Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Nissan X-Trail: A szeszélyes családi kalandor

2018. március 10. - Antalfy Krisztina

Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 Xtronic 4x4 Aut. Tekna // TESZT 

A Nissan jelenlegi legnagyobb, legtöbb tapasztalattal rendelkező családi terepjárója, az X-trail frissítésen átesett modellváltozata járt Nálunk teszten. A Nissan úttörő a városi terepjárók megalkotásában, gondoljunk itt csak a méltán sikeres Qashqai modelljükre. Most pedig nézzük, hogy a Nissannak sikerül-e egy mérettel nagyobb autóban megismételni ugyanazt a sikert.

31945989_1752997031435533_2494442955985649664_n.jpg

A szívemnek mindig kedvesek voltak a nagyobb városi Crossover stílusú autók. Most pedig egy mérettel még feljebb lépünk, tekintve, hogy az X-trail mára eléggé nagyméretű autóvá lépett elő, ami immár 7 személyes változatban is kapható és most minden eddiginél jobban néz már ki. Az X-trail mindig is teljes értékű terepjáróként funkcionált a Nissan palettáján, ez már a sokadig nemzedéke az autónak, tehát tapasztalatból igen jól állnak a gyártó háza táján. Teszteltünk korábban már Qashqai modellt is, ami igencsak elvarázsolt bennünket, emiatt is nagyon nagy elvárásokkal tekintettünk az X-Trailre, amelyeket többé kevésbé meg is ugrott az autó. Vajon hogyan teljesít a gyakorlatban? Nézzük részletesen:

31944341_1752997288102174_6353395900924035072_n.jpg

Külcsín:

Mivel a tesztautónk már a frissített kivitel, így megváltozott szinte a teljes kinézete. Kívülről megfogott a robosztus megjelenése és a narancssárga fényezése. Sajnos a kinézetnek nem tettek jót a téli kerékként felszerelt 18 colos felnik, de a menetkomfort viszont ezek miatt lett igazán jó.

31958793_1752996884768881_6892494440661778432_n.jpg

Egyébként igazán szépen sikerült a modellfrissítés, előnyére változott az autó. Az új fényszórókkal, az újratervezett ötvözetekkel és hűtőráccsal egy még kifinomultabb és dinamikusabb SUV lett, mint valaha. Az autó összes lámpateste LED-es technikát használ már.

31964172_1752903341444902_8833807787164172288_n.jpg

A főfényszóró teljesen automatikus adaptív technikát kapott, amely nem vakítja el a szembejövőt, nagyon szép az esti fénye, pihentető a szemnek. Hangsúlyossabb és nagyobb lett a Nissan márkajelzés, amelyben különféle érzékelők kerültek elhelyezésre. Igen sérülékeny helyre, a  módosított első lékhárító aljára kerültek a LED-es technikájú ködlámpák. A tekna felszereltségi szint hozadékai az ezüst színű tükrök, az egyébként gyönyörű 19 colos nyári gumival ellátott alufelnik és még megannyi nyalánkság.

Az autó oldalai sajnos itt is teljesen védtelenek, még ha mi vigyázunk is az autóra, sajnos autóstársaink nem mindig. Az autó oldalán is folytatódik a dinamuzmus, határozott éleket, vonalakat látunk. Az ablakok krómcsikkal szegélyezettek, az ajtók alja egy szolíd krómszegélyt és műanyag borítást kapott.

img_0560.JPG

A hátsó traktus nem különösebben változott, itt csak a lámpák megjelenítési képe és a technikája, valamint egy króm dísz szegély elhelyezése jelenti az újdonságot. A csomagtér ajtaja szerencsére már elektromos mozgatású, teljesen jó, kiforrott a működése és természetesen láblendítésre is nyitható.  

Belbecs:

Nagyon szép kulccsal tudjuk nyitni az autót. Bár már minden modern autóhoz hasonlóan itt is kulcs nélküli a rendszer, szinte elő sem kell venni a kulcsot a táskánkból.

31957124_1752996921435544_3369587837270753280_n.jpg

A kilincsen elhelyezett nyomógombbal nyitható az autó, ekkor kinyílnak üdvözlésként az autó tükrei is és felgyulladnak a lámpák. A beltérben viszont elkelne már a LED-es belsőtér világítás, az autóban szereplő régimódi sárgás izzók nem méltóak az autó egészéhez. Az autó ajtajai tágra és könnyen nyithatóak, szép hanggal is csukódnak.

31950050_1752996908102212_1558917002091823104_n.jpg

A beltér legszembetűnőbb újdonsága, hogy az autó megkapta a Micrával bevezetett új kormánykereket is. Újdonság még továbbá a dupla varrású nappabőr ülés és az egész utastéren végigfutó panoráma üvegtető, amely természetesen részben nyitható. Mindig elmondjuk, hogy ez az extra tényleg igen magas a komfortértékkel rendelkezik, a napfény beragyogja az utasteret, amikor pedig már sok a napfényből, akkor az automata napellenzővel tudjuk azt elsötétíteni.

img_0569.JPG

Helyet foglalva a vezetőülésben könnyen megtaláljuk a vezetői pozíciót a teljesen elektromos működésű ülésben, magasan, nagyon kényelmesen ülünk. Megjelent az autóban az elektromos rögzítőfék is, amely szerencsére már nem rabol el hasznos helyet, teret adva a pohártartónak is az igen kényelmes hatalmas könyöklőnek.

31958178_1752997088102194_5497043438589181952_n.jpg

A Tekna felszerelés hozadéka a teljes bőrkárpit, amelyből az ajtókra is jutott, valamint az ezüstözött és lakozott betétek is elhelyezésre kerültek a középkonzolon. A kormány fogása nagyon jó ,multifunkciós, könnyen és pontosan terelhető vele az autó. Az autó 7 colos kijelzőn megjelelő médiarendszere sajnos nem nyerte el a tetszésünket, mind a megjelenése, mind a működése egy modernizálásért kiállt, nem méltó az autó egészéhez. Ellenben a BOSE hifi igazi műremek, méltó a nevéhez, fenomenális minőségű koncerttermet varázsol az autóból. A műszerfal teljesen hagyományos még, mutatós műszerekkel rendezték be a tervezők, amelyek háttér világítása fehér lett.

15tdieulhd_xtrhelios064_png_ximg_l_full_m_smart.png

Kétoldali digitális légkondícionálót is kapunk a felszereltséghez, amelynek nagyon jó a működése. Az utastér az autó külső méreteihez hasonlóan igazán tágas minden irányban. A második sorban 3 felnőtt is teljes kényelemben tud utazni hosszú távon is.

img_0572.JPG

Kapható az autó immár 7 személyes kivitelben is, amivel teljes értékű terepjárásra alkalmas családi modellé is avanzsálhat. A csomagtér kellően tágas, bármilyen csomagot el tudunk szállítani az autóval, amely a hátsó ülések ledöntésével tovább növelhető.

 img_0575.JPG

Induljunk:

Kulcs nélküli rendszer lévén itt is nyomógombbal indítunk. Sajnos a tesztautó a teszthét második napján igencsak ránk hozta a frászt. Egyik alkalommal messze az otthontól az indítási fázis közepén teljesen megszűnt minden elektromos működés az autóban, sehogy sem tudtuk őt beindítani. Erre mondják, hogy se kép se hang. Telefonos segítséget hívtunk, amikor is kiderült, hogy az akkusaru csatlakozás lazult meg, így a tréler helyett szerencsére a saját lábán folytathatta az autó az útját. Sajnos a teszthét alatt ezt még körülbelül 2 alkalommal csinálta az autó. A 2.0 literes, 177 lőerős dízel hidegen hangos, ugyanakkor csekély fogyasztású, dinamikus, nagyon harmonikus jelenség.

nissan.jpg

A motorhoz kapcsolt fokozat nélküli Xtronic elnevezési sebességváltó szépen teszi a dolgát, de nagy hidegben azért magas fordulaton hagyja pörgetni a motort és kicsit ideges a működése. Bemelegedve már nagyon jól teszi a dolgát. Az autó igen sok vezetéstámogató rendszerrel került felszerelésre. Ezen rendszerek összességét a gyártó a Nissan Intelligent Mobility fantázianevet adta, amelybe az alábbiak tartoznak: Intelligens vészfékezési asszisztens gyalogosfelismeréssel, Intelligens parkolóasszisztens hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetéssel, Közúti jelzések felismerése, nyomvonal szabályozás, stb. A nagy autó terelése igen harmonikus, kiválóan követi a kormánymozdulatokat, könnyen adagolható a fék és gáz. Az ülésfűtés nagyon jó működésű, gyorsan bemelegszik, igazi áldás télen. Az úthibákon áthaladva sem üt nagyot a futómű, hála a kisebb méretű téli kerekeknek. A négykerékmeghajtásnak hála pedig ott is elmegy az autó, amelyre nem is gondolnánk. Az autó tesztfogyasztása 8 literre jött ki, amely tartalmazott városi, országúti és autópályás szakaszokat is. Egy ekkora méretű, automatikus sebességváltós autótól ez egy igazán jó érték. A 60 literes üzemanyagtartállyal 7-800 km körüli hatótávot enged meg.

31963882_1752997054768864_3449384610188754944_n.jpg

 Összegzés:

Az X-trailel a Nissan ismét megmutatta, hogy igenis helyük van a terepjáró szegmensben a legjobban között. A frissítéssel határozottan a prémium irányba mozdult már el az autó. Előremutató technológiákat alkalmaztak benne, és a kivitelezése,felszereltsége is elsőrangú lett. Sajnos ez már az árazáson is látszik. Új Nissan X-trail 6.999.000,- Ft-tól tudunk vásárolni, de a minden földi jóval felszerelt tesztautó a másik véglet, túl volt a 12 millió forinton is.

 Köszönjük a tesztautó lehetőségét a Nissan Magyarországnak!

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr9413896156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása