Suzuki Sx4 S-Cross 1.4 Boosterjet GL + Allgrip Hybrid // TESZT
A Suzuki Sx4 S-Cross modellkínálatának középső modelljét GL+ szinttel, hybrid rendszerrel ellátott modelljét teszteltük, és ez az autó is bizonyítja, hogy nem kell a legnagyobb felszereltségű autót választani, az eggyel kisebb is minden igényét kiszolgálja tulajdonosának. Ráadásul a hybrid rendszer érkezésével a felszereltség is gazdagodott, és különleges, eddig nagyobb felszereltséghez járó tételek is rendelhetőek a kisebb szinteken is. Ráadásul a hybrid rendszerrel a motorja is tisztább üzemre váltott. Nézzük részletesen.
Az SX4 S-Cross 2017-ben érkezett jelenlegi változata nagyon bejött a gyártónak. Igen sokat látni belőle a forgalomban, egyaránt férfi és női vezetővel is. Ennyi ember nem tévedhet, hiszen ez az autó tényleg jó és megérdemelten választja őt sok vevő. Emiatt szinte házon belüli versenyre kell a Vitarával Magyarország legnagyobb példányszámban eladott autójáért. A hybrid rendszer érkezésével az autó motorikusan újult meg igazán, hiszen a külső tekintetében szinte semmilyen változás nem vehető észre az autón.
A tesztautó kanyonbarna színezése már messziről felkelti a figyelmünket. Gyönyörű lett ebben a színben az autó, így minden tekintetben divatos lett a formavilága. A GL+ kivitel már itt is extrásabb hűtőrácsot kap, mint az alapmodell, ráadásul alumínium tetősíneket is kapunk a pénzünkért cserébe. A GL+ szinten turbina formát adó, ezüstözött 17 colos alufelniket kapunk. A forgalomban érdekes módon nagyon sokan fürkészték az autót, pedig nem egy vadonatúj modellről beszélünk, hiszen 2017-ben érkezett, de tényleg igazi modern és vagány jelenség lett. Az orrész ugyancsak nem változott a hybrid rendszer érkezésével, maradt az igen erős mértékben alkalmazott krómozott hűtőrács, a benne minden eddiginél fényesebben csillogó márkajelzéssel és a kiválóan működő és igen hatékonyan világító LED-es lámpatestekkel.
Az illesztések itt is mindenhol tökéletesen sikerültek, gondos lemezmunkát sejtetnek. Kívülről sajnos ez az autó sem kapott semmilyen védelmet, elöl és hátul műanyagbetétek hiányában csak a beépített radarokra hagyatkozhatunk parkoláskor. Az oldalnézete teljesen letisztult az autónak, sima vonalak jellemzik. Az ablak alsó szegélyére itt is kapott az autó egy krómcsíkot, ami egy pici eleganciát csempész a formába.
A tesztautó hátsó része az autó egészéhez hasonlóan dinamikus és modern lezárást kapott. A lámpák (egy részük) hátul is immár ledes technikával működnek, a rendszám világítás végre a hybrid rendszer érkezésével led fénytechnikára váltott.
A csomagtérajtó hagyományos, kézi működésű, viszont könnyű erővel nyitható. Amennyiben ilyen felszereltséggel van ellátva az autó, akkor magán viseli az AllGrip feliratot a jobb sarokban. Ide helyezték el a tervezők az újdonságot hirdető „hybrid” rendszer feliratát is.
A GL+ felszereltség esetén is megadatik természetesen a kéz nélküli nyitás és zárás szabadsága. Így itt is megkapjuk a kulcs nélküli teljesen automatikus ajtónyitást, és indítást. Tesztautónk kulcsa működésileg teljes mértékben kifinomult, az ajtón elhelyezett gombot megnyomva nyílnak az ajtók, az index kettős villanása után. Sajnos sincs semmilyen külső üdvözlőfény az autóban, és a lámpák sem gyulladnak fel mikor az autóhoz közeledünk.
Az ajtók egyébként könnyű erővel mozgathatóak, és minden tekintetben igényes belteret tárnak fel. Az autó belül kimondottan jól sikerült. Jók a formák, szép és igényes a kivitelezés, nagyon szép a hagyományos kék szegélyű órás műszerfal, igen kényelmes az ülés.
A hybrid rendszer érkezésével egy kicsit átrendeződött a felszereltség a modellnél. Eddig a legmagasabb kivitelhez lehetett csak kapni a bőrülést, automata váltót és panoráma tetőt hármasát. Most viszont pl. a panoráma tető már több felszereltséghez érhető el külön extraként is. Régen a kéziváltós kivitel nem lehetett bőrüléses, most már viszont igen. Ellenben az automataváltó egyelőre várat magára, az a későbbiekben fog érkezni. Ezért most nagyon kár, mert a legharmonikusabban ez illik a boosterjet motorhoz.
Az ajtók csukódási hangja is igazán szépen sikerült. A kormány és a kézi váltó is nagyon puha bőrrel van burkolva, igazi minőséget sugároz mindkettő. Az egész kabin minősége egyébként parádés, mindenhol minőségi, prémium kivitelezésű anyagok vesznek körbe minket. Az autó média rendszere ezen a szinten is egy 7 colos kézzel irányítható képernyőn keresztül kezelhető, ekkor viszont még nem jár a navigáció és az első hátsó tolatóradar. Erről tudjuk kezelni az audiorendszert, a telefonkihangosítást, és a csatlakoztatott okostelefon szolgáltatásait. Nagyon logikus és könnyen kezelhető, igényes a felbontása, okos a felépítése a menürendszernek. A beépített hangrendszer igazi prémium szintet üt meg.
Szerencsére a Suzuki nem esett bele abba a hibába, hogy az autó minden funkcióját csak a média rendszeren keresztül lehessen kezelni. Így maradt a hagyományos klíma kivitelezés, amely kétoldali levegőhőmérséklet állítást kapott. Sokkal jobb megoldás ez, hiszen könnyen és gyorsan megtalálható és beállítható a kívánt hőmérséklet. Ez alatt helyezték el a tervezők a kétfokozatú ülésfűtés kapcsolóját, amely kiváló hatékonysággal működik. E mögött kapott helyt a 6 fokozatú kéziváltó karja. A váltó mögött kapott helyt az ALLgrip fantázianevű négykerékhajtás kezelőgombja, amely Snow, Sport, Lock és AUTO módozatokat kapott. A kabin egyébként minden irányban tágas elöl továbbra is több mint elegendő a helykínálat. A csomagtér 430 literes könnyen pakolható, a perem szerencsére alacsony, nem kell magasra emelni a csomagokat.
Az SX4 S-Cross megújulása leginkább a motortérben érhető tetten. Itt bevezette be a gyártó a 48 V lágy hybrid rendszert. Eközben az 1.4 literes boosterjet motor vesztett a teljesítményéből 10 lóerőt, immár 130 lóerőt állít csatasorba, de eközben fogyasztása érezhetően csökkent. A lágy hybrid rendszer akkumulátora pedig a vezetőülés alatt kapott helyt. Ne riasszon el senkit a teljesítménycsökkenés, a motorral az autó sokkal dinamikusabban viselkedik, mint eddig.
A Suzuki könnyű és kompakt új hibrid rendszere egy meghajtó funkcióval is ellátott Integrált Indítógenerátorból (ISG) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban tárolódik. A rendkívül hatékony töltési folyamat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé. A tárolt energiának köszönhetően a hibrid rendszer az utazósebesség elérése után minimalizálja az áramfelhasználás benzinmotorra háruló terhelését. Az automata Start/Stop rendszerrel megállított benzinmotort simábban és egyenletesebben újraindítja, míg az üzemanyagigényes gyorsítás során az ISG saját nyomatékát használó két funkciójával (nyomatéknövelés és nyomatékkiegyenlítés) tovább segíti annak működését. Nyomógombbal, kiváló japános indítási orgánummal kel életre autónk lelke, még hidegen is teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton jön csak meg a nagyobb hang.
A kézi váltó teljesen átlagos szintű, sajnos ezen nem érezni nagy különbséget a korábbi modellekhez képest. Az egyest és a rükvercet sajnos még mindig csak akadozva találni meg vele. A dinamizmusa ellenére a hybrid rendszerrel remek fogyasztási adatokat produkál, 6 literes átlag adódott. Ez egy ilyen lökettérfogatú benzines, hybrid autótól igen kiváló érték. Az autó megkapta a márka ALLGrip fantázianevű négykerék hajtási rendszerét, amely 4 féle működési módozatot enged meg. Kapunk itt Sport, Snow, Auto és Lock módot. Automata módban csak akkor kapcsolódik be a hátsó hajtás, amennyiben szükség van erre, sport módban teljesen dinamikára kihegyezett működést kapunk, snow módban minden vészes helyzetből ki tudjuk verekedni magunkat, a Lock módban pedig elakadási helyzetből próbál a rendszer kisegíteni minket. Nagy havazásban igazi áldás a használata. Az egyenesfutás igazi nagy autós, a felnik sem ütnek nagyot az úthibákon, japán modelltől nem megszokottan puhán siklik az autó az úton még teljes terheléssel is. Érdekes módon az SX4 S-Crossban nem található meg a holttérfigyelő rendszer, ez a hybrid rendszer érkezésével sem érkezett meg a kínálatba. Van viszont egy nagyon érzékenyen és idegesítően csipogó városi vészfékező rendszer a fedélzeten, amely szerencsére kikapcsolható. A sávtartó mellett megtalálható még az autóban a tolatókamera is, amelynek igazán kiváló felbontását nagyon sok más gyártó megirigyelhetné.
A Suzuki SX4 S-Cross GL+ kivitelben is teljes mértékben megnyerő autó lett. Nem szükséges választani nagyobb felszereltséget, hiszen már szinte itt is megkapunk mindent mi szem szájnak ingere. A hybrid rendszer érkezésével nem volt szükség külső megújulásra, a motor tekintetében pont ahhoz ad értéket, amely manapság egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezettudatosság érdekében. Tényleges fogyasztást takarít meg az autó a hybrid rendszerrel. Ugyan a listaára egy picit növekedett, most 7.160.000,- Ft, amelyből 1.050.000,- Ft kedvezményt adnak a magyarországi márkakereskedők. De a 3+7 év garancia ugyanúgy maradt.
Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért a Magyar Suzukinak!
További információ:
Suzuki Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_