Kia ProCeed 1.4 T-GDI GT-Line Pro DCT // TESZT
Igazán gyönyörű autó érkezett hozzánk tesztre, a koreai gyártó – szerintünk - legszebben sikerült modellje, a ProCeed képében. Ez a modell hátulról egyöntetűen egy híres német sportos gyártó termékére hajaz, de valahogy ezen a modellen minden jobban működik, ráadásul sokkal olcsóbban. Lássuk mit is nyújt az autó a hétköznapokban.
A ceed modellcsaládban különleges módon két kombi karosszériás modell kapható, van ugye a sima kombi ceed, amely idén egyébként hybrid hajtással gyarapodott és az elegáns shooting brake vonalat képviselő kupékombi, a ProCeed. Érdekesség még az is, hogy a jelenlegi generáció már a második a ProCeedből, mindezt úgy, hogy az első generáció 2 ajtós kivitel volt. Ez a modell is a szomszédban, a szlovákiai Zsolnán készül. A modern kori Kiák már tényleg jól néznek ki, de még ezek között is meglepő, hogy a ProCeed után mennyien fordítják meg a forgalomban a fejüket. Mindez teljesen megérthető, hiszen jóval drágább modellek is megirigyelnék kecses, divatos formáit.
A tesztautó egy gyöngyházfényezésű fehér színt viselt magán, ami meg kell hagyni, eszméletlen menő megjelenést ad a hozzá passzoló selyemfényű 17 colos felnikkel. A ProCeed teljesen eltérő megjelenést kapott a palettán, különbözik az egész első és hátsó lökhárító, lámpák stb. Az autó frontrésze minden tekintetben az eleganciát képviseli, a fényszórók kialakítása igazán esztétikusra sikerült. A hűtőrácsa ezüsttel szegélyezett méhsejtmintát kapott, amely fölött szolidan bújuk meg a márkajelzés. Elölről nézve a már említett fényszórók ovális lekerekítést kaptak, benne 4 db „jogkocka” alakú menetfénnyel, amelyek körbeölelik az egyébként kiváló fényerejű Led technikát adó fényszórót.
Ezek alatt már alapfelszereltségben is járó led technikás ködlámpákat találjuk, amelyek látható útviszonyokat varázsolnak a láthatatlan utakból is. Nagyon szépen sikerült kivitelezni a ködlámpák környékét, gyönyörű fehér függőleges díszív díszíti az idomot a ködlámpa mellett. Ez a díszív mindig az adott színcsomag színét viseli. Az autó oldalnézete teljes mértékben letisztult, szinte csak a kerékjárati ívek körül találunk karosszéria domborítást. Az ablakok sötétítettek, amelyek krómszegélyt kapnak, különlegességként a hátsó ajtó mögött egy piciny króm cápauszony adja a különcséget. A hátsó traktus híresen a legnagyobb éke az autónak amelynek eszméletlen dögös befejezést álmodtak meg a tervezők. Büszkén viseli az ezüst típusjelzést a fenekén a gyönyörűen kivitelezett lámpák alatt. A lámpák formája nagyon jól sikerült, dinamizmust sugároznak. Középen összekötésre kerültek, nappali menetfény is világít bennük, minden egyes diódája ledes.
Extravagancia, hogy a harmadik féklámpa egy háromszög alakú formát ad, amely jelen esetben felül helyezkedik el. Ellenben érthetetlen, hogy még nem kapott az autó a manapság ugyancsak divatos futófényes indexet, valamint a rendszámtábla világítás is a régi vágású halogén technikás még. Természetesen ezen az autón is megtalálható a ma már elmaradhatatlan kellék, a cápauszony antenna is. Lejjebb haladva kapunk 2 db nagyon dögösen kinéző ellenben kivezető kipufogót nem tartalmazó kamu kipufogóvéget. Az igazit a tervezők az autó lökhárítója alá rejtették és 2 helyett egy van belőle ezen a motorvariánson. A csomagtér ajtaja ezen a szinten elektromos működtetésű, és kulccsal a zsebünkben csak az autó mögé kell állni és automatikusan kinyílik a csomagtartó. Ez különösen akkor nyújt nagy segítséget, ha nagy csomaggal a kezünkben érkezünk meg az autóhoz és nincs hely azokat letenni. A kivitelezés minősége egyébként teljesen elsőrangú, a fényezés minősége kitűnő, az illesztések is teljesen jók, nagyon gondos lemezmunkát sejtetnek.
A tesztautó kulcsa szerencsére egy messzemenően igényes darab, szerencsére a Kiánál nem estek abba a hibába, hogy egy ennyire jól kinéző divatra kihegyezett autóhoz nem készítenek méltó kulcsot. A kulcs különlegessége, hogy a szélein kerültek elhelyezésre az autó vezérlőgombjai, a szélesebb oldalán csak a típusjelzés került elhelyezésre. Egyébként nem gyakori vendég a tulajdonos kezében, hiszen annyira kiforrottan, okosan és jól működik, hogy szinte elő sem kell venni a zsebünkből.
Az autóhoz közeledve már kinyílnak a behajtott tükrök, ezután pedig a kilincs érintésére nyílnak az ajtók. Az ajtók nagyok, de könnyen és nagyon szép hanggal záródnak. Amikor kinyitjuk a vezetőoldali ajtót még egy üdvözlődallamot, és egy gyönyörű műszerfali animációt is kapunk az autótól üdvözlés gyanánt. Ehhez az autóhoz is több féle beltéri hangulat kapható, jelen esetben a GT-Line felszereltséghez járó fekete bőr variánst kaptuk, amelyet az autó egyébként az ülések hátsó támlájára elrejtett felirattal is hirdet. Az autóban minden forma, amerre tekintünk igen kellemes a szemnek, finom anyagok, modern technika. Ebben a szín összeállításban nagyon elegáns és fiatalos a kabin berendezése, minden tekintetben kényelmesen és otthonosan érezzük magunkat benne. Az autóban mélyre kell ülni, de az ülések kényelme nagyon jó.
Kellően mélyre engedhető, tág határok között állíthatóak, igen könnyen megtalálható bennük a számunkra kellemes vezetői pozíció. A ProCeed-ben is újdonságként bevezetésre kerülő és egyértelmű éke a kirobbanó fényerővel és lehengerlő finomsággal megáldott 12,3 digitális LCD digitális kijelző, amely minden egyes nap megörvendezteti a vezetőjét a lehengerlő vizuális élményével. Többféle megjelenítést adhat a rendszer, mint pl. normál és sport mód.
A kormány egy kiváló minőségű és formás darab, amelyet egyszerűen élmény forgatni. Az autó középkonzoljának hangsúlyos eleme a 10,25 colos központi kijelző. Ugyancsak kiváló minőségű képpel szolgál, a beépített rendszer nagyon okos, és igényes képi világú. Az okostelefont is természetesen könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig esetleg bluetooth-on, vagy médiacsatlakozóba csatlakoztatott USB pendriveunkról is hallgatni tudjuk. A fedélzeti rendszer a csatlakoztatott okostelefon internetére is rá tud csatlakozni, amely alapján pl. az aktuális időjárási állapotot is meg tudja jeleníteni. Természetesen vezeték nélküli telefontöltő is van a fedélzeten, kiválóan tölti az arra alkalmas okos telefonunkat is.
A tesztautóban szereplő JBL hangrendszer viszont ebben az autóban eszméletlen jó hangélménnyel varázsolt el minket. A műszerfal tetejére itt egy külön hangszóró is került, amely a hangminőséget javítja. A légbeömlők a főképernyőt ölelik körül. A légkondicionáló kezelőfelülete lényegre törően sikerült, könnyű kezelhetőséggel örvendeztet meg. A 7 fokozatú automata váltó karját tartalmazó középkonzol szépen sikerült, itt szürke színű betétet helyeztek el a tervezők, amely körül különböző vezérlőgombok kaptak helyt. Szerencsére az autó már elektromos kéziféket kapott, így nem rabol el hasznos helyet a kabinból a régi ódivatú kar helyett. A kabin szerencsére nem hazudtolja meg a külsőt, helykínálata igen nagyvonalú, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben. Panoráma napfénytetőt is kínál extraként a gyártó az autóhoz, amely végig fut a teljes kabinon, ráadásul első fele nyitható is, így a teljes utasteret fényben fürdeti. Sajnos a teszthét alatt szinte folyamatosan esett, így kinyitnunk nem lehetett.
A csomagtér gyönyörűen kárpitozott és hatalmas méretekkel rendelkezik, tényleg minden igényt kielégít és könnyen pakolható az elektromos csomagtérajtó segítségével.
A Kia legjobban sikerült slágermotorja, az 1.4 literes 140 lóerős T-GDI erőforrás állt is csatasorba. Nagyon szerethető a közvetlen befecskendezéses, négyhengeres erőforrás, messzemenően harmonikus és csendes a működése. A hozzá kapcsolt 7 fokozatú DCT váltó ugyanakkor itt teljesen jól és harmonikusan működött együtt ezzel a motorral. Dinamikája messzemenően jó, igen energikusan lehet haladni az autóval. Sajnos a benzin, a benzintankból is igen dinamikusan fogy el, sehogy nem lehet a fogyasztását 8 alá vinni, de inkább több. Az autó futóműve viszont nagyon harmonikus, megtalálták a mérnökök az arany középutat. A kormány kellően közvetlen, és nagyon könnyen mozgatható vele az autó.
Menet közben segítségünkre sietnek az autó beépített segédberendezései, mint pl: Holttéri ütközésveszélyre figyelmeztetés (BCW), Sávtartó asszisztens (LKAS), Ráfutásos ütközéselkerülő támogatás (FCA), Intelligens sebességtartó automata (SCC) Stop & Go funkcióval, Vezető éberség figyelmeztetés (DAW), RCTA (Hátsó keresztirányú forgalom felügyelet), Intelligens parkolást segítő rendszer (SPAS), SLIF (Sebességkorlátozást kijelző rendszer), Sávkövető rendszer (LFA), stb. Esti vezetés alkalmával pedig a kiváló fényerővel rendelkező led technikás fényszórók állnak a rendelkezésünkre, amik nagyon hatékonyan világítják meg a sötét éjszakát, amelyet távolsági fényszóró asszisztens (HBA) is kiegészítettek.
A Kia ProCeed egy gyönyörűen sikerült Shooting Brake. Messzemenően dinamikus és dögös formát ad a modell, amely naponta lehengerli külsejével a vezetőjét. Grátiszként megkapjuk a kiválóan sikerült turbós benzinmotort is, amely páratlan működési hatékonyságával szinte pihenteti vezetőjét.
A Kia a ProCeedel egy gyönyörű autót kínál az alsó-középkategóriában, amely drágább márkák szolgáltatáskínálatával és kinézetével simán felveszi a versenyt. Szerintünk a ma kapható legszebb Kia modell. A ProCeed GT-Line Pro kivitelben most 7.599.000,- Ft-tól kapható természetesen a szokásos 7 év garanciával. Ráadásul a márka idén 25 éves, így a vételárból további 250.000,- Ft –ot engednek a márkakereskedők.
Köszönjük a tesztlehetőséget a Kia Motors Hungary-nek!
További információ:
Kia Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_