A ŠKODA hosszú évek óta kiemelt támogatója a kerékpársportnak, így neves kerékpárversenyeken is rendszeresen feltűnnek a mezőnyben járműveik. A hazai szurkolók a május 12-én rajtoló Tour de Hongrie-n már az elektromos hajtású ŠKODA ENYAQ iV-t láthatták a mezőny élén.
Egyértelmű, hogy egy tisztán elektromos autó kevésbé szennyezi a környezetet, azonban ezek az előnyök hatványozódnak, ha egy kerékpárverseny autóját cserélik le villanyautóra. Ennek a jó példának köszönhetően a ŠKODA ENYAQ iV mögött haladó versenyzőknek nem kell többé belélegezniük a káros kipufogógázokat.
Az ENYAQ iV 2020-ban már hegyi szakaszokon is bizonyított a Tour de France és a Vuelta a Espana kerékpáros verseny mezőnyében. A gyors, 125 kW-os töltés és az akár 510 kilométeres hatótávolságnak köszönhetően az ENYAQ iV helyt áll még a kerékpárversenyek mostoha körülményei között is. Háromféle akkumulátorral kapható: 55, 62 és 82 kWh-s kapacitással. Ezekből ered a különböző változatoknak a jelölése is: 50, 60 és 80 - ez határozza meg a különböző ENYAQ iV modellek erejét és hatótávolságát is.
Az ENYAQ iV nagy előnye, hogy kezdetektől elektromos modellnek tervezték, így az akkumulátorcellák a padlóba kerültek beépítésre. Emiatt tágasabb lett az utastere is. Kerékpáros versenyek háttértámogatására, így versenybírói járműnek is ideális választás ez a modell.
A ŠKODA We Love Cycling 2004 óta támogatja kísérőautókkal a világ legnagyobb kerékpárversenyeit és 2020 óta támogatja a magyar Tour de Hongrie egyhetes versenyét is ŠKODA WLC színekben. A mezőnyben az évek során az OCTAVIA és a SUPERB modellek domináltak, de mellettük a jövőben egyre több ENYAQ iV bukkanhat fel.
További információ:
ŠKODA Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina