Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

A Ford Performance első SUV-modellje Európában

2020. szeptember 24. - Antalfy Krisztina

Európában első alkalommal jelenik meg egy olyan modell a kompakt SUV szegmensben, amely a Ford Performance legmodernebb menetdinamikai fejlesztéseit kínálja. Íme a vadonatúj Ford Puma ST! Ahogy az ST megnevezés is jelzi, az autóban kifinomult sport-technológiák működnek, például a szegmensben egyedülinek számító mechanikus, részlegesen önzáró differenciálműve (LSD), illetve a szabadalmaztatott erővektor szabályozású rugók. A Puma ST emellett választható üzemmódokat is kínál, többek közt Sport beállítást és – egy Ford Performace modellben most először – Eco üzemmódot, így a vezető rendkívül sokféle forgalmi helyzethez hozzáigazíthatja autója karakterét.

unnamed_3_18.jpg

Az innovatív megoldások együttese az immár Európa-szerte híres Ford Performance autók felvillanyozó vezetési élményét nyújtja, miközben a Ford új kompakt SUV-modellje a kategóriában elvárt kényelmet és sokoldalúságot is hiánytalanul biztosítja.

A hajtásról egy 200 lóerős, 1,5 literes EcoBoost motor1 gondoskodik, amivel a Puma ST 6,7 másodperc alatt gyorsít álló helyből 100 km/órás sebességre. A tökéletesített futóműben egyedi csatoló rudat, kanyarstabilizátort és lengéscsillapítókat találunk. A normál Puma modellhez képest 25 százalékkal gyorsabb lett a kormányreakció, és a fékek is 17 százalékkal nagyobb méretűek. Speciális fejlesztésű Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsok segítenek kiaknázni az agilis Ford SUV menetdinamikáját.

unnamed_1_50.jpg

A teljesítménynövelő fejlesztések és az agresszív stílus mellé olyan innovatív megoldások társulnak, mint az autók közti kommunikációra2 épülő Vészhelyzeti előrejelzés, vagy a mindennapi használhatóságot javító Ford MegaBox, ami 80 literes teret kínál a csomagtérpadló alatt. 3

“A vérbeli izomautó-rajongók nem fogják kevesebb izgalommal beérni csak azért, mert a mindennapi életben a ‘higgadtabb’ autók is elegendőek, ezért az első számú prioritásunk az volt, hogy a Puma ST ugyanolyan magával ragadó legyen, mint minden ST-modell, de közben a Puma praktikuma se csorbuljon,” fogalmazott Stefan Muenzinger, a Ford Performance európai igazgatója. “Úgy gondoljuk, hogy a miénk a világ legjobban kezelhető kisméretű SUV-ja, ami közvetlen kapcsolatot teremt vezetőjével, és hamisítatlan ST-érzést kínál. Ezt az autót öröm vezetni!”

Újraírja az agilitás fogalmát

A Ford Performance együttműködött a Michelin márkával egy olyan gumiabroncs megtervezésében, ami tökéletesen illik a Puma ST továbbfejlesztett futóművéhez, de nem kíván kompromisszumot az SUV-k egyik legvonzóbb tulajdonságában: a rugózási kényelemben.

unnamed_2_31.jpg

A Michelin Pilot Sport 4S gumik segítségével tökéletesen kihasználható az a plusz tapadás, amit a teljesítményfokozó csomag részeként rendelhető Quaife mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű biztosít.

A Puma ST az egyetlen kisméretű, nagy teljesítményű SUV az európai piacon, amiben LSD is működik, optimális ívmeneti tulajdonságokat biztosítva és minimumra mérsékelve az alulkormányzottságot, különösen akkor, amikor a vezető kihajt egy kanyarból.

A teljesen mechanikus rendszer a jobb tapadású kerékre több vonóerőt juttat, csökkentve ezzel a kerék kipörgését, teljes mértékben kiaknázva így a motor teljesítményét.

unnamed_1_51.jpg

Az LSD összehangoltan működik a Nyomatékvektor Szabályozással, ami kanyarodás közben az ívbelső első kerék fékezésével javítja az úttartást és csökkenti az alulkormányzottságot. A Ford Performance mérnökei aprólékos munkával hangolták össze a két rendszer működését, hogy a Puma ST optimális tapadással haladjon a száraz útfelületen, de a vizes aszfalton is magabiztosan mozogjon.

A Puma ST-ben továbbfejlesztették a vállalat B-padlólemezét, ellensúlyozva az autó magasabb tömegközéppontját. A hátsó futómű csatoló rúdjának merevségét 2000 Nm/fokra növelték, így ez az elem több mint 40 százalékkal merevebb, mint a Fiesta ST-ben, és 50 százalékkal merevebb, mint a normál Pumában, emellett pedig a rendszerbe egy 28 mm-es kanyarstabilizátort építettek be. Az első futómű 24 mm-es kanyarstabilizátora is érezhetően javítja az autó stabilitását kanyarodáskor.

További információ:
Ford Hungary

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_5_2.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_ 

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr7816213378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása