Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Csúcstechnológiát ígér a DS 4

2020. december 04. - Antalfy Krisztina

A C-Prémium kategóriába 2021-ben érkező DS 4 modell a francia luxus és a high-tech találkozása egy merész formatervezésű karosszériában. A DS 4 azok számára készül, akik stílust, letisztultságot, intuitív tehnológiát és vezetési élményt keresnek. Az újdonság többféle ügyfélkört is megcéloz. A DS 4-et jellemző technológiai megoldások a modellt négy területen is megkülönböztetik versenytársaitól: E-TENSE hajtáslánc, letisztult és digitalizált utastér digitális szolgáltatásokkal, kényelem és vezetési élmény, valamint csúcstechnológiájú világítás. 
231849.jpg

Elektrifikáció : E-TENSE hajtáslánc

Az egyik legfontosabb újdonság az EMP2 platform új változata. Ezt a moduláris, többféle hajtásláncot fogadni képes, dinamikus és biztonságos platformot a DS 4 számára fejlesztettük ki.

A módosított platformszámos ponton teszi lehetővé a fedélzeti szolgáltatások javítását, miközben nagyobb szabadságot biztosít a stílus terén, lehetővé téve a szokatlan arányú karosszériaforma kialakítását.

lighting.jpgFelépítés

Az EMP2 platform új változatának segítségével sikerült elérni a kívánt arányokat és aerodinamikai mutatókat. A karosszéria/kerék arány teljesen szokatlan a szegmensben és a prémium kategóriában egy atletikus, hatékony karosszériaformát eredményez, amelynek az elülső, a motorházat és a sárvédőket magába foglaló része és a 2. sori padlószintje is mélyebbre került.

Tömegcsökkentés

Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusztárolóhelyet szabadít fel.

ds_matrix_led_vision.jpgDinamikai és akusztikai jellemzők

Az EMP2 platform új változata egy szinttel tovább viszi a DS Automobiles által megcélzott egyszerre kényelmes és dinamikus hangolást. Az olyan technológiai megoldások mint a hegesztés és a ragasztás kombinálása (majdnem 34 m ragasztócsík és hegesztési pont felhasználása a karosszériaszerkezeten), vagy a teljesen újratervezett felfüggesztés és kormánymű magas szintű vezetési élményt garantálnak.

Tölthető hibrid

A platform fejlesztése során elsődleges cél volt, hogy fogadni tudja az újgenerációs tölthető hibrid hajtásláncot, megőrizve az utastér méreteit. A motortérben egy 4 hengeres 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény 225 LE. A villanymotort hajtó akkumulátorúj, kompaktabb és nagyobb kapacitású cellákat kapott, és hátul, a deformálódó kereszttartó mögött kapott helyet. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus). 
ds_phev.jpg
Teljesen digitalizált utastér

A digitális szolgáltatások terén az volt a cél, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a szemét az útról. A DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY egy igazi avantgárd vizuális élmény, amely egy lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 m-re előre vetítődnek ki, 21 ‘’-os átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg.

ds_extended_head_up_display.jpg

Ez az információmegjelenítési technológia egy teljesen újragondolt szórakoztató-információs rendszer része, amelynek neve DS IRIS SYSTEM. Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját használja egy könnyen használható érintőfelülettel, amelywidget-ek segítségével teljesen személyreszabható profilokat használ. A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A DS IRIS SYSTEM hanggal és gesztusokkal vezérelhető. A DS avantgárd konstruktőrként az autóipar világán kívül talált olyan partnert, amely képes az ügyfelek számára a lehető legjobb hangfelismerési megoldást biztosítani.  A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS SMART TOUCH segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoom, de felismeri a kézírást is. A rendszer és a térkép frissentartása valós időben, felhőből történik.

Kényelem és dinamizmus

ADS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK és DS 9 modelleken már elérhető 2-es szintű félautonóm vezetés jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. A rendszer neve DS DRIVE ASSIST 2.0.

Amellett, hogy a rendszer a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül, új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálás, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés.

ds_active_scan.jpgA DS 4 egyik legerősebb pontja a szegmensben egyedülállóDS ACTIVE SCAN SUSPENSIONelektronikusan vezérelt felfüggesztés.A szélvédő felső részén elhelyezett kameraelőre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja. A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti, vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az eredmény optimális kényelem az út állapotától függetlenül.

A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS Automobiles-t versenytársaitól, a DS NIGHT VISION. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel, vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY-en is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.

A DS jellegzetes fényei

ADS MATRIX LED VISIONlegújabb generációja még kifinomultabb és még modernebb. A MatrixBeamés aDynamicBendingLightfunkciókegy rendszerben kaptak helyet, ami teljesen egyedi arcot ad a gépkocsinak.

A DS MATRIX LED VISION fényszórókat továbbra is három LED modul alkotja, amelyek a DS Automobiles identitásának meghatározó elemei :

A fényszóró legbelső modulja a helyzetjelző. A forgó középső modul 33,5°-ban képes elforogni. Megvilágítja az útpadkát és követi tekintetünket a kanyarokban, visszautalva z 1967-es DS kanyarkövető fényszóróira.

A külső MatrixBeammodul maga a főfényszóró, amelyet 15 szegmens alkot. Ezek függetlenül kapcsolódnak le és fel, az érzékelt vezetési helyzet függvényében.  

Ezek a fényszórók alkalmazkodnak a közlekedési feltételekhez, a kormány elfordulási szögéhez, a sebességhez és a meteorológiai viszonyokhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő, köd). Folyamatos távolsági fénnyel haladhatunk anélkül, hogy elvakítanánk a többi vezetőt. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével az intelligens fényszórók automatikusan igazítják fénynyalábjaikat a közlekedési helyzetekhez és akár 300 m-re képesek vakítás nélkül elvilágítani.

ds_phev_1.jpgA DS MATRIX LED VISION fényszórókhoz új nappali menetfények kapcsolódnak, amelyek 98 LED-ből állnak. A messziről is felismerhető függőleges nappali fények rendkívül látványos üdvözlőfény funkcióval is rendelkeznek.

Az utastérben innovatív szellőzőrendszer növeli a kényelmet: a szellőzők rendkívül kompaktak, rácsaik láthatatlanok.

A DS AIR egy külön légáramot jelent, amelynek tölcséres diffúzora optimálisan vezeti a levegőt felfelé és lefelé. Kompakt mérete miatt tökéletesen diszkrét és hozzájárul a DS 4 utasterének letisztultságához. 

További információ:
DS Hungary

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_5_2.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_ 

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr1616318396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása