Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

SUZUKI Swift Sport Hybrid: Zölddé vált méhecske

2020. július 05. - Antalfy Krisztina

Suzuki Swift Sport 1.4 Boosterjet 130 LE Mild-hybrid / TESZT

A Swift kínálatának aktuális csúcs sportmodellje érkezett hozzánk tesztre, amely 2020-ra szintén hybrid rendszert kapott, miközben elvesztett néhány lóerőt és egy hangyányit lassabb lett. Lássuk, hogy ez a kiváló kis gokart hogyan varázsol a szürke hétköznapokból igazi felvillanyozó vezetési élményt, mindeközben vezetőjéből pedig Forma 1-es pilótát.

img_20200702_130153.jpg

A Suzuki jelenlegi Swift generációja 2 dologban különbözik a korábbi modellekhez képest. Egyrészről a gyártási helyét tekintve már nem Magyarországon készül, hanem Japánból érkezik, másrészt pedig gyökeres formai megújuláson és magasfokú kényelmi és biztonsági megújuláson ment keresztül. A Swift pedig mára minden eddiginél komolyabb megjelenést kapott, immár pedig a környezetvédelem tekintetében sincs lemaradva, hiszen megérkezett a Hybrid rendszer a Swift háza tájára is.  

img_20200702_130728.jpg

nevtelen3_14_7_1.png

 A szinte még a gyártósorról megkapott tesztautó igazán mai, sportos, igencsak feltűnő jelenség, nagyon menő napsárga színű metálfényezést viselt magán. A Sport modell az alapmodellhez képest eltérő lökhárítókat kap, kétoldali kerek formájú mívesen kivitelezett hátsó kipufogóvégekkel. Az autó 17 colos ezüst és feketével szegélyezett kerekei nagyon szépen sikerültek, de természetesen az alacsony oldalfalú gumik miatt kifejezetten vigyázni kell a járdaszegélyekkel. Elölről a hangsúly a haragos tekintetű fényszórókra hárul, amely led technikát kapott és nagyon erős fénnyel ajándékozza meg a vezetőt az esti vezetés alkalmával, amely természetesen automatikus távfényvezérlést is tartalmaz. Az index a visszapillantó tükrökbe került, ez már egyébként a sport alatt helyett foglaló GLX felszereltségi szinten is így van.

img_20200702_125915.jpg

Nappali menetfénye alsó fénycsíkkal szolgál, a morcos tekintet ekkor is garantált. A hűtőrács méhsejt mintázatot kapott, ez minden sportmodell sajátja. A sport lökhárítóban kapott helyt a rossz látási viszonyok között használatos ködlámpa, valamint egy nagyon szépen kivitelezett, de igen sérülékeny helyen lévő karbonmintás lökhárító díszcsík. Már egy bevásárló központ parkolójában elhelyezett alacsonyabb padka is veszélyezteti a lökhárítót annyira alacsonyra szerelték, nem beszélve a városokban található magasabbakról.

img_20200702_130223.jpg

Oldalnézete is követi a sportos vonalat, ráadásul egy formai játékot is belevittek a formába a tervezők, ugyanis az autó rejtett hátsó kilincset kapott, amelyet egy fekete keretbe foglaltak. Egy oldalívet is belevasaltak a formába, amely a hátsó lámpában végződik, szinte vállas a kocsi, rá lehet könyökölni a lámpa idomra.

img_20200702_130028.jpg

A hátsó traktus a Swift Sport leginkább hangsúlyozott része. Itt van egy szolid hátsó szárny az autó tetején, a már említett kétoldali különlegesen nem a lökhárító alá, hanem a lökhárítóba integrált kerek kipufogóvégek és a karbonmintás betét is.

img_20200702_130038.jpg

A lámpák itt is eltérő mintázatot kaptak, mint az alapmodellen, led technikásak, menetfénye egy C formát jelenít meg, féklámpája pedig 2 soros pontos elrendezést kapott. A Hybrid rendszer érkezévésel az autó első és hátsó részén újdonságot nem fedeztünk fel, csak a típusjelzés alá került egy „hybrid” rendszer felirat. Továbbra is maradt a Swift alá került „sport” jelzés is. A rendszámtábla világítás végre újdonságként immár led-es technikájú, ez is a hybrid rendszer hozadéka, egyértelmű előny.  

img_20200628_101913.jpg

nevtelen4_9_2.png

A Swift Sport hybrid ugyanazt a kék betétes kulcsot kapja mint az újonnan érkező hybrid modellek. Egy picit átlagosnak hat, de egyébként a működése minden tekintetben kiváló. Nagyon okosan működik. A kilincsen elhelyezett nyomógombbal nyílnak az ajtók, amely egy nyomásra csak a vezető ajtaját nyitja, második nyomásra pedig a többi ajtót, és eközben kétszeri hangjelzést hallat.

71780089_2665494846842656_2021766063700127021_n_1.jpg

Az autó belső tere minden tekintetben Suzukitól eddig nem megszokott minőséget sugároz.  Formák teljes mértékben maiak, az anyagok nagyon igényesek, a kormány pedig egy Suzukitól eddig nem látott minőségű darab. A fogása és működése, kivitelezése egyaránt fenomenális. Nagyobb gyártók sportmodelljein nem lelhető fel ilyen minőségű darab.

72459439_148184183223271_8411419719893754040_n_1.jpg

A beltérben a fekete és pirosas árnyalatok dominálnak, ilyen a műszerfali órák háttere is. A km/h 260 skálázott, ez már azért sejtet majd valamit. Az órák között egy színes központi kijelző kapott helyt, amelyen megjelennek a fedélzeti számítógép adatai, valamint a turbónyomás és egyéb adatok és immár a hybrid rendszer adatai is. A 6 fokozatú kéziváltó kiváló kapcsolási érzettel és gyors váltási idővel siet a segítségünkre vezetés közben. Felépítése egyébként teljes körűen igényes. Sajnos a kézifék még nem nyomógombos, és sajnos könyöklőt sem kap a vezető, ezen fejlődni kellene. Az ülések. Na ez a pont amin a tervezők egy kis hibába estek. Ugyan kiválóan néznek ki, ráadásul piros díszcérna varrást is kaptak, de sajnos már messziről látható, hogy nagyobb sofőrök nem találják majd kényelmesnek. Helyet foglalva bennük ez sajnos be is igazolódik.

suzuki_swift_sport_1.jpeg

Ráadásul a fejtámla sem állítható, mivel egybe lett építve a háttámlával. A sportülések szélei már rövid távon is nyomják a combunk külső oldalát. Sajnos naptető nem rendelhető ehhez az autóhoz, így hátul a tér már nagyon sötét. A helykínálat egyébként elöl hátul hozza a kategória átlagát. A csomagtér pedig a külmérethez képest egész sok csomagot el tud nyelni.

nevtelen5_1_6_1.png
suzuki_swift_sport_hybrid_65.jpg

A 2020. modellév egyértelmű újdonsága a hybrid rendszer érkezése. A Swiftből már eddig is volt 12V hybrid rendszer az 1.2 dualjet motorhoz. Most viszont a Swift Sport abban is különleges hogy az 1.4 boosterjet motorhoz már a nagyobb modellekkel megegyező 48V rendszert adják. A motor teljesítménye a rendszer érkezésével ugyan 10 lóerővel gyengébb lett, most 130 lóerős kivitelben kapható. Ez a rendszer a Vitarához és az S-Crosshoz hasonlóan 15 kg-mal növeli meg a súlyt, valamint a hybrid rendszer akkumulátora ugyanúgy a vezetőülés alatt kap helyt mint a nagyobb modellekben, cserébe javult a modell károsanyag kibocsátása. A motorhoz a mérnökök egy 6 fokozatú kéziváltót kapcsoltak, ami a rükvercet kivéve kiváló kapcsolási érzettel örvendezteti meg a vezetőt. A motor nyomógombos indulással, kiváló japános indítási orgánummal kel életre, minden körülmények között teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton jön meg a nagyobb hang, 140 fölött a hybrid modell hangosabb, mint a korábbi volt. Ugyanakkor ezzel az autóval egész egyszerűen nem lehet lassan, nagypapásan haladni.

img_20200702_130737.jpg

Annyira magával ragadó partner benne a sportpedálokkal ellátott autó, hogy a vezetője , még a csökkent lóerők ellenére is nagyobb autókat megszégyenítő gyorsulással suhan tovább a messzeségbe. Ekkor pedig Kezességével olyan mosolyt csal a vezető arcára az autó, amely mással össze nem hasonlítható. A sebességhatárok betartása nagyfokú önuralmat kíván meg a vezetőtől. Egy-egy óvatlan gázfröccs az autóval és már a megengedett sebességhatáron túl haladunk. A futómű egyenletes úton és autópályán eszméletlen bolond biztos tapadást ad, ellenben városban ahol nem mindig olyan egyenletes az aszfalt, azért el-el pattog az úthibákon a futómű, ekkor kicsit pattogós a haladás.

A 17 colos kerekekkel minden eddiginél magasabb kanyarsebességet lehet elérni a mindennapokban. Természetesen itt is hangsúlyozott szerephez jut az autó kiváló kormánya, amelyet nem tudok nem többet dicsérni. Újdonság a hybrid rendszer érkezésével, hogy végre kapott a Swift Sport is holttérfigyelő és keresztirányú forgalomfigyelő rendszert. Egyébkén természetesen itt is jelen van minden ma kapható vezetéstámogató rendszer, a városi vészfékező, a sávtartó, a tempomat, tolatókamera, stb. A meglepő viszont, hogy a nagyfokú dinamizmusra tekintettel sem torkos az autó motorja. Ráadásul ezen még a hybrid rendszer is próbál egy kicsit faragni. Mi simán eljártunk legrosszabb esetben is 5-6 literrel. Egy ponton viszont nagy hiányérzetem maradt az autóban. Az pedig a kipufogóhang. Egy ilyen sportos kivitelre kihegyezett modellnek illett volna egy nagyobb hangú egységet kapnia. Annyian nézik az autót, miközben elhalad egy kávézó mellett, hogy az emberek egyszerűen a fejelfordítás mellett kívánnak egy gázfröccsöt az autótól, de ez sajnos elmarad. Esti vezetés alkalmával pedig a kiváló led fényszórók sietnek a segítségünkre, amelyek azon túl, hogy nagyobb autókhoz hasonló megjelenést adnak, kiváló fényerővel is világítanak.

nevtelen6_6_1.png

img_20200701_185022.jpg

A Suzuki beoltotta a csípős városi kisautóját a hybrid rendszerével, de szerencsére hozzáadott az élményhez nem pedig elvett belőle. A károsanyag kibocsátás érdekében ez elvárható is volt tőle, hiszen a motorja csak így tudja teljesíteni az elvárható szintet. Több szinten fejlődött az autó a hybrid rendszer érkezésével gondoljunk csak a bevezetett holttér figyelőre, stb., de sajnos az autó ára is nőtt. Sajnos a hybrid rendszer az autó listaárát nagyon megdobta 7.290.000,- Ft lett, ami egyértelműen nagyon sok még úgy is, hogy kedvezményt kapunk az autóra. Ellenben az autó annyira magával ragadó és dögös, hogy teljes mértékben megértjük, aki őt választja magának és huligánkodhat egy kicsit a kormánya mögött.

Köszönjük a tesztlehetőséget a Magyar Suzukinak!

További információ:
Suzuki Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_3.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_ 

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr4415982936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása