Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

KIA hírek: Felfrissült a Kia Stonic

2020. augusztus 06. - Antalfy Krisztina

A Kia Motors bemutatta a Stonic alaposan felfrissített új változatát, a cél a modell piaci pozíciójának megerősítése az európai piacon. A Stonic új, magas hatásfokú, tiszta és takarékos üzemű ‘Smartstream’ hajtásláncokkal gazdagodott, s ezek sorában a Hybrid 48V ‘EcoDynamics+’ rendszer, és a márka friss fejlesztésű intelligens kézi sebességváltója is megjelent. A külső és a belső megjelenés alapvetően változatlan maradt, de a választék új keréktárcsákkal, valamint karosszéria-, és tetőszínekkel is bővült. Fontos újdonság, hogy mostantól a Stonichoz is elérhető a Kia új navigációs és infotainment rendszere 8.0 colos érintőképernyővel, és az UVO Connect telematikai rendszer második generációjával. 

az_uj_kia_stonic_6.jpg

A biztonsági arzenál és a vezetéstámogató rendszerek sora (ADAS) is alaposan kibővült. A Stonic 2017 végén jelent meg Európában, és gyorsan a Kia negyedik legsikeresebb modelljévé lépett elő (a Ceed, a Sportage és a Picanto mögött), eddig összesen több mint 150.000 darab talált belőle gazdára.*A felfrissített Stonic 2020 harmadik negyedévében érkezik az európai piacokra, a márkától megszokott 7 éves, 150.000 kilométeres garanciával.

Hajtásláncok

Új, EcoDynamics+ sorozatú, benzinmotoros Hybrid 48V hajtáslánc intelligens kézi sebességváltóval. A felfrissített  Stonic-ban a Kia új, Eco Dynamics+ benzinmotoros Hybrid 48V hajtáslánca is megjelenik. Ebben a márka 1.0 literes, közvetlen befecskendezéses, turbós (T-GDi) háromhengerese dolgozik együtt a 48V-os elektromos segédhajtással. Az eredmény: kiváló hatásfok és dinamikusabb viselkedés a hagyományos hajtásláncokban  veszteségbe menő energiák megtakarításával, majd újbóli  felhasználásával.

az_uj_kia_stonic_3.jpg

A rendszer a motorfék-energiákat saját 48V-os akkujába gyűjti, és a hagyományos fogyasztókat is ellátó szíjhajtású generátort gyorsításkor motorként dolgoztatva segíti a benzinmotor munkáját. Ugyanakkor a benzinmotor  a  hagyományos  startstop  rendszerekhez  képest  többször  és  hosszabb ideig leállhat(a generátor startstop üzemben a benzinmotor indításának feladatát is átveszi), ami további megtakarítást jelent.

A villanymotorként is működtethető generátor automatikusan, a hajtáslánc igényeitől függően kapcsol áramtermelésből motorüzembe, és gyorsításkor szíjhajtásán keresztül közvetlenül a benzinmotor főtengelyére hajt be. Így csökken a belsőégésű gép terhelése,vele együtt a  fogyasztás, illetve az emisszió is. Motorfékben generátorként  dolgozik  a rendszer  és  emelt  gerjesztéssel  egyszerre  tölti  a  12 V-os  fedélzeti  és  a  48 V-os  hajtáslánci akkut. Az új Smartstream motor a Stonic korábbi, Kappa sorozatú 1.0 l-es T-GDi benzinesét váltja le.A friss háromhengeres folyamatosan változó vezérlésű (CVVD),  így  a  motorirányítás  az égésfolyamatokat mindig a pillanatnyi teljesítményigényekhez igazíthatja.Az új Smartstream motorok teljesítménye azonos a  korábbiakéval(100  és  120  LE),  de  a  sebességváltó típusától  függően  forgatónyomatékuk  kissé  megnőtt.

az_uj_kia_stonic_4.jpg

A  120 LE-s  változat  hétfokozatú dupla kuplungos sebesség váltóval a korábbinál 16%-kal több, összesen 200 Nm nyomatékot szolgáltat.Az új EcoDynamics+ hajtáslánc a100 és a 120 LE-s motorváltozattal egyaránt elérhető, és Drive Mode Select kapcsoló is jár mindkettővel (Eco, Sport, és Normal beállítás választható).Az Eco Dynamics+ modellek a Kia új,intelligens kézi sebességváltójával (IMT)is megrendelhetők. A tisztán elektronikus  tengelykapcsoló  működtetésű  (clutch-by-wire)erőátvitellel a Hybrid 48V hajtás hatásfoka tovább nő, így a CO2 kibocsátás is csökken. Az új váltó  további  előnye,  hogy  meghagyja  a  vezetőnek a  kézi  kapcsolások  szabadságát,  és élvezetét. Az IMT váltó kuplungműködtetése teljesen mechanikus kapcsolat nélküli,  tisztán elektronikus. Használatával a   benzinmotor   korábban   leállítható, mint a hagyományos startstop rendszerekkel, így csökken az üzemanyag-fogyasztás.Mindkét   sebességváltó   (az   IMT   és   a   7DCT   is)   képes fogyasztás nélküli “vitorlázó” üzemmódra is.Ez  az  üzemmód  akár  125  km/h-s  sebességig  is  működőképes,  a  motor azonnal újraindul, amint a vezető hozzáér bármelyik pedálhoz.

Új Smartstream benzinmotorok

A   felfrissített Kia Stonickorábbi   benzinmotorjai  is  megújultak,  hatásfokuk  nőtt, CO2 emissziójuk  pedig  csökkent,  miközben  élvezetesebben  is  vezethetők,  mint  korábban.Az Eco Dynamics+  modellek  mellett  a  nem  hibrid  hajtásláncú Smartstream benzinesek  sora szintén attraktív:  új,100  LE-s1,0l-es T-GDi és  a  szívó 1,2l-es  négyhengeres  felfrissített változata,kettős szívócső-befecskendezéssel(84 LE).

A100 LE-s1,0l-esT-GDi erőforráshoz  kapcsolt  ötfokozatú kézi  váltóthatsebességes váltotta le, és a hétfokozatú robotizált 7DCTis elérhetőhozzá. Az új hajtásláncok hivatalos fogyasztási-és menetteljesítmény-adatai csak a piaci bevezetés előtt lesznek nyilvánosak.

az_uj_kia_stonic_5.jpg

Technológia
Felfrissített infotainment rendszer második generációs UVO Connect telematikával

A Stonicát dolgozott érintőképernyős navigációs rendszere mostantól az UVO Connect második generációjávalfut, kibővített konnektivitással. A korábbinál nagyobb,8.0 colos érintőképernyő Display Audio rendszerrel vagy navigációvalegyüttjár (a felszereltségtől függően).

Az új rendszer egyszerre két mobileszköz kezelésére képes,   ezek  közül   az   egyik   telefonálásra   is,   a  másik  kizárólag  média  üzemmódban használható.Display Audio-val azApple CarPlay és az Android Auto is a rendszer része,így kábeles kapcsolatra nincs is szükség. Az UVO  Connect telematikai,  és  fedélzeti  funkciók  egész  sorát  kínálja,  a  közlekedési információktól  az  időjárás  előrejelzésen  át  a  fontos  helyekig  (POI),ugyanakkor   az üzemanyagárak és  a  közeli  parkolási  lehetőségek  (árakkal  együtt)  szintén  elérhetők. A hangfelismerő rendszerrel a felhasználók szóbeli utasításokat is küldhetnek a rendszernek (POI-k, címek, időjárási frissítések) és szöveges üzenetek is küldhetők ezen a módon.

Az új online  navigáció  felhőalapú,  valósidejű  forgalmi  információkkal  dolgozik,  így  az  érkezési időpontokra vonatkozó becslések minden eddiginél pontosabbak.Az Android és Apple rendszerű okostelefonokkal is kompatibilis UVO Appis kínál különleges új funkciókat, ilyen például  aLast Mile Navigation. Ez a szolgáltatás akkor is segít megtalálni az úticélt, ha a vezető már leparkolt, és gyalog, vagy más módon közeledik  végcélja felé. Mindez különösen  hasznos  lehet  olyan  belvárosi  célpontok  megközelítésekor,  amelyek autóval csak nehezen, vagy egyáltalán nem elérhetők, illetve ilyen esetekben a parkolók általában  jelentősen  távolabb  esnek  a  városközpontoktól.

Az  új  profilátviteli  szolgáltatás (User  Profile  Transfer)  is  a  vevők rendelkezésére  áll:  a  felhasználók  UVO-beállításai eltárolhatók a felhőben, így onnan bármikor előkereshetők és az autóra tölthetők, vagy akár átküldhetők  egymásik  Kia  fedélzeti  rendszerébe.  Ez  a megoldás  a  gyakran  autót  váltó (flottát, vagy kulcsos autókat használó) ügyfeleknek lehet különösen hasznos.

Formák és felszereltség
Új fényezések és friss keréktárcsák a választékban

A megújult Stonic külső és belső megjelenése alapjaiban változatlan maradt,de  számos fontos részlete felfrissült: ilyenek például a látványos új LED-fényszórók. Ugyanakkor mivel a modell  megjelenése  ma  is  friss,  a  Kia  mérnökei  ennek  átdolgozása  helyett,  inkább a felszerelési lehetőségek szélesítésére összpontosítottak. A két új külső szín mellett (Perennial szürke, és Sporty kék) egy friss, 16 colos könnyűfém keréktárcsa-szett  is választható. 

Így  a  Stonic  immár  összesen  kilencféle  külső  színben rendelhető. A  fényezések  választékának  kibővülésével  a  karosszéria-és  tetőszín kombinációk száma is megnőtt: a Most sárga tető megjelenésével (piactól és felszereltségtől függően) immár 20 féle színpár állítható össze. Az európai Stonic vásárlók 33%-a kétszínű fényezéssel rendeli meg autóját. Az  utastérben a 8.0 colos   középkonzoli   érintőképernyő  mellett  fontos  újdonság  a műszerpanel nagyfelbontású, 4.2 colos központi kijelzője.A kárpitozás színválasztéka a kék és a sárga színcsomaggal bővült, így immár összesen négyféle beltéri hangulat választható (piactól  és  felszereltségtől  függően).  A  színcsomagokkal  a  műszerfal  és  a  középkonzol betéteinek árnyalata is módosul.

Biztonság
Új ADAS technológiák

A felfrissített Stonicban felszereltségtől függően a Kia fejlett vezetéstámogató rendszerének (ADAS)  több  eleme  is  megjelenik.  Ilyen  a  gyalogos  és  kerékpáros  felismerésére  képes Ráfutásos   ütközéselkerülő  (FCA),  a  Sávtartó asszisztens (LKA), a Vezetőéberség-figyelmeztetés(DAW), a Holttérfigyelő (BCW), a Holttérfigyelő rendszer  aktív  fékezés funkcióval (BCA), aIntelligens  sebességkorlátozásra  figyelmeztetőrendszer  (ISLW),az Adaptív sebességtartó(SCC),ésa Sávkövető asszisztens (LFA) is.

A Sávkövető asszisztens (LFA) az Adaptív sebességtartóval (SCC) együttműködve az előttünk  haladókhoz igazodva  szabályozza  a Stonic    sebességét, ugyanakkor a kormányzásba  beavatkozva  a  sávban  is  tartja  az  autót. A  rendszer 180  km/h-ig működik, radarral és kamerával érzékeli az autó környezetét, biztonságos távolságot tartva az előtte haladó járműtől, továbbá figyeli az útburkolati jelzéseket és a sáv közepén tartja az autót. A Hátsó keresztirányú forgalomfigyelő (RCCA), az első-hátsó parkolóradar, és a Hátsó utasra (az  autóban  hagyott  gyermekre,  vagy  kisállatra) figyelmeztető (ROA) rendszer szintén elérhető. Minden Stonic hat légzsákos, és a teljes ISOFIX gyerekülés-rögzítő  rendszer  is  az alapfelszereltség része.

További információ:
KIA Magyarország

 

Szerkesztői megjegyzés

*154 659 darab az EU és az EFTA államokban valamint az Egyesült Királyságban, a típus 2017-es (év végi) bevezetése óta

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr5016183558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása