Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

Suzuki Sx4 S-Cross: A láthatatlan megújulás

2020. július 07. - Antalfy Krisztina

Suzuki Sx4 S-Cross 1.4 Boosterjet GLX 6MT Panorama Allgrip Hybrid/ TESZT

A Suzuki Sx4 S-Cross modellkínálatának a csúcsa, a panoráma tetős minden földi jóval felszerelt, bőrüléses kivitelű hybrid modellt teszteltük, és az autó mindent bevetett, hogy kényeztessen minket egy teljes hétig.  Ráadásul a gyártó háza táján minden modell lassan beáll a lágy hibrid rendszerrel ellátottak táborába, így volt ezzel a tesztelt Sx4 S-Cross is. A hybrid rendszer érkezésével az 1.4 literes motor ugyan egy picit gyengébb lett, de a Suzuki egy nagyon szerethető autót alkotott az SX4 S-cross személyében.

img_20200429_092525.jpg

Az SX4 S-Cross megújult kivitele nagyon bejött a gyártónak. Igen sokat látni belőle a forgalomban, egyaránt férfi és női vezetővel is. Ennyi ember nem tévedhet, hiszen ez az autó tényleg jó és megérdemelten választja őt sok vevő. A hybrid rendszer érkezésével az autó belsőleg újult meg igazán, hiszen a külső tekintetében szinte semmilyen változás nem vehető észre az autón. Erre természetesen nem is volt szüksége az autónak, hiszen az ugyancsak nagyon kelendő Vitarával osztoznak a honi autópiac trónján. Tehát a siker az adott. 

img_20200503_132023.jpg

Külcsín:

A tesztautó indigókék színezése már messziről felkelti a figyelmünket. Gyönyörű lett ebben a színben az autó, így igazán kijön a divatos formavilága. A GLX kivitel egyébként is még jobban krómozott, mint az alapmodell, ráadásul alumínium tetősíneket is kap. Ezen a szinten az alapmodelltől eltérő mintázatú, ezüstözött 17 colos alufelniket kapunk. A forgalomban érdekes módon nagyon sokan fürkészték az autót, pedig nem egy vadonatúj modellről beszélünk, de tényleg igazi modern és vagány jelenség lett. Az orrész ugyancsak nem változott, maradt az igen hangsúlyos hűtőrács, a benne minden eddiginél fényesebben csillogó márkajelzéssel és a kiválóan működő és igen hatékonyan világító LED-es lámpatest.

img_20200503_132931.jpg

Az illesztések itt is mindenhol tökéletesen sikerültek, gondos lemezmunkát sejtetnek. Kívülről sajnos ez az autó sem kapott semmilyen védelmet, elöl és hátul műanyagbetétek hiányában csak a beépített radarokra hagyatkozhatunk parkoláskor. Az oldalnézete teljesen letisztult az autónak, sima vonalak jellemzik. Az ablak alsó szegélyére itt is kapott az autó egy krómcsíkot, ami egy pici eleganciát csempész a formába.

img_20200503_133041.jpg

A tesztautó hátsó része az autó egészéhez hasonlóan dinamikus és modern lezárást kapott. A lámpák (egy részük) hátul is immár ledes technikával működnek, a rendszám világítás végre a hybrid rendszer érkezésével led fénytechnikára váltott.

img_20200503_133025.jpg

A csomagtérajtó hagyományos, a csúcsfelszereltség esetén sem elektromos működésű, viszont könnyű erővel nyitható. Amennyiben ilyen felszereltséggel van ellátva az autó, akkor magán viseli az AllGrip feliratot a jobb sarokban. Ide helyezték el a tervezők az újdonságot hirdető „hybrid” rendszer feliratát is.

img_20200503_131712.jpg

Belbecs:

A GLX felszereltség természetesen a kéz nélküli nyitás és zárás szabadságát adja. Így itt is megkapjuk a kulcs nélküli teljesen automatikus ajtónyitást, és indítást. Tesztautónk kulcsa működésileg teljes mértékben kifinomult, az ajtón elhelyezett gombot megnyomva nyílnak az ajtók, az index kettős villanása után. Sajnos még csúcsfelszereltség esetén sincs semmilyen külső üdvözlőfény az autóban, és a lámpák sem gyulladnak fel mikor az autóhoz közeledünk.

img_20200503_132151.jpg

Az ajtók egyébként könnyű erővel mozgathatóak, és minden tekintetben igényes belteret tárnak fel. Az autó belül kimondottan jól sikerült. Jók a formák, szép és igényes a kivitelezés, nagyon szép a hagyományos kék szegélyű órás műszerfal, igen kényelmes az ülés.

img_20200503_132203.jpg

A hybrid rendszer érkezésével egy kicsit átrendeződött a felszereltség a modellnél. Eddig a legmagasabb kivitelhez lehetett csak kapni a bőrülést, automata váltót és panoráma tetőt hármasát. Most viszont pl. a panoráma tető már több felszereltséghez érhető el külön extraként is. Régen a kéziváltós kivitel nem lehetett bőrüléses, most már viszont igen. Ellenben az automataváltó egyelőre várat magára, az a későbbiekben fog érkezni. Ezért most nagyon kár, mert a legharmonikusabban ez illik a boosterjet motorhoz. Az ajtók csukódási hangja is igazán szépen sikerült. A kormány és a kézi váltó is nagyon puha bőrrel van burkolva, igazi minőséget sugároz mindkettő. Az egész kabin minősége egyébként parádés, mindenhol minőségi, prémium kivitelezésű anyagok vesznek körbe minket. Az autó média rendszere ezen a szinten is egy 7 colos kézzel irányítható képernyőn keresztül kezelhető. Erről tudjuk kezelni az audiorendszert, a telefonkihangosítást, az okosan működő navigációt és a csatlakoztatott okostelefon szolgáltatásait. Nagyon logikus és könnyen kezelhető, igényes a felbontása, okos a felépítése a menürendszernek. A beépített hangrendszer igazi prémium szintet üt meg, még kapunk egy hangszórót a műszerfal tetejére is a teljes hangélményért (ez a GLX felszereltség sajátja).

Szerencsére a Suzuki nem esett bele abba a hibába, hogy az autó minden funkcióját csak a média rendszeren keresztül lehessen kezelni. Így maradt a hagyományos klíma kivitelezés, amely kétoldali levegőhőmérséklet állítást kapott. Sokkal jobb megoldás ez, hiszen könnyen és gyorsan megtalálható és beállítható a kívánt hőmérséklet. Ez alatt helyezték el a tervezők a kétfokozatú ülésfűtés kapcsolóját, amely  kiváló hatékonysággal működik. E mögött kapott helyt a 6 fokozatú kéziváltó karja. A váltó mögött kapott helyt az ALLgrip fantázianevű négykerékhajtás kezelőgombja, amely Snow, Sport, Lock és AUTO módozatokat kapott. A beépített napfénytető nagyon nagy kedvencünk, első felén túl a hátsó része is felnyílik, a kategóriában a legnagyobb felületű, igazán prémium szintet képvisel, azon túl, hogy az utastér fürdik a napfényben. A kabin egyébként minden irányban tágas elöl továbbra is több mint elegendő a helykínálat. A csomagtér 430 literes könnyen pakolható, a perem szerencsére alacsony, nem kell magasra emelni a csomagokat.

Induljunk:

Az SX4 S-Cross megújulása leginkább a motortérben érhető tetten. Itt bevezette be a gyártó a 48 V lágy hybrid rendszert. Eközben az 1.4 literes boosterjet motor vesztett a teljesítményéből 10 lóerőt, immár 130 lóerőt állít csatasorba, de eközben fogyasztása érezhetően csökkent. A lágy hybrid rendszer akkumulátora pedig a vezetőülés alatt kapott helyt. Ne riasszon el senkit a teljesítménycsökkenés, a motorral az autó sokkal dinamikusabban viselkedik, mint eddig.

img_20200503_132315.jpg

A Suzuki könnyű és kompakt új hibrid rendszere egy meghajtó funkcióval is ellátott Integrált Indítógenerátorból (ISG) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban tárolódik. A rendkívül hatékony töltési folyamat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé. A tárolt energiának köszönhetően a hibrid rendszer az utazósebesség elérése után minimalizálja az áramfelhasználás benzinmotorra háruló terhelését. Az automata Start/Stop rendszerrel megállított benzinmotort simábban és egyenletesebben újraindítja, míg az üzemanyagigényes gyorsítás során az ISG saját nyomatékát használó két funkciójával (nyomatéknövelés és nyomatékkiegyenlítés) tovább segíti annak működését. Nyomógombbal, kiváló japános indítási orgánummal kel életre autónk lelke, még hidegen is teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton jön csak meg a nagyobb hang.

A kézi váltó teljesen átlagos szintű, sajnos ezen nem érezni nagy különbséget a korábbi modellekhez képest. Az egyest és a rükvercet sajnos még mindig csak akadozva találni meg vele.  A dinamizmusa ellenére a hybrid rendszerrel remek fogyasztási adatokat produkál, 6 literes átlag adódott. Ez egy ilyen lökettérfogatú benzines, hybrid autótól igen kiváló érték. Az autó megkapta a márka ALLGrip fantázianevű négykerék hajtási rendszerét, amely 4 féle működési módozatot enged meg. Kapunk itt Sport, Snow, Auto és Lock módot. Automata módban csak akkor kapcsolódik be a hátsó hajtás, amennyiben szükség van erre, sport módban teljesen dinamikára kihegyezett működést kapunk, snow módban minden vészes helyzetből ki tudjuk verekedni magunkat, a Lock módban pedig elakadási helyzetből próbál a rendszer kisegíteni minket. Nagy havazásban igazi áldás a használata. Az egyenesfutás igazi nagy autós, a felnik sem ütnek nagyot az úthibákon, japán modelltől nem megszokottan puhán siklik az autó az úton még teljes terheléssel is. Érdekes módon az SX4 S-Crossban nem található meg a holttérfigyelő rendszer, ez a hybrid rendszer érkezésével sem érkezett meg a kínálatba. Van viszont egy nagyon érzékenyen és idegesítően csipogó városi vészfékező rendszer a fedélzeten, amely szerencsére kikapcsolható. A sávtartó mellett megtalálható még az autóban a tolatókamera is, amelynek igazán kiváló felbontását nagyon sok más gyártó megirigyelhetné.  

Összegzés

img_20200503_131651.jpg

A Suzuki SX4 S-Cross GLX Panoráma Hybrid kivitele nem csak a Suzuki kínálatának a csúcsa, hanem méltóan ül az eladási listák élén is. A hybrid rendszer érkezésével nem volt szükség külső megújulásra, a motor tekintetében pont ahhoz ad értéket, amely manapság egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezettudatosság érdekében. Tényleges fogyasztást takarít meg az autó a hybrid rendszerrel. Ugyan a listaára egy picit növekedett, most 7.660.000,- Ft, amelyből 1.000.000,- Ft kedvezményt adnak a magyarországi márkakereskedők. De a 3+7 év garancia ugyanúgy maradt. Szerintünk garancia a sikerre.

Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért a Magyar Suzukinak!

További információ:
Suzuki Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_5.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

  

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr7815986400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.