Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

SUZUKI Vitara Hybrid: A környezettudatos megújulás

2020. május 24. - Antalfy Krisztina

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet GL+ ALLGrip Hybrid // TESZT

Megérkezett Magyarország aktuális kedvencének a frissített változata, amely azon túl, hogy motorikusan tisztább és modernebb lett, még egy szolid sminkkel is megörvendezteti a vásárlókat. A felszereltség tekintetében is előnyére változott az autó, sokkal több extrát kapunk már alapáron is. Lássuk mit nyújt az új hybrid Vitara.91541511_684665078973092_3078065660263943035_n.jpg

2020-ban teljesen más időket élünk, mint korábban. Beköszöntött a koronavírus járvány, így az autógyártók is változtatásra kényszerülnek. Szerencsére a Suzukit nem érintette olyan mértékben ez a helyzet mint más gyártókat, de itt is volt egy nagyobb leállás. Szerencsére a koronavírus járvány kezd lecsengeni, így újra beindulnak a gyártósorok és elkezdheti a gyártó kiszolgálni a vásárlói igényeket. Mert hát azok biztosan vannak és lesznek is, hiszen a vásárlók a modell bemutatása óta előszeretettel választják maguknak a Vitarát megkapó külseje, kényelme és kiváló ár-érték aránya miatt is. A 2020-as modellévre pedig egy szolid sminken túl tartalmilag is frissült az autó, megkapta a ma kötelező hybrid rendszert, mint ahogy egyébként a teljes paletta is. A Suzuki két féle teljesítményszintű rendszert kínál, az S-Cross és a Vitara, mint a gyártó csúcsmodelljei 48V-os nagyobb rendszert kapnak, a swift és az Ignis pedig 12V-ost.

91412465_2649371138615498_8442080446668147779_n.jpg

nevtelen3_14_10.png

A tesztautó divat crossoverhez hűen kéttónusú fényezéssel volt ellátva, amely a márványkék fantázia nevet viselte. Ez a szín továbbra is nagy kedvencünk a kínálatban.  Nagyon jól sikerült az árnyalat, a fekete tetővel és tükrökkel igazán fiatalos és divatos az összkép. A frissítéssel érkezett az autóra sok króm dísz is, legstílusosabbra az első kerékív tetejére és a motorháztető találkozására helyezett sikerült. Ez kifejezetten sokat dob a formán. Az orr rész is megkapta a maga kis krómdíszeit, az összkép szép lett. A nappali LED menetfények is krómszegéllyel folytatódnak alul, kaptak egy szép visszakanyarodó ívet a lökhárító közepe felé, amelyet egy szintén krómozott csík köt össze két oldalon.

91675094_123452565933990_6318481629899511570_n.jpg

Ugyanakkor ezek a menetfények nagyon sérülékeny helyre kerültek, egy óvatlan parkolás, húzás a lökhárítón és rögtön oda az egyik oldali menetfény. Felszereltségi szintből itt is kétféle áll rendelkezésre a GL+ és GLX, annyi különbséggel, hogy a GL+ szinthez rendelhető ALLgrip elnevezésű összekerékhajtás is, ami magával hoz pár darab GLX, nagyobb szinthez járó extrát is.  A GL+ szint egyébként minden fontosat tartalmaz, amire szüksége lehet egy mindennapi autósnak, sőt még azon túl is. A GL+ szint és egyébként a Hybrid rendszer érkezésének egyik külső szembetűnő újdonsága az új LED fényszóró pár, amely teljesen új megjelenéssel ruházza fel az autót. A projectoros kivitelezés a múlté, most nem lencsés a főfényszóró. Kapott egy kék vízszintes díszcsíkot és egy alsó nappali menetfényt is, ledes indexet és természetesen sokkal erősebb éjszakai fényt. A tesztautó kivitelezési minősége teljesen rendben van, az illesztések mindenhol tökéletesek, gondos lemezmunkát láttatnak. Szerencsére a Vitara modellnél is a 17 colos felni jelenleg a legnagyobb kapható méret, ez mind a menetkomfortnak, mind a pénztárcánknak is egyaránt kedvező.

91908357_2307359686231218_3405479189026878864_n.jpg

Kívülről sajnos a Vitara sem sok védelmet kapott, párhuzamos parkoláskor illik kicsit távolabb megállni a mellettünk lévőtől, hiszen nagyon könnyen össze lehet szedni egy ajtórányitás miatti sérülést. Az oldalnézete teljesen letisztult az autónak, egy dinamikus törésvonalat sikerült vinni a formába. Természetesen az elmaradhatatlan SUVos kellék, az alsó körbe műanyagozás itt sem maradt el. A tesztautó hátsó része az autó egészéhez hasonlóan dinamikus és modern lezárást kapott. A lámpák hátul is immár LED technikával működnek, vízszintes csíkozású megjelenést kaptak. Formájuk nem változott, de teljes piros színezést kaptak. Szerencsére a féklámpa is LED-es így erősebb a fénye, könnyebben látja a mögöttünk haladó hogy lassítunk. Szerencsére a hybrid rendszer érkezésével már a rendszámtábla izzó is Led-es lett, így már ő is rálépett a megújulás útjára. A tolatólámpa viszont középen alulra került. Ez láthatósági szempontból sem és sérülési lehetőség miatt sem igazán szerencsés elhelyezés. A csomagtér ajtó hagyományos, nem elektromos működésű, könnyű erővel nyitható tág csomagteret rejt. Amennyiben az autó ALLgrip összkerékhajtású rendszerrel van felszerelve, akkor ezt az autó egy felirattal a csomagtér ajtó jobb alsó sarkában hirdeti. Az új hybrid rendszer felirata szintén ide kerül, ezt a ma kapható összes új Suzuki megkapja már.

img_20200402_145304.jpg

nevtelen4_12.png

Sajnos a GL+ felszereltséghez még nem jár a kulcsnélküli ajtónyitás, ez a hybrid rendszer érkezésével sem változott. Az autó kulcsa kivitelezésben csak egy átlagos szintet képvisel, az alapmodellhez ráadásul meglepő módon szinte ugyanolyan kulcs jár, mint a 2006-ban gyártott autókhoz. A kulcs megnyomása után kettőt villan az index és nyílnak az ajtók. A tükrök ezen a szinten nem hajhatók be elektromosan, csak kézzel. Divatmodellhez képest üdvözlőfény funkció sem kapott helyt az autóban, a lámpák nem gyulladnak fel mikor az autóhoz közeledünk. Az ajtók egyébként könnyű erővel mozgathatóak, szép hanggal záródnak, és igen hangulatos belteret tárnak fel.

img_20200404_160744.jpg

Az autó belül kimondottan szépre sikerült. Jók a formák, divatos és igényes a kivitelezés, nagyon szép a hagyományos szürke selyemfény szegélyű órás műszerfal, amely között egy új színes kijelző is helyet kapott. A kormány és a kézi váltó is nagyon puha bőrrel van burkolva, igazi minőséget sugároz mindkettő. A hybrid rendszer érkezésével sajnos eltűnt az automata váltó lehetősége, az csak a későbbiekben érkezik. Ellenben pl. a személyes kedvencem a tetőablak, sokkal több változathoz rendelhető, nem csak a csúcsmodell privilégiuma. A kormány teljesen megegyezik az S-Cross modellel, multifunkciós, minden kezelhető róla. Az egész kabin minősége egyébként parádés, mindenhol minőségi, prémium kivitelezésű anyagok vesznek körbe minket. Az ülések tág határok között állíthatóak, nagyon kényelmesek, a vezetőülés pedig kellően mélyre engedhetőek. Az utas előtti műszerfalon pedig extraként megkapjuk az ALLgrip feliratot is, amennyiben ilyen extra felszereltséggel készült az autónk.

new-vitara-photo2_2_1.jpg

A kabin egyébként minden irányban tágas elöl továbbra is több, mint elegendő a helykínálat. Érdekességként a középső légbeömlők között egy Suzuki feliratos díszt kapunk GL+ szinten, ugyanakkor a GLX szinten japán írásjel motívumos óra jár szériában ide. Az autó média rendszere egy 7 colos kézzel irányítható képernyőn keresztül kezelhető. Erről tudjuk kezelni az audiorendszert, a telefonkihangosítást, a navigációt (GLX szinten) és a csatlakoztatott okostelefon szolgáltatásait. Nagyon logikus és könnyen kezelhető, igényes a felbontása, okos a felépítése a menürendszernek. A beépített hangrendszer hangszínei teljesen rendben vannak, annak ellenére, hogy kevesebb hangszóró jár ezen a szinten, nagyon jó minőségben szólaltak meg a kedvenc zenéink a beépített USB csatlakozón keresztül is. Itt is maradt a hagyományos klíma kivitelezés, amely ezen a szinten nem kétzónás, forgógombos levegőhőmérséklet állítást kapott. Sokkal jobb megoldás ez, hiszen könnyen és gyorsan megtalálható és beállítható a kívánt hőmérséklet. Ez alatt helyezték el a tervezők a kétfokozatú ülésfűtés kapcsolóját, amely még az első fokozatban is több mint hatékonyan működik. E mögött kapott helyt a hatfokozatú kéziváltó karja. A váltó mögött kapott helyt az ALLgrip fantázianevű négykerékhajtás kezelőgombja, amely Snow, Sport és AUTO és Lock módozatokat kapott.

img_20190929_163122_1.jpg

A kabin helykínálata egyébként parádés, elől hátul kellő láb és fejtérrel rendelkezik az autó. Az ülések kényelme is minden igényünket kiszolgálja.

img_20200404_160726.jpg

A csomagtér 375 literes könnyen pakolható, a perem szerencsére alacsony, nem kell magasra emelni a csomagokat.

img_20200404_161043.jpg

nevtelen5_1_9.png

 A Suzuki  a Vitara hybrid érkezésével teljesen átdolgozta az 1.4-es boosterjet motort. Sajnos a 140 lóerő a múlté, a ma kapható új hybrid boosterjet 130 lóerőt sajtol ki magából. Ez ne riasszon el senkit, hiszen sikerült úgy átdolgozni és modernizálni az új motort, hogy dinamikusabb mint valahova.  A motorhoz egy 6 fokozatú kézi váltót kapcsoltak a mérnökök, sajnos jelenleg nem kapható még automata váltó az autóhoz, egyelőre nem sikerült azt a hybrid rendszerhez hangolni, később érkezik.

img_20200404_160934.jpg

A Suzuki könnyű és kompakt új hibrid rendszere egy meghajtó funkcióval is ellátott Integrált Indítógenerátorból (ISG) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban tárolódik. A rendkívül hatékony töltési folyamat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé. A tárolt energiának köszönhetően a hibrid rendszer az utazósebesség elérése után minimalizálja az áramfelhasználás benzinmotorra háruló terhelését. Az automata Start/Stop rendszerrel megállított benzinmotort simábban és egyenletesebben újraindítja, míg az üzemanyagigényes gyorsítás során az ISG saját nyomatékát használó két funkciójával (nyomatéknövelés és nyomatékkiegyenlítés) tovább segíti annak működését. Hagyományos kulcsos indulással, kiváló japános indítási orgánummal kel életre autónk lelke, még a legnagyobb hidegben is teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton jön meg a nagyobb hang, bár ekkor már nagyon sportos a haladás. A kézi váltó teljesen átlagos szintű, sajnos ezen nem érezni nagy különbséget a korábbi modellekhez képest. A dinamizmusa ugyanakkor meglepő fogyasztási értékkel párosult, 5-6 literes átlag adódott. Ez egy ilyen lökettérfogatú benzines autótól igen kiváló érték. Az autó megkapta a márka ALLGrip fantázianevű négykerék hajtási rendszerét, amely 4 féle működési módozatot enged meg. Kapunk itt Sport, Snow, Auto éa Lock módot. Automata módban csak akkor kapcsolódik be a hátsó hajtás, amennyiben szükség van erre, sport módban teljesen dinamikára kihegyezett működést kapunk, snow módban pedig minden vészes helyzetből ki tudjuk verekedni magunkat. Nagy havazásban igazi áldás a használata. Az egyenesfutás igazi nagy autós, a felnik sem ütnek nagyot az úthibákon, japán modelltől nem megszokottan puhán siklik az autó az úton még teljes terheléssel is. A Vitarában szerencsére már megtalálható a holttérfigyelő rendszer is (AllGrip választása esetén), valamint egy nagyon érzékenyen és idegesítően csipogó városi vészfékező rendszer is. A sávtartó mellett megtalálható még az autóban a tolatókamera is, amelynek igazán kiváló felbontását nagyon sok más gyártó megirigyelhetné.  

91888477_167646678026595_7419429483193221629_n.jpg

nevtelen6_9.png

A Suzuki Vitara a hybrid rendszer érkezésével továbbra is egy nagyon divatos és jó autó lett, amely immár igazán környezettudatos is lett. Méltán érezni a márka zászlóshajójának az autót, tekintve, hogy minden földi jóval fel tudjuk már szerelni az autót, amit ma az autóipar csak nyújtani tud. Kivitelezési minőségben is simán felveszi a versenyt drágább modellekkel is. A forgalomban ezzel az új színnel meglepően sokan fürkészik tekintetükkel az autót, a parkolóban érdeklődnek is, hogy miben újult meg, mennyire jó az új hybrid boosterjet motor, stb. Mi továbbra is csak jót tudunk mondani az autóra, rászolgált Magyarország kedvenc autója címére. Ráadásul most 6 110 000 ,- Ft-os akciós ár kertében lehet a miénk 3+7 év garanciával.

Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért a Magyar Suzukinak!

További információ:
Suzuki Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_5.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr7415715512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.