Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Bemutatkozik az új Jaguar E-PACE

2020. október 28. - Antalfy Krisztina

A módosított külső formajegyekkel, továbbfejlesztett belső kialakítással, új generációs Pivi Pro szórakoztató rendszerrel, valamint nagy teljesítményű, takarékos hajtásláncokkal – köztük egy előremutató plug-in hybrid egységgel – érkező, új padlólemezre épülő Jaguar E-PACE minden eddiginél határozottabb kiállást, fejlettebb online funkciókat és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál.

jag_e-pace_21my_exterior_281020_081.jpg

Az utazás élményét a legújabb fejlesztésű Pivi Pro szórakoztató rendszer teszi teljesebbé: a rendszer egyszerű menüszerkezete és fokozott online funkcionalitása – beleértve a vezeték nélküli szoftverfrissítést (SOTA) – a fedélzeti rendszerek intuitív kezelését teszi lehetővé.

Átdolgozott megjelenés

Az orrnál módosított alsó légbeömlőt találunk, amelyet karakteres, penge formájú idom díszít. A modern Noble Chrome kidolgozású hűtőmaszk új, rombusz mintázatú rácsozatát a Jaguar tradicionális logója ihlette; a kerékdobokon kialakított új légkivezető nyílásokat az ikonikus Leaper embléma díszíti. A karakteres dupla 'J' nappali világítással szerelt új, teljes LED-es fényszórók (opcióként pixel LED technológiával) fokozott felbontást és megnövelt fényerőt kínálnak.

jag_e-pace_21my_exterior_281020_072.jpg

Kifinomult belső tér

Az új E-PACE belső tere még prémiumabb kialakítást, magasabb szintű online szolgáltatásokat, valamint minden eddiginél kifinomultabb hangulatot kínál.

Az új belső tér központi eleme az integrált, 11.4 colos, HD érintőképernyő. A műszerfal közepén elhelyezett, ívelt üvegpanelen keresztül vezérelhető az új Pivi Pro szórakoztató rendszer. A vegyi úton edzett üvegből készült monitor két bevonatot kapott: az egyik a becsillogást akadályozza meg, míg a másik az ujjnyomokat tartja távol.

jag_e-pace_21my_interior_281020_052.jpg

A vezetőcentrikus belső térben könnyen hozzáférhető, megnövelt méretű tárolórekeszt találunk az új sebességválasztó kar előtt; ugyanitt kapott helyet a 15 W teljesítményű vezeték nélküli telefontöltő is. A műszeregység körüli, gyakran érintett felületeket puha tapintású anyagok borítják, míg a térdtámaszt speciális kialakítása teszi még kényelmesebbé és finomabbá.

Az új Drive Selector sebességválasztó kar – a számos igényes részlet egyike – az eddiginél szélesebb, alacsonyabb kialakítást kapott, felső részét „krikettlabda” öltések díszítik, míg alsó szegélye precízen megmunkált fém felület: mindkét részlet a kiemelkedő tapintási élményt segíti elő.

jag_e-pace_21my_exterior_281020_086.jpg

Az I-PACE tisztán elektromos sport-szabadidőjármű dizájnja által ihletett, új kormánykeréken megvilágított, használton kívül rejtett kapcsolókat, valamint kormányra integrált fém váltókarokat találunk.

A részletekbe menő figyelem kiváló példája a fejtámlákat díszítő, dombornyomott Jaguar Leaper figura, vagy a kárpitokra erősített, a márka múltja és hagyományai előtt tisztelgő ‘Est.1935 Jaguar Coventry’ címke.

Plug-in teljesítmény és menetdinamika

Az új E-PACE a Jaguar új fejlesztésű, prémium keresztmotoros architektúra (Premium TransverseArchitecture) padlólemezét alkalmazza, amelyet már tervezése  során eleve felkészítettek a legmodernebb villamosított hajtásláncok fogadására. Ezek közé tartozik az új háromhengeres P300e plug-in hybrid hajtáslánc, valamint az új generációs, négyhengeres dízelmotorok, illetve a legmodernebb Ingenium benzinmotorok, amelyeket mind mildhybrid technológiával (MHEV) vérteztek fel.

jag_e-pace_21my_phev_interior_281020_001.jpg

Az új motorkínálat tagjai:

Dízelmotor

  • 163 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mildhybrid dízelmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
  • 204 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mildhybrid dízelmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás

Benzinmotor

  • 160 lóerős 1,5 literes, soros háromhengeres mildhybrid benzinmotor, nyolcfokozatú automata sebességváltó, elsőkerékhajtás
  • 200 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mildhybrid benzinmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
  • 249 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mildhybrid benzinmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
  • 300 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mildhybrid benzinmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
  • 309 lóerős 1,5 literes, soros háromhengeres plug-in hybrid benzinmotor, nyolcfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás

A fejlett 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor a moduláris, rugalmas Ingenium motorcsalád legújabb tagja, amely plug-in hybrid és mildhybrid konfigurációban egyaránt elérhető az E-PACE fedélzetén.

jag_e-pace_21my_phev_exterior_281020_003.jpg

Az új, kis tömegű (a négyhengeresnél 33 kilogrammal könnyebb) alumínium motor meggyőző teljesítményéhez finom járás és csekély belső súrlódás társul, ami hozzájárul az erőforrás kiemelkedő takarékosságához. A leömlőt az alumínium hengerfejbe integrálták, ami felgyorsítja az üzemi hőmérséklet elérését, illetve lehetővé tette, hogy a turbófeltöltő turbinakereke egészen közel kerüljön a kipufogónyílásokhoz, ami kiváló gázreakciókat eredményez.

Az új P300e plug-in hybrid hajtáslánc a 200 lóerős, 1,5 literes háromhengeres Ingenium benzinmotort a hátsó kereket hajtó (ElectricRearAxle Drive, ERAD), 109 LE (80 kW) teljesítményű villanymotorral kombinálja. Ez a megoldás lenyűgöző menetteljesítményeket és kedvező üzemanyag-fogyasztást eredményez: az autó 6,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, CO2-kibocsátása akár 44g/km, átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 2,0 l/100 km) (WLTP TEH, vegyes üzem szerint).

A kompakt ERAD villanymotort a padló alatt elhelyezett, 15 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja. A teljesen feltöltött akkumulátorral akár 55 kilométer tehető meg tisztán elektromos üzemben.

A háromhengeres benzinmotor, illetve a négyhengeres benzin- és dízelmotorok mildhybrid rendszeréhez tartozó, a motortérben elhelyezett szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BiSG) képes visszanyerni a lassításkor, illetve fékezéskor rendszerint elvesző energiát, amelyet aztán a csomagtartó padlója alá beépített, 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárol. Az így eltárolt energiát felhasználva a rendszer gyorsításkor besegít a belső égésű motornak, illetve finomabban, gyorsabban működő start/stop rendszert biztosít.

jag_e-pace_21my_exterior_281020_087.jpg

Futómű és erőátvitel

Az új E-PACE vázszerkezetét érintő, alapvető módosítások jelentős előrelépést hoztak a menetdinamika, a kényelem és a praktikum terén. Az új PTA platform új motorrögzítési pontjai precízebb gázreakciókat eredményeznek.  

Az új architektúrában merevebbek az első felfüggesztés bekötései, ami a Jaguarokra jellemző dinamizmus megőrzése mellett kényelmesebb rugózást eredményez.  Az új szerkezet jóvoltából az egész utastérben csökkentek a rezgések, így az utasok békés, nyugodt környezetben foglalhatnak helyet. Az utastéri zajszint is csökkent, ami fokozott kényelmeteredményez. A legtöbb modellvariáns a Jaguar intelligens összkerékhajtási rendszerét alkalmazza. Az összkerékhajtáshoz kapcsolódva a háromhengeres motorok nyolc-, a négyhengeresek kilencfokozatú automata sebességváltót kapnak.

jag_e-pace_21my_exterior_281020_005.jpg

Az új E-PACE összkerékhajtási rendszere a második generációs Standard Driveline technológiát alkalmazza, amely automatikusan osztja meg a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között, minden pillanatban a lehető legjobb tapadást és erőátvitelt biztosítva. A Standard Driveline most először alkalmazza a hajtásláncot automatikusan szétkapcsoló technológiát. Állandó sebességű haladás során a rendszer kizárólag az első tengelyre juttat nyomatékot, ezzel csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.

A Standard Driveline-hoz hasonlóan az Active Driveline AWD rendszer is képes megosztani a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Ezen túlmenően azonban a hátsó tengelynél elhelyezett két darab, egymástól függetlenül működő, elektronikusan vezérelt, nedves tengelykapcsoló a bal és jobb hátsó kerék között is megosztja a hajtóerőt. A rendszer mindössze 100 milliszekundum (azaz 0,1 mp) alatt képes a hátsó tengelyre jutó nyomaték 100 százalékát az egyik vagy a másik hátsó kerékre csoportosítani.

Az összes E-PACE megkapta a Jaguar Drive Control rendszert: ez komfort, öko, eső/jég/hó (csak az elsőkerék-hajtású kiviteleken), valamint dinamikus üzemmódokat kínál, amelyeket a vezető az útviszonyok függvényében kézzel választhat ki. A vadonatúj Drive Selector sebességváltó kar mellett elhelyezett billenőkapcsolóval választható üzemmódok az E-PACE kormányművének, sebességváltójának, gázreakcióinak és (opcionálisan) az adaptív lengéscsillapítóknak a beállításait módosítják.

Ezen túlmenően az új Adaptive Surface Response rendszer, amely az összkerék-hajtású kiviteleken kiváltja az eső/jég/hó üzemmódot, másodpercenként tízszer megvizsgálja, hogy a pillanatnyi útfelülethez a három lehetséges beállítás közül melyik a legalkalmasabb, és fél másodpercen belül automatikusan aktiválja is azt a beállítást.

Élvonalbeli kapcsolódási technológiák

Az új E-PACE a Jaguar fejlett elektronikus jármű architektúráját (EVA 2.0) alkalmazza, amely a legkülönfélébb új technológiákat támogatva gondoskodik arról, hogy a gépkocsi mindig online kapcsolatban álljon, és mindig a legfrissebb szoftververziókkal rendelkezzen.

A Pivi Pro szórakoztató rendszer legújabb változata egy 11.4 colos, ívelt üvegpanellel szerelt, új HD érintőképernyőn keresztül kezelhető. A rendszer a korábbi képernyőnél jobb leolvashatóságot, háromszor nagyobb fényerőt, valamint 48 százalékkal megnövelt felületet kínál. Az egyszerűbb menüstruktúra révén a leggyakrabban használt funkciók 90 százaléka kettő vagy kevesebb kattintásból elérhető a nyitóképernyőről.

A Pivi Pro saját áramforrással rendelkezik, így a navigációs rendszer azonnal használatra kész, amint a vezető helyet foglal a volán mögött.

A Pivi Pro kapcsolódásáról a legújabb generációs, dupla SIM-kártyás technológia gondoskodik. A két LTE modem révén a rendszer párhuzamosan több funkciót is képes végrehajtani (pl. zenei streaming és szoftverfrissítés), anélkül, hogy az a teljesítmény rovására menne.

Az élvonalbeli kapcsolódási technológiának köszönhetően a mobil adatkapcsolat akkor sem esik ki hosszabb időre, ha az autó lefedettség nélküli területen halad át, mivel a rendszer az összes szolgáltató hálózatán barangolva mindig a létező legerősebb jelet biztosítja.

A fejlett SOTA online funkcionalitásnak köszönhetően a felhasználók anélkül tölthetik le és telepíthetik a szoftverfrissítéseket, hogy fel kellene keresniük egy Jaguar kereskedőt. A frissítéseket a háttérben tölti le a rendszer, majd értesíti a felhasználót a változásról, valamint annak legfontosabb elemeiről. A jármű leállítását igénylő frissítések esetén az ügyfelek határozhatják meg, hogy azokat mikor telepítse a rendszer.

A Pivi Pro az alapfelszereltség részét képezi az S, SE és HSE felszereltségi szinteken, illetve opcióként rendelhető az alapkivitelű E-PACE modellekhez. Ez utóbbi belépőmodellek alapfelszereltségként kínálják a Pivi szórakoztató rendszert, amely az Apple Carplay® okostelefon-integrációt alkalmazva, a felhasználó okostelefonján keresztül kínál navigációs funkcionalitást. A Pivi az Android Auto™ kompatibilitást is alapfelszereltségként kínálja.

Az utastéri levegő ionizálás jobb légminőséget szavatol a beltérben: az alkalmazott Nanoe technológia eltávolítja a levegőből az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat. Az előremutató rendszer 2.5 PM szűrője felfogja a különösen apró (akár 2.5 PM szemcseméretű) részecskéket, ezzel egészségesebbé és kellemesebbé téve az utasteret. Aktiválásához elegendő megnyomni a 'Purify' gombot a központi érintőképernyőn.

A még kényelmesebb használat érdekében a második generációs Activity Key anélkül is lehetővé teszi az ajtózárak nyitását és zárását, valamint a motor indítását, hogy az indítókulcs az autóban lenne. A hordható eszköz immár karóraként is használható, egy feltöltéssel hét napon át üzemel.

Az új E-PACE első ízben kapja meg a Jaguar ClearSight belső visszapillantó technológiáját, amelynek segítségével a vezető minden helyzetben akadálytalanul tekintheti át a mögöttes forgalmat. A különösen kényelmes és praktikus rendszer a keret nélküli visszapillantó tükörbe integrált nagyfelbontású képernyőn jeleníti meg egy széles látószögű, hátra tekintő kamera által közvetített képet, így sem a magas utasok, sem a rossz fényviszonyok, sem a hátsó szélvédőre hullott csapadék nem akadályozza a kilátást.

További információ:
Jaguar Hungary

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_5_2.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz@voilamode_ 

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr4216261098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása