Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Megérkezett az új DACIA SPRING: felpörgeti az elektromos forradalmat

2021. május 17. - Antalfy Krisztina

Egy új R-EV-olúció

Az elmúlt 15 évben a Dacia egyedülálló üzleti modelljével, valamint megfizethető, korszerű járműveivel forradalmasította az autóipar világát. 2004-ben a Logan újra elérhetővé tette a tömegpiacon az új autókat. 2010-ben a Duster felrázta az SUV-k szegmensét. A közelmúltban megújult az a Sandero, amely az elmúlt néhány évben vezette az európai kiskereskedelmi piacot. Ma a Dacia új fejezetet nyit történelmében a vadonatúj Spring, a márka első teljesen elektromos modelljének megérkezésével.dacia.png

A Dacia, a Renault Group márkájaként hozzáfér ahhoz a szakértelemhez és egyedülálló tapasztalathoz, amelyet a Csoport és a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség az elmúlt 10 évben felhalmozott az elektromos mobilitás úttörőjeként.

Az Új Spring igazi r-EV-olúció. Az európai piac legolcsóbb autója lévén az elektromos mobilitás széles körben elérhetővé válik.

SUV külseje alatt egy olyan városi autó rejtőzik, amely páratlan belső térrel rendelkezik 4 fő számára, és egy egyszerű, mégis megbízható 230 km (WLTP) hatótávolságú elektromos motorral van felszerelve, ezzel városban akár 305 km (WLTP városi ciklus szerint) megtételére is képes.

Az Új Dacia Spring három verzióban lesz elérhető:

  • A magánügyfeleknek szánt verzió előrendelése 2021. március 16-án indult, és 2021 őszén kerül kiszállításra.
  • A Business verzió 2021 őszétől válik elérhetővé car-sharing és autókölcsönző cégek, valamint flották számára.
  • Végül a Cargo verzió, amely egy kishaszonjármű hátsó ülések nélkül – városközponti kiszállításokra ideális – 2022 elején válik elérhetővé.

A SUV-szerű, teljesen elektromos városi autóval, amely szinte minden ügyfél igényét verhetetlen áron elégíti ki, a Dacia az elektromos mobilitás szélesebb körben történő elterjedését kívánja segíteni.
dacia_spring.jpg

KÜLSŐ megjelenés

EGY igazán ‘felvillanyozÓ’ Városi autó némi offroad stílussal fűszerezve

A Dacia első kisméretű városi autója, az Új Spring felülírja a „hagyományos” elektromos autókkal kapcsolatos elvárásainkat. Vonzó off-road stílusa az autó robusztusságára és tágas belső terére utal.

IGAZI SUV-KÜLSŐ

Magabiztos vonalai a SUV-okéra emlékeztetnek: széles kerékjáratok, tetőrudak, kerékjárati védőelemek és hátsó lökhárító, valamint nagy hasmagasság (üresen 151 mm). Széles vállaival és lekerekített motorháztetejével az Új Spring ugyanolyan strapabírónak érződik, mint amilyennek látszik. Meggyőző formája tökéletesen megmutatja, mennyire tágas belül. Pedig az Új Spring továbbra is egy igazi városi autó. Méretei igazán kompaktnak számítanak: 3,73 m hosszú, 1,58 m széles (tükrök nélkül) és 1,51 m magas (üresen és a tetőrudakkal együtt).dacia_spring3.jpgMERÉSZ ELSŐ VONALVEZETÉS

Az Új Spring feltűnő jelenség. Első vonalvezetése megmutatja személyiségét, bordázott motorháztetejével, széles lökhárítóival és jellegzetes LED lámpáival, amelyek vízszintes vonalvezetése a hűtőrács felé folytatódik. Az Új Spring hűtőrácsa zárt, ami az elektromos járművek jellemzője. Modern stílusa 3D mintázatot és az utastérből nyitható töltőnyílást rejt.

AZ ÚJ külsőt a NARANCS SZÍN teszi teljessé

Izgalmas színcsomagnak köszönhetően a karakteres Új Spring büszke lehet megjelenésére: a tükörházak, a tetősínek, az ajtókárpitok és a légbeömlő nyílások vagy teljesen narancssárgák vagy narancssárga díszítésűek. Belül az üléshuzatok varrása, a szellőzőnyílások, valamint a multimédia képernyő körüli keret narancssárga, míg az ajtópanelek ezüstszürke színt kaptak. Ezzel az izgalmas megjelenéssel az elektromos mobilitás megtelik stílussal és szórakozással.

‘FLEXWHEEL’ KEREKEK

Az Új Spring dísztárcsái az alufelnikhez hasonlítanak. Ez a FlexWheel® rendszernek köszönhető: az acélfelnik kialakítása lehetővé teszi az elegáns dísztárcsák használatát. Okos megoldás, amely egyszerre vonzó és költséghatékony.dacia_spring4.jpgDINAMIKUS HÁTSÓ VONALVEZETÉS

A hátsó vonalvezetésen az ívelt hátsó ablak, a lekerekített lámpák és a finoman vezetett vonalak emlékeztetnek arra, hogy az Új Springet városi használatra tervezték. Az alsó rész kiemeli a SUV-ok biztonsági jellemzőit: a hátsó lökhárító robusztus, fényezetlen védőelemmel és egy szürke dísztő betéttel van ellátva. A hátsó fényvisszaverők a szellőzőnyílások helyén találhatók, a bordázott szárnyak pedig még dinamikusabb érzetet kölcsönöznek az Új Springnek.

Új FÉNYJEGYEK

A hátsó lámpákat a Dacia új, fekvő Y-alakú fényjegyeivel látták el.

BELSŐ design

UTÁNOZHATATLAN TÁGASSÁG

Az Új Dacia Springben kényelmesen elfér 4 felnőtt, valamint nagy csomagtérrel rendelkezik.

BELSŐ KÉNYELEM

Az Új Spring kompakt külső méretei megfelelnek ötajtós városi stílusának, azonban négy teljes méretű ülés található benne. A bőséges fej- és lábtérnek (100 mm) köszönhetően mindenki kényelmesen elfér a hátsó üléseken is. Sőt, a tágasság hatása fokozza a belső kényelem érzését. Az elöl utazóknak 23,1 liternyi tárolóhely áll rendelkezésére, amely a nagyméretű kesztyűtartó, az ajtózsebek és a középkonzol rekeszei között oszlik meg. A hátsó utasok számára az első ülések háttámláján található tárolóhely.kep3_2.jpgVÁROSI AUTÓ, PAKOLHATÓ CSOMAGTARTÓVAL.

A csomagtartó a kategória legjobb tárolókapacitását kínálja: 270 dm3 VDA (az opcionális pótkerék csomagtartó alatti rekeszének kivételével) / 290 liter, amely a magasabb szegmensre jellemző. Az extra modularitás érdekében a hátsó üléssor lehajtható. A rakodókapacitás így elérheti akár a 620 litert is.

Gazdag kényelmi szolgáltatások

A szériafelszereltség tartalmazza az elektromos változó rásegítésű szervokormányt, a manuális légkondicionálást, a távirányítós központi zárat, négy elektromos ablakot, az automatikus fényszóró és a sebességkorlátozót (amelynek vezérlése a kormányon található).

Egy 3,5 hüvelykes digitális kijelző található a műszerfal mérőegységei között.

Felszereltségi szinttől függően a Media Nav fedélzeti multimédia rendszer és az elektromos tükrök szintén elérhetők.

Hívogató Belső

Az Új Spring belseje funkcionális. Az ajtólapok fényes fekete és kék színűek. A sebességváltót egy könnyen használható köralakú króm kapcsoló váltotta fel, amely 3 pozícióba állítható: D (drive, azaz vezetés), N (neutral) és R (reverse, azaz hátramenet).kep5.jpgINTUITÍV ÉS KÖNNYEN HASZNÁLHATÓ MULTIMÉDIA RENDSZER

Bizonyos verziókban elérhető a Media Nav multimédiás rendszer, amely tartalmaz egy 7 hüvelykes érintőképernyőt, navigációt, DAB rádiót, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis vezetékes okostelefon-tükrözési lehetőséget, Bluetooth kapcsolatot, USB-portot és AUX kimenetet. A hangfelismerés (okostelefonon keresztül történő) aktiválása a kormánykeréken található. Így hanggal aktiválhatja és vezérelheti okostelefonján az iOS vagy a Google asszisztensét.

MOTOR ÉS TÖLTÉS

EGYSZERŰ ÉS MEGBÍZHATÓ ELEKTROMOS MOTOR

A Dacia hitvallásához hűen az Új Spring megfizethető mind a vételárát, mind a fenntartási költségeit tekintve. Verhetetlen ára egyszerűséggel, sokoldalúsággal, megbízhatósággal és robusztussággal párosul. Ezek jellemzik a teljesen elektromos, olcsó hajtásláncot, amely 230 km-es WLTP szerinti és 305 km WLTP városi ciklus szerinti hatótávval rendelkezik.

Megbízható és Robusztus Motor

A 33 kW (44 LE-s) teljesen elektromos motorhoz 27,4 kWh-os akku jár. Olaj nélkül és sokkal kevesebb mozgó alkatrésszel működik, mint a belsőégésű motorok (pl. nincs motor ékszíj), mindez pedig az Új Spring elektromos motorját egyszerűvé, megbízhatóvá és robusztussá teszik.

KÖNNYŰ TÖLTÉS

Az Új Dacia Spring a hűtőrács emblémája mögött található csatlakozón keresztül tölthető. A fedél kinyitásának kezelőszervei a kormánykerék alatt találhatók az autó belső terében.

Töltéskor az Új Spring műszerfala a következő információkat jeleníti meg: az aktív töltést, aktuális töltöttségi százalékot, a teljes töltöttségig szükséges időt és az aktuális töltöttségi szint alapján becsült hatótávolságot kilométerben.

A töltés leállításához a csatlakozót először ki kell oldani az ajtózár gomb megnyomásával, ami vagy a kulcson, vagy a műszerfalon található.kep2_3.jpg

PRAKTIKUS APPLIKÁCIÓ

Az ingyenes MY Dacia alkalmazásnak köszönhetően okostelefonnal valós időben ellenőrizhető az akkumulátor töltöttségi szintje és a fennmaradó megtehető távolság, valamint segít megtalálni az autónkat. Az Új Spring töltése közben az alkalmazással még beszállás előtt bekapcsolhatjuk a klímát (légkondicionálás/fűtés), ellenőrizhetjük a töltés folyamatát, és szüneteltethetjük / folytathatjuk az akkumulátor töltését.

Az általános adatvédelmi előírásoknak (GDPR) megfelelően aktiválhatjuk vagy letilthatjuk privát adataink küldését az alsó menüsoron található gomb segítségével. A MY Dacia alkalmazás által használt adatok elsősorban a jármű helyére és alvázszámára vonatkoznak.

A TÖLTÉS SZABADSÁGA

A további szabadság érdekében az Új Spring sokféle töltési lehetőséggel rendelkezik: 220 V-os hálózati csatlakozóaljzat vagy Green’Up aljzat Flexicharger kábellel (Mode 2); 7,4 kW-os Wallbox egyedi kábellel (Mode 3 Type 2); vagy egy 30 kW-os DC terminál beépített töltőkábellel.

A Li-ion akkumulátor töltési ideje:

  • kevesebb, mint egy óra alatt 80%-os töltöttség, és kevesebb, mint 1,5 óra alatt 100%-os töltöttség a 30 kW-os DC terminálon,
  • kevesebb, mint 5 óra alatt 100%-os töltöttség a 7,4 kW-os Wallbox-on,
  • kevesebb, mint 8,5 óra alatt 100%-os töltöttség a 3,7 kW Wallbox-on,
  • kevesebb, mint 14 óra alatt 100%-os töltöttség a 2,3 kW otthoni csatlakozón.

SPÓROLhAtunk VEZETÉS KÖZBEN

Az Új Spring nemcsak megfizethető áron kapható, hanem fenntartása is költséghatékony: TCO-ja (total cost of ownership, azaz a teljes tulajdonlási költsége) a legalacsonyabb a piacon, mind az elektromos, mind az belsőégésű motorok tekintetében.

HOSSZÚ TÁVON IS TÁRS

Mint minden Dacia jármű esetében, az Új Spring minőségi, megbízhatósági és tartóssági szempontból is megfelel a Renault Group szabványainak. Több mint egymillió kilométeres közúti teszten ment keresztül (összesítve) minden szélsőséges időjárási és használati körülmények között. A teszteken minden alapanyagot megvizsgáltak, hogy ellenőrizzék azok tartósságát. Az akkumulátor teljesítményét és töltését magas és alacsony hőmérsékleten is tesztelték.dacia_spring2.jpg

VEZETHETŐSÉG

Sokoldalú és kényelmes városi autó

Kompakt méretének és hosszú akkumulátor-élettartamának köszönhetően az Új Spring sokféle helyzetben könnyen használható, így a vezető teljes mértékben átélheti az elektromos autózás élményét.

AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁS MINDEN ÖRÖME

Öröm az elektromos motor használata: figyelemre méltó gyorsulással rendelkezik (125 Nm azonnali nyomaték), nincs szükség a sebességfokozatok közötti váltásra, nincs vibráció, csendes a vezetés. A Dacia modelljével igazán átadhatjuk magunkat az elektromos vezetés örömének, mindezt környezetszennyezés és CO2-kibocsátás nélkül.

HOSSZÚ AKKUMULÁTOR ÉLETTARTAM A NYUGALOMÉRT

Az Új Spring könnyű és kompakt kialakításához 230 km WLTP és 305 km WLTP City (a WLTP által jóváhagyott ciklusnak csak a városi részét tartalmazza) szerinti maximális hatótávolság társul.

Ez azt jelenti, hogy az autó sokféle célra használható a városban és az agglomerációban is. Az állandó regeneratív fékezés visszanyeri az energiát, amint a gázpedál felemelkedik.

A körülményektől függetlenül a hatótávolság akár 9%-kal javítható egyszerűen a középkonzolon található ECO gomb megnyomásával. Az ECO üzemmód 23 kW alatt tartja a motorteljesítményt (33 kW helyett), a maximális sebességet pedig 100 km/h alatt.

Európában a hasonló városi autók átlagosan 31 km-t tesznek meg naponta. Ez alapján az Új Springet csak hetente egyszer kell tölteni.kep4_2.jpgA VEZETÉS SZABADSÁGA

Az Új Spring elektromos motorja azt jelenti, hogy az autó a behajtási korlátozással rendelkező városrészekben bárhol használható, még a szmogriadó kiemelkedő időszakaiban is. Számos városban továbbá ingyenes parkolási lehetőséget is igénybe vehetünk.

KÖNNYŰ MANŐVEREZHETŐSÉG

Alacsony, 4,8 m-es fordulósugarával az Új Spring tökéletes a szűk városi utcákban is. Parkolássegítő rendszerei - amelyek felszereltségi szinttől függően érhetők el - vizuális és hangalapú segítséget biztosít a hátsó lökhárítón elhelyezett három ultrahangos radarnak és a tolatókamerának köszönhetően. Utóbbi valós idejű képet jelenít meg a multimédia kijelzőn, segédvonalakkal kiegészítve.

A városban és azon IS túl KönnyeDÉn

Az Új Spring sokoldalú, teljesen elektromos autó, kiegyensúlyozott vezethetőséggel.

A nagy, 151 mm-es hasmagassága (terhelés nélkül), kompakt méretei, és a kis, 4,8 méteres fordulási sugara igazán megkönnyíti a városi vezetést és a parkolást.

Megbízható mechanikája, könnyű kezelhetősége, vezetési és beltéri kényelme azt jelenti, hogy minden körülmények között könnyen használható, és akár országúton is megállja helyét.kep1_2.jpg

BELSŐ BIZTONSÁG

A biztonsági alapfelszereltség a következőket tartalmazza: sebességkorlátozó, ABS, ESC, elektronikus fékerő-elosztás, 6 légzsák, automatikusan felkapcsolódó fényszórók és aktív vészfékezés. Ez utóbbi már 7 km/h-nál aktiválódik, és az első radar segítségével érzékeli az autó előtt lévő járművek távolságát (legyen az álló vagy mozgó jármű). Ha az ütközés veszélyét észleli, a vezető vizuális és hangalapú figyelmeztetést is kap, majd a rendszer növeli a fékerőt, ha a veszély továbbra is fennáll, amikor a vezető fékez. Ha a vezető nem eléggé vagy egyáltalán nem fékez, a rendszer rásegítő vagy akár teljes fékerőt fejt ki.

Nagy szilárdságú acélt használtak a karosszéria megerősítésére a motortér és az utastér körül (különösen a B-oszlopnál és az ajtóknál). A megerősített alsó rész megvédi az akkumulátort a nem kívánt behatásoktól. A baleset esetén beavatkozó egységek munkájának megkönnyítése érdekében áramtalanító rendszerrel és gyors hozzáférésű akkumulátorral rendelkezik.

DACIA SPRING BUSINESS

Tökéletes ajánlat az új közlekedési igények kielégítésére

A folyamatban lévő energiaátmenettel és a változó szabályozásokkal összhangban a mobilitási igények és az azokra adott megoldások is fejlődnek. A Spring Business-nek köszönhetően a Dacia a flottavásárlás és autómegosztás terén is praktikus megoldást kínál a széles körben elérhető fenntartható mobilitás jelenlegi igényeire.

Üzleti használatra kialakított Változat

Európában az átlagos car-sharing használat 40 percig tart, és 8 kilométert tesznek meg a felhasználók. A teljesen elektromos, könnyen használható, megbízható és robusztus Új Dacia Spring tökéletesen megfelel ilyen használatra. Ráadásul vételára megfizethető megoldást jelent az autómegosztó szolgáltatók számára is, miközben a felhasználóknak továbbra is azt nyújtja, amit elvárnak.

A ZITY - amely a Renault Group és a Ferrovial Madridban és Párizsban működő közös car-sharing vállalata - révén szerzett szakértelmére építve a Dacia kifejlesztette a kifejezetten erre a piacra szánt speciális változatot, a Dacia Spring Business-t.

Ez a modellváltozat előre kialakított megoldással bír az üzemeltető technológiájával történő összekapcsolásra, hogy megkönnyítsék az okostelefon keresztüli geolokalizációt és távoli feloldást.

EGYEDI KIVITEL

A Dacia Spring Business fehér vagy fényes ezüst színben érhető el, kék díszítéssel a tetőrudakon.

Parkolási segédlettel (tolatókamera és hátsó radarok), fekete külső kilincsekkel és tükrökkel rendelkezik a nagyobb tartósság érdekében, valamint 14 hüvelykes FlexWheel© kerekekkel van ellátva.
Az ülések fekete bőrhatású (tartós, szennyeződésmentes) kárpitozással készülnek, kék varrásokkal. A Dacia Spring Business méretpontos első és hátsó szőnyegekkel, valamint az első ajtók és a csomagtérajtó küszöbvédő elemekkel rendelkeznek.

Az autó belterében az autómegosztó kezelőrendszere vezetékes okostelefon-tükrözéssel (Apple CarPlay és Android Auto) érhető el a MEDIA NAV Evolution navigációs és multimédia érintőképernyőn.

MEGBÍZHATÓ ÉS Megfizethető Műszaki tartalom

Az elektromos motorban alkalmazott technológia megbízhatóbb és karbantartása olcsóbb, mint egy belsőégésű motoré. A Dacia Spring 3 év/100 000 km garanciával, valamint akkumulátora 8 év/120 000 km garanciával rendelkezik.

ALACSONY FENNTARTÁSI KÖLTSÉG

A teljesen elektromos, autómegosztásra alkalmas, megbízható, könnyű, robusztus és verhetetlen áron érkező Dacia Spring Business segít az üzemeltetőknek legalább 20%-kal csökkenteni az általános költségeiket egy átlagos autóhoz képest.

Mivel a Dacia Spring Business teljes tulajdonlási költsége (TCO) a piacon a legalacsonyabb (elektromos és belsőégésű autókat együttvéve), ez tökéletes megoldás a car-sharing vállalatok számára.

DACIA SPRING CARGO

IGAZán kompakt elektromos ESZKÖZ

A szakemberek igényei szerint kialakított Dacia Spring Cargo az N1 által jóváhagyott haszongépjármű, amely kompakt, könnyen vezethető, robusztus és megfizethető.

MEGOLDÁS Az utolsó kilométeres szállításra

Az utolsó kilométeres szállítás a végső láncszem a teljes szállítási láncban, a fogyasztó elérésének utolsó lépése. A kiszállítási pontok nagy száma és hatalmas területi kiterjedése miatt ez a szállítási lánc legnehezebben kezelhető eleme, ezért a legdrágább is. A CAS által közzétett adatok szerint Franciaországban ez adja a városi forgalom mintegy 20%-át, a közúti forgalom 30%-át és az üvegházhatású gázok kibocsátásának 25%-át.

A Dacia a szakemberek igényeit szem előtt tartva alkotta meg a Spring Cargo-t, az N1 kategóriás haszongépjárművét.

A kompakt, könnyen vezethető, robusztus és megfizethető Dacia Spring Cargo nem okoz környezetszennyezést. Különösen alkalmas megoldás az utolsó kilométeres szállításokra.

800 LITERES RAKTÉR

A Dacia Spring Cargo csomagtere a hátsó üléspadig nyúlik, a padlón és a belső kerékíveken műanyag bevonat, valamint négy rögzítő gyűrű (ISO 27956* szabvány) található és átlátható válaszfallal (ISO 27956* szabvány) rendelkezik, hogy elkülönítse a rakteret az utasoktól. Ebben a változatban a raktér hossza 1 033 mm, 800 literes térfogattal és 325 kg teherbírással rendelkezik.

* Az ISO 27956 legfeljebb 7<5 t terhelt tömegű kisteherautók rakományainak megfelelő rögzítésére vonatkozik. Az ISO 27956:2009 a rakomány megbízható rögzítésére vonatkozó minimális követelményeket és vizsgálati módszereket határozza meg, hogy védje az utasokat a menet közben megcsúszó rakomány okozta sérülésektől.

GAZDAG FELSZERELTSÉGŰ JÁRMŰ

A fehér színben elérhető Spring Cargo alapfelszereltsége tartalmaz manuális klímát, Bluetooth kapcsolattal ellátott rádiót, USB csatlakozót, telefontartót, automatikus fényszóró-felkapcsolását, szövetkárpitot, karcolódásmentes külső kilincseket, fekete tükörházakat, a 14” -os acél kereket, valamint küszöb és csomagtartó védőelemeket tartalmaz. Súlyoptimalizálási okokból ebben a változatban nem található pótkerék (gumiabroncs javítókészlet szériában).

A DACIA-RÓL

A Dacia a Renault Group márkája, amely 44 országban van jelen, főleg Európában és a Földközi-tenger mentén. Az 1968-ban Romániában alapított márkát a Renault Group vásárolta meg, és 2004-ben élesztette újjá a Dacia Logan bejelentésével. A Dacia a legjobb ár-érték arányú autókat kínálja a piacon. Slágermodelljeinek - a Logan-nak, a Sandero-nak és a Duster-nek - köszönhetően a márka kereskedelmi sikert aratott, és mára 7 milliós, erős ügyfélkörrel büszkélkedhet.

Tobábbi információ:
DACIA Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!file_c0992f9536_original_1.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina  

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr1716563550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása