Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

RENAULT: Családi Űrsikló kis utastérrel

2017. április 28. - Antalfy Krisztina

Renault Scénic 1.6 dCi 130 Bose // Női szemmel

Ezen a héten egy igazi családi autó vendégeskedett Nálunk. A francia márka legújabb, immár IV. generációs Senic modellje kívülről már szakított a családi autók hagyományos megjelenésével és beállt a Crossover modellek táborába. A futurisztikus, már-már földöntúli, de gyönyörű formáját szinte minden ember megcsodálta amerre csak jártunk vele.

18110882_1352965021438738_1709348874_n.jpg

A tesztautó park bejáratánál már messziről feltűnt az általuk elhozandó Scenic bordó és gyémánt fekete tetejű modellje. A katalógus szerint Carmin vörös a színe, amely tökéletes egyensúlyban él a fekete gyémántszínű tetővel. Gyönyörű szépen sikerült az autó formája, de mint ahogy azt már olvashattátok Nálam, ezt is a márka jelenlegi formatervezőjének, Laurens Van Den Ackernek a keze munkáját dicséri.

photocat_76.jpg

A figyelem az autó formáján és hatalmas méretein túl a kerekeire terelődött, amely eddig és ilyen formában még nem volt látható szériában családi modellen. A modell 20 colos malomkeréknyi méretű gyémántfényű és fekete alufelniken, valamint igen vékony oldalfalú gumikor gördül. A felnik egyébként gyönyörűek, de eszméletlen sérülékenyek. Amikor járda mellé parkolunk extra figyelemmel legyünk erre, ha szeretnék, hogy az autó gyönyörű kerekei továbbra is eredeti szépségükben tündököljenek.

18110789_1352964928105414_1482922563_n.jpg

Jelen tesztalanyunk a Scenic modellek közül a legdrágább modell volt, a Bose nevű felszereltségi szintet kapta. Ez az autó külső megjelenésén is tetten érhető volt, más volt az autó lámpája, mint az alapmodellé, immár teljesen LED-es elöl és hátul is és tartalmazott mindent, ami szem szájnak ingere. Bőrülések, vezetést segítő rendszerek garmadája, kétzónás autómata klíma, stb. Az autó ára ugyanakkor egyenesen mellbevágó, majdnem 9.500.000,- Ft, de alap felszereltségű modellt kapni 5.700.000,- Ft-tól is. Így már igen nagy elvárásokkal tekintettem az autóra. Itt szerintem egyébként egy kicsit vastagon fogott a gyártó ceruzája, emlékeim szerint a Scenic egy olcsóbb családi modell volt korábban…

18136166_1352964978105409_546765196_n.jpg

Amint megkaptam az autó kulcsát egyébként egy új szerelem született részemről. A kulcsa egy alkotási műremek. És olyan kifinomultan működik, hogy arra nincsenek szavak. Még az elmúlt alkalommal tesztelt Clio-hoz hasonlóan az ajtón elhelyezett nyomógombot sem kell megnyomjuk, hogy nyíljanak az ajtók. Az autó felé közeledve üdvözlésként kinyílnak a tükrök, felgyulladnak a visszapillantó tükör alatt elhelyezett LED-ek és kinyílnak az ajtók.

18136893_1352966218105285_1170849375_n.jpg

Mindezt teljesen automatikusan történik úgy, hogy zsebünkben a kulcsot elő sem kell vegyük. Bár én egyébként gyakran elővettem, csak nézegetés gyanánt. Kívülről sajnos nem sok védelmet kapott az autó, elöl és hátul műanyagbetétek hiányában csak a beépített radarokra hagyatkozhatunk parkoláskor, illetve a hipermarketek parkolóiban igen vigyázni kell az ajtórányitásokkal az autó gyönyörű bájainak megőrzése érdekében.

18136662_1352966531438587_1774639843_n.jpg

Amint feltárul az ajtó újabb üdvözlés köszönt minket. Az autó R-LINK nevezetű rendszere működésbe lép és diszkrét hangdallamot hallva elfoglalhatjuk a vezetőülést. Az autó belül kimondottan szép. Jók a formák, szép és igényes a kivitelezés, gyönyörű a digitális műszerfal, igen kényelmes az ülés (combtámasszal ellátott a vezetőülés), nagy a hely. Elöl.

img_20170423_172252.jpg

Na de hogy hátul hova tűnt a hely egy családi használatra tervezett egyterűből azt nem tudom. A hátsó traktus olyan mértékben szűk, hogy 150 cm feletti ember kényelmesen nem tud a hátsó ülésen utazni. Ráadásul mivel ebből a modellből kimaradt a teljes panorámatető (ezért nagyon kár) nem sok fény jut a hátsó utasoknak.

img_20170423_204241.jpg

Pedig a kényelemért mindent megtettek a tervezők, még lehajtható asztalkák is találhatóak a hátsó részen, napfényrolókkal egyetemben.

img_20170423_173634.jpg

A hely gyanítom a padló alatt elhelyezett tárolórekeszek és az extra nagy alufelnik miatt megemelt felfüggesztésben került felhasználásra. Ezért sajnos nagyon kár, mert egyébként elöl fejedelmi a helykínálat, igen komfortos kényelemben utazhatunk.

18110633_1352965698105337_52229606_n.jpg

A csomagtér nagyon öblös, egy nagy családi bevásárlást simán be lehet vállalni ezzel az autóval.

18011781_1889218924694994_5654083381554577408_n.jpg

Induljunk!

Itt is nyomógombbal indíthatjuk az 1.6-os DCI-t. Nagyon simán és rezzenéstelenül forog a motor amely 130 lóerős. A 6 fokozatú váltó francia modellekhez képest isteni, fogása és kapcsolhatósága igen jó. A fogyasztása igazán baráti, nálunk 6 literre jött ki az átlag. A kormány és a váltó is nagyon puha nappabőrrel van burkolva, igazi minőséget sugároz mindkettő. Itt-ott azért felfedezhető némi illesztési hiba, ami nem méltó egy ilyen árú termékhez.

img_20170423_171944.jpg

Az autó média rendszere egy 8,7 colos tableten keresztül kezelhető, erről tudunk kezelni légkondicíonálástól kezdve szinte mindent a navigáción és a hangulatfényeken keresztül a parkolást segítő rendszeren át a Bose 11 hangszórót magában foglaló hangrendszerig. Nagyon logikus és könnyen kezelhető, okos a felépítése a menürendszernek.

fotorcreated_473.jpg

Öt féle hangulatvilágítás konfigurációt tudunk kiválasztani a Multi Sense rendszerből, amely Sport, Comfort, Eco, Neutral módokkal az autó teljes egészét átkonfigurálja.

img_20170423_204247.jpg

Minden módban más és más lesz az autó működése. Az esti hangulatfények igazi élvezetté és komfortossá teszik az éjszakai vezetést. A LED fényszóró éjszaka itt is nagyon szépen világít, minden autóba ilyet kellene már építeni 2017-ben. Az egyenesfutás igazi nagy autós, a nagy felnik sem ütnek nagyot az úthibákon, francia puhasággal siklik az autó az úton. Sávelhagyásra rázza a kormányt, kijelzi a HUD (Heads Up Display) kijelzőn a sebességet, parkolást segít és masszírozza a hátat, szóval teljes formájában kényeztet vezetés közben.

18136631_1352966008105306_1956722107_n.jpg

Egyetlen nagyon nagy negatívumot említenék, hogy az autó első lökhárítójáról már a 8900 km-t futott tesztautón is mállik a festék. Ugyan ez biztosan orvosolható az autó 5 éves koráig tartó garancia keretében, de akkor is. Nem méltó az autó szépségéhez ez a gyártási hiba.

18052982_1352964874772086_883449295_n.jpg

Ezzel az autóval ha egy kicsit nagyobb hely lenne hátul teljes mértékben elégedett lennék. Igazán gyönyörűen sikerült a forma, kényelmes vezetni, mindenben segítségemre van parkoláskor, és ami a legfontosabb, hogy az 5 csillagos töréstesztjének köszönhetően a legnagyobb biztonságban utazhat benne a család. Az autóra 5 év garanciát is adnak jelenleg, így remélhetőleg a megbízhatósággal is minden a legnagyobb rendben lesz.

Az autót rendelkezésünkre bocsátotta:
Autó Triplex - Renault Budapest, 1173 Budapest, Pesti út 16. 


Ruha: Lukéj Gabi 
Táska: Kazar
Ékszer: Michal Negrin
Sál: Kazar
Szandál: Cipőpláza

További információ:
Renault Magyarország
 Szalon: Autó Triplex - Renault Budapest, 1173 Budapest, Pesti út 16. 

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és természetesen az Instagram-on is követhetsz: @voilamode13

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr3212464341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása