Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Itthon is bemutatkoztak a DS E-TENSE modellek

2020. március 04. - Antalfy Krisztina

Magyarországon is bemutatkoztak az elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE, és a plug-in hibrid DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 modellek. A 100 kW-os motorral és 50 kWh-s akkumulátorral felszerelt DS 3 CROSSBACK E-TENSE WLTP szabvány szerint mért hatótávolsága 320 km (NEDC szerint 430 km). Akkumulátora 100 kW-os töltőoszlopról 30 perc alatt 80%-ig feltölthető. Kiemelkedő paramétereivel (akár 58 km hatótáv 0 emisszióval, 31 g/km CO2, 1.4 l/100 km WLTP vegyes benzinfogyasztás, 300 LE és 4X4 hajtás) a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 a C-SUV szegmens élvonalát képviseli.

ds7cb004.jpg

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4

Tölthető hibrid hajtáslánca megteremti az utat a jövőbeli, új generációs technológiák előtt. Turbófeltöltéses benzinmotorja és két villanymotorja 300 LE rendszerteljesítményt kínál, amellyel a DS 7  DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 technológia és kifinomultság terén a francia autóipar élvonalába kerül.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300 LE-s teljesítményt, összkerékhajtást és akár 58 km hatótávot kínál 100% elektromos üzemmódban. Ehhez 31 g/km CO2 kibocsátás és átlagosan 1.4 l/100 km üzemanyagfogyasztás tásul (WLTP).

ds_7_e_tense.jpg

A motorházfedél alatt egy 200 LE-s (147 kW) benzinmotor található, amelyhez 2 db elektromos motor társul egyenként 109 LE (80 kW) teljesítménnyel. Az új fejlesztésú, automata  sebességváltó, 8 fokozatú (EAT8). A kombinált teljesítmény eléri a 300 LE-t, amelyhez akár 520 Nm nyomaték és összkerékhajtás társul. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 0-ról 100 km/h sebességig 5.9 másodperc alatt képes felgyorsulni.

A vezető különböző vezetési üzemmódok közül választhat, hogy ki tudja aknázni az autó maximális nyomatékát, vagy zéró emisszió módban haladjon, amely akár 58 km elektromos hatótávot tesz lehetővé, köszönhetően a 13,2 kWh kapacitású akkumulátornak. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 135 km/h sebességig haladhat teljesen elektromos üzemmódban. Ezen kívül a ‘Hybrid’, ‘Sport’ és a ‘4x4’ üzemmódok is kiválaszthatók.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 akkumulátora 0-ról 100%-ra, 32A-es falitöltőről kevesebb, mint 2 óra alatt feltölthető. Az akkumulátor vezetés közben is tölthető, köszönhetően a regeneratív fékezésnek, amelynek tökéletesítéséhez a DS Formula E-ben megszerzett tapasztalatai nyújtottak kiváló alapot.

ds7cb003.jpg

A tökéletesen elhelyezett akkumulátornak köszönhetően a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 azonos méretű utasteret kínál, mint belső égésű motorral szerelt verziók. A karizmatikus stílus és az a kifinomultság, amely a DS-re jellemző, teljességében az Alcantarával, a szemcsézett, vagy éppen Nappa bőrrel bevont utastérben mutatkozik meg, amelyet olyan finom megoldások tesznek egyedivé, mint a gyöngyszemöltéses díszvarrás, vagy éppen a Clous de Paris mintázatú, gilosált fém elemek.

A technológiai érdekességek nem merülnek ki a hajtáslánc nyújtotta szolgáltatásokban. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4-hez elérhető DS CONNECTED PILOT rendszer (2-es szintű önvezetés), a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION (elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás), a DS PARK PILOT (parkolás a kormánykerék megérintése nélkül), valamint a DS SAFETY, amely a ma közlekedéséhez szükséges összes biztonsági berendezést tartalmazza.

ds7cb009.jpg

Jellemzői:

  • Kiemelkedő paramétereivel (akár 58 km hatótáv 0 emisszióval, 31 g/km CO2, 1.4 l/100 km WLTP benzinfogyasztás, 300 LE és 4X4 hajtás) a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 a C-SUV szegmens és a francia autógyártás élvonalát képviseli.
  • Alapértékeihez hűen a DS Automobiles magas szintű kifinomultságot és kényelmet biztosít a verziótol függően Nappa bőrrel, vagy Alcantara® kárpittal borított utastérben. Fejlett tehnológiai megoldási között megtaláljuk a DS CONNECTED PILOT rendszert (2. szintű önvezetés) és a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION aktív felfüggesztést.
  • A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 ELEGANCE kivitelének kezdőára 16 190 000 Ft, amelynek felszereltsége tartalmazza - többek között - a 19”-os könnyűfém keréktárcsákat, a DS ACTIVE SCAN felfüggesztést, a navigációs rendszert és a Xenon fényszórókat is.

ds7cb014.jpg

DS 3 CROSSBACK E-TENSE

Az energetikai átállás elkötelezett híveként a DS Automobiles már 2015-ös megalakulásakor, majd rögtön ezután a Formula-E bajnokságon való indulásával is egyértelművé tette elhivatottságát az alternatív energiák használata terén. A villamosítás a DS Automobiles stratégiájának központi eleme.

ds3cb001.jpg

„A villamosítás hatékony válasz a jelen kihívásaira. A villamos modellek sajátossága a fékezéskor történő energia-visszatermelés, amelynek köszönhetően energiahatékonyság szempontjából messze felülmúlják a belső égésű motorral rendelkező hagyományos járműveket. A legkisebb gyorsításkor is rendelkezésre álló nyomaték és a csendes működés jóvoltából egyedülálló vezetési élményt nyújtanak. Végül, de nem utolsósorban – a hagyományos járművekkel ellentétben – megfelelnek a városközpontokba való behajtás feltételeinek. Hogy ügyfeleink továbbra is szabadon mozoghassanak és ne kelljen lemondaniuk arról az örömről, amelyet egy DS vezetése nyújt, a DS 3 CROSSBACK E-TENSE modellel az élen létrehoztuk elektromos kínálatunkat.” - Yves Bonnefont, DS Automobiles.

ds3cb009.jpg

A legújabb jogszabályokat is figyelembe a 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 (300 lóerős plug-in hibrid modell ZEV üzemmódban 58 km hatótávval) modellel valóra vált az ígéret és megszületett a márka elektromos modellcsaládja, melyet a DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne Formula-E győzelme is megerősített.

2020-ra minden autóipari konszernnek el kell érnie, hogy Európában forgalmazott gépjárművei 95%-ának átlag 95 g/km körül legyen a CO2-kibocsátása (a forgalmazott modellek tömegével arányos NEDC-adat). Minden tisztán elektromos vagy plug-in hibrid (PHEV) modell értékesítése, valamint a valós használati körülmények között mért CO2-kibocsátás csökkentését célzó újítások után ún. „szuperkredit” jár majd. Ha nem sikerül teljesíteni a kitűzött célt, gépjárművenként 95 euró/g/km bírságot kell fizetni. Latin-Amerikában, Kínában és más ázsiai országokban is hasonló törvények életbelépése várható.

ds3cb012.jpg

A 2019-ben piacra került, immár itthon is elérhető DS 3 CROSSBACK E-TENSE az első tisztán elektromos B kategóriás prémium SUV. A korábbi megoldásokkal ellentétben a DS 3 CROSSBACK E-TENSE olyan platformra épült, amelyik belső égésű motorral és villanymotor + akkumulátorral társítva is egyformán hatékony. Ez a konfiguráció új fejezetet nyit az autóiparban: elfelejthetjük a nem megfelelő platformra épített villanyautókat, ahol az akkumulátor beépítését a helykínálat vagy a csomagtartó sínyli meg, és a kezdetleges kivitelezés és spártai kényelem jellemezte tisztán elektromos járművektől is fényévek választanak el.

A DS 3 CROSSBACK E-TENSE a márka tudásának legjavát kamatoztatja, és a csúcstechnológiát kifinomultsággal ötvözi. A műszaki újdonságok mellett a DS 3 CROSSBACK E-TENSE rendkívül jól szigetelt utasteret, nagy sűrűségű habszivacsmagot tartalmazó üléseket, nemes anyagokat és fokozott kényelmet kínál. A finom részletek közé tartozik az exkluzív „Art Leather” nappabőr kárpit, mely OPERA belső kivitel esetén az óraszíj mintázatú üléseket borítja, valamint a látványos gyöngyszemöltéses díszvarrás és a „Clous de Paris” gillos minta. A RIVOLI inspirációhoz kavicsszürke szemcsés bőr, a DS PERFORMANCE LINE kivitelhez pedig Alcantara® kárpitok tartoznak, így a legapróbb részletekre is érzékeny ügyfelek személyre szabási igényeit is sikerül kielégíteni.

ds_3_e_tense.jpg

A hangszigetelés egy elektromos járműben még nagyobb szerephez jut, hiszen motorzaj és vibráció hiányában jobban előtérbe kerülnek a külső zajok. Ezek kiküszöbölésére a DS 3 CROSSBACK E-TENSE több megoldást is alkalmaz, ilyenek a vastagabb ajtólemezek és ablaküvegek, valamint a zajszűrős szélvédő. Mindennek köszönhetően a DS 3 CROSSBACK elektromos változatának hangszigetelés szempontjából a kategóriában nincs párja. Az utasok így maximálisan kiélvezhetik a DS LOUNGE hatást.

A kategóriában legnagyobb, 10” képernyő alatt gyémánt alakban helyezkednek el az érintésre működő vezérlők és a középső szellőzők. A képernyőről a legfontosabb kezelőszervek és a vezetéssegítő funkciók érhetők el. A hőszivattyú, az abroncsnyomás-érzékelő, a fékerőelosztóval párosult ABS, az ESP, a sávtartó asszisztens, a visszagurulás-gátló, a hátsó parkolóradar, az automata légkondicionáló rendszer és a bőrbevonatú kormány, akárcsak a nyolc légszák és a süllyesztett ajtókilincsek kiviteli szinttől függetlenül a szériafelszereltség részét képezik.

ds3cb006.jpg

A magasabb kiviteli szintű változatokon valamennyi legújabb generációs technológiai innováció elérhető, úgymint a DS CONNECT BOX-szal kiegészülő DS CONNECT NAV, a DS MATRIX LED VISION intelligens fényszórók, illetve az ADML PROXIMITY funkció, amely a süllyesztett kilincsek kihajlásáról gondoskodik, amikor a kulccsal a gépjármű 1,5 méteres körzetén belül tartózkodunk. A DS 3 CROSSBACK elektromos változatának különleges ismertetőjegyei a selyemfényű krómmal bevont, antracitszürke DS Wings hűtőrács és az E-TENSE emblémák, de a hátsó lökhárító is egyedi. A modell kínálatában exkluzív 18’’ KYOTO könnyűfém keréktárcsák és egy új karosszériaárnyalat, a Cristal Pearl is szerepel.

Jól eltalált méreteinek köszönhetően a mindössze 4,12 m hosszú DS 3 CROSSBACK E-TENSE 5 teljes értékű ülőhelyet és 350 literes csomagtartót kínál.

A modellen háromféle vezetési üzemmód áll rendelkezésre: maximális hatótávolságot biztosító ECO, NORMÁL és extra nyomatékkal szolgáló SPORT. A vezető ráadásul kétféle energia-visszanyerési megoldás közül is választhat: a NORMÁL a belső égésű motorok viselkedését utánozza, a BRAKE pedig közel 1,3 m/s² lassulást produkál.

ds3cb008.jpg

Az energia-visszanyerés terén szerzett Formula-E tapasztalatoknak köszönhetően, a hőszivattyú alkalmazásával, a hatékony fűtőrendszerrel és az akkumulátor optimális működési hőmérsékletének állandó biztosításával (hideg időben is) maximális – 320 km-es (WLTP) – hatótávolságot sikerült elérni (NEDC szerint mérve 430 km).

A 100%-ban elektromos meghajtású DS 3 CROSSBACK E-TENSE a prémium B-SUV kategóriában érdekelt valamennyi ügyfelet megszólítja. Becslések szerint Nyugat-Európában a B kategóriás járművel rendelkező vezetők napi átlag 40 km-t tesznek meg. Ez azt jelenti, hogy az esetek többségében elég hetente egyszer feltölteni az autót (az áprilisi gyártási hónaptól elérhető 11 kW-os fedélzeti töltővel otthoni csatlakozóról 5 órára van szükség a 100%-os töltésszint eléréséhez). Hosszabb utak alkalmával pedig a fedélzeti töltő segítségével 100 kW-os töltőoszlopról mindössze 30 perc alatt 80%-os akkumulátorkapacitás biztosítható, ami több mint 250 km WLTP szerinti hatótávolságnak felel meg (NEDC szerint közel 350 km). A DS 3 CROSSBACK elektromos változatához szériában két töltőkábel tartozik (egy 2-es és egy 3-as módú), így a jármű a piac bármilyen típusú csatlakozójával kompatibilis. 

ds3cb004.jpg

Speciális E-TENSE szolgáltatások

A vezetők dolgát megkönnyítendő, villamos meghajtással ellátott E-TENSE járműveihez speciális szolgáltatásokat kínál a DS Automobiles.

A My DS alkalmazásba 2020 áprilisától beépített E-TENSE „távvezérlővel” a DS 3 CROSSBACK E-TENSE gépkocsival kapcsolatos valamennyi fontos információ lekérdezhető, például az akkumulátor töltésszintje, a hatótávolság vagy a töltésből hátralévő idő. Egyszerűen bekapcsolható az utastér előfűtése/hűtése, így mindig kellemes hőmérsékletű beltér fogad bennünket. A késleltetett otthoni töltés funkcióval pedig kihasználhatjuk a kedvezményes tarifájú időszakokat. Az említett műveletek természetesen a DS 3 CROSSBACK E-TENSE képernyőjéről is elérhetők.

Az említett E-TENSE szolgáltatások az összes DS-tulajdonos számára elérhető– a DS Assistance és a DS Valet szolgáltatást is magában foglaló – „Only You, a DS-élmény” programot egészítik ki.

ds3cb010.jpg

Dióhéjban:

- A DS 3 CROSSBACK E-TENSE az első teljesen elektromos B kategóriás prémium SUV a piacon. A többféle meghajtással társítható platformra épült modell nem ismer kompromisszumot: ugyanaz a kifinomultság és élenjáró technológia jellemzi, mint a DS 3 CROSSBACK-et, ugyanakkor az elektromos technológia és az E-TENSE szolgáltatások előnyeivel is rendelkezik.

A 100 kW-os, 260 Nm nyomatékot leadó motorral és 50 kWh-s akkumulátorral felszerelt DS 3 CROSSBACK E-TENSE otthoni fali csatlakozóról 5 óra alatt töltődik fel teljesen. 100 kW-os gyorstöltő esetén már 30 perc alatt 80%-os töltésszint érhető el. A jármű hatótávolsága a WLTP szabvány szerint 320 km (NEDC szerint 430 km), de természetesen függ a körülményektől és a vezetési stílustól.

OPERA inspiráció választása esetén a DS 3 CROSSBACK E-TENSE „Art Leather” nappabőr kárpittal bevont, nagy sűrűségű habszivacsmagot tartalmazó üléseket kínál. A kiváló akusztikai kialakítás kivételes zajkomfortot és hangszigetelést biztosít. További előnyökkel szolgálnak az olyan új felszerelések, mint a DS DRIVE ASSIST második szintű autonóm vezetési rendszer, az új generációs DS MATRIX LED VISION lámpák vagy a süllyesztett ajtókilincsek, melyek az ADML PROXIMITY rendszer jóvoltából már a vezető közeledtére kihajlanak.

etense.jpg

Jellemzői:

- Már Magyarországon is elérhető a DS 3 CROSSBACK E-TENSE, az első 100%-ban elektromos B kategóriás prémium SUV.

- A többféle meghajtással társítható platformra épült DS 3 CROSSBACK E-TENSE-t ugyanaz a kifinomultság és kivételes kényelem jellemzi, mint a többi DS Automobiles modellt, mi több, a 2019-es Formula-E-győztes E-TENSE elektromos technológia előnyeivel is rendelkezik.

- A 100 kW-os motorral és 50 kWh-s akkumulátorral felszerelt DS 3 CROSSBACK E-TENSE WLTP szabvány szerint mért hatótávolsága 320 km (NEDC szerint 430 km). A jármű 100 kW-os töltőoszlopról 30 perc alatt 80%-ig feltölthető.

További információ:
DS Hungary

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr1615499404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása