S közben élesen kritizálta a divatipart
Hétfőn indították útjára a Vogue skandináv kiadását, és az első példány címlapján máris a svéd diáklány, a híres éghajlatváltozás-aktivista, Greta Thunberg kapta a főszerepet. A címlapfotóval felvezetett interjúban a klímaaktivista a fenntarthatóbb divat mellett kampányol, úgy véli a divatiparnak komoly része van a klímaválságban, arról már nem is beszélve, hogy a divat milyen mértékben járul hozzá a tömegtermelésben dolgozók kizsákmányolásához.kép: Alexandrov Klum/Vogue Scandinavia
A beszélgetésben keményen bírálta az egész iparágat az éghajlatváltozásban játszott negatív szerepe miatt. Külön kiemelte a fast fashion márkák káros üzleti modelljét, szerinte fenntarthatatlan, hogy olcsó ruhákat gyártanak tömegével, amit aztán tömegek szezonról szezonra meg is vásárolnak, majd eldobnak.
fotó: Thunberg és Gandalf, a lovacska Credit: Alexandrov Klum/Vogue Scandinavia
Thunberg a Facebook-oldalára is kitette a Vogue-címlapot, és arra figyelmeztetett, hogy a magukat etikusnak, zöldnek, fenntarthatónak nevező divatkampányok szinte soha nem azok.
Úgy véli, hogy: „Nem lehet a jelenlegi világban fenntarthatóan fogyasztani a tömegtermeléssel előállított divatot”.
Thunberg az interjúban azt is elmondta, hogy már három éve nem vásárolt magának ruhát. Főleg a barátaitól kölcsönbe kapott darabokat viseli. Az interjú idején pl. egy foltozott nadrágot viselt, amit maga varrt meg.
Talán kevesen tudják, de a különféle nemzetközi szervezetek tanulmányai szerint a divatipar a második legszennyezőbb szereplője a globális gazdaságnak, évente közel 100 milliárd köbméter vizet felhasználva a ruhagyártáshoz. Az iparág a bolygó szén-dioxid kibocsátásának a 8 százalékáért felel.
Forrás:
Vogue Scandinavia
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina