Ssangyong Rexton 2.2 E-Xdi 181 LE Premium 4WD AT // TESZT
A Ssangyong Rexton a koronavírus időszakának ellenére megújulva robbant be a honi autópiacra a nyár elején. A modellfrissítés előtti kivitel több ízben járt már nálunk. Akkor minden tekintetben levett a lábunkról, tette mindezt azért, mert tágassága, szolgáltatásai, kényelme, ár-érték aránya messze-messze meghaladta a kategória társakét. Kíváncsian vártuk, hogy eme majdhogynem tökéletes színvonalú autót miként lehet szebbé és jobbá formálni. Nézzük az új modellt részletesen.
A Ssangyong jelenlegi csúcsmodellje a Rexton volt az első hírnöke a márka megújulásának. Nagyfokú elismerést hozott a márkának, mert eddig nem látott színvonalú autó született a koreai márkától. A Rexton az Európában kapható modellek közé úgy csöppent be, hogy nem csak azok fölé magasodott hatalmas méretével, de még kirobbanó árat is sikerült varázsolni neki, amely kiváló ár-érték arányos modellé tette a piacon. Nagyon sok vásároló választotta magának az autót, mert most már a tervezők az európai vásárolói igényeket tartották szem előtt az autó tervezésekor. Egyébként a Ssangyong boszorkánykonyhájában nagyon megtalálhatták azt az irányt, ami magas értékesítési számú gyártóvá teheti őket, tekintve, hogy mára jobbnál jobb autók készülnek Koreában. Egyébként a Rexton pont saját gyártójától kapott egy nagy konkurenciát az új Korando személyében, de ne szaladjunk ennyire előre. A legjobban sikerült modellen is kénytelen a gyártó a modellciklus felén modernizálást, módosítást végezni, hogy fenn tudja tartani az érdeklődést a terméke iránt, így a tervezők kezelésbe is vették a Rextont. Így születhetett meg a minden eddiginél szebb és jobb Ssangyong Rexton.
A tesztautókat az importőrök mindig igyekeznek úgy összeválogatni, hogy az autós újságíró minden tekintetben el legyen kényeztetve, és a modell be tudja mutatni mindazt a szolgáltatáskínálatot, amelyet a gyártó nyújtani képes. Így a tesztautók többnyire maximális felszereltséggel érkeznek hozzánk, valamint az extralistán szereplő tételek nagy része szintúgy benne van a tesztelésre kiadott modellben. Tekintve, hogy a Rexton a gyártó zászlóshajója, így minden benne volt, mint ami szem szájnak ingre. A tesztautó egy napfényben nagyon gyönyörűen csillogó marble grafit elnevezésű metál színt viselt magán, ami meg kell hagyni, eszméletlen menő megjelenést ad a hozzá passzoló ezüstözött 20 colos felnikkel és fellépővel.
A megújulás legnagyobb szemmel is kivehető összetevője az autón szereplő vadonatúj krómszegéllyel határolt méhsejt mintás hűtőmaszk, amely teljesen új megjelenést varázsol az autónak. Egyébként tényleg hihetetlen, hogy mennyit számít az, hogy a hűtőrács kicserélésével mennyivel modernebbnek hat az autó. A régivel is egyébként szép volt, de egymás mellé téve a két autót, feltűnő a különbség. A hűtőrács közepébe helyezték a márkajelzést, amely alá egy vezetést támogató kamerát helyeztek el.
Változott a lámpák belső színezése, formája ellenben nem, de én inkább a xenon technikán modernizáltam volna. Jó fényerőt és automata távfényt is ad a rendszer, de akkor is. Led-es nappali menetfényt azt természetesen kapunk, amely egyben az index is. Az orr részen lejjebb haladva találjuk a led technikát felvonultató ködlámpákat. További újdonság, hogy az eddig feketére színezett alsó műanyag betét most selyemfényű szürkére váltott, vitathatatlan, hogy ezzel divatosabb lett.
Az autó oldalnézete teljes mértékben letisztult, szinte csak a kerékjárati ívek körül találunk karosszéria domborítást. Itt felfedeztünk egy frissítéssel érkezett újítást miszerint a benzintank betöltő nyílása az eddig kerek formáról négyzet alakra váltott. Erről még a hivatalos katalógus sem tesz említést. Az ablakok sötétítettek, amelyek krómszegélyt kapnak, így egy csipet luxust vittek a tervezők a formába. A Rextonnál még nem hirdeti a gyártó a motor típusjelölését, pedig minden oka meglenne, hogy büszke legyen rá. A hátsó traktuson a frissítéssel az alsó szürkére váltott alsó díszidomon kívül újdonságot nem fedeztünk fel, teljesen változatlan maradt.
A lámpákat összekötő króm csík sikerült a leghangsúlyozottabban, amely felett az autó büszkén hirdeti a típusát. A főlámpák Led technikával működnek, különleges és messzemenően igényes a nappali és esti fényjátékuk is. A csomagtér ajtaja ezen a szinten elektromos működtetésű. A kivitelezés minősége egyébként továbbra teljesen elsőrangú, a fényezés minősége kitűnő, az illesztések is teljesen jók, nagyon gondos lemezmunkát sejtetnek.
A frissítéssel a tesztautó kulcsa is egy sokkal igényesebb kivitelre váltott, modern első rangú megjelenése lett. A teljesen automatikusan működő nyitási rendszer nagyon pontosan működik. Az autóhoz közeledve már kinyílik a behajtott tükör, ezután pedig a kilincs érintésére nyílnak az ajtók. Az ajtók hatalmasak, de könnyen és nagyon szép hanggal záródnak.
Amikor kinyitjuk a vezetőoldali ajtót még egy üdvözlődallamot is kapunk az autótól üdvözlés gyanánt. Ehhez az autóhoz is 3 féle beltéri hangulat kapható, tesztalanyunk barna bőrözött kivitelűt kapta, némi ezüsttel és zongoralakkal volt megfűszerezve. Egyébként kapható nagyon szép vajszínű bőrös, valamint fekete bőrös kivitelben is. A frissítéssel formai megújulás a kabinban nem érkezett, hiszen minden eddig is úgy volt jó ahogy volt.
Az autóban minden forma, amerre tekintünk igen kellemes a szemnek. Ebben a szín összeállításban nagyon elegáns a kabin berendezése, minden tekintetben kényelmesen és otthonosan érezzük magunkat benne. Magasra kell ülni az autóban, de az ülések kényelme nagyon jó. Kellően mélyre engedhető, tág határok között állíthatóak, igen könnyen megtalálható bennük a számunkra kellemes vezetői pozíció. Érdekes módon a Rexton még a frissítéssel sem kapott digitális műszerfalat, maradt a hagyományos két mutató órás kivitel, a közötte elhelyezkedő színes kijelzővel. Nem érzünk hiányt egyébként ebben, de ha már modernizálásról szól a dolog, akkor ide is megérkezhetett volna a Korando és a Tivoli gyönyörűen sikerült LCD kijelzője.
A kormány egy sokat dicsért kíváló minőségű és formás darab, amelyet egyszerűen élmény forgatni. Az autó középkonzoljának hangsúlyos eleme a 9,2 colos központi kijelző. Kiváló minőségű képpel szolgál, a beépített rendszer nagyon okos, és igényes képi világú. Az okostelefont is könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig a médiacsatlakozóba csatlakoztatott USB pendriveunkról is hallgatni tudjuk.
Egy különbséget véltem viszont felfedezni, hogy a korábbi dobozszerű hangzás a múlté lett. Erre utaló adatot nem találtam, de gyanítható, hogy a hangrendszer teljesen le lett cserélve, típusát, gyártóját sajnos továbbra sem tudni. Ami viszont jelenleg adott a gazdag mély és magas hang tónus, eszméletlen jó minőségű akusztikai élménnyel. A műszerfal tetejére itt egy külön hangszóró is került, amely a hangminőséget javítja. A légbeömlők a főképernyőt ölelik körül. A légkondicionáló kezelőfelülete gyönyörűen sikerült, gyémántmotívumos állítógombot kapott a rendszer, amely a nagy kánikulában is kellő gyorsasággal hűti le még a felmelegedett utasteret is.
A 7 fokozatú automata váltó karját tartalmazó középkonzol szépen sikerült, itt szürke színű fabetéteket is elhelyeztek a tervezők. Nagyon ötletes megoldás, hogy az okostelefonnak csináltak itt egy kis üreget a tervezők, így aki esetleg az okostelefonján használná a navigációt, vagy bármit, ide teheti. Itt találjuk még a médiacsatlakozókat és a 4X4 hajtás forgókapcsolóját is. Szerencsére az autó már elektromos kéziféket kapott, így nem rabol el hasznos helyet a kabinból a régi ódivatú kar.
A kabin szerencsére nem hazudtolja meg a hatalmas külsőt, helykínálata igen nagyvonalú még úgy is, hogy tesztautónk 7 üléses kivitelű, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben.
Napfénytetőt is kínál a gyártó az autóhoz, de sajnos csak a régi kivitelűt, amely nem fut végig a teljes kabinon, hanem csak az elöl ülők kényelmét szolgálja. A csomagtér minden igényt kielégít. A raktér könnyen pakolható, bár egy kicsit magasra kell emelni a csomagokat.
A Rexton nálunk a frissítés után is a jól bevált 2.2 literes 181 lóerős dízelmotorjával kapható, amelyhez egy Mercedestől származó 7 fokozatú automata váltót társítottak a tervezők. Kiváló modern indulási hanggal kel életre, alapjáraton teljesen finom és néma a járása. Dinamikája itt sem hazudtolja meg magát, nincs az a forgalmi helyzet, amelyből ne kerülne ki győztesen. Sajnos fogyasztás tekintetében a 10-11 liter a reális, ezen a frissítéssel sem sikerült faragni. Sajnos ehhez a motorhoz egyelőre start-stop rendszer sem jár, ami egy kicsi benzint tudna megtakarítani, így a városi dugók alkalmával folyamatosan járó motorral tudunk csak várakozni. A motorhoz kapcsolt 7 fokozatú automata váltó tökéletes harmóniában él együtt a motorral, észrevétlen sebességváltásokkal örvendezteti meg a vezetőt.
A frissítéssel a futóművön is sikerült dolgozni, tekintve, hogy a korábban tapasztalt imbolygás mára a múlté. Ma már menet közben az optimális úttartásról, tapadásról és a rázkódásmentes menetkomfortról a független, kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés, stabilizátor, tekercsrugók és gáztöltésű lengéscsillapítók gondoskodnak. Ezek együttesen pedig sokkal biztosabb úttartást és kényelmesebb haladást biztosítanak. A tesztautónk szerencsére multi-link, 10 lengőkaros független hátsó felfüggesztéssel is ellátott volt, így nem szenvedett csorbát a menetkomfort.
A kormány kellően közvetlen, és nagyon könnyen mozgatható vele még ez a hatalmas autó is. Menet közben segítségünkre sietnek az autó beépített segédberendezései, mint pl: automata vészfékező rendszer AEBS, Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer LDWS, sávváltás asszisztens LCA, ütközés figyelmeztetés FCW, távolsági fényszóró asszisztens HBA, holttér figyelő BSD, 360 fokos kamera AMS, hátsó keresztforgalom figyelmeztető RCTA, táblafelismerő rendszer TSR, hottérfigyelő rendszer BSD, intelligens motoros mozgatású csomagtér ajtó, szellőztethető vezetőülés stb. Az egyik kedvenc részletünk továbbra is a fedélzeten található, az indexnek 5 féle különböző hangja lehet, így kiválaszthatjuk a fülünknek legmegfelelőbb hangot. Esti vezetés alkalmával ugyan a hivatkozott xenon technikás fényszóróknak már lemaradásban kellene lenniük, ellenben nagyon hatékonyan világítják meg a sötét éjszakát, amelyet automatikus távolsági fényszóró asszisztenssel is kiegészítettek.
A frissített Rexton ugyan tényleg csak egy szolid sminket kapott, ellenben minden azokon a pontokon fejlődött ahol éppen csak muszáj volt. Ha ehhez főleg csak egy hűtőrács kicserélése volt szükséges, akkor ott valami nagyon jól sikerülhetett alapból is. Eddig is a kategória titkos tippje volt az autó, most pedig megszépülve száll ringbe a vásárlók kegyeiért. A tesztautó ára minden földi jóval felszerelve ugyan már meg is haladta a 16.000.000,- Ft-ot, de ez 5 év garanciával kiegészítve a kategóriában hihetetlen diszkont ajánlat. Ráadásul 7 üléses kivitelben is kapható, így jogosult az állami autóvásárlási támogatásra is. Aki pedig egyszer kipróbálja és vezeti, az biztosan állíthatjuk, hogy nem ereszti többet.
Köszönjük a tesztlehetőséget a Ssangyong Magyarországnak!
További információ:
Ssangyong Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_