Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

A Z-generáció már a villanyautókra szavaz

2021. január 25. - Antalfy Krisztina

A Peugeot széles körű piackutatást végzett általános iskolás gyerekek körében, hogy kiderítse, mit gondolnak a környezet védelméről. Az eredmények hallatán büszkék lehetünk a kicsikre – ugyanakkor véleményük kötelez is bennünket, és az autógyártókat is hogy felelősségteljes döntéseket hozzunk.
matthowell_peugeot_019-min.jpg

Tapasztalt, hozzáértő felnőttként meg vagyunk győződve arról, hogy mindig a legjobb döntéseket hozzuk meg. Eközben azonban néha elfelejtjük, hogy ezekkel gyakran nem csak saját magunk, hanem az utánunk következő generáció életét is befolyásoljuk.

Az autóipar mára egyértelműen letette a voksát az elektromos közlekedés mellett; gyakorlatilag nem létezik autógyártó, amelynek a kínálatában ne találnánk részben vagy teljesen elektromos üzemű modellt. A nemzeti kormányok, regionális jogalkotók ambiciózus közép- és hosszútávú elképzeléseket vázoltak, tíz, tizenöt vagy húsz évre előre meghatározva a közlekedésben kívánatos energiamixet és megengedhető károsanyag-kibocsátást.
matthowell_peugeot_052-min.jpgArra azonban kevesen gondolnak, hogy ez alatt a tíz, tizenöt vagy húsz év alatt átalakulnak a fogyasztói rétegek. A jelenlegi elsődleges fizetőképes réteg, az X generáció helyébe gyermekeik, a Z generáció tagjai lépnek – ők viszont ma még többségükben tanulmányaikat végzik, az általános iskolától a felsőoktatásig. Elképzeléseik vannak, de mivel nem képeznek vásárlóerőt, hangjuk sincs: a legtöbb esetben úgy hozunk tehát döntéseket az ő jövőjükről, hogy nem tudjuk, valójában hogyan képzelik el a saját felnőtt életüket.

Ezt a lehetetlen ellentmondást felismerve a Peugeot úttörő jelentőségű közvélemény-kutatást végzett Nagy-Britanniában: 1250 kisiskolást, 7 és 12 év közötti gyermekeket kérdeztek meg arról, hogy mit gondolnak szüleik fenntarthatóságot érintő döntéseiről. Az eredmények egyértelműek, örvendetesek, ám legalább annyira elgondolkodtatók is voltak.matthowell_peugeot_039plate-min.jpgKiderült, hogy a szülők többségükben hallgatnak gyermekeikre, ha olyan, hosszú távú, felelősségteljes kérdésekről van szó, mint a környezet védelme. Húsz gyerekből tizenegy (54,8%) arról számolt be, hogy sikeresen terelték szüleiket a környezettudatos magatartás felé, legyen szó a szelektív hulladékgyűjtésről, az energiatakarékosságról, az újrahasznosításról vagy éppen a közlekedésről.

Ez önmagában is jó kezdet – bár bőven volna még mit javítani a helyzeten –, és különösen ígéretes annak fényében, hogy a gyerekek 72,2 százalékát megkérdezik a szüleik, mielőtt olyan jelentős beruházásokba fognának, mint az autóvásárlás. (Ezeket a kérdéseket egyébként ellenőrzésként a gyerekek szüleinek is feltették, így igazolva az eredmények hitelességét.) Hogy csak a felmérésben érintett brit piacnál maradjunk, 2020 első tizenegy hónapjában szinte pontosan 700 000 új autót vásároltak magánemberek[1].matthowell_peugeot_050plate-min.jpgEzt a számot a fenti statisztikákkal összevetve tehát közel 277 ezer háztartásban győzködték a gyermekek szüleiket arról, hogy váltsanak részben vagy teljesen elektromos mobilitásra.

A hálózatról tölthető (plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos) járművek részesedése a 2020-as eladásokból megközelíti a 16 százalékot – ez nyilván kisebb arányban jelentkezik a privát vásárlóknál, és jelentősebben a céges és flotta ügyfeleknél, de jól mutatja, hogy az évek óta tartó folyamat mára komoly lendületet vett: minden két dízelautóra öt alternatív üzemanyaggal hajtott új autó jut.

Ráadásul, ahogy megyünk előre az időben, úgy lesz egyre nagyobb a részben vagy teljesen elektromos járművek aránya: a 7-12 éves gyerekeknek több mint a kétharmada (67,8%) biztos abban, hogy amikor évek múlva megveszik első autójukat, az akkumulátoros elektromos vagy plug-in hibrid lesz.

peugeot_e208_4_1.jpgA Peugeot mindenesetre gondoskodott arról, hogy progresszív gondolkodású szüleiknek ne kelljen addig várniuk. A cég kínálatában már ma számos elektromos és plug-in hibrid modell található, a B-szegmensbe sorolható e-208 és e-2008 villanyautók mellett az e-Traveller családi utazógép is rendelkezésükre áll, míg konnektorról tölthető hibridből széles teljesítmény- és karosszéria-portfolióból válogathatnak a 3008 és 508 modellcsaládokon belül.

Ami a haszonjárműveket illeti, a Peugeot e-Boxer és e-Expert kínál emissziómentes, kiszámítható és fenntartható szállítási megoldást a felelősségteljes, progresszív szállítmányozók számára. 2021 során pedig érkezik a e-Partner / e-Rifter páros, a családoknak és kisvállalkozásoknak kínálva tiszta alternatívát. És ez csak a kezdet – kérdezzék csak meg gyerekeiket!

 

További információ:
Peugeot  Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_5_2.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_ 

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr8016402416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása