Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Már Magyarországon is elérhető az új Toyota Mirai

2021. június 01. - Antalfy Krisztina

Mától Magyarországon is megrendelhető a világ első sorozatgyártású hidrogén üzemanyagcellás személyautója, a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Toyota Mirai vadonatúj, második generációja. A Toyota Mirai magyarországi bemutatását és az első példány forgalomba helyezését a Linde által telepített első, egyelőre nem közforgalmú magyarországi hidrogén töltőállomás átadása tette lehetővé. A hidrogén üzemanyagcellás technológiában rejlő potenciál messze túlmutat a közúti közlekedés, tömegközlekedés és áruszállítás megreformálásán, új alapokra helyezheti a vasúti, vízi és légi közlekedést épp úgy mint az épület energetikát – ezért is beszélnek a szakértők a kőolaj alapú társadalomról a hidrogén alapú társadalomra való fokozatos átállásról._dsc0312.jpg

Magyarország első forgalomba helyezett és immáron megrendelhető hidrogén üzemanyagcellás elektromos autójaként a Toyota Miraira óriási szerep hárul majd a technológia hazai megismertetésében és népszerűsítésében. A 2014-ben bemutatott első generációt 2021-ben leváltó vadonatú modellben az üzemanyagcellás rendszert teljesen újratervezték, az összes fődarab tömegét és méretét jelentősen csökkentették. Az új platform lehetővé tette egy további (harmadik) hidrogéntartály beépítését. Ez hozzájárul ahhoz, hogy a hatótávolság 30 százalékkal, kb. 650 kilométerre növekedjen, az utántöltés pedig kevesebb mint öt perc alatt megvalósítható, ezzel Toyota Mirai kínálja a legélhetőbb abszolút zöld opciót a közlekedésben. A gazdaságossági jellemzők mellett a Toyota mérnökök és formatervezők ugyanakkor a formatervre és a vezetési élményre összpontosítva még emocionálisabbá a Mirai kisugárzását, így az autó méltán lehet a jövő abszolút zöld meghajtásának hírnöke._dsc0266.jpgA jövőbeni hidrogénalapú fenntartható társadalomban a hidrogén egy nagy mennyiségben rendelkezésre álló, hatékony energiahordozó és energiatároló lesz. Ez az anyag képes elősegíteni a zéró karbonkibocsátású mobilitást, ráadásul nemcsak közúti járművekben, hanem vasúton, a hajózásban, a repülésben, az iparban, az üzleti életben és az otthoni felhasználásban is. A hidrogén fenntartható módon tárolja a megújuló energiát, és bárhová elszállítható. A Toyota 1992-ben kezdte meg a hidrogén üzemanyagcellás elektromos jármű fejlesztését, és 2014-ben mutatta be a Mirai szedánt a világpiacon. Az áttörés kiindulópontját az adta, hogy világszinten a vállalat rendelkezett a legnagyobb tapasztalattal a hibrid technológiában – ez a technológia pedig stabil alapot jelent a legkülönbözőbb elektromos hajtásláncok széles palettájához. A hibrid technológia alapkoncepcióját sikeresen használták fel hibrid elektromos (HEV), konnektorról tölthető hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV), és a Miraitól kezdődően üzemanyagcellás elektromos (FCEV) járművekhez. Mindegyik megoldás más-más mobilitási igényhez jelent előnyt: a BEV-k rövidebb utakra és városi környezetbe valók, a HEV-k és a PHEV-k általános használatra és hosszabb távú személyszállításra, az FCEV technológia pedig nagyobb személyautókba, nehézgépjárművekbe és tömegközlekedésben használt járművekbe való._dsc0283.jpgVilágszerte, mindenhol széles körben ismertté és elfogadottá téve a technológiát, több millió tonna széndioxid-kibocsátást váltva ki hibridjeivel. Az új generációs Mirai bemutatásával olyan autó született, amely újabb szintre emeli az FCEV technológiát, és dinamikus, kortárs megjelenésével és élvezetesebb menettulajdonságaival még vonzóbb a vásárlók számára. A teljesen újratervezett üzemanyagcellás rendszernek, a belső egységek intelligens elrendezésének és a hatékony aerodinamikai kialakításnak köszönhetően a hatótávolság megnövekedett, és akár 650 km is lehet. Mindez úgy, hogy az autó tiszta vízen kívül semmilyen anyagot nem bocsát ki. A közel negyed évszázadnyi sorozatgyártás alatt a Toyota több mint 18 millió hibrid autót értékesített

Növekvő üzemanyagcella-eladások

Az új Mirai modellel az eddiginél komolyabb, nagyobb piaci elérést és jelenlétet céloz meg a Toyota, ennek megfelelően az üzemanyagcella-gyártás is emelkedőben van a márkánál. A 2020. decemberi Kenshiki Fórumon elhangzottaknak megfelelően, a Toyota Motor Europe várakozásai és piaci előrejelzései alapján (lásd lejjebb), a cég az üzemanyagcellás rendszerek iránt igény tízszeres növekedésére számít már rövid távon is. A Mirai új generációjának sikereihez a friss modell korábbinál nagyobb teljesítménye és elődjénél közel 20 százalékkal kedvezőbb ára is komolyan hozzájárul. A hidrogén gáz elérhetősége az ellátó infrastruktúra fejlődésével párhuzamosan egyre javul, a töltőállomások száma folyamatosan emelkedik, és több piacon kormányzati, állami támogatás is segíti a tiszta autózás új válfajának terjedését._dsc0295.jpg„A Toyota nagy jövőt és lehetőségeket lát a hidrogénben, mint üzemanyagban. Célunk nemcsak a mobilitás fejlesztése, hanem ezzel párhuzamosan a közlekedési környezetterhelés jelentős csökkentése is az üzemanyagcellás elektromos autók sorozatgyártása és terjesztése révén. A hidrogénből elektromos áramot előállító cellával hajtott elektromos autók hatótávja hosszú, tankolásuk gyors, és működésük közben kizárólag vízgőzt bocsátanak a környezetbe. Hatalmas lehetőségek rejlenek ezekben tiszta üzemű a járművekben. A Toyota 2014-ben mutatta be a Mirai első generációját, a világ első, kereskedelmi forgalomban is megvásárolható üzemanyagcellás autójaként.

A cél már akkor is az volt, hogy a márka ezzel a lépéssel megnyissa az utat a jövő hidrogénalapú energiatermelésre épülő társadalmának építése előtt. Eddig több mint 12.000 Mirai talált gazdára világszerte, mintegy szimbolikus első lépésként megnyitva az utat a hidrogén általános használata, és vele az üzemanyagcellás autók terjedése felé. Az infrastruktúra vártnál lassabb fejlődésével együtt az üzemanyagcellás autók iránti kereslet is lassabban bővült az elmúlt években, és ezen a téren még ma is van hová fejlődni. A vásárlói visszajelzések alapján a hatótáv növelése mellett a hátsó ülések kényelmének fokozása is különösen fontos szempont volt az új Mirai fejlesztése során. Az üzemanyagcellás autók iránti vásárlói igények felkeltésének és növelésének fontos feltétele a menetjellemzők javítása mellett a járművek még vonzóbbá tétele annak ellenére is, hogy az utántöltő infrastruktúra egyelőre korlátozott. Meghallgattuk korábbi vevőinket, és az ő igényeik alapján alaposan átterveztük a Mirait. A cél az volt, hogy a célcsoport izgalmasnak, vonzónak találja az új modellt._dsc0326.jpgA jelmondatunk ez volt: “élvonalbeli technika az élvezetes jövőért”, ami annyit tesz, hogy az autó legyen stílusos egyéniség, és keltsen érzelmeket. Az új Mirai a lehető legfejlettebb biztonsági rendszerekkel érkezik. Olyan autót akartunk készíteni, amit az emberek mindig örömmel vezetnek majd; egy autót, ami mutatós és vonzó, és amelynek menetdinamikája és készséges gázreakciói azonnal mosolyt csalnak a vezető arcára. Szeretném, ha a vásárlók azt mondanák, hogy ’Azért választom a Mirait, mert egyszerűen kell nekem ez az autó, ami ráadásul még FCEV is’. Nagyon remélem, hogy az új Mirai révén fontos segítséget nyújthatunk a hidrogénalapú társadalom megszületéséhez.” – avat be Yoshikazu Tanaka, a Toyota Mirai főmérnöke.

Tiszta üzemanyagcellás autózás – több érzelemmel

A korábbinál érzelemdúsabb formák környezetvédelmi értékein túl is izgalmassá és vonzóvá teszik a Mirait. A karosszéria áramvonalas, az autó alacsony, széles, és így különösen stabil hatást kelt. Az utastér kialakítása vezetőközpontú és barátságos, finom tapintású anyagokkal, felületekkel és hangulatvilágítással. Az új Mirai fejlesztőinek egyik fő célkitűzése volt, hogy több érzelmet vigyenek az autóba, kifejezetten annak érdekében, hogy az új modell ne csak különleges és gazdaságos hajtáslánca, de megjelenése és vezetési élménye miatt is vonzó legyen. Az elődénél sokkal modernebb és feltűnőbb megjelenésű karosszéria alapja a Toyota új GA-L jelű platformja, amely szerkezetében is a lehető legtöbbet hozza ki a hidrogénhajtásból._dsc0440.jpgLenyűgöző külső

A Toyota formatervezői minden korábbinál jobban összpontosítottak a külső vonalakra; fontos volt, hogy az új Mirai megjelenése is izgalmas legyen, így ne csak különleges hajtáslánca irányítsa a figyelmet a modellre. A formacsapat érzelmekben is gazdag, vonzó vonalakat alkotott, így a vásárlók immár nem csak tiszta üzeme és környezettudatos működése miatt találhatják vonzónak a Mirait.

A formakoncepció kódneve: “csendes dinamika”. A külső tervezésekor a dizájnerek elé kitűzött célok a következők voltak:
• Új, áramvonalas karosszériaarányok megalkotása: alacsonyabb és a korábbinál szélesebb hátsókerékhajtású padlólemez a korábbiaknál nagyobb kerekek használatát teszi lehetővé.
• Széles orr és hátsó rész, alacsonyabb súlypont: az autó kiállása stabilitást sugároz, kiváló tapadással, a fényszórók között mélyre húzott orrvonalakkal. Az alacsony súlypontot formailag a lökhárító alatti műanyagelem és a többi külső formajegy is hangsúlyozza.
• A vonalak helyett a tömegek határozzák meg a formát és az összhatást: a felületek áthatása teszi izgalmassá és vonzóvá a formát, és ebben a fény-árnyék játék is kiemelten fontos szerepet kap.

Az orr határozott sarkai eleve meghatározzák a Mirai stabilitást sugárzó formai arányait. Az, hogy az alsó légbeömlő alatti fényes elemet és a Toyota emblémát a LED fényszórók vonala alatt helyezték el, szintén hozzájárul a formák sugallta stabilitás érzéséhez.Az első fények elrendezése két fő csoportra tagolódik. A felsőben helyezkednek el az éles vonalú és az autó oldalára is átforduló fényszórók (az eddigi legnagyobbak a Toyotánál). Az alsó csoportban a hosszú és keskeny irányjelzők külön is kiemelik a karosszéria szélességét. A nappali menetfények L alakja az első sárvédőkig ér, a fényszórók fényes kerete pedig messziről is könnyen felismerhetővé teszi a Mirait. Felszereltségtől függően az autó fényszórói kétlencsés bi-LED kialakításúak, adaptív működéssel (AHS), vagy egylencsések adaptív távfénykapcsolással (AHB). Mindkét változat túlnyúló részei feketék. Oldalról az új Mirai vonalai a csomagtér fedelébe integrált légterelőben összpontosulnak, a formák dinamikája pedig a hátsó kerekektől indulva halad előre, miközben az ajtók hengeres formái előrefelé keskenyednek._dsc0438.jpgEz a kialakítás eleve a mozgás és a lendület érzetét kelti a szemlélőben. A magas felszereltségű modellek duplaküllős, 19 colos kerekeken gurulnak, előbbiek ezüst, utóbbiak fényes ezüstszínűeken. A legmagasabb felszereltségi szinttel 20 colos, turbinaküllős, fekete keréktárcsák járnak. Magas kialakítása ellenére a csomagtérfedél légterelője formailag határozottan két (egy alsó és egy felső) részre osztja az autó oldalnézetét, így az övvonal nem érződik zavaróan magasnak. Az autó úthoz közeli kiállását a sötét, trapéz alakú lökhárítóelemek is kihangsúlyozzák, akárcsak azok az ívek, amelyek a karosszéria alsó sarkaitól a hátsó lámpatestekig húzódnak. A hátsó lámpatestek összeérnek, így átfogják a Mirai teljes hátulnézeti képét, és a Toyota emblémában futnak össze. Finom, keskeny vonalukat hatásosan emeli ki az alsó irányjelzők és a tolatólámpák sötét színe. A karosszériaszínek választéka egy új, többrétegű kék fényezéssel, a Force Blue árnyalattal bővült. Ennek mély, kontrasztos élénksége remekül kiemeli a karosszéria vonalait. És egy apró részlet, ami remekül példázza az új Mirai tervezőinek újszerű szemléletét: a hátsó felirat R betűje az összes többinél jóval szögletesebb vonalú.

Rabul ejtő utastér

Az új Mirai utastere is alapjaiban megváltozott: a finom és modern anyagokból felépített belső vonalak szinte körülölelik az utasokat. A kijelzőket és a kezelőszerveket a lehető legkényelmesebben elérhető módon helyezték el. A dizájnerek úgy találták, hogy a “fejlett” jelzőhöz hideg érzelmek kapcsolódnak, ezért inkább puha bőröket, és finom fémfelületeket használtak, hogy ezzel is azt sugallják: az új Mirai vezetése élmény és élvezet. Az utastér első része nyitott tér; központjában a középkonzol 12,3 colos multimédia kijelzője áll, amely szoros kapcsolatban van a vezető előtti műszerfali résszel.

A két kijelző azonos magasságban helyezkedik el egymás mellett, így a vezető szinte egyetlen pillantással hozzájut az összes fontos információhoz. Ezt a hatást tovább fokozza a rendelhető head-up kijelző. A dizájn és a tervezés részletekbe menő átgondoltsága tetten érhető a kapcsolókon is, amelyek kicsik, azonos méretűek és hasonló formájúak. Felületi bemélyedésüknek köszönhetően egyszerű őket kitapintani, és a még könnyebb használat érdekében funkciójuk alapján csoportokba is rendezték őket. A fűtés és a szellőzés kezelése egyszerűbb lett (kevesebb a kapcsoló), kezelőszervei egy keskeny vízszintes panelen sorakoznak a középkonzolon, kiegészítő funkciói pedig a központi érintőképernyőn keresztül kezelhetők. A nagy felbontású TFT kijelző egyszerre több információ megjelenítésére is alkalmas, és érintőgombjai a jobb és a baloldalon is megjeleníthetők. A kezelés minden részletében az okostelefonokét idézi, a tartalom érintéssel nagyítható, görgethető és lapozható is. A vezetőt körülöleli a környezete, míg az utas előtt nyitottabb a tér.

A műszerek nagy felülete is hatásosan növeli a térérzetet, a pult első utas előtti részét finom tapintású, bőrszerű anyag borítja. A felső felületek burkolata perforált a szellőzők és a hangszórók körül, és ez a minta az utastér más felületein is megjelenik. A műszerpult első részén a kiváló minőségű fémhatású betétek erős kontrasztot lépeznek a többi burkolat puhaságával. A díszítés egyetlen vékony, folyamatos vonalként fut keresztül a műszerfalon, és a középkonzol távolabbi oldalán fut le. A High+ felszereltségű modellekben a fémhatású burkolat rézszínben is elérhető, a többi felszereltségi szinten ezüstszínű. A háromküllős kormányt finom tapintású fekete bőr burkolja, küllőin a kapcsolókat három funkcionális csoportba rendezték: infotainment, vezetési segédek (adaptív sebességtartó automata, sávtartó), és audio/telefon. A belépő felszereltségi szinten az üléseket fekete szövet borítja, eggyel magasabb szinten fekete szintetikus bőr a huzat anyaga. Mindkettőhöz fekete műszerfal tartozik. A csúcsot jelentő High+ kivitelben a félanilin bőr üléskárpit fekete és fehér is lehet, utóbbihoz világos műszerfali burkolat és rézszínű betét jár.

...

További információ:
Toyota Mirai

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

file_c0992f9536_original.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina

 

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr9216579612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása