Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

DS7 Crossback E-Tense: A Vágy villamosa

2021. január 03. - Antalfy Krisztina

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 & Rivoli // TESZT

Autót birtokolni a mai világban úgy gondolom, hogy már nem egy nagy luxus. Mára, annyira minden napunk részévé vált a helyváltoztatás eme eszköze, hogy el sem tudjuk képzelni nélküle az életünket. Autó és autó között viszont a felgyorsult világunkban egyre kevesebb különbség fedezhető fel. Így a gyártók igyekeznek valami különlegességet alkotni, ami a DS háza táján a DS7 Crossback E-Tense modellben öltött testet.

136031613_738608843425145_4504313619120985524_n_1.jpg

A DS7 Crossback 2019-es érkezésével a francia gyártó, a PSA, teljesen újragondolta luxusmárkáját, amely mára teljesen elkülönült a Citroentől. A DS7 modell egyébként platformtársa a Peugeot 3008-nak és az Opel Grandland X-nek is. A 2020.-as év egyértelműen a környezettudatosságról szólt, így nem kerülhette el a DS-t sem a hibridesített modellek időszaka. Így érkezett meg a Plug-In Hybrid kivitelű zászlóshajó, az E-Tense. Hamarosan egyébként a jelenleg hagyományos és elektromos kivitelben kapható márkatárs DS3 Crossback mellé megérkezik a limuzin kivitelezésű DS9 luxusmodell is, ami majd átveszi a DS7-től a csúcsmodell szerepét.

135767227_312322623469226_5278608784200669956_n.jpg

nevtelen1_1.png

Tesztautónk gyöngyházfehér színt viselte magán, amely a 19 colos turbinát formázó új típusú felnikkel és az ezüst tetősínekkel igazi vagány és fiatalos jelenség. Az egész autóból sugárzik a francia stílus és prémium életérzés. A felszereltségi szintje a Prestige, amely a legmagasabb, ezt egészítette ki az importőr a Rivoli inspirációval. A gyártó egyébként is a „fény” motívumaival hirdeti termékét, amelyben nagyon erős lett az autó. A fényszórók elől hátul egyaránt állejtést okoznak. A sajnos borsos felárért kapható (530.000,- Ft), de minden forintot megérő DS LED Vision elnevezésű fényszórókért egyszerűen nem lehet mást tenni, mint rajongani.

135215300_155399526059369_6760092861527335435_n.jpg

Az autó menetfényei 3 db LED modulból állnak a fényszóróban, e mellett helyezkedik el a kiválò fényerősségű főfényszóró. Ezek a LED modulok pedig minden nyitáskor és záráskor körbe mozognak, eközben bíborszínű megvilágítást kap a környezetük. A gyártó még nem érte be itt ennyivel, kiegészítették az autót egy alsó LED „bajusszal” is, amely ugyancsak LED menetfényként szolgál, különlegességként ezek a menetfények is rombusz formákban tündökölnek.

135171393_479761653426709_6337848849831598864_n.jpg

Ez a motívum több helyen visszaköszön egyébként az autón. A frontrész minden tekintetben modern és dögös lett, kapott az autó gazdag krómozást, nagyon szép lett a hűtőmaszk, csodásan kimunkált a márkajelzés, igényesen kerültek elhelyezésre a különféle rendszerek érzékelői is.

135796641_1531292763927669_7339295195456979381_n.jpg

Oldalnézete minden tekintetben letisztult az autónak, szolid krómkeret került az ablakok köré, amelyek természetesen sötétítést kaptak. A hátsó traktusban is egyértelműen a lámpatechnika erős, a megjelenés egy kicsit Audi Q5-ös modellre hajaz.

135858231_2050082258467900_8333015089570054976_n.jpg

A LED technikás lámpák gyönyörűek, főleg esti fényjátékuk parádés. Méhsejt mintázatuk roppant igényes és különleges megjelenést kölcsön az autónak. A lámpákat közrefogó krómcsík pedig egyszerűen telitalálat a rajta elhelyezett Crossback felirattal.

135197131_837936517051106_2430424929184683883_n.jpg
Itt is szerepel a hangsúlyos márkajelzés, valamint a manapság kötelező tartozék a két oldali imitált kipufogóvég. Bár ez itt abban a tekintetben más, hogy álló helyzetben helyezik el az autón, nem pedig fektetve. A csomagtér ajtaja pedig teljesen elektromos működést kapott.

nevtelen_78.png

A különlegesség és az igényes autógyártás valahol itt kezdődik. A hatásvadászat a beltérben folytatódik. Ez már valahogy a híresen igényes angol belsőépítészetet is meghaladó kivitelezést nyújt. Már az autó kulcsa is nagyon nagy kedvenc, de ami a beltér megpillantása után történik, az egy újabb szerelem.

135858961_394377841654615_1447515310662809141_n.jpgGyönyörű kivitelezés, színek, formai extravagancia, stílus mindenütt. Autónk a Rivoli felszereltségi opciót viselte magán, emiatt került bele fekete színű bőrkárpit szinte mindenhová még a műszerfalra is. Az ajtók kivitelezése minden elvárásunkat meghaladja, gyönyörűen megépített mestermunka.

135757945_397249218033129_2713381608201718802_n.jpgBőrrel, fémmel, lakkbetéttel került megépítésre, ráadásul a lakbetétben állítható színvilágú hangulatvilágítással örvendeztet meg minket az esti vezetés alkalmával.

135186976_1478151579057170_1731491566100608913_n.jpgAz ülések hívogatóan kényelmesnek tűnnek és azok is, tág határok között állíthatóak. A vezetőülésben helyet foglalva rögtön szembetűnik a hatalmas központi 12 colos központi kijelző, amely eddig nem látott minőséget hoz a kategóriába. Kezelni az alatta vízszintesen elhelyezett érintőgombokkal lehet.

135861042_119870966634878_7922266493923135009_n.jpgA Rivoli inspiráció esetén pedig kapott az autó ide egy gyémántmintázatú tekerőgombot is. A rendszer működése egyébként nekünk tetszett, szép képpel jeleníti meg az infókat. Teljesen magunk szájízére tudjuk szabni az autót, a hangulatfényektől kezdve, az ülések masszázsfunkciójáig. A beépített FOCAL hifi rendszer itt is gyönyörűen szól, teljesen új dimenzióban szólalnak meg még a legkedvesebb régi dalaink is. Kapunk a kijelző felett egy exkluzív BRM gyártmányú beépített órát, amely indításkor bújik csak elő.

135684267_236569527831626_5779344207839828988_n.jpgA vezető előtt elhelyezkedő digitális kijelző szerencsére a hybrid rendszer érkezésével frissült egy picit, így már színesebb, igényesebb motívumokat találunk rajta. Ezen 3-as elosztású rombusz alakzatban helyezkednek el az adatok, mint a sebesség, benzinszint, fedélzeti számítógép adatai, stb.

A kormány teljes bőrkárpitozást kapott, még a közepe is, amelyen nagyon igényes a márkajelzés. A rombusz alakzat folytatódik az oldalsó légbeömlőkön is, amelyek ugyancsak gyönyörűen sikerültek. A középkonzol hatalmas tömbként magasodik, illetve vágja el a vezetőjét az utastól. Ezen helyezték el az egyen PSA nyolcfokozatú automata váltó karját, amelyen most egy szolid „E” felirat szerepel.

Az itt elhelyezett vezérlőgombok nagyon szépen kivitelezettek, itt is jelen van a rombusz forma. Ezekkel lehet vezérelni a központi zárat és az ablakokat. Kapunk még itt 2 db hatalmas palacktartót, valamint egy állítható igen kényelmes könyöklőt is. A kabin elöl és hátul egyaránt tágas, a beépített panorámatető pedig igazi fényes hangulatot ad a kabinnak.

135796451_2862173337391613_6103308620165626174_n.jpgA csomagtér a már említett elektromosan, láblendítéssel is nyitható csomagtérajtóval tárható fel. Hatalmas helyet és könnyű pakolhatóságot ad, az ülések ledöntésével pedig a nagyobb csomagok mozgatásával sem lehet probléma. 

135731241_152473079736678_3764475974778799958_n.jpg

nevtelen3_16.png

A műszerfal közepén elhelyezett, különleges DS feliratú, pirosan izzó nyomógombbal indul tesztautónk. Illetve indulna, ha nem plug-in hybrid hajtáslánca lenne, mert ugye a gomb megnyomásakor nem hallatszik motorindítási hang, csak üzembe helyeződik az autó. Tesztautónk lelke az 1.6 literes többszörösen bizonyított 200 lóerős selymes járású benzinmotor, amelyhez 2 db 110 lóerős villanymotor csatlakozik. A rendszerteljesítmény így kereken 300 lóerő, a legerősebb a jelenlegi palettán.

135235240_411648870070031_8277436176451331371_n.jpgBe kell valljuk, hogy nagyon összeszedetten működik eme hajtáslánc, messze jobban mint a korábban tesztelt Peugeot 508-asban. Nincsen meg az a nyúlós átvezetés ami akkor jellemzi a menetkomfortot, amikor is az elektromos hajtáslánc töltés hiányában átengedi a működést a benzines társának. Itt minden a legapróbb rezdülés nélkül történik. A motorhoz kapcsolt 8 fokozatú automata váltó hibátlanul, a korábban tesztelt PSA modellekhez viszonyítva sokkal finomhangoltabban, jobban teszi a dolgát. A hajtáslánc tekintetében több féle menetmódot ad az autó, ez lehet eco, hybrid, electric, sport, stb.

135793666_700181214015402_965804514775864357_n.jpgElektromos módban az autó nálunk maximum 65 km-t tudott elmenni teljesen környezettudatosan, mindezt mondjuk már úgy, hogy tojás volt a talpunk alatt. Mivel nem nagy az akkumulátor kapacitása, jelen esetben 13,2 Kwh, még így is több mint jó teljesítmény. Természetesen az autó, amennyiben hybrid módban használjuk, felváltva használja az elektromos hajtást és benzines hajtást, eközben így is simán elvan 3-4 literrel. Ha az elterjedt utcai hálózatos töltőpontokon akarjuk tölteni az autót, akkor a teljes töltés körülbelül 3 órát vesz igénybe. A gyártó nem látta el az autót gyorstöltési lehetőséggel, tekintve, hogy ezt egy ekkora méretű akkumulátor nem igényli. Természetesen töltőcsatlakozót, egy nagyon igényes táskába bújtatva ad az autóhoz a gyártó. Menet közben az autó működése nagykocsihoz méltó, hangtalanul, komfortosan suhan, bár egy picit azért döcögős a haladás.

135809304_226394549040392_750274867358235961_n.jpgA kezelőszervek jól működnek, a kormány könnyű és nagyon pontosan követi az autó a kormánymozdulatokat. Újdonságként hőkamerás, nagyon jól dolgozó éjjellátó rendszer is kapható az autóhoz, amely nem egyszer megmentett minket a teszthét alatt az úton felbukkanó állatokkal való ütközéstől. A vezetősegítő rendszerek garmadája egyébként is teljes, holttérfigyelőt, tolatókamerát, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív tempomatot, valamint fáradságfigyelőt is.

135190313_244943843650079_2821826453415983011_n.jpg

nevtelen_4_1.png

A DS 7 Crossback E_Tense a fentiekből is látható, hogy minket teljesen lenyűgözött. Stílusért és szépségért nem kell a szomszédba mennie, hiszen minden tekintetben előremutató lett az autó, legyen szó a lámpatechnikáról, vagy a kényelemről, vagy immár a környezettudatosságról. A PSA palettáján ennek az autónak van a legösszeszedettebb és legharmonikusabban működő hajtáslánca.  Az utca embere a mai napig kíváncsian fürkészi, elismerően pillant rá, még akkor is, ha fogalma sincs arról, hogy milyen autót lát. Közeledve pedig felismerve a márkát elvarázsolja mindaz, ami miatt a DS-t DS-nek tartjuk. A Plug-In-Hybrid technika sajnos nem olcsó, elszomorító, hogy ez most az autóipari trend. Tesztmodellünk alapára 17.000.000,- Ft összegű, de a minden tekintetben letaglózó felszereltségű tesztautó már túl volt a 22.000.000,- Ft –on is. 5 év garanciát adnak továbbra is az autóhoz, amely tényleg minden tekintetben lehengerlő.

Köszönjük a tesztlehetőséget a DS Automobilesnek!

További információ:
Ds Automobiles
 

 

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_5_2.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_ 

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr4116370636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása