Opel Combo Life 1.5 D 130Le Innovation 8AT // TESZT
Az Opel új családi egyterűje, a Combo vendégeskedett Nálunk, és az egy hetes teszt végén nagyon a szívünkhöz nőtt. Korábban a típus a Fiattal történő együttműködés keretében készült. A jelenlegi generáció már a PSA fennhatósága alatt mutatkozott be és a padlólemezén osztozik a Citroen Berlingo és a Peugeot Partner is. Az Opel Combo nem titkoltan inkább az igényesebb kivitelben hisz, ennek tükrében látta el minden földi jóval a tesztautónkat az importőr, szóval kényeztetésből nem volt hiány.
A Combo eddig valljuk be, nem igazán az igényesség mintaszobra volt. Inkább használták melós autónak, mint családi autónak. Az ütőkártya inkább kiváló helykínálat és tágas utastér volt. Igaz, hogy az új modellen ketté választották a modelleket, tekintve, hogy a melós részleget a sima Combo kivitel képviseli, az igényesebb, családi használatra szánt kivitel pedig a Life nevet kapta. Az új generációval az átlagos kivitelezés egy csapásra a múlté lett, hiszen mára kiváló anyaghasználat és magas fokú használhatóság jellemzi a modellt minden tekintetben. A PSA most 3 kivitelt állított csatasorba, így osztozhat egy padlólemezen a Citroen Berlingo, a Peugeot Partner és az Opel Combo.
Tesztautónk Innovation kivitelben került kezeink közé, már ez is ugye az Opelnél a legmagasabb szint, amit kapni/választani lehet az autóhoz. Az importőrnek viszont még sikerült ezt is tovább fokozni. Rendeltek bele 8 fokozatú automata váltót, kulcsnélküli nyitást, panoráma tetőt, vezetéstámogató rendszerek sokaságát, gyönyörű kék metálfényezést, 17 colos alufelnit, stb. Tesztautónk a Life kivitelű, tehát hangsúlyozottan az igényesebb, családokra hangolt kivitele. Kapható az autóból természetesen 7 üléses kivitel is, de jelen esetben a tesztautónk csak 5 üléses, emiatt ugyanakkor használatából/értékéből ez semmit nem von le, sőt. Ez a kivitel sokkal jobban néz ki, nem kelti annak látszatát, mintha az autóra gyors döntésként rá hegesztették volna a hátsó ülések miatti többletet.
A 7 üléses kivitel emiatt sokkal esetlenebbnek néz ki. Ellenben ez a kisebb kivitel nagyon dögösen néz ki a 17 colos alufelnikkel és a Night kék metálfényezéssel, LED menetfényekkel. Elölről vizsgálva az autó határozattan magasan hordja az orrát, nagyon szépen ültették rá az egyen Opel orrot. A fényszóró formája kiválóan sikerült, de eléggé lelombozó, hogy még a legmagasabb felszereltség esetén is csak a nappali menetfény Led-es. A főfényszóró nem hogy nem ledes, xenon technikát sem adhat, maradt a régi vágású halogén, ellenben meglepő módon a fényereje elég jó. Automatikus távolságifény funkcióval is ellátták, így nagyon megkönnyíti az esti vezetést.
A hűtőmaszkon a szokásos módon a márkajelzést öleli körül kettő darab króm bajusz, szó se róla nagyon működik ez a dizájn ezen az autón is. Lejjebb haladva egy kis crossoveres irányt próbáltak a tervezők a formába vinni, hiszen alulra kapott egy ezüst díszbetétet, ezek fölött pedig a kanyarba bevilágító ködlámpákat találhatjuk. Ezen a felszereltségi szinten az autó minden eleme színezett, de pont emiatt minden tekintetben sérülékeny a karosszéria. Az oldalt találjuk az autó különlegességét az oldalra nyíló hátsó ajtókat, amelyek a könnyű bejutást garantálják. Az első ajtók hatalmasak, amelyeken ugyancsak igen nagyra nőtt visszapillantó tükrök találhatók. Nagyon panorámás az autó, tekintettel arra, hogy igen sok az ablakfelület (a hátsó üvegek sötétítettek) amelyeken keresztül nagyon sok fény jut a kabinba, ezáltal viszont a kilátás is kiváló belülről. Természetesen az elöl bevetett crossover irányt még ezüst színű tetősínekkel is sikerült fokozni.
A kerékjáratokat a gyönyörűen kivitelezett 17 colos alufelnik teljesen kihasználják, ráadásul azon túl, hogy dögösek, úgy kellenek az autóra mint egy falat kenyér, kiváló menetkomfortot is adnak. Az autó hátfala viszont szinte teljesen megegyezik a platform testvérekkel, csak nüansznyi különbségeket lehet felfedezni. A hátsó ajtó hatalmas, külön nyitható az üveg benne. Ellenben mikor a teljes ajtót felnyitjuk nagyon nagy hely szükséges, valamint kellő erő a mozgatásához, ugyanis a hátsó ajtó felér egy nagyobb ping-pong asztallal. A lámpák technikája itt sima izzós kivitel, csak egy kis 3D-s csavarral ellátott formai játékot kaptak. A rendszámtábla izzó is a régi iskola gyermeke, de természetesen ezek a napi használhatóságot teljes mértékben kiszolgálják.
Az autó kulcs nélküli nyomógombos indítást kapott, kiválóan működik a rendszere. A kilincs érintésére nyílnak az ajtók és kihajtódnak az autó tükrei is. Az ajtók csukódási hangja kiválóan sikerült. Az ajtók tágra nyílnak, főleg a hátsóak, mivel oldalra kell őket tolni kis helyigényűek, könnyű bejutást biztosítanak. A belső tér minden irányban tágas és ragyogó fényességű. A hatalmas ablakokon és az extraként rendelt napfénytetőn keresztül csak úgy dől be a napfény, fürdenek az utasok benne.
A műszerfal anyagai sajnos nagyon kemények, de a szemnek kellemes formákkal szolgálnak. A hagyományos órákkal szolgáló műszercsoport egy az egyben Opel származék, aki digitális megjelenítőt vár, az nem jó helyen keresgél. Ellenben fehér megvilágítást kaptak az órák, amelyek kiváló leolvashatóságot adnak, ráadásul jelen esetben felugró üveglapra vetített heads up display is járt a tesztautóhoz, amely kijelezte a fontos menetadatokat. A kapcsolók és a gombok nagy része az Opeltől származik, természetesen a kormánykerék is tőlük érkezik.
Ebből is látható, hogy a gyártók mennyire próbálják a közös alkatrészek ellenére személyre szabni az autóikat. A vezetőülésbe nagyon magasra kell ülni, de könnyen megtalálható benne a kényelmes vezetői helyzet, egyben kartámaszt is kaphat. A középkonzol egy hatalmas tömb, nagyon igényes a tetején elhelyezett médiarendszer megjelenítő. A képe kirobbanó fényerejű, okos, a hangrendszer is teljes mértékben kiváló hangokkal adja vissza kedvenc zenéinket. Szerencsére az Opel nem állt be a PSA rossz beidegződésébe, tekintettel arra, hogy külön kezelőkonzolt kapott a légkondícionáló, és azt nem a képernyőn keresztül kell kezelni. Nagyon könnyen kezelhető és tökéletes minőségben sikerült ezt elkészíteni.
Alatta kiválóan működő mobiltöltő található, és az automata váltó kerek forgókapcsolója. Nagyon sok tárolóhelyet és tárolóboxot rejtettek el a tervezők az utastérben. Nekünk a kedvencünk a műszerfal két oldalára elhelyezettek voltak, amiben a kávé, illetve gyors éttermi üdítők tehetők. Érthetetlen dolgok azért vannak az autóval kapcsolatosan. Ha automata váltóval rendeljük az autót, akkor nem kaphat elektromos kéziféket, csak a hagyományos régimódi kézifékes változatot. Továbbá szintén automata váltós kivitel esetén a középkonzolra sem tudunk a katalógusban látható kiváló tároló rekeszt rendelni középre, így csak egy nagy üresség fogad középen, 2 db árválkodó palacktartóval egyetemben. Nem nyitható a panorámatető, és a középen végigfutó gyermek kacatoknak való idom sem a legjobb elhelyezkedést képviseli. Elrejtettek benne egy LED világítást, amely az esti vezetések alkalmával inkább zavaró, mint hasznos. Mi rögtön kikapcsoltuk. Ellenben már ebben az idomban elhelyezett kacatokat elválasztó műanyag fülek is koszolódtak a portól, ami világítás alkalmával minden csak nem igényes.
A kabin teljes mértékben hatalmas helyt ad mindenhol, hátsó ülésen pedig 3 különálló ülést is kapunk. A poggyásztér is minden tekintetben hatalmas csomagteret rejt, csak elkell az erő a csomagtér ajtó mozgatásához. A csomagtér elhúzható rolót is ad.
Nyomógombos indítással ellátott tesztautónk 1.5-os már sokszorosan bizonyított francia eredetű 130 lóerős dízelmotor kiváló orgánummal kel életre. A motor alapjáraton hidegen is rezzenéstelen és néma. A motorhoz kapcsolt 8 fokozatú automata váltó hibátlanul teszi a dolgát, nagyon okosan dolgozik a vezető keze alá. Menet közben az autó kisbusz létére hangtalanul, komfortosan suhan, bár azért egy két úthibán elbizonytalanodik a futómű. A kezelőszervek jól működnek, a kormány könnyű és nagyon pontosan követi az autó a kormánymozdulatokat.
A vezetősegítő rendszerek garmadája teljes, kapunk holttérfigyelőt, tolatókamerát, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív tempomatot, valamint fáradságfigyelőt is. A motor meglepő módon még a pénztárcánk barátja is, hiszen 4 literes fogyasztással vígan el lehet járni az autóval, ellenben nagyon nagy meglepetéseket tud adni a forgalomban. Menet közben az autó beltere rezzenéstelen, nem recseg-ropog még nagyon göröngyös úton sem.
A Combo Life 5 üléses kivitele nagyon a szívünkhöz nőtt a teszthét alkalmával. Hibái ugyan vannak, de hát melyik autónak nincsenek. Éppen ez a különlegessége, hogy több a szerethető tulajdonsága. Hiszen ebben a kivitelben nagyon dögös a megjelenése, dinamikus dízelmotorja döbbenetesen keveset fogyaszt, városban az automata váltója miatt könnyen vezethető, a gyerekek pedig minden tekintetben komfortosan érezhetik magukat a hátsó traktusban. Ráadásul tényleg minden belefér. A sikerhez tehát minden adott, ráadásul az autó vételára még nem is annyira vészes, ezzel az 1.5-os motorral 8.500.000,- Ft-os a listaára, természetesen a tesztautó az egy másik véglet. Természetesen az Opel kereskedésekben kiváló kedvezményeket tudnak nyújtani a vásárlóknak, így mindenki személyre szabottan azt kaphatja amire vágyik. Szerintünk nem fognak csalódni.
Köszönjük a tesztlehetőséget az Opel Magyarországnak!
További információ:
Opel Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_