Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

NISSAN Juke: A négykerekű divatdiktátor

2020. augusztus 23. - Antalfy Krisztina

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117LE DCT Tekna // TESZT

Megérkezett kis hazánk autópiacára a Nissan városi divat terepjárójának új generációja és meg kell hagyni, hogy az új Juke-ba nagyon könnyű beleszeretni. Nem vitás, hogy az utóbbi idők legszebb Nissan formája született, ami még a 2020-as nagy koronavírus járvány miatt megcsappant honi autópiacon is számos új vásárlót hozhat a márkának. Nézzük az új modellt részletesen. 
118344460_641493933142071_2373382967965180757_n.jpg

A Nissan 2010-ben gondolt egy nagyot és bemutatta az eddig nem látott formával megáldott Juke modellt, amely az egyébként sem kevés tagot számláló crossover kategóriába érkezett. Kicsit meghökkentő lett, de vitathatatlanul bejött a tervezők számítása, mert nagyon sikeressé vált a modell, világviszonylatban majdnem másfél millió autó talált gazdára belőle. Így az új generáció tervezésekor nem hibázhatott, továbbra is egy vásárlók igényeivel találkozó modellt kellett alkotniuk. Ez lett a 2019 évben bemutatkozó második generációs nemzedék, amelyben az előd formai megoldásait olyan precizitással tudták átemelni a tervezők, hogy az alapforma meg tudott maradni, de mégis minden tekintetben egy sokkal divatosabb és modernebb autót látunk. A gyártó mai kínálatában mára egyébként ő lett a legokosabb modell, hozzá választható a legtöbb vezetést támogató rendszer. A siker tehát az autón biztosan nem múlik.

118352209_1763096603842221_5462091179590930955_n.jpg

kulcsin_1.png
 Már első pillantásra szerelem az autó. Rögtön felismerhető a formán, hogy egy Juke-kal van dolgunk, de mégis minden sokkal finomabb, modernebb. A tesztautó, mint ahogyan lenni szokott természetesen a legmagasabb felszereltséget képviseli. Így a Tekna felszereltség került a kezünk közé, amely gyönyörű gyöngyházfehér fényezést viselt magán. Természetesen lehet kérni kéttónusú fényezést is az autóra, jelen esetben csak a külső tükör viselt magán eltérő fekete fényezést. A felszereltséghez járó 19 colos alufelnik ugyan eszméletlen dögös megjelenést garantálnak, de természetesen menet közben beigazolódik, hogy a hatalmas felni és peres gumi párosa nem a kényelmes helyváltoztatás záloga.

118406597_341062523698585_7388167628093548379_n.jpg

A megújulás legnagyobb szemmel is kivehető összetevője az autón szereplő vadonatúj krómszegéllyel határolt méhsejt mintás króm hűtőmaszk, amely teljesen új megjelenést varázsol az autónak.

118382032_630567124544191_5701664895006827267_n.jpg

Ezzel elölről egy széttárt szárny motívum körvonalazódik ki, amely a nappali menetfényekben ér véget. Közepén trónol a hatalmas márkajelzés. A menetfények alatt található a mára inkább ovális formát adó főfényszóró, amelyben egy szélturbina motívum kapott helyt.

img_20200727_180804.jpg

Ezek közül világít a LED technikás és automatikus távfényt adó főfényszóró, amely eszméletlen hatékony fényerővel bír. Kapunk még itt ugyancsak Led technikával működő ködlámpákat. A lámpatechnikában tehát nagyon jól áll a modell. A crossover modellhez hűen itt is megkapjuk a körbeműanyagozást. A kerékívek egyébként annyira hatalmasak a karosszérián, hogy szinte még a benne lévő egyébként hatalmas 19 colos kerekek is eltűnnek bennük. A kocsi oldalnézete gyönyörűen domborított, nagyon gondos lemezmunkát sejtet.

118311571_3012062325571176_8300410603518680365_n.jpg

Itt is adott a kis formai becsapás, mintha az autó csak két ajtós lenne, a hátsó kilincs elrejtésre került. Hátrafelé haladva a hátsó ajtón induló domborulat a hátsó lámpákban ér véget, így hátulról nagyon dögösen vállal az autó. Az egész autó sokkal felnőttesebb, átgondoltabb megjelenést kapott, nyoma sincs már a bohókás kényszer megoldásoknak.

img_20200727_191729.jpg

A lámpák formája igazán mai, led technikával működnek, de viszont sajnos csak egy részük. Nincs egyébként futófényes index sem és a rendszámtábla világítás is ódivatú régi sárgás fényű maradt. 

118352067_302401514359172_2952816474082296407_n.jpg

kulcsin.png

Az új Juke működésének kulcsa nem változott, maradt a jól bevált régi darab. Egy divatmodellhez sajnos elkelne egy jobb darab, amely esetleg személyre szabható is lehetne. Az ajtó kilincsén elhelyezett gombot megnyomva tudjuk nyitni az ajtókat, ezután nyílnak ki az elektromosan működtethető külső tükrök is.

img_20200727_191831.jpg

Itt már el is érkeztünk az autó legigényesebb részéhez. Az ajtók csukódási hangja némely prémium márkát megszégyenítő hanggal záródik. Igazi finom, halk, van benne anyag puffanással kerül a helyére az egyébként hatalmas ajtó, hogy azt tényleg tanítani kellene.

img_20200727_120028.jpg

Az ajtó kinyitása után pedig feltárul az autó egyértelmű második legnagyobb éke a beltér. Japánosan hűvös, már-már letisztult, de változó minőségű anyagokkal találjuk szembe magunkat. Már az ajtó burkolatra is szépen jutott bőr, króm, ráadásul a szegély mintázat is eléggé jóra sikerült. Különlegességként pedig éjszaka a kárpit mögül pirosas hangulatvilágítás kápráztatja el a vezetőt az esti vezetés alkalmával.

img_20200727_120752.jpg

A kabinban a jól ismert Nissan kormány köszön vissza ránk, az ugyancsak jól ismert és bevált műszerfallal egyetemben. Sajnos nem kapott az autó még digitális műszerfalat, de ezzel a hagyományos órás kivitellel is minden rendben van egyébként. Csak ha már az anyacégnek a Renaultnak is van gyönyörű digitális műszerfala, érthetetlen, hogy egy ilyen divatra kihegyezett autónak miért nincs.

img_20200727_120224.jpg

Középkonzol tekintetében egy magasra helyezett és igényes képi világgal szolgáló 8 colos központi érintőképernyő kapott helyt, amely természetesen kézzel is irányítható. Természetesen van a fedélzeten navigáció is, telefoncsatlakoztatási lehetőség is. A rendszerhez opcióként rendelhető egy BOSE hangrendszer is, amely azon túl, hogy eszméletlen hangzási élményt ad abban is különleges, hogy az ülések háttámlájában elhelyezett hangszórói olyan formát adnak, mintha fejhallgatók lennének.

img_20200727_120007.jpg

A hangrendszer alatt a kerek légbeömlők kerültek elhelyezésre, amelyek leginkább az Audihoz hasonló működésük és kivitelezésűek. Lejjebb haladva találjuk az egyzónás légkondícionáló kezelőfelületét, amely nagyon hatékonyan működik. Extraként szélvédő fűtést is ülésfűtést is ad az autó, ennek a kezelőgombjait is itt találjuk.

img_20200727_194534.jpg

A motor indítógombját nagyon jó helyen középen a váltó mellett balra találjuk. A 7 fokozatú automata váltó egy ezüst tányér motívumot adó keretben kapott helyt, amely aló szintén feldereng éjszaka a hangulatvilágítás. E mögött kapott helyt az üzemmód választó kezelőgombja, amely 3 féle módot enged meg, normal, sport és eco mód.

img_20200727_194557.jpg

Az autóban minden forma, amerre tekintünk igen kellemes a szemnek. Ebben a szín összeállításban nagyon elegáns a kabin berendezése, minden tekintetben kényelmesen és otthonosan érezzük magunkat benne. Magasra kell ülni az autóban, de az ülések kényelme  nagyon jó. Kellően mélyre engedhető, tág határok között állíthatóak, igen könnyen megtalálható bennük a számunkra kellemes vezetői pozíció.

img_20200727_194433.jpg

A kabin szerencsére nem hazudtolja meg a külsőt, helykínálata mára igen nagyvonalú, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben. Napfénytetőt sajnos nem kínál a gyártó az autóhoz. A csomagtartó sajnos csak kézi erővel nyitható, de egyébként hatalmas mérettel rendelkezik és könnyen pakolható.

img_20200727_194211.jpg

induljunk.png

A Juke jelenlegi motorkínálata sajnos eléggé szerény, csak egy 1.0 literes motorvariáns kapható az autóhoz kézi és automata váltós kivitelben. Jelen esetben a 7 fokozatú DCT váltó variáns járt nálunk. Az indítógombbal életre keltett 3 hengeres benzines erőforrás kiváló modern indulási hanggal kel életre, alapjáraton is meglepő módon teljesen finom és néma a járása.

img_20200727_120308.jpg

Dinamikája ugyanakkor csak átlagos, a sport gomb sokat segít a helyzeten. A motorhoz kapcsolt turbó igyekszik minden helyzetben besegíteni a motornak, mert nélküle alacsony fordulaton teljesen halott. Fogyasztás tekintetében 7 liter a reális, de ha erősen tapossuk bármennyit könnyedén benyakal. Fogyasztás megtakarítás tekintetében a start/stop rendszer igyekszik a segítségünkre lenni, amellyel álló motorral várakozva tudjuk kivédeni a dugóban történő benzinpazarlást.

img_20200727_194059.jpg

A motorhoz kapcsolt 7 fokozatú automata váltó tökéletes harmóniában él együtt a motorral, észrevétlen sebességváltásokkal örvendezteti meg a vezetőt. A futómű tekintetében itt jön elő a nagy kerék kontra peres gumiabroncs problémaköre. Az autó a sima úton bolond biztosan fekszi az utat és eszméletlen kanyarsebességekre lehet rábírni. Ellenben ha elhagyjuk a sima utat és rátérünk az átlag magyar utakra, akkor oda a biztos úttartás és pattogósra vált a menet. Sajnos ilyenkor a peres gumik nem tudják tompítani az út egyenetlenségeit és a hatalmas kerekekkel együtt a futómű ezzel nem igazán tud mit kezdeni. Ez a helyzet egyébként igen egyszerűen orvosolható, vagy egy mérettel kisebb alufelni, vagy egy picit szélesebb gumi beszerzése javallott. Menet közben a kormány kellő visszajelzést ad az útról, könnyen kezelhető terelhető vele az autó.

118348443_311175763485149_6113183153430511173_n.jpg

Útközben pedig a segítségünkre sietnek az egyébként alapellátmányban is rendelkezésre álló vezetéstámogatási rendszerek, mint pl.: Sebességtartó automatika sebességhatárolóval, intelligens vészfékezési rendszer (IEB) (gyalogos és kerékpáros felismeréssel), intelligens sávelhagyás-jelzés és korrigálás,  távolsági fényszóró asszisztens (HBA),  közúti jelzések felismerése (TSR), automata elakadásjelző (vészfékezés esetén), gumiabroncs nyomás ellenőrzés (TPMS) és megjelenítés, VDC + Kipörgésgátló + Aktív Karosszéria Szabályozás + Aktív Nyomvonal-szabályozás, visszagurulás-gátló asszisztens, stb.

Ezek a rendszerek minden alap Juke-ban helyt kapnak, a Tekna viszont az alábbiakkal nyújt többet: proPILOT csomag (automata váltó esetén) - Forgalmi torlódás asszisztens - Intelligens sávtartó asszisztens - Intelligens sebességtartó automatika, intelligens Vezetési Asszisztens csomag (manuális váltó esetén): - Intelligens sávtartó asszisztens - Intelligens sebességtartó automatika, intelligens éberségfigyelő rendszer, intelligens holttér-figyelés és korrigálás, Hátsó keresztforgalom figyelmeztetés. Esti vezetés alkalmával pedig a távolsági fényszóró asszisztenssel kiegészített led fényszóró rendszer kápráztatja el a vezetőjét roppant erős fényerejével, amellyel nem marad megvilágítatlan rész a vezető előtt.

118346789_4245429045531551_4876758156213048593_n.jpg

osszessegeben.png

A Juke új nemzedéke minden tekintetben a szívemhez nőtt a teszthét alkalmával. A tervezők mintha meghallották volna, hogy az első generáción hol kell javítani, annyira jól sikerült az új modell. Merész, előremutató, divatos formaterv, és messzemenően széles körű szolgáltatáskínálat, és immár kiváló helykínálat is jellemzi mára a modellt, aki inkább diktálja, mintsem követi a divatot. Aki egy nem mindennapi, igazi városálló divatikont szeretne magának nézzen be a legközelebbi Nissan márkakereskedésbe, nem fog csalódni. Az új Juke 6.800.000,- Ft-tól kapható Visia kivitelben a piacon egyedülálló 10 éves garanciacsomaggal. A tesztelt Tekna kivitel árban elég nagy ugrás, a rendelt extrák miatt túl volt a 9 millió forinton is.

 Köszönjük a tesztlehetőséget a Nissan Magyarországnak!

További információ:
Nissan Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr616173946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása