Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Tudtad? A Peugeot a legtisztább európai autógyártó

2021. május 10. - Antalfy Krisztina

A Peugeot az egyetlen európai autógyártó, amely képes volt 100 g/km alá szorítani járműflottájának átlagos széndioxid-kibocsátását. A sikerben kulcsszerep jutott az egyre szélesebb körben alkalmazott villamosított hajtásláncoknak.
peugeot_208_1_4.jpg

Az előző év egészét mérlegelve a Peugeot nevével fémjelzett PSA csoport átlagos flottaszintű (azaz egy autóra jutó) CO2-kibocsátása a JATO adatai szerint 97,8 g/km[1] volt, jelentősen kedvezőbb, mint a Peugeot 2019-es 108,2 g/km[2] átlaga. A pozitív változás a márka átgondolt, jól célzott termékfejlesztéseinek köszönhető.
chart3.jpg

2020-ban 12 százalékkal csökkent az Európában eladott új személygépkocsik egy autóra jutó, átlagos CO2-kibocsátása. Ezzel megszakadt az a három éven át tartó, kedvezőtlen trend, amely a szabadidőjárművek általános térnyerésének betudhatóan 2016 és 2019 között ismét emelkedő pályára kényszerítette az új autók széndioxid-emisszióját.

A szabadidőjárművek ugyanezen idő alatt csaknem kétszeresére növelték piaci súlyukat Európában; jelenleg 44 százalék körül részesednek az újautó-eladásokból. Ha ezt összevetjük azzal, hogy egy szabadidőjármű átlagosan 18 százalékkal fogyaszt több üzemanyagot (és ugyanennyivel bocsát ki több CO2-t), mint egy azonos kategóriájú személygépkocsi, érthetőek az előző évek fejleményei.
peugeot_3008phev_2009styp_051.jpg
Annál örvendetesebb, hogy 2020-ban minden korábbinál nagyobb lendületet vett a helyi emisszió nélkül üzemelő – azaz hálózatról tölthető, részben vagy teljesen elektromos – járművek térnyerése. Egyetlen év leforgása alatt 2,5-szeresére (+147%) nőttek[1] a plug-in gépkocsik eladásai, miközben összességében komoly visszaesést mutatott az autópiac, így 12 százalékra ugrott az új technológiák piaci részesedése. Különösen feltűnő volt a helyi emissziótól mentes hajtási rendszerek elterjedése a szabadidőjárművek piacán: ez a fejlődés sikeresen ellensúlyozta az SUV-k magasabb átlagos emisszióját.

Ebben a kedvező folyamatban vezető szerepet játszott a Peugeot, amely 2020-ban két villamosított szabadidőjárművet kínált ügyfeleinek: a Peugeot 3008 kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal, 225 és 300 lóerős rendszerteljesítménnyel érhető el, míg a tisztán elektromos Peugeot e-2008 városi szabadidőjármű 136 lóerős motorteljesítmény mellett 300 kilométert meghaladó hatótávolságot biztosít.
chart2.jpg
Ezek a villamosított hajtásláncok a típusokhoz kínált egyéb, különösen takarékos belső égésű motorokkal egyetemben kétségtelenül hozzájárultak a márka átlagos CO2-kibocsátásának jelentős csökkentéséhez. Ugyanakkor a Peugeot nem csak szabadidőjárműveit villamosította: 2020 végére szinte a teljes modellpalettája elérhető volt részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. A Peugeot 508 és 508 SW a 3008-ból ismert 225 lóerős, elsőkerék-hajtású plug-in hibrid egységgel, míg az e-208 az e-2008-cal azonos, 136 lóerős, tisztán elektromos hajtáslánccal hódított a piacon.

Az emissziómentes személyszállító modellek sorát idéntől az akár 330 kilométeres hatótávolságot kínáló, öt-kilenc személyes Peugeot e-Traveller is bővíti.

Ezzel azonban még korántsem teljes az elektromos átállás: 2021-ben tovább nő a hálózatról tölthető Peugeot modellek aránya, egyre közelebb mozdítva az autógyártót azon céljához, hogy 2023-ra minden típusa elérhető legyen elektromos hajtáslánc-opcióval. Idén ősszel az egy feltöltéssel akár 280 kilométer megtételére képes, 5 és 7 üléses kivitelben kapható Peugeot e-Rifter bővíteti a kínálatot, az év második felében pedig érkezik a vadonatúj Peugeot 308, motorkínálatában 180 és 225 lóerős rendszerteljesítményű plug-in hibridekkel. A személyautók mellett a környezetbarát  kistehergépjárművekről sem feledkezik meg a márka : a Expert és a Boxer furgonok elektromos változatait a legtöbb országban már forgalmazzák, az elektromos Partner érkezése pedig év végére várható. 

További információ:
Peugeot Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!file_c0992f9536_original_1.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina

[1] https://www.jato.com/ev-registrations-in-europe-more-than-doubled-in-2020/
[1] https://www.jato.com/increased-demand-for-evs-in-2020-contributed-to-a-12-fall-in-europes-average-co2-emissions/
[2] https://www.jato.com/new-car-co2-emissions-hit-the-highest-average-in-europe-since-2014/

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr9716528456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása