A DS Automobiles a példátlan járványügyi helyzet dacára folyamatosan fejlődik a nemzetközi piacokon: a márka napjainkra nyereségessé vált, most pedig a DS 4 bevezetésével folytatja sikertörténetét. A C-Prémium szegmens új tagja, amelyet az elismert szaktudás, az elektromos autózás területén elért nemzetközi tekintély szilárd alapjára terveztek, csúcsszínvonalú, kifinomult mérnöki megoldásokat kínál, és ezzel új rajongókat hódít meg a márkának.
„A DS 4-et azért hoztuk létre, hogy újraírjuk a C-Prémium szegmens kódjait. Az autó alapvetően kétféle felhasználóhoz szól: azokhoz, akiket elvarázsolnak az új SUV-Coupé modellek, illetve azokhoz, akik a hagyományos kompakt ötajtósokra szavaznak. A modell tervezésének minden egyes fázisában az vezette a kezünket, hogy ebben a két kategóriában vonzót tudjunk alkotni.” - Marion David – termékfejlesztési igazgató, DS Automobiles.Karizmatikus vonalak – A DS AERO SPORT LOUNGE nyomán
A DS 4 arányai kivételesek: 183 cm széles, kerekei óriásiak, 720 milliméteresek (ez akár 20 collos felniket is jelenthet), miközben hosszát és magasságát tekintve kifejezetten kompakt: 4,40 méter hosszú és 1,47 méter magas. Figyelemre méltó arányok, amelyek kiemelkedő szolgáltatásokat rejtenek.„Még mielőtt az első vázlatokat megrajzoltuk volna, két teljes évig dolgoztunk azon a mérnök kollégákkal, hogy az alvázat megalkossuk. A formatervezés megkezdésekor ezért igazán kivételes mozgásterünk volt, így tökéletesen új koncepciót tudtunk létrehozni. A DS AERO SPORT LOUNGE volt az ihlető forrás, a végeredmény pedig igazi formabontó újdonság lett, eddig soha nem látott arányokkal. Atlétikus, izmos, kompakt karosszéria, óriási kerekekkel – egyszerre aerodinamikus, hatékony és karizmatikus küllemű.” - Thierry Metroz – stílusigazgató, DS Automobiles.A modell orr-részének stílusát az új fényszórók határozzák meg. A DS MATRIX LED VISION megoldás egy rendszerben kombinálja a mátrixos és a kanyarkövető fényszórókat, amelyeket mindkét oldalon két-két LED-sorból álló nappali fény (összesen 98 LED) egészít ki. A fényszórókat a DS WINGS elnevezésű „szárnyak” kötik össze a hűtőráccsal. Utóbbi verziótól függően két részből áll, gyémántköveket formázó, befelé haladva növekvő méretű, háromdimenziós rácsot alkotó motívumokkal díszített. A motortérfedél hosszan elnyúlik, dinamikussá teszi az autó sziluettjét.
Oldalnézetben egyszerre látunk fluid és határozott vonalakat. A kilincsek diszkréten illeszkednek az autó oldalának művészien kidolgozott felületébe. A széles karosszéria és a nagy átmérőjű kerekek (többek között egy aerodinamikai betétekkel ellátott 20 collos megoldás) kiemelkedő teljesítményt sugallnak – az arányokat a DS AERO SPORT LOUNGE tanulmányautó ihlette.
Az autó tetővonala hosszan elnyúlik hátrafelé, a légterelőkülönlegesen meredek szélvédőben folytatódik, amelyen nyomott minta kapott helyet, ezzel is hangsúlyozva a készítők kifinomult szakértelmét. A megoldás nem csupán az aerodinamikai hatékonyságot, de a stílust is magasabb szintre emeli. A hátsó sárvédők tekintélyes erőt sejtetnek, határozott formákkal és sarkokkal. A C oszlop külön hangsúlyt kap, a ragyogó fekete színű elemen megjelenik a DS Automobiles emblémája. A hátsó fényszórók is egészen újak, a pikkelyszerű motívumokkal lézergravírozott felület sajátos, progresszív hatást kelt.
A DS 4 többféle karosszériaváltozatban készül. A kínálat alaptagja a DS 4, amelyben az elegancia dominál: speciális lökhárítódizájn, finom krómdíszítések, és kontrasztos fekete tető, amely sportos, erőteljes viselkedést sugall.
A DS 4 CROSS a SUV-ok látványelemeivel játszik, ezért kap a lökhárító alsó része speciális védőburkolatot és matt fekete fényezést. A képet pedig olyan részletek teszik teljessé, mint a ragyogó fekete oldalablak-szegélyek, a szintén ragyogó fekete hűtőrács, a különleges felnik, a karosszéria színére fényezett tetősínek és hátsó légterelő. A legmagasabb felszereltségi szinten a DS 4 CROSS elérhető lesz az Advanced TractionControl nevű rendszerrel (amely homokos, havas, saras utakon segít az úttartás megőrzésében), valamint a Hill AssistDescentControl nevű vezetéssegítő rendszerrel is.
A még dinamikusabb DS 4 PERFORMANCE LINE különlegessége a fekete külső csomag, a „packblack” (amelyben feketék a DS szárnyak, a hátsó fényszórók között húzódó csík, a hűtőrács és az oldalablakok keretei), a különleges fekete felnik és az exkluzív belső.
Letisztult, finom belső dizájn, kézműves kidolgozottságú belső tér
A DS 4 belső tere a digitális funkciók köré épült. Az ergonomikus, rugalmas megoldások kulcsa az, hogy az egyes elemeket tökéletesen intuitív módon integrálták rendszerbe, mégpedig nemcsak funkcionális, de esztétikai szempontból is. A rugalmasságot olyan újítások teszik lehetővé, melyek egyetlen célja az, hogy tökéletesen biztonságos és derűs utazást tegyenek lehetővé a DS 4 fedélzetén.
Az utazás művészete – ezt szolgálja a vezérlőgombok újfajta elosztása is. A három külön zónában helyet kapó gombok könnyedebbé teszik a vezetést. A Clous de Paris mintázat mesterien kidolgozott részleteit a prémium órakészítők ihlették.
- A műszerfalon található „szablya” a légkondicionáló és a DS AIR vezérlőit – a láthatatlan szellőzőt – foglalja magában.
- Az ablakemelők és az oldalsó szellőzők vezérlői az ajtókban kaptak helyet.
- A DS SMART TOUCH, azaz a DS IRIS SYSTEM-mel kommunikáló 5 hüvelykes érintőképernyő, valamint a DS E-TOGGLE, azaz az automata váltó vezérlője a középkonzolban találhatók.A DS AIR rendkívül innovatív szellőzőrendszer, nagyon kompakt középső befúvókkal és láthatatlan szárnyakkal. A tölcséres diffúzor optimálisan vezeti a levegőt felfelé és lefelé. Működése hasonlít a hagyományos szellőzőkére, ám hatékonysága sokkal jobb. Kompakt mérete miatt tökéletesen diszkrét, hozzájárul a DS 4 utasterének letisztultságához.
A DS 4 belső terét két zóna fúziós tereként álmodták meg: az egyik a kényelmi funkciók vezérlése, a másik pedig a különböző kapcsolódási lehetőségekkel való kommunikálás. Az ablakemelő gombok kétszínű felületkezelése is ezt a kognitív interakciót szolgálja.
A DS 4 belső tere – a különböző bőrkárpitokkal, az Alcantara® szövettel, a karbonnal, a fával és az új kárpitozási megoldásokkal – remekül ötvözi a csúcstechnológiát a kifinomultsággal.
A kényelem definíciójának megújításához egy másik belső megoldás is hozzájárul. Az ülések – köztük aszellőző, masszázsfunkciót is kínáló bőrülések – kialakítása egészen sajátos. A koncepció a kagylóformából indult ki, amely különleges komfortot kínál azzal, hogy egyetlen, ívelt, törésektől mentes darabból áll. Új kidolgozást kaptak a nagy tömörségű üléspárnák, amelyek ily módon kivételes kényelmet garantálnak. A széles, kagyló formájú ülések stílusa is egészen innovatív.A kétszínnel dekoráltutastérben a Galet szürke bőrülést világos betétek díszítik, a „kényelmi zónában” finoman kidolgozott megoldásokkal, szemcsés felületű bőrrel és Clous de Paris mintázatú elemekkel, a felső, „interakciós zónában” pedig Frênebarna fabetétekkel és prémium minőségű Criollobarna nappabőrrel.
Az OPERA beltéri csomag a DS Automobiles tudásának savát-borsát adja: a Criollo barnanappabőr ülések óraszíj-varrással készülnek. A luxusminőségű belső teret Frênebarna fadíszítések és Criollo barnanappabőr betétek teszik teljessé.
Az utastérben a kárpitosmesterek valóban megmutathatták a francia szakértelem legjavát. A végtelenített varrás, a teljes bőrfelületen keresztülszúrt díszöltések az ajtópárnákon is remekül mutatnak. És ez csak az egyik elem a beltérben található számos, kézzel készült megoldás közül – csakúgy, mint a Frênebarna fabetétek vagy a kormánykerék komplett bőrborítása.
A PERFORMANCE LINE verzió a DS 4 dinamikus oldalát hangsúlyozza ki. A műszerfalat, az ajtókat és a középkonzolt is nagy felületen borítja Alcantara® kárpit. A nagy tömörségű üléspárnák Basalt szövettel kombinált Alcantara® kárpitot kaptak, amelyet speciális, arany és kárminvörös hímzés díszít. A kormánykerék alsó része, egyedi megoldással, karbonötvözetből készül.A belső tér harmóniáját az egyénileg állítható rejtett világítás is emeli, amely elsősorban az oldalsó elemeket hangsúlyozza, de az egész utastér nyugalmához hozzájárul. A kiváló hangzást a 690 wattos FOCAL ELECTRA hifi rendszer, a 14 hangszóró, valamint a szegmensben úttörőnek számító hangszigetelt oldalablak garantálja.
A beltérben külön légtisztító berendezés szűri ki a 2,5 mikronnál nagyon részecskéket és érzékeli a külső levegőszennyezést. A beáramló levegő olyan szűrőrendszeren halad keresztül, amely csupán néhány perc alatt megtisztítja az utastér levegőjét. A levegőminőséget a központi kijelzőn is figyelhetjük.
Továbbfejlesztett technológia
A DS 4 a teljesen megújított EMP2 platformra épül. Az alkatrészek 70%-a egészen új vagy kifejezetten a DS 4-hez készült, az új modell így már a bevezetéskor is elérhető plug-in hibrid változatban (225 LE és több mint 50 km elektromos hatótáv a WLTP ciklus szerint). Új generációs információs és szórakoztató rendszer, a C-Prémium szegmensben még nem látott vezetést segítő rendszerek, innovatív információ-megjelenítés – ez a DS 4 különlegessége.Elektromos innováció: E-TENSE
A moduláris, többféle hajtáslánc hordozására is alkalmas, biztonságos és dinamikus, új EMP2 platform kifejezetten a DS 4 számára készült.
A módosított platform számos ponton teszi lehetővé a fedélzeti szolgáltatások javítását, miközben nagyobb szabadságot biztosít a stílus terén, lehetővé téve a szokatlan arányú karosszériaforma kialakítását.
Felépítés
Az EMP2 platform új változatának segítségével sikerült elérni a kívánt arányokat és aerodinamikai mutatókat. A karosszéria/kerék arány teljesen szokatlan a szegmensben: atletikus, hatékony karosszériaformát eredményez, amelynek az elülső, a motorházat és a sárvédőket magába foglaló része és a 2. sori padlószintje is mélyebbre került.
Tömegcsökkentés
Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusz tárolóhelyet szabadít fel. A csomagtér 430 literes, a csomagtérfedél motorral működik, a bepakolást „tele van a kezem” funkció teszi könnyűvé.
Biztonság
A megújult EMP2 platform a legújabb biztonsági és a legszigorúbb fogyasztóvédelmi szabályozásnak is megfelel, semmiféle kompromisszumot nem köt az össztömeg és a szerkezet tekintetében sem.
Dinamikai és akusztikai tulajdonságok
Az EMP2 platform új változata egy szinttel tovább viszi a DS Automobiles által megcélzott egyszerre kényelmes és dinamikus hangolást. Az olyan technológiai megoldások, mint a hegesztés és a ragasztás kombinálása (majdnem 34 m ragasztócsík és hegesztési pont felhasználása a karosszériaszerkezeten), vagy a teljesen újratervezett felfüggesztés és kormánymű magas szintű vezetési élményt garantálnak, köszönhetően a karosszéria optimális csavarodásának és a kiemelkedő úttartásnak.Plug-in hibrid
A DS Automobiles 2018-ban és 2019-ben is elnyerte a Formula-E sorozat bajnoki címét, és ez méltó bizonyítéka annak, hogy a márka az elektromos autózás egyik éllovasa. Az EMP2 platform fejlesztése során elsődleges cél volt, hogy fogadni tudja az újgenerációs tölthető hibrid hajtásláncot, megőrizve az utastér és a csomagtér méreteit. A motortérben egy 4 hengeres 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény összesen 225 LE. A villanymotort hajtó akkumulátor új, kompaktabb és nagyobb kapacitású cellákat kapott, és hátul, a deformálódó kereszttartó mögött kapott helyet. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus).
A plug-in hibrid meghajtáson kívül a modell elérhető lesz a PureTech benzinmotorok 130, 180 és 225 lóerős változataival, valamint a BlueHDi 130 dízelmotorral. Minden motorváltozat 8 fokozatú automata váltót kap maga mellé. A DS 4 ily módon különlegesen hatékony energiaforrások széles skáláját kínálja, amelyet elsőosztályú aerodinamikai megoldások segítenek.
Hatékonyság a kerekek szintjén is
A DS 4 kerekeinek mérete 720 mm, így akár 20 collos felnikkel is elérhető, míg az alapverzió 19 collos felnikkel kerül forgalomba. A „Tall&Narrow” megoldások célja az aerodinamikai zavarok és a CO2-kibocsátás csökkentése úgy, hogy a vonzó stílus és a kivételes kényelem ne szenvedjen csorbát. Ugyanígy 19 collos az AllSeasons 3PMSF abroncs. Az E-TENSE változatoknál elérhető 20 collos felnikhez szintén kiváló minőségű abroncsok társulnak. A prémium dinamikai jellemzők elérésének egyik záloga a felnik tömegének 10%-os (kerekenként 1,5 kg-os) csökkentése és az aerodinamikai betétek alkalmazása, amelyek szintén hozzájárulnak a fogyasztás és a CO2-kibocsátás visszafogásához.Digitális utastér – könnyed kapcsolódás a világhoz
A digitális szolgáltatások és a kapcsolódási lehetőségek tekintetében az volt a fő cél, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a szemét az útról, hiszen ez komoly biztonsági szempont a vezetés során.
A DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY igazi avantgárd vizuális élmény, újabb lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 m-re előre vetítődnek ki, 21”-os átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk, mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg.
Ez az információmegjelenítési technológia egy teljesen újra gondolt szórakoztató-információs rendszer része, amely 10 hüvelykes érintőképernyőn jelenik meg, és amelynek neve DS IRIS SYSTEM. Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját viszi át egy könnyen használható érintőfelületre, amely widget-ek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ. A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A személyre szabási lehetőségek segítségével mindenki egyéni igényei szerint állíthatja be a megjelenítendő tartalmakat. A DS IRIS SYSTEM hanggal és gesztusokkal vezérelhető, mivel a beépített asszisztens érti az elhangzott utasításokat, a rendszer pedig képes azok végrehajtására.
A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS SMART TOUCH segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoomolás, de felismeri a kézírást is. A rendszer és a térkép frissítése valós időben, felhőből történik.Dinamikai komfort és biztonság
A DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK és DS 9 modelleken már elérhető 2-es– tehát a jelenlegi szabályozás szerint az elérhető legmagasabb – félautonóm vezetés jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. A rendszer neve DS DRIVE ASSIST 2.0.
A rendszer a forgalom tempójához adaptálja az autó sebességét, képes arra, hogy torlódás esetén megálljon és újrainduljon, illetve arra, hogy a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül.
A DS 4-ben bemutatkozó rendszer új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálása, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés.
A kormányon külön érzékelő figyeli, hogy a vezető ébersége nem lankad-e, hiszen továbbra is a vezető irányítja a különböző funkciókat.
Az új „sarokérzékelők” egyéb lehetőségeket is kínálnak, mint például a kiterjesztett holttér-figyelést (akár 75 méteres sávban is) és a hátulról érkező jármű jelzését, szintén a holt terekben előforduló balesetek megelőzése érdekében.A DS Automobiles egyik legerősebb pontja a biztonságos utazás koncepciója. A DS 4-ben ezt elsősorban a kiváló úttartás testesíti meg, ami a szegmensben egyedülálló DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztésnek köszönhető. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja. A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az eredmény: optimális kényelem, az út állapotától függetlenül.
A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS Automobiles-t versenytársaitól: a DS NIGHT VISION. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY-en is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.
A vezető manőverezését ezen felül 360°-os kamerarendszer, azaz 4 kamera segíti (közülük kettő a külső visszapillantó tükrökben található).A DS jellegzetes fényei
A DS MATRIX LED VISION legújabb generációja még kifinomultabb és még modernebb. A MatrixBeam és a DynamicBendingLight funkciók egy rendszerben kaptak helyet, ami teljesen egyedi arcot ad a gépkocsinak. A DS MATRIX LED VISION fényszórókat továbbra is három LED modul alkotja, amelyek a DS Automobiles identitásának meghatározó elemei: A fényszóró legbelső modulja a helyzetjelző. A forgó középső modul 33,5°-ban képes elforogni. Megvilágítja az útpadkát és követi tekintetünket a kanyarokban, visszautalva z 1967-es DS kanyarkövető fényszóróira.
A külső MatrixBeam modul maga a fő fényszóró, amelyet 15 szegmens alkot. Ezek függetlenül kapcsolódnak le és fel, az érzékelt vezetési helyzet függvényében.
Ezek a fényszórók alkalmazkodnak a közlekedési feltételekhez, a kormány elfordulási szögéhez, a sebességhez és a meteorológiai viszonyokhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő, köd). Folyamatos távolsági fénnyel haladhatunk anélkül, hogy elvakítanánk a többi vezetőt. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével az intelligens fényszórók automatikusan igazítják fénynyalábjaikat a közlekedési helyzetekhez és akár 300 m-re képesek vakítás nélkül elvilágítani.
A DS MATRIX LED VISION fényszórókhoz új nappali menetfények kapcsolódnak, amelyek 98 LED-ből állnak. A messziről is felismerhető függőleges nappali fények rendkívül látványos üdvözlőfény funkcióval is rendelkeznek.
Környezetvédelem
A DS 4 95%-ban újrafelhasználható anyagokból és 85%-ban újrahasznosítható alkatrészekből készül. A teljes tömeg 30%-ának alapanyaga újrahasznosítható vagy újrahasznosított fém vagy polimer műanyag. A műszerfal (a nem látható részeken) 20%-ban kenderből készül. Újrahasznosított alapanyagokat, például polipropilént, poliészter rostokat és elasztomereket találunk az alváz terelőelemeiben, zajcsökkentőiben és alátéteiben.Hét karosszériaszín
A DS 4 hétféle színben lesz elérhető, melyek közül kettő újdonság: a rézarany és a lakkszürke. Az öt további szín pedig a gyöngyházfehér, a platinaszürke, a bársonyvörös, a hófehér és a PerlaNera fekete.
A DS 4 Európa, Ázsia, Dél-Amerika és Afrika DS STORE-jaiban egyaránt elérhető lesz. A DS VIRTUAL VISION alkalmazással a kereskedésekben az érdeklődők – óraszíj-mintázatúnappabőr ülésben ülve és VR-sisak segítségével – kedvükre konfigurálhatják a modellt, kialakítva így saját kreációikat.
A DS 4 forgalmazása 2021 negyedik negyedévében indul.
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode