Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Veteránautó-kiállításon debütál az Alfa Romeo 33 Stradale

2023. október 26. - Antalfy Krisztina

Az idén negyvenedik alkalommal megrendezett „Auto e Moto d'Epoca” a veterán autók és motorkerékpárok rajongóinak egyik legnagyobb jelentőségű európai találkozója. Ez a rangos rendezvény az első autóipari szakkiállítás, ahol a közönség személyesen is találkozhat az Alfa Romeo 33 Stradaléval.01_combo_frontale_storica.jpg

A márka új szupersportautója annak az „Alfa Romeo Classiche” veteránprogramnak a tiszteletbeli patrónusaként vesz részt az eseményen, amelyet kifejezetten azzal a céllal hoztak létre, hogy különleges szolgáltatásokon keresztül ápolja és népszerűsítse az ikonikus olasz autómárka hagyatékát.

A 33 Stradaléból mindössze harminchárom, teljesen egyedi példány készül, egytől egyig valódi műalkotás, amelyet „Hitelességi Tanúsítvány” garantál.blobid2.jpgAz 1967-es Alfa Romeo 33 Stradale, amelyet sokan minden idők legszebb automobiljaként tartanak számon, közvetlenül a korabeli globális motorsport egyik legnagyobb sztárjából, a Tipo 33-ból merített ihletet. Az új 33 Stradale aprólékos gonddal és nagy tisztelettel nyúlt a legendás előd stíluselemeihez, modern hangvételben értelmezve azokat újra, egyben az Alfa Romeo új zászlóshajójaként bepillantást engedve a márka leendő formanyelvébe. A mindössze harminchárom példányban készülő Alfa Romeo 33 Stradale gyártásában a kiváló minőségű, testre szabott munkáiról ismert Carrozzeria Touring Superleggera működik közre, ami a manufakturális gyártással együtt a legapróbb részletekbe menően tökéletes kidolgozást ígér.

A harminchárom jármű, amelyek mindegyikét előre lekötötték gyűjtők és a márka rajongói, egytől egyig különleges, megismételhetetlen műalkotásként valósul meg, köszönhetően az egyéni igények és elképzelések soha nem látott mértékű megvalósításának. Az Alfa Romeo kifejezetten erre a célra hozta létre a legkiválóbb mestereit tömörítő „Bottega” csapatot: az autók egyediségét szavatoló stáb a kezdetektől fogva szorosan együtt dolgozik a megrendelőkkel, hogy azok minden személyes igényét és elképzelését megvalósíthassák, beleértve az alvázszám testre szabását.blobid0.jpgA 33 Stradale minden példányához Hitelességi Tanúsítványt állít ki az Alfa Romeo, amiben a gyártó szavatolja a jármű eredetiségét és exkluzivitását. A veterán Alfa Romeo autók állapotát és értékét javító szolgáltatást: az „Alfa Romeo Classiche” Heritage programot kifejezetten azzal a céllal hozták létre, hogy különleges szolgáltatásokon keresztül ápolja és népszerűsítse az ikonikus olasz autómárka hagyatékát. A márka felső vezetése személyesen vesz részt a személyre szabott szolgáltatások keretében megvalósuló eseményekben és tevékenységekben. A tanúsítási bizottság élén az Alfa Romeo vezérigazgatója, valamint a Heritage részleg vezetője áll, munkájuk szakmaiságát pedig az Alfa Romeo múzeum garantálja, ahol bizottság által a járművek bevizsgálásához felhasznált műszaki dokumentációkat és gyártási feljegyzéseket tárolják.

Az Alfa Romeo Classiche Heritage program része az Alfa Romeo járművek számára 2016 óta igényelhető és kiadható Eredetiségi igazolás, a fentiekben említett Hitelességi Tanúsítvány, valamint a Restaurálási szolgáltatás.

Eredetiségi igazolás: az Alfa Romeo lehetővé teszi, hogy a tulajdonosok az alvázszám alapján megismerjék járművük történetét. A szolgáltatás keretében a márka gyártási feljegyzései alapján minden részletre kiterjedően, dokumentumokkal igazolják a jármű történetét, majd kiállítanak egy erre vonatkozó igazolást, amely szavatolja a gyártás évét, valamint az autó eredeti kiépítését: a modell műszaki adatait, a motorszámot, valamint a gyári külső és belső kivitelt.

Hitelességi Tanúsítvány: aprólékos elemzést követően a veterán gépkocsit megvizsgálják, és miután a gyártásra és a műszaki adatokra vonatkozó információkat igazolták a központi archívum segítségével, a Heritage részleg munkatársainak segítségével az Alfa Romeo kiállítja a veterán autó hitelességére vonatkozó tanúsítványt. A tanúsítvány megszerzéséhez az autónak minden részletre kiterjedő bevizsgáláson és minősítésen kell átesnie. Ezt az a szakértő csapat végzi el, akik gondosan ellenőrzik a jármű, illetve annak alkatrészeinek az eredetiségét, valamint a mechanikus fődarabok működőképességét. A jármű bevizsgálására sor kerülhet a Mirafiori Officine Classiche műhelyeiben, az ügyfél otthonában, vagy a római, illetve palermói Stellantis & You központokban.

Restaurálási szolgáltatás: az Alfa Romeo veteránautó-gyűjteményének karbantartásáért felelős részleg szolgáltatásait privát ügyfelek is igénybe vehetik, az egyszerű karbantartástól kezdve a teljes körű helyreállításig – az utóbbin belül az állapot feltérképezésétől és a külső restaurálástól kezdve az egyedi mechanikus alkatrészek és díszítőelemek helyreállításán át a végső tesztelésig bármi szóba jöhet.

A Bolognai Autószalon kiváló alkalom az Alfa Romeo számára, hogy megemlékezzen néhány fontos évfordulóról.

60 éves az Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1963)

Az 1963. szeptember 9-én bemutatott Alfa Romeo Giulia Sport GT idén ünnepli hatvanadik születésnapját. Ez volt az első modell, amelyet a milánói Portello kerületben működő, eredeti gyár helyébe lépő, vadonatúj aresei üzemben gyártottak (és lepleztek le.) Még ugyanebben az évben létrejött az Autodelta, amely az Alfa Romeo új versenyrészlegeként hivatalosan is visszavezette a márkát a motorsport világába.

A Giuliettát leváltotta a Giulia Sprint GT, amely Bertone tervezésű kupéként mutatkozott be (az autót valójában a torinói karosszériaműhely egyik fiatal alkalmazottja, bizonyos Giugiaro rajzolta meg.) Az újonc elsőként a Giulia 1,6 literes (1570 cm3), kettős felső vezérműtengelyes, könnyűfém építésű motorját kapta meg. Később készült egy 1,3 literes (1290 cm3, „GT 1300 Junior”), egy 1750-es (1779 cm3, „1750 GT Veloce”) végül egy 2,0 literes (1962 cm3, „2000 GT Veloce”) változat is.

A letisztult vonalvezetésű négyüléses kerek fényszóróit agresszív „szemöldök” keretezte. Jellegzetes stíluselem volt a motorházfedél elülső pereme, amely azonban később, a modell formai evolúciója során eltűnt. A Giulia GT beváltotta a sportos autóra vágyó ügyfelek reményeit: mint az Alfa Romeo összes típusa, ez a modell is kiemelkedő menetteljesítményeket kínált, remek vezethetőséggel és úttartással.

A modellt Bolognában egy 1967-es „GT 1300 Junior” képviseli, amelyet az FCA Heritage szakértői alapos vizsgálat után Eredetiségi igazolással láttak el.

30 éves az Alfa Romeo 155 V6 Ti „DTM” (1993)

Az Alfa Romeo 155 V6 Ti „DTM” kulcsszereplőnek bizonyult abban az Olaszország és Németország közötti, látszólag soha véget nem érő sport-versengésben, amely még az 1970-es labdarúgó világbajnokság elődöntőjén vette kezdetét. Pontosan harminc évvel ezelőtt ugyanis az Alfa Romeo lett az első, nem német márka, amely győzni tudott a DTM német túraautó-bajnokságban.

Az Alfa Romeo Casa del Biscione sportrészlege, az Alfa Corse 1993-ban magasabb fokozatba kapcsolta erőfeszítéseit a túraautó-versenyzés terén. Az Alfa 155-ösből többféle evolúciós változatot is építettek: egy extrém megjelenéssel és jellemzőkkel bíró modellt a német túraautó-bajnokságba, és egy másikat, amely megfelelt a nemzetközi D2 géposztály kevésbé rugalmas előírásainak. A DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) szériába szánt 155 V6 TI ugyanúgy összkerék-hajtású volt, mint az 1992-es 155 GTA (SuperTurismo Italiano). Ugyanakkor a műszaki tartalom terén a német bajnokság szabályrendszeréhez igazodtak: a legendás 2,5 literes (2498 cm3), 24 szelepes, 60 fokos hengerszögű V6-os motort a kiegyensúlyozás érdekében hosszában építették be, a karosszéria bizonyos elemeit szénszálas kompozitból formálták meg. A kerékagyakat összekötő képzeletbeli határvonal alatti aerodinamikai csomag kialakításában szabad kezet kaptak a csapatok: a szabályzat csupán a hátsó szárny paramétereit írta elő, a menetkész tömeg 1100 kg volt.

Az 1993-as szezonban a V6-os motor teljesítménye 400-420 lóerő között mozgott, amit 11500/perc fordulatszámon ért el a motor. Sem a motort, sem a jármű elektronikáját nem fejlesztették túl, a hatfokozatú sebességváltót az évad derekán szekvenciális egységre cserélték.

Ami a versenyeket illeti, az Alfa Romeo a húsz futamból tizenkettőben legyőzte a rutinos versenytársakat, köszönhetően a későbbi bajnokoknak, a legyőzhetetlen Alessandro Nannini és Nicola Larini párosának, és persze a Giorgio Francia, valamint Christian Danner által begyűjtött értékes pontoknak.

10 éves az Alfa Romeo 4C (2013-2023)

2013-as bemutatkozását követően az Alfa Romeo 4C világszerte meghódította a sportautó-rajongók szívét. A modell tizedik születésnapjának tiszteletére a Heritage részleg egy különleges kivitelű példányt épített ebből a műszaki ékkőből: ez az „Alfa Romeo 4C Designer's Cut.” Az Alfa Romeo Centro Stile munkatársa (egyben a 4C eredeti formatervezője), Alessandro Maccolini által tervezett különkiadás amelyet alkotója 4C Unica névre keresztelt – az eredeti 4C modell által kínált hamisítatlan olasz stílus és frenetikus vezetési élmény előtt tiszteleg.

A 4C Designer's Cut projekt a Heritage részleg egy speciális programjának a keretében valósul meg. Az Alkotók által újragondolva” (Reloaded by Creators) program a márka rajongóit is bevonta a teremtés folyamatába: arra kérték ugyanis őket, hogy a márka kommunikációs csatornáin keresztül válasszanak a Maccolini által előterjesztett javaslatok közül.

Az egyetlen példányban készülő 4C Designer's Cut megvásárolható lesz, így a lelkes gyűjtők szert tehetnek a máris klasszikus státuszú, ikonikus típus történetének egy fontos mozzanatára.

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

PosterStore.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr7818243587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása