Hyundai I30 1.4 TGDI Premium kombi // Az arany puttonyos
A koreai márka legújabb modellje járt teszten nálunk. Az I30-as 5 ajtós, csapott hátú modellje után most bemutatkozott a kombi változat is, amely formája és kivitelezése egyaránt szemet gyönyörködtető lett. Az alsó középkategória legújabb versenyzője méltóan száll szemben a kategória legjobbjaival. A kérdés csak az, vajon legyőzi az etalonnak tartott Golfot? Nézzük.
A Hyundai modelljei mára a kategória élvonalába kerültek mind formájukban, mind kivitelezési minőségben. Sokan nincsenek tisztában vele, hogy a KIA testvérmárkája a Hyundai, európai gyárban tervezték és gyártják is az I30-as modelleket.
A márka képviselője már elöljáróban felcsigázott, hogy az autót imádni fogjuk. Így nagyon izgatottan vettük az irányt a márka telephelye felé, ahol már várt ránk jelen tesztünk főszereplője.
Ruha: Answear
Külcsín
Az autó formája gyönyörű lett, egyenesen magával ragad a megjelenése. A frontrészen az újonnan bevezetett formájú krómszegéllyel körülölelt hűtőrács nagyon szépen sikerült, igazán modern formájú és kivitelezésűek lettek a fényszórók is.
A nappali LED-es menetfények tigrisfogakként kerültek elhelyezésre egy zongoralakk fekete keretben, este nagyon szépen mutatnak együtt a fényszóró fényével, amelyek működése egyébként leírhatatlanul jól sikerült. Erre még később visszatérek.
Sajnos én rossz trendnek tartom az autóiparban azt a tendenciát, hogy szinte már egyetlen egy új autón sincsen első, oldalsó, vagy hátsó védelem, mivel az összes elem a karosszérián fényezett. Így nagyon kell vigyázni az autó testi épségére. Az ajtókat krómszegély veszi körül, ahogyan a kilincsekre is került egy kicsi króm.
Az autón az alufelnik szerencsére nem elrugaszkodott méretűek, itt maradtak 17 colosak. A hátsó traktus az autó elejéhez hasonlóan megőrizte harmóniáját, szépen sikerült integrálni a formába. Nekem picit hiányzott, hogy a csomagtartó még nem automatikus működésű.
A hátsó lámpák formája hátulról macskaszemeket formáz, főleg este szép a megjelenített fénye, de sajnos pl. az index és a rendszámtábla világítása még nem LED-es, ezért kár.
A kedvenc extrám szerencsére bekerült az autóba, a panoráma naptető, erre már kívülről a feketére fényezett tető is felhívja a figyelmet.
Megjelent a márka kínálatában a cápauszony antenna is, amely ezen az autón is megtalálható volt.
Belbecs:
Jelen tesztautónk is kulcs nélküli, nyomógombos indítással rendelkezik, melynek ugye része a kilincs érintéses komfort bejutás. A kulcs egyébként nagyon szépen sikerült, ízlésesen került elhelyezésre rajta a márkajelzés. A rendszer itt is nagyon szépen működik, a nyitás-zárás a tükrök ki-behajtásával együtt történik. Minden tesztben megemlítem, hogy számomra nagyon fontos egy autó ajtajának a csukódási kultúrája. Mennyire el tudja rontani egy pléhdoboz csukódási hang az összképet, szerencsére itt nincs baj ezzel, prémiumos, halk puffanással zárul az ajtó. A kilincs érintésére feltárul az autó, amely igen magas minőségű belteret rejt.
Az ajtó kivitelezése lényegre törő lett, 4 elektromos ablak, tükör, stb. gombjai kerültek németesen elhelyezésre az ezüstözött kilincsek mellett.
Szerencsére a beépített naptetőnek hála igen sok fény jut be az autó kabinjába. A napfénytető automatikus árnyékolóval rendelkezik, első része ráadásul nyitható is, amely még 60 km-es sebességnél sem nem csinál hurrikánt a kabinból.
A vezetőülés nagyon igényes, jó minőségű rajta a kárpit. Helyet foglalva benne könnyen megtalálható a vezetési pozíció, tág határok között állítható az ülés. Az autóban lévő gyári szőnyegek sajnos nem ütik meg az autó által képviselt szintet, helyettük érdemes beszerezni egy igényesebb kárpitot.
A kormány megjelenése és fogása nagyon jó, könnyen terelhető vele az autó, amely teljesen multifunkciós, bármi kezelhető a rajta elhelyezett gombokkal. Én örültem neki, hogy az autónak még nem teljesen digitális a műszarfala, hanem hagyományos a műszercsoport egy része.
A mutatók között természetesen egy központi kijelző kapott helyt, amely a Hyundai által Supervision műszeregységnek nevezett rendszer része, amelyen az autó minden adata lehívható a rádióadáson túl, a telefonon át, a sebesség kijelzésén keresztül. A beltér anyagai a kategórián belül nagyon jó minőségűek, látszik, hogy az autó tervezésekor a koreai mérnökök a német prémiummárkákat vették alapul.
A központi 8 colos kijelző elhelyezése a legújabb divat szerinti a műszerfal tetejére épített, nagyon jó a leolvashatósága és a felbontása is. Nagyon tetszett a csúsztatható könyöklő az autóban, amely igazi komfortos utazást tesz lehetővé, amikor rajta pihentetjük a kezünket. A váltó és környékének kivitelezése igazán átgondoltan sikerült, a váltó körül kerültek elhelyezésre az ülésfűtés, parkolóradar, stb. gombjai, a váltó előtt egy fel-le nyíló kisajtó mögött pedig az USB csatlakozó és a mobiltelefonok indukciós töltője került elhelyezésre. Az autó kéziféke már nyomógombos, minden autóba már ilyet kellene tenni, nagyon sok hasznos helyet spórolni meg vele. A légkondicionáló rendszer kétzónás, minden oldalon be tudjuk állítani a kívánt hőmérsékletet is.
A hátsó traktus nagyon kényelmes, lábaknak, fejnek kellően elegendő a hely még úgy is, hogy a beépített napfénytető azért elvesz a fejtérből. A csomagtartója nagyon tágas, szépen burkolt, 602 literes, ami a szegmens legjobb értéke, könnyen pakolható, a hátsó ülések lenyitásával nincs az a pakk, amit ne tudna elnyelni, úgy akár 1,65 köbméter a teljes térfogat.
Induljunk!
Az autó lelke egy 1.4 literes 4 hengeres 140 lóerős turbós TGDI Kappa típusú erőforrás. Működési kultúrája nagyon jó, halk és csendes. Alapjáraton szinte rezzenéstelenül forog, hangját a fordulatszám emelésével sem hallatja. Ami nem tetszett az sajnos a fogyasztása, ugyanis még kímélő használatban sem sikerült 9 liter alá vinni a fogyasztását. A forgalomban egyébként sziporkázik a motor, dinamikus és rugalmas, nagyon jól tartható vele a forgalom ritmusa. A kuplung könnyen jár, a fék jól adagolható, a 6 fokozatú kézi váltó nagyon pontosan és határozattan kapcsolható, igazán kezes az autó.
Egyenesfutása is nagykocsihoz mérten harmonikus, nem bukdácsol a híresen rossz magyarországi utakon. Az autó minden fedélzeti rendszert felvonultat amit ma kínálni lehet : a vezetést támogató rendszerektől kezdve az okostelefonok kijelzőjének tükrözésére is képes (ún. Apple CarPlay ill. Android Auto támogatás) multimédiás rendszeren át egészen a LED fényszórókig minden megtalálható a fedélzeten. Nagyon érezni, hogy hova el nem jutott mára a koreai márka. A LED fényszórók működése teljesen automatikus, nagyon magas minőséget képvisel. Teljesen nappali fényt varázsol az autó elé. Mindenki csodálta a forgalomban, ezzel az autóval nem lehet észrevétlen maradni.
Összegezve:
Én bevallom őszintén még soha életemben nem ültem Hyundai típusú autóban, valahogy elkerült ez a márka engem. De amit most ez az autó nyújtott a teszthét alatt, az egyszerűen lehengerlő. Bármerre jártunk vele a Párommal, mindenki csodálattal tekintett a formájára és a belterére is. Az I30-as modell mind megjelenésében, mind kivitelezésében előremutató lett, nem érezni semmiféle hátrányt a sokat ajnározott német prémiummárkákhoz képest.
Hyundai I30-as kombi életérzést már 4.779.000,- Ft-tól adnak a magyarországi márkakereskedők. Az autó 5 év, kilométer korlátozás nélküli garanciával rendelkezik. Mi ez ha nem garancia a sikerre?
Köszönjük a tesztautót a Hyundai Holding Hungary Kft.-nek.
További információ:
Hyundai Magyarország