terepjáró képességeket ne várjunk az autótól, de semmi esetre sem ijed meg attól, ha letérünk az aszfaltozott útról. Nem rendelkezik nagy terepszögekkel, tekintettel arra, hogy az orra azért alacsonyan fut. Erre mindenképp legyünk tekintettel, ha ilyen terepre tévedünk az autóval.
A parkolás a beépített érzékelőkkel és a különleges 360 fokos képet is adó tolatókamerával egyszerűen gyerekjáték. Vezetés közben feltűnik, hogy a keretnélküli visszapillantó tükör mennyire gyönyörű, ez ugyancsak szépségdíjas. Mint ahogy az is, hogy a beltérben az ülésen és a műszerfal bal oldalának sarkában elhelyeztek egy kis svéd zászlót. Az autóban szerencsére nagyon sok tároló fakkot is elhelyeztek a tervezők, így aki naponta az autóban éli az életét nem lesz gondja holmijának elhelyezésével. Menet közben az autóban a Volvotól megszokott biztonsági arzenál siet a segítségünkre. Van itt éberségfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő és sebességfüggő szervókormány, BLIS holttérfigyelő rendszer is. Nem utolsó sorban városban 30 km/h óra alatt működő City Safety rendszer is található az autóban, amellyel állóra fékezi magát egy felbukkanó akadály előtt. Fogyasztása a gyári adat szerint 6-7 liter, de valós körülmények között ez inkább közelíti a 10 litert. Ez a 60 literes üzemanyagtartállyal körülbelül 600 km körüli hatótávot enged meg.
A Volvo V60 Cross & Country modellje minden tekintetbe lehengerlő volt a számunkra. Járt utat a járatlanra lehet vele cserélni. Eközben kényelme és szépsége mit sem csorbult, igazi luxusgőzös továbbra is. Dízel motorja egy picit nyers, de dinamizmusa és fogyasztása mindezért rögtön kárpótol. A V60 Cross & Country 14.00.000,- Ft-tól kapható, de a tesztautó pár megrendelt extrával azért jóval túllógott a 18.000.000,- Ft-on is. Természetesen egy Volvo nem lehet olcsó, hiszen a svéd magával ragadó dizájnt, biztonságot, és megbízhatóságot meg kell fizetni.
Köszönjük a tesztlehetőséget a Volvo Autó Hungáriának!
További információ:
Volvo Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_