Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Kapacitásban bajnok - az Audi A6 Avant e-tron koncepció

2022. március 21. - Antalfy Krisztina

A második Audi A6 e-tron koncepció: a 2022-es éves médiakonferencia keretében az Audi bemutatja a jövőre tervezett elektromos meghajtású A6 luxuskategória következő modelljét, az Avantot. A négykarikás márka közel egy évvel ezelőtt, 2021 áprilisában mutatta be az Audi A6 Sportback elektromos meghajtású változatát a Sanghaji Autókiállításon. A sorozatgyártásra szánt A6 Avant e-tron koncepciójármű az úttörő vezetéstechnológiát ötvözi az Audi hagyományos formavilágával.
a221148_large.jpg
A 2021-ben bemutatott Audi A6 e-tron koncepcióhoz hasonlóan az A6 Avant is kizárólag elektromos hajtásrendszerrel rendelkezik, amely az Audi vezetésével a jövő kihívásaira fejlesztett PPE-platformon alapul. Emellett az A6 Sportback e-tron méreteit megtartva egy új formatervezési koncepciót képvisel. A 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,44 méter magas karosszéria a luxuskategóriába sorolja. Vonalaiban az Audi kortárs formavilágának továbbfejlesztése jelenik meg. Az olyan jelentős elemek, mint a zárt Singleframe és a hátul végigfutó fényszórók, az e-tron flotta többi elektromos meghajtású Audijához fűződő rokonságot hangsúlyozzák.

A Sportbackhez hasonlóan 2022 márciusában debütáló Audi A6 Avant e-tron koncepció külső megjelenése sem egy egyszerű formatervezési gyakorlat. Épp ellenkezőleg, vonalvezetése és elegáns arányai előrevetítik az Audi majdani szériamodelljeit, és sejtetni engedik, milyen dinamikus és elegáns lesz a négykarikás márka elektromos meghajtású luxuskategóriája.audi-a6-avant-e-tron-concept-2022-11.jpg„Az Audi A6 Avant e-tron koncepcióval minden szempontból kézzelfogható betekintést nyújtunk az új PPE-technológiai platformunkon alapuló jövőbeli szériamodellekbe” - mondta Oliver Hoffmann, az Audi igazgatótanácsának technikai fejlesztésért felelős tagja. „Nem csak az Avant 45 éves sikertörténetének villamosításáról van szó. Az a legfőbb célunk, hogy műszaki tudásunkkal tegyük fel a pontot az i-re. Ez elsősorban a nagy teljesítményű 800 voltos technológiát, a 270 kW-os töltési kapacitást és az akár 700 kilométeres WLTP-hatótávolságot jelenti.”

Az A6 emblémáját viselő koncepciójármű a márka business-kategóriájában elfoglalt helyét hangsúlyozza. Ez a család 1968 óta képviseli a márkát a világ egyik legnagyobb forgalmú szegmensében (1994-ig Audi 100 néven futott). A sorozatban 1977 óta léteznek Avant modellek – a kombik osztályának forradalmi, érzelemdúsan megtervezett újraértelmezése.audi_a6_avant_e-tron_koncepcio.jpg

Az Avant megalkotásával, amelynek dinamikus vonalvezetése nagyfokú variálhatósággal párosul, a vállalat szó szerint újfajta járműtípust dolgozott ki, amelyet a konkurencia gyakran utánoz. Az Avant kifejezés, amely az avantgárd szóból és egy 1995-ös Audi reklámszlogenből származik, mára igencsak befutott: a gyönyörű kombikat hívják Avantnak.

A PPE-technológia biztosítja, hogy mindazt, amit a jármű vonalvezetése sugall, a dinamikus vezetési teljesítmény és a hétköznapi használhatóság olyan színvonalúvá tegye, amely megfelel a hosszú utakra is. Ez azt jelenti, hogy a jövőben egy Audi A6 e-tron akár 700 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhet (a WLTP-szabványnak megfelelően), meghajtásrendszertől és modellváltozattól függően. A sorozat legerősebb képviselői pedig kevesebb mint négy másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100 km/h sebességre. A Sportback és az Avant mutatói csak kis mértékben térnek el egymástól.audi-a6-avant-e-tron-concept-2022-15.jpgAz Audi A6 Avant hátulja, amely legalább annyira szép, mint amennyire tágas, korántsem az egyetlen dolog, ami miatt kétszeresen is a tárolás bajnokának számít. Ezt a címet a meghajtórendszer és az akkumulátortechnológia is indokolja. 800 voltos rendszerével és 270 kW-os töltési kapacitásával mindössze 10 perc alatt elegendő energiát tud felvenni egy gyorstöltő-állomáson ahhoz, hogy körülbelül 300 kilométert tegyen meg.

Összetéveszthetetlen e-tron: a dizájn

Méretei alapján az Audi A6 Avant e-tron koncepció egyértelműen az előkelő kategóriát képviseli: 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,44 méter magas, ami megegyezik az Audi A6/A7 sorozat jelenlegi modelljeivel. Dinamikus arányai és elegáns vonalai, köztük a márkára jellemző Avant-hátsó, már első pillantásra nyilvánvalóvá teszik, hogy ez a jármű egy szélcsatornában fogant.

Az aerodinamika mindig is kulcsszerepet játszott az Audi luxuskategóriában elért hosszú sikertörténetében. Az Audi 100/C3 - a maga idejében minden osztály aerodinamikai világbajnoka - legendás: a 0,30-as cW-értékével az Audi már 1982-ben messze felülmúlta versenytársait, és ez még hosszú évekig így is maradt.audi-a6-avant-e-tron-concept-2022-9.jpgA mostani Audi A6 e-tron koncepciójú elektromos meghajtású család új fejezetet ír a sikertörténetbe, és ismét bebizonyítja, hogy a márka mindig tökéletesen ötvözi a formát és a funkciót. A Sportback mindössze 0,22-es cW-értéke példa nélküli a villamosított C-szegmensben. Terjedelmes tetővonalával az Avant cW-értéke mindössze 0,02 egységgel haladja meg ezt az értéket. Hétköznapi értelemben ez azt jelenti, hogy a járműnek minimális a légellenállása – ami kezdetben alacsonyabb energiafogyasztást és ezáltal nagyobb hatótávolságot jelent. Ugyanakkor a szélcsatornában végzett finomhangolás ismét egy a legapróbb részletekig kivételes eleganciával és harmóniával rendelkező organikus formatervet eredményezett.

A nagyméretű, 22 colos kerekek, a rövid túlnyúlások, a lapos utastér és a dinamikus tetőív olyan arányokat kölcsönöz az Avantnak, amelyek egyértelműen egy sportmodellre emlékeztetnek.

Mivel nincsenek szögletes élek, a domború és homorú felületek megtörés nélkül váltják egymást, amely lágy árnyékokat eredményez a teljes karosszérián. Az Audi A6 e-tron koncepció monolitikusnak tűnik, mintha egyetlen öntőformában készült volna – különösen oldalról nézve.

A finoman hátrafelé lejtő tetőív a ferde D-oszloppal az Audi Avant ablaktervezésének jellegzetes vonása; a D-oszlop kifejezetten áramvonalasan emelkedik ki a jármű hátsó részének stabil aljából. A szemet gyönyörködtető quattro kerékjárati ívek hatásosan hangsúlyozzák a karosszéria szélességét, ugyanakkor szervesen illeszkednek az oldalsó felületekhez.audi-a6-avant-e-tron-concept-2022-9.jpgA kerékjárati íveket a járműküszöb feletti, speciálisan megformázott, fekete betéttel kiemelt akkumulátorterület köti össze – ez a dizájnelem mára az Audi márka elektromos járműflottájának védjegyévé vált. Szintén jellemzőek az Audi e-tron modellekre az A-oszlop tövében elhelyezett elegáns, kamerával ellátott virtuális külső tükrök.

A jármű orrát elnézve azonnal szembe tűnik, hogy az Audi A6 e-tron koncepció a négykarikás márka elektromos meghajtású képviselője. Jellegzetes ismertetőjegye a nagy, zárt Singleframe hűtőrács, amelyet alul mély légbeömlők szegélyeznek a hajtáslánc, az akkumulátor és a fékek hűtésére. A lapos fényszóró-foglalatok messze belenyúlnak az oldalirányban ívelt orr-rész oldalaiba, kiemelve a jármű karosszériájának vízszintesen igazodó felépítését.

A jármű hátulján egyértelműen azonosítható a szélcsatorna hatása. A felső hátoldali véget úgy alakították ki, hogy aerodinamikailag funkcionális és körkörösen leszakadó peremet hozzon létre. A színezett díszléccel ellátott hátsó spoiler vizuálisan kiemeli az A6 Avant e-tron koncepció hosszúkás, vízszintesen orientált sziluettjét. A légáramlással is fontos munkát végez az aerodinamika javítása érdekében.

Az alsó részen pedig a hátsó diffúzor két nagyméretű légkivezető nyílása van a lökhárító területébe integrálva. Ezek az alkatrészek, amelyek szintén színezett díszléccel rendelkeznek, úgy irányítják a jármű alatt áramló levegőt, hogy csökkentik a turbulenciát - a csökkentett légellenállás és a minimális aerodinamikai felhajtóerő tökéletes kombinációja.

A bemutatójármű sportos sziluettjét a Neptune Valley elnevezésű meleg szürke árnyalat hangsúlyozza. Míg a festék árnyékban modern, visszafogott megjelenésű, napsütésben teljes hatása kibontakozik, hogy effektpigmentjeivel lágyan irizáló arany árnyalataiba borítsa a bemutatójárművet.

Fénytechnika - megvilágítás minden szempontból

A lapos fényszórók és hátsó lámpák karcsúak és belesimulnak a teljes vonalvezetési koncepcióba. A Digital Matrix LED és a digitális OLED technológia maximális fényerőt tesz lehetővé és számos funkciót biztosít még minimális felület mellett is, ugyanakkor testreszabható egyedi világítást kínál. Az Audi világítástervező és -fejlesztő csapata ismét elképesztő munkát végzett - ez a koncepciójármű rengeteg új funkciót és személyre szabási lehetőséget kínál a világítóegységeihez.

A karosszéria mindkét oldalába három kis méretű, nagy felbontású LED-projektort építettek be, amelyek az ajtók kinyitásakor színpaddá változtatják az alattuk lévő talajt – apró, elnyúló, dinamikus fényhatások üdvözlik az utasokat a saját nyelvükön megfogalmazott üzenetekkel.

Az Audi számára különösen fontos, hogy ötvözzék a biztonsági funkciókat és az esztétikus kialakítással. Ezért a kis méretű, nagy felbontású kivetítők figyelmeztető jelzéseket is megjelenítenek a talajon, például, hogy figyelmeztessék a kerékpárosokat, hogy az jármű ajtaja hamarosan kinyílik.

További négy nagy felbontású, a jármű sarkaiba észrevétlenül beépített LED-projektor felel az irányjelzők kivetítéséért. A kivetülések kialakítása szükség szerint módosítható a különböző piacok és jóváhagyási régiók figyelembevételével.

A Digital Matrix LED elülső fényszórók már-már moziminőséget nyújtanak. Ha például az Audi A6 Avant e-tron koncepció egy akkumulátortöltési szünet miatt egy fal előtt parkol, a járművezető és az utasok a falra vetített videojátékkal mulathatják az időt. A vezetőtérben lévő kis képernyő helyett az aktuális játék virtuális látványát XXL formátumban a falra vetítve látják majd - mindezt a Digital Matrix LED fényszórókon keresztül.

A koncepciójármű hátulján új generációs digitális OLED-egységek találhatók, amelyek folyamatos fénycsík formájában kijelzőként működnek. Alkalmasak egyedi digitális világítás és dinamikus kijelzők szinte korlátlanul testreszabható variációinak létrehozására is, amelyek a vevő személyes ízléséhez igazíthatók.

A hátsó lámpák egyik újdonsága a digitális OLED elemek háromdimenziós felépítése, amely - a karosszéria formájához igazodva - lehetővé teszi az éjszakai design tökéletes integrálását az összképbe. Ez lehetővé teszi, hogy a dinamikus fényjátékot ne csak két dimenzióban - mint korábban -, hanem lenyűgöző, 3D-s térhatással éljük át.

Magától értetődik, hogy a kombinált hátsó lámpák a fényszórókhoz hasonlóan megfelelnek a fejlesztők elvárásainak, a járművilágítás hagyományos funkcióinak, mégpedig a látni és látszani elv elvárásainak – elöl a közlekedési helyzethez, az időjáráshoz és a környezethez intelligensen alkalmazkodó, valamint a többi közlekedővel kommunikáló fényszórókkal tisztán és fényesen megvilágított út. A rendkívül fényes, homogén és nagy kontrasztú kombinált digitális OLED hátsó lámpák különösen alkalmasak arra, hogy jelentősen növeljék a biztonságot a jövő útjain.

Ezenkívül a jármű körüli kivetítésekkel a kommunikációs hatótávolság most először a járművön kívülre is kiterjeszthető. Az A6 e-tron koncepció a jármű intelligens konnektivitásának segítségével vizuális jelzésekkel tájékoztatja a többi közlekedőt.

 

Audi A6 Avant e-tron – kapacitásban bajnok

Az Audi A6 Avant e-tron koncepció – és az összes jövőbeli PPE-s modell – hajtástechnológiájának gerincét a 800 voltos töltési technológia képezi majd. Az előző Audi e-tron GT quattro*-hoz hasonlóan ez a technológia biztosítja, hogy az akkumulátort akár 270 kW-os teljesítménnyel, rendkívül rövid idő alatt lehessen tölteni a gyorstöltő-állomásokon. Ez a forradalmi technológia a PPE-vel először lép be a nagy volumenű közép- és luxuskategóriájú szegmensekbe.

Így az A6 Avant kétszeresen is tárolóbajnokká válik, nem csak a tágas hátulja miatt. A PPE-technológia olyan rövid töltési időt tesz lehetővé, amely szinte ugyanannyi, mint a hagyományos, belső égésű motorral hajtott jármű megtankolása miatt beiktatott pihenő. Mindössze tíz perc elegendő az akkumulátor olyan szintű feltöltéséhez, amellyel a jármű több mint 300 kilométert tehet meg. Az Audi A6 Avant e-tron koncepció 100 kWh-s akkumulátora kevesebb mint 25 perc alatt 5-ről 80 százalékra tölthető.

A több mint 700 kilométeres hatótávolsággal együtt – a kiválasztott hajtásrendszertől és a teljesítménytől függően – az Audi A6 e-tron család modelljei kompromisszumok nélkül alkalmasak hosszú utazások megtételére. Továbbá hatótávolságuk és töltési sebességük lépést tart a belsőégésű motorokkal, így tökéletes univerzális járműnek tekinthetők a mindennapi igények kielégítéséhez, a rövid bevásárlási utaktól kezdve a nyaralás során tett hosszabb utazásokig.

Dinamikai tulajdonságait tekintve az Audi A6 e-tron koncepció – az elektromos járművekre jellemző módon – bőven felülmúlja belsőégésű motorral működő riválisait. Az első fordulattól kezdve elérhető nagy nyomatéknak köszönhetően még a hatékonyságra tervezett belépő szintű modellek is kevesebb mint hét másodperc alatt gyorsulnak 100 km/h-ra. A csúcskategóriás, nagyteljesítményű modellekben pedig ez a gyorsulási idő jóval négy másodperc alá is csökkenhet.

További  információ:
Audi Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

PosterStore.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr1617785888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása