Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

KIA ProCeed: Shooting Brake a szomszédból

2020. december 06. - Antalfy Krisztina

Kia ProCeed 1.4 T-GDI GT-Line Pro DCT  // TESZT

Igazán gyönyörű autó érkezett hozzánk tesztre, a koreai gyártó – szerintünk - legszebben sikerült modellje, a ProCeed képében. Ez a modell hátulról egyöntetűen egy híres német sportos gyártó termékére hajaz, de valahogy ezen a modellen minden jobban működik, ráadásul sokkal olcsóbban. Lássuk mit is nyújt az autó a hétköznapokban. 

122141191_424399605212437_4220630223570820035_n.jpg

A ceed modellcsaládban különleges módon két kombi karosszériás modell kapható, van ugye a sima kombi ceed, amely idén egyébként hybrid hajtással gyarapodott és az elegáns shooting brake vonalat képviselő kupékombi, a ProCeed. Érdekesség még az is, hogy a jelenlegi generáció már a második a ProCeedből, mindezt úgy, hogy az első generáció 2 ajtós kivitel volt. Ez a modell is a szomszédban, a szlovákiai Zsolnán készül. A modern kori Kiák már tényleg jól néznek ki, de még ezek között is meglepő, hogy a ProCeed után mennyien fordítják meg a forgalomban a fejüket. Mindez teljesen megérthető, hiszen jóval drágább modellek is megirigyelnék kecses, divatos formáit.  

122394060_991806391296306_6559753802725313111_n.jpg

nevtelen3_14_7_5.png

A tesztautó egy gyöngyházfényezésű fehér színt viselt magán, ami meg kell hagyni, eszméletlen menő megjelenést ad a hozzá passzoló selyemfényű 17 colos felnikkel. A ProCeed teljesen eltérő megjelenést kapott a palettán, különbözik az egész első és hátsó lökhárító, lámpák stb. Az autó frontrésze minden tekintetben az eleganciát képviseli, a fényszórók kialakítása igazán esztétikusra sikerült. A hűtőrácsa ezüsttel szegélyezett méhsejtmintát kapott, amely fölött szolidan bújuk meg a márkajelzés. Elölről nézve a már említett fényszórók ovális lekerekítést kaptak, benne 4 db „jogkocka” alakú menetfénnyel, amelyek körbeölelik az egyébként kiváló fényerejű Led technikát adó fényszórót.

img_20201017_131432.jpg

Ezek alatt már alapfelszereltségben is járó led technikás ködlámpákat találjuk, amelyek látható útviszonyokat varázsolnak a láthatatlan utakból is. Nagyon szépen sikerült kivitelezni a ködlámpák környékét, gyönyörű fehér függőleges díszív díszíti az idomot a ködlámpa mellett. Ez a díszív mindig az adott színcsomag színét viseli. Az autó oldalnézete teljes mértékben letisztult, szinte csak a kerékjárati ívek körül találunk karosszéria domborítást. Az ablakok sötétítettek, amelyek krómszegélyt kapnak, különlegességként a hátsó ajtó mögött egy piciny króm cápauszony adja a különcséget.  A hátsó traktus híresen a legnagyobb éke az autónak amelynek eszméletlen dögös befejezést álmodtak meg a tervezők. Büszkén viseli az ezüst típusjelzést a fenekén a gyönyörűen kivitelezett lámpák alatt. A lámpák formája nagyon jól sikerült, dinamizmust sugároznak. Középen összekötésre kerültek, nappali menetfény is világít bennük, minden egyes diódája ledes.

121694361_364188384700382_994847765278498304_n.jpg

Extravagancia, hogy a harmadik féklámpa egy háromszög alakú formát ad, amely jelen esetben felül helyezkedik el. Ellenben érthetetlen, hogy még nem kapott az autó a manapság ugyancsak divatos futófényes indexet, valamint a rendszámtábla világítás is a régi vágású halogén technikás még. Természetesen ezen az autón is megtalálható a ma már elmaradhatatlan kellék, a cápauszony antenna is. Lejjebb haladva kapunk 2 db nagyon dögösen kinéző ellenben kivezető kipufogót nem tartalmazó kamu kipufogóvéget. Az igazit a tervezők az autó lökhárítója alá rejtették és 2 helyett egy van belőle ezen a motorvariánson. A csomagtér ajtaja ezen a szinten elektromos működtetésű, és kulccsal a zsebünkben csak az autó mögé kell állni és automatikusan kinyílik a csomagtartó. Ez különösen akkor nyújt nagy segítséget, ha nagy csomaggal a kezünkben érkezünk meg az autóhoz és nincs hely azokat letenni. A kivitelezés minősége egyébként teljesen elsőrangú, a fényezés minősége kitűnő, az illesztések is teljesen jók, nagyon gondos lemezmunkát sejtetnek.

nevtelen4_9_6.png

A tesztautó kulcsa szerencsére egy messzemenően igényes darab, szerencsére a Kiánál nem estek abba a hibába, hogy egy ennyire jól kinéző divatra kihegyezett autóhoz nem készítenek méltó kulcsot. A kulcs különlegessége, hogy a szélein kerültek elhelyezésre az autó vezérlőgombjai, a szélesebb oldalán csak a típusjelzés került elhelyezésre. Egyébként nem gyakori vendég a tulajdonos kezében, hiszen annyira kiforrottan, okosan és jól működik, hogy szinte elő sem kell venni a zsebünkből.  

img_20201019_093754.jpg

Az autóhoz közeledve már kinyílnak a behajtott tükrök, ezután pedig a kilincs érintésére nyílnak az ajtók. Az ajtók nagyok, de könnyen és nagyon szép hanggal záródnak. Amikor kinyitjuk a vezetőoldali ajtót még egy üdvözlődallamot, és egy gyönyörű műszerfali animációt is kapunk az autótól üdvözlés gyanánt. Ehhez az autóhoz is több féle beltéri hangulat kapható, jelen esetben a GT-Line felszereltséghez járó fekete bőr variánst kaptuk, amelyet az autó egyébként az ülések hátsó támlájára elrejtett felirattal is hirdet. Az autóban minden forma, amerre tekintünk igen kellemes a szemnek, finom anyagok, modern technika. Ebben a szín összeállításban nagyon elegáns és fiatalos a kabin berendezése, minden tekintetben kényelmesen és otthonosan érezzük magunkat benne. Az autóban mélyre kell ülni, de az ülések kényelme  nagyon jó.

img_20201019_093906.jpg

Kellően mélyre engedhető, tág határok között állíthatóak, igen könnyen megtalálható bennük a számunkra kellemes vezetői pozíció. A ProCeed-ben is újdonságként bevezetésre kerülő és egyértelmű éke a kirobbanó fényerővel és lehengerlő finomsággal megáldott 12,3 digitális LCD digitális kijelző, amely minden egyes nap megörvendezteti a vezetőjét a lehengerlő vizuális élményével. Többféle megjelenítést adhat a rendszer, mint pl. normál és sport mód.

img_20201019_094058.jpg

A kormány egy kiváló minőségű és formás darab, amelyet egyszerűen élmény forgatni. Az autó középkonzoljának hangsúlyos eleme a 10,25 colos központi kijelző. Ugyancsak kiváló minőségű képpel szolgál, a beépített rendszer nagyon okos, és igényes képi világú. Az okostelefont is természetesen könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig esetleg bluetooth-on, vagy médiacsatlakozóba csatlakoztatott USB pendriveunkról is hallgatni tudjuk. A fedélzeti rendszer a csatlakoztatott okostelefon internetére is rá tud csatlakozni, amely alapján pl. az aktuális időjárási állapotot is meg tudja jeleníteni. Természetesen vezeték nélküli telefontöltő is van a fedélzeten, kiválóan tölti az arra alkalmas okos telefonunkat is.

img_20200730_165738_1.jpg

A tesztautóban szereplő JBL hangrendszer viszont ebben az autóban eszméletlen jó hangélménnyel varázsolt el minket.  A műszerfal tetejére itt egy külön hangszóró is került, amely a hangminőséget javítja. A légbeömlők a főképernyőt ölelik körül. A légkondicionáló kezelőfelülete lényegre törően sikerült, könnyű kezelhetőséggel örvendeztet meg. A 7 fokozatú automata váltó karját tartalmazó középkonzol szépen sikerült, itt szürke színű betétet helyeztek el a tervezők, amely körül különböző vezérlőgombok kaptak helyt. Szerencsére az autó már elektromos kéziféket kapott, így nem rabol el hasznos helyet a kabinból a régi ódivatú kar helyett. A kabin szerencsére nem hazudtolja meg a külsőt, helykínálata igen nagyvonalú, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben. Panoráma napfénytetőt is kínál extraként a gyártó az autóhoz, amely végig fut a teljes kabinon, ráadásul első fele nyitható is, így a teljes utasteret fényben fürdeti. Sajnos a teszthét alatt szinte folyamatosan esett, így kinyitnunk nem lehetett.

img_20201019_094246.jpg

A csomagtér gyönyörűen kárpitozott és hatalmas méretekkel rendelkezik, tényleg minden igényt kielégít és könnyen pakolható az elektromos csomagtérajtó segítségével.

nevtelen5_1_6_5.png

A Kia legjobban sikerült slágermotorja, az 1.4 literes 140 lóerős T-GDI erőforrás állt is csatasorba. Nagyon szerethető a közvetlen befecskendezéses, négyhengeres erőforrás, messzemenően harmonikus és csendes a működése. A hozzá kapcsolt 7 fokozatú DCT váltó ugyanakkor itt teljesen jól és harmonikusan működött együtt ezzel a motorral. Dinamikája messzemenően jó, igen energikusan lehet haladni az autóval. Sajnos a benzin, a benzintankból is igen dinamikusan fogy el, sehogy nem lehet a fogyasztását 8 alá vinni, de inkább több. Az autó futóműve viszont nagyon harmonikus, megtalálták a mérnökök az arany középutat. A kormány kellően közvetlen, és nagyon könnyen mozgatható vele az autó.

img_20200730_170344_1.jpg

Menet közben segítségünkre sietnek az autó beépített segédberendezései, mint pl: Holttéri ütközésveszélyre figyelmeztetés (BCW), Sávtartó asszisztens (LKAS), Ráfutásos ütközéselkerülő támogatás (FCA), Intelligens sebességtartó automata (SCC) Stop & Go funkcióval, Vezető éberség figyelmeztetés (DAW), RCTA (Hátsó keresztirányú forgalom felügyelet), Intelligens parkolást segítő rendszer (SPAS), SLIF (Sebességkorlátozást kijelző rendszer), Sávkövető rendszer (LFA), stb. Esti vezetés alkalmával pedig a kiváló fényerővel rendelkező led technikás fényszórók állnak a rendelkezésünkre, amik nagyon hatékonyan világítják meg a sötét éjszakát, amelyet távolsági fényszóró asszisztens (HBA) is kiegészítettek.

nevtelen6_6_5.png

A Kia ProCeed egy gyönyörűen sikerült Shooting Brake. Messzemenően dinamikus és dögös formát ad a modell, amely naponta lehengerli külsejével a vezetőjét. Grátiszként megkapjuk a kiválóan sikerült turbós benzinmotort is, amely páratlan működési hatékonyságával szinte pihenteti vezetőjét.

121628765_120009963028830_3746988382840751594_n.jpg

A Kia a ProCeedel egy gyönyörű autót kínál az alsó-középkategóriában, amely drágább márkák szolgáltatáskínálatával és kinézetével simán felveszi a versenyt. Szerintünk a ma kapható legszebb Kia modell. A ProCeed GT-Line Pro kivitelben most 7.599.000,- Ft-tól kapható természetesen a szokásos 7 év garanciával. Ráadásul a márka idén 25 éves, így a vételárból további 250.000,- Ft –ot engednek a márkakereskedők.

 Köszönjük a tesztlehetőséget a Kia Motors Hungary-nek!

 

További információ:
Kia Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_1.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr7516320944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása