Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Interjú Pázmány Patríciával, az ismeretlen ismerőssel

2012. november 28. - Antalfy Krisztina

Az óvónőből lett stylist

Következő interjú alanyom az a bájos hölgy, aki kezdetben kizárólag gyerekek mellett képzelte el a jövőjét, de a sors végül más útra terelte. Gondolt egy merészet és feladva addigi hivatását, a divat rögös útjára lépett. Pázmány Patrícia immár hét éve dolgozik stylistként, nem kis sikereket maga mögött tudva.   


Kezdjük a beszélgetést a legelején. Hol születtél, milyen volt a gyermekkorod, hogy emlékszel vissza rá?

Budapesten születtem, de gyermekkoromat egy Pesthez közeli kis községben, Pilisen töltöttem. Édesapám körzeti orvosként dolgozott itt, és ahogy ez „régen” volt, egy körorvost és családját mindenki ismerte és persze „figyelte” is. Anyukám már fiatalon is nagyon csinosan öltözött, az én és bátyám megjelenésére is nagy gondot fordított.

Már kislányként is érdekelt a divat?

A legtöbb kislány szereti a „pörgős szoknyát” és a „kopogós” cipőt, ez velem sem volt másképp. Különösen vártam pl. az óvodai megjelenéseket, amikor is mindig valami nagyon csinos ruhába öltözhettem. Soha nem szerettem volna valami állatka lenni, vagy valamilyen figura. Sokkal inkább népviseletben léptem fel szívesen.


Lehettél volna bármi más. Miért pont stylist?

Óvónőnek tanultam, és óvónőként is dolgoztam néhány évig. Sajnos azonban kiderült, hogy egy egészségügyi probléma miatt el kell hagynom választott hivatásom.

Hogyan indult a pályád, milyen iskolát/iskolákat végeztél?

Egy alkalommal, Los Angelesből nálam volt néhány hétig egy barátnőm. Nagyon készült a vakációjára, utazás előtt egy bőröndnyi új ruhát vásárolt, ami egyáltalán nem illett hozzá. Próbáltam segíteni, hogy hogyan is vegyen fel egy-két darabot, mire azt mondta: ha ezt Te így tudod, miért nem foglalkozol ezzel?  Nemsokára felkerestem egy divatiskolát, és elindultam…


Mi volt a legelső munkád stylisztként?

Egy gyermek divatbemutató 7 évvel ezelőtt. Sokat segített, hogy óvónőként értettem a gyermekek nyelvén. És mivel volt egy nagy hobbym: a kutyák, így „kellékként” gyönyörű frissen kozmetikázott uszkárokkal vonultak kis modelljeim a kifutón. 

Mit tanácsolsz a mai fiataloknak, a divat szerelmeseinek, érdemes belevágni, meg lehet ebből élni?

Mivel nem ez a fő foglalkozásom, erre nem tudok választ adni, de annyit tanácsolhatok: mindenbe érdemes belevágni, ami érdekel, amit szeretsz. De akkor leszel igazán sikeres, ha valami pluszt is tudsz hozzátenni, kell, hogy egyedi legyél. És állandóan képezned kell magad.

Hol találkozhattunk már a munkáiddal?

Régebben megfordultam a fővárosban, de mivel Kecskeméten élek, leginkább itt próbálok érvényesülni. Idén a „Nyár estek a főtéren” rendezvénysorozat keretein belül szerveztem divatbemutatókat, melyeket nagy sikerrel zártunk. 


Hogyan kezdesz hozzá egy teljes átalakításhoz? Hogy képzeljük el a folyamatot?

Ha valaki felkeres, hogy segítsek neki, mindenképpen beszélgetünk egy jó nagyot, kötetlenül, akár egy kellemes kávézás közben. Utána jön egy „gardrób átvizsgálás”, ahol megnézzük, hogy mit kedvelt eddig, mi az amihez ragaszkodik, mivel tudnánk esetleg jól párosítani, vagy egy kis átalakítással divatosabbá, előnyösebbé varázsolni. Ezek ismeretében elindulok a városban, feltérképezem az üzletek aktuális kínálatát. A kedvenc résszel fejezzük be, elindulunk együtt, hogy a javasolt darabokat átnézzük, felpróbáljuk.

Általában kik, milyen felkéréssel fordulnak hozzád?

Üzletasszonyoktól az egyszerű háziasszonyig igényt tartanak a munkámra, sőt Urak is kérnek segítséget esetenként.

Mivel keresnek meg gyakrabban, egy kész elképzeléssel, vagy teljes mértékben rád bízzák magukat?

Ez sok mindentől függ. Báli szezonban egy-egy ruhadarabra, kiegészítőre, cipőre van szükség, de van, amikor az illető teljesen meg szeretne újulni, ezért fordul hozzám.


Szakmai szemmel mit gondolsz a magyar divatszakmáról, van benne fantázia? Milyennek látod a mai tervezőket?

Nagyon sok ügyes tervező van kis hazánkban is, és annak kimondottan örülök, hogy egyre nagyobb teret kaphatnak ma napjainkban a tehetségek, hogy megmutathassák tudásukat. Hogy csak egyet említsek a „Gombold újra” esemény.

Mit gondolsz saját magadról, milyen a stílusod és miben vagy más, mint a többi?

Talán abban, vagyok más, hogy stílusommal nem egy más képet akarok bemutatni, mint amilyen vagyok. Nem fontos, hogy fiatalabbnak látszódjak, viszont szempont, hogy egy korát büszkén viselő hölgyet lássanak rajtam, aki nagyon jól érzi magát a bőrében, és a ruhájában egyaránt.

Van kedvenc terveződ, példaképed, ha igen ki az?

La Nerella stílusában lévő báj, finomság és nőiesség lenyűgöz.


A hibák arra vannak, hogy kijavítsuk őket. Stylisztként miben tudsz segíteni egy Nőnek, kiküszöbölöd a stílusát, ha az nem megfelelő?

Ha nem érzi a színeket, vagy alkatához előnytelen ruhákat visel, megpróbálom megmutatni a helyes utat. És itt van szükség a megismerésre, a beszélgetésre. Mert hiába állna jól az illető testalkatához egy kisméretű táska, ha tudom, hogy kisgyermeke van,sok holmira van szüksége általában, nem fogom ajánlani, inkább keresünk egy köztes megoldást.

Milyen egy stílusos Nő számodra, akihez már nem kell hozzá nyúlni? Egyáltalán van ilyen?

Az első dolog, amit megnézek egy emberen, az a cipő. Ha a cipő tökéletes, általában a stílussal sincs baj. De ha a cipő koszos, kopott sarokkal, na onnan nagy kihívás az „építkezés”.


Mint a fenti beszélgetésből is kiderült, Patrícia egy két lábon járó energiabomba, aki tele van tervekkel a jövőre nézve, és biztos vagyok benne, hogy az interjú alatt is lázasan kattogtak agyában a divatosabbnál divatosabb ötletek. Ki tudja, talán hamarosan hallunk még felőle, csak figyelj!

nevtelen_3_65.png

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr4211923855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása