Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

2023. március 31. - Antalfy Krisztina

A fejlesztőmérnökök egy éven keresztül finomhangolták hóban és jégen a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereket. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja lebilincselő kiforrottságról tett tanúbizonyságot. A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin tapadását, dinamikáját és menetstabilitását egyedülálló nyomatékvezérlő technológia optimalizálja.p90499094_lowres_testing-the-new-bmw-.jpg

A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin páratlanul átfogó megbízhatósági teszteket teljesített a hamarosan esedékes világpremierje felé vezető úton. Az új BMW i5 kíméletlen téli körülmények közepette igazolta tisztán elektromos hajtáslánc-technológiája stabil megbízhatóságát és sportosan dinamikus adottságait. A havas tájakon és jeges felületeken keresztülvezető tesztprogram a kezdeti tesztköröktől az utolsó finomhangolási fázisokig összesen mintegy egy évet ölelt fel. Az országutakon, autópályákon és speciálisan előkészített tesztpályákon végzett megmérettetések során a fejlesztőmérnökök kiemelt figyelmet fordítottak az autó alacsony hőmérsékleti viszonyok és laza tapadási körülmények között mutatott viselkedésére.p90499096_lowres_testing-the-new-bmw-.jpgAz új BMW i5 innovatív hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerei kiválóan optimalizálják a tapadást, a dinamikát és a menetstabilitást, amely a vastag hótakarókon, a jeges hegyi szerpentineken és a befagyott tavakon nyilvánul meg leginkább. A tisztán elektromos meghajtású limuzin téli tesztjei így ugyanott értek véget, ahol kezdődtek: a svédországi Arjeplog térségében, a BMW Group téli tesztközpontjának dermesztő hidegében.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia tartósan fagypont alatti megbízhatósági tesztje

A sorozatgyártást előkészítő fejlesztési folyamatok részeként az új BMW i5 először 2022 februárjában tette meg a Münchenből Arjeplog térségéig vezető utat. A BMW 5-ös sorozat tisztán elektromos meghajtású prototípusa speciális álcázó fóliában, műanyag karosszéria-kiegészítőkkel és hűtőráccsal, valamint ideiglenes első fényszórókkal és hátsó lámpákkal teljesítette az ötnapos utat az Alpok bajor lábaitól Dániáig, majd onnan az Északi sarkkör széléig.p90499125_lowres_testing-the-new-bmw-.jpgA mintegy 3 000 kilométeres utazás idejekorán lehetőséget adott a fejlesztőmérnököknek arra, hogy részletekbe menően teszteljék és finomítsák a motorokat, a vezérlőelektronikát, a nagyfeszültségű akkumulátort és az utastér integrált hűtő-fűtő rendszerét. Legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiájának és intelligens vezérlésű hőkezelő rendszerének köszönhetően a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja – amelyet az új BMW i5 érkezésére még tovább fejlesztettek a mérnökök – a hosszúra nyúló utazáshoz és a gyors újratöltésekhez egyaránt tökéletes műszaki alapot biztosított, még tartósan fagypont alatti hőmérsékletben is.

A megmérettetés úti céljaként meghatározott Arjeplog ideális helyszínt jelentett a fejlesztő- és tesztmérnököknek: Észak-Svédország hóval borított útjain és befagyott tavain a futómű-technológia, a kormánymű és a fékrendszer alkatrészei egyaránt behatóan vizsgázhattak, a menetdinamikai és menetstabilizáló rendszerek pedig a legextrémebb körülmények között igazolhatták kiforrott együttműködésüket. Az Északi sarkkörig vezető tesztprogram első fázisa eredményesen fektette le az új BMW i5 kifinomult, megbízható és jellegzetesen sportos vezethetőségének alapjait.p90499120_lowres_testing-the-new-bmw-.jpgÁtfogó tesztelés hétköznapi körülmények között és az Alpok havas útjain

Az első utazást több specifikus tesztelés is követte, a BMW Group tesztlétesítményeiben, hétköznapi körülmények között, München környékén és a BMW Group dingolfingi gyárának szomszédságában. A fejlesztőmérnökök feladata ezek során az autó futómű-technológiájának és akusztikai tulajdonságainak finomhangolása, illetve a hajtáslánc-technológia teljesítmény-leadásának stabilizálása volt, hogy az új BMW i5 minden forgalmi szituációban hamisítatlan vezetési élményt kínáljon.

A fejlesztőmunka jelentős részét ezen esetekben is a hideg téli hónapok havas és jeges útjain végezték, az Alpok lábainál. Az elmúlt tél során a BMW i5 prototípusai – immár kevesebb álcázó fóliával és szériaközeli fényszórókkal – rendkívül megterhelő útviszonyok és időjárási körülmények közepette tettek tanúbizonyságot a hajtáslánc- és futómű-technológia alkatrészeinek magabiztos, megbízható működéséről. A bajor prémiummárka mérnökei így hazai környezetben, Bajorországban kaptak folyamatosan átfogó képet a fejlesztés aktuális állapotáról, mígnem 2023 februárjában visszatértek az Északi sarkkör közelébe.p90499080_lowres_testing-the-new-bmw-.jpgA BMW i5 havas és jeges utakon is páratlan vezethetőséget ígér

A második svédországi tesztelés célja az összes hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszer együttműködésének végső finomhangolása volt. Arjeplog befagyott tavainak lazán tapadó felületén a mérnökök részletekbe menően tökéletesíthették a BMW i5 egyedülálló nyomatékvezérlő technológiáját. A tisztán elektromos meghajtású limuzinban szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control), a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás és a nyomatékvezérlő technológia, minden vezetési szituációban a legoptimálisabb tapadást és teljesítmény-leadást garantálva. Havas és jeges utakon így az új BMW i5 is legalább olyan páratlan vezethetőséget ígér, mint bármely másik, hagyományos hajtáslánc-technológiával dolgozó modell.p90499097_lowres_testing-the-new-bmw-.jpgA téli tesztek részletekbe menően igazolták, hogy a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerek integrált együttműködése nagymértékben hozzájárul a BMW i5 kimagasló vezethetőségéhez, precíz irányíthatóságához és könnyed kezelhetőségéhez. Minél megterhelőbbek voltak a körülmények, az új BMW 5-ös limuzin tisztán elektromos meghajtású modellváltozata a fedélzeti rendszerek reagálási sebességét és pontosságát tekintve annál lenyűgözöbb teljesítményt nyújtott. A BMW i5 a kigyorsítások közbeni optimális tapadás, valamint a kanyarodások és fékezések közbeni tökéletes menetstabilitás harmonikus egységével kecsegtet, amely a modell teljes szegmensét tekintve egyedülálló.p90499152_lowres_testing-the-new-bmw-.jpg

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

PosterStore.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr6918085494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása