Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Interjú: Horváth Zsófival, az INDIVIN pimaszul fiatal divattervezőjével

2013. április 08. - Antalfy Krisztina

Mindig örömmel mutatok be Nektek olyan divattervezőt, aki üde, izgalmas és új színeket hoz kishazánk divat palettájára. Az alábbi posztban közelebbről is megismerkedhettek az Indivin tervezőjével, Horváth Zsófival, aki 2010-ben alapította a brandet. Kollekciójának darabjai nem hiányozhatnak az egyedi és sokoldalú Nő gardróbjából.

INDIVIN

Valljuk be őszintén, mi Nők egyszerűen imádunk öltözködni, és úgy gondolom nem vagyok egyedül, ha azt állítom, néha jól esik kitűnni a tömegből. A boltok többsége azonban mára átállt a tömegcikkek gyártására, így nem sok esélye van az ember lányának arra, ha olyan ruhába bújna, ami még véletlenül sem jön vele szembe az utcán. Így általában két lehetőségünk van az egyedi tervezésű kreációk beszerzésére, vagy mérhetetlenül vaskos a pénztárcánk, így szemrebbenés nélkül válogathatunk a méregdrága világmárkák kínálatából, vagy felkeresünk egy tervezőt, aki a legapróbb részletekre is ügyelve mindig kényelmes, hordaható darabokat alkot, egyedi megrendelésre és elképzelésekre.

INDIVIN2012 13 ősztélInterjúalanyom épp egy ilyen tervező. Ismerjétek hát meg Horváth Zsófiát!

1. Hogy lett belőled az a lány, aki ma visszanéz rád a tükörben?  Már kislányként is érdekelt a divat, vagy mindez csak a véletlen műve volt?

Nem igazán tudnám konkrétan melyik volt az a pont, amikor eldöntöttem, hogy tervező leszek. Gyerek koromtól kezdve vonzott a kreativitás és az esztétika, a rajzolás, és ez többször alábbhagyott, de valamiért még is mindig visszatért az életembe. Volt egy időszak, amikor azon kaptam magam, hogy a filmekben folyamatosan a textileket figyelem. :) 

2. Miért épp a ruhatervezés mellett tetted le a voksod? Mi vonzott ebben a munkában?

Valószínűleg azért lettem tervező, mert rajongok a szép anyagokért. Másrészt meg az alkotás folyamata nagyon vonzott, hogy létre tudok hozni valamit, aminek van értéke a belefektetett munkától vagy ötletektől. Úgy éreztem, hogy ez a terület kihívás lehet az életemben és csak mikor belemélyedtem akkor értettem meg mennyire is összetett ez a terület.

INDIVIN2012 13 ősztélKívülről sokan ezt az egész szegmenst egy mesevilágnak érzik, valami megfoghatatlan luxusnak, leányálmoknak mert, minden második kislány erről álmodik, ezzel akar foglalkozni. Aztán amikor beletát az ember, akkor rájön, hogy ezer meg ezer területe van a ruhatervezésnek és egy rendkívüli szervezést igénylő összetett feladat. Attól a ponttól,hogy valami papírra kerül vagy szabóbabára, a gyártáson át egészen a look-book fotózásig minden jelenesetben az én feladatom.

3. Hogyan indult a pályád, milyen iskolát/iskolákat végeztél?

A  francia anyaiskolájú Modart Budapestben végeztem 2010-ben és nemsokkal utána indult útjára a márkám.

4. Mi volt a legelső munkád?

A legelső nagyobb munkám egy luxusterméket bevezető reklám anyaghoz készült Szabó Erikával, amit nagyon élveztem, mert alapvetően szabad kezet kaptam ebben a feladatban.

Indivin

White Manic Maxi Dress
Price: $240.00

5. Nagyon fiatal vagy. Ez előny vagy hátrány ebben a szakmában?

Annak, hogy fiatal vagyok, megvan az előnye és a hátránya is. Szerintem a szakma megköveteli, hogy friss szemmel lásd a világot, ami persze 70 évesen is minden gond nélkül lehetséges, de edzeni kell rá, megőrizni a kíváncsiságot és a friss látásmódot. Ugyanakkor volt arra is példa, hogy egy munkát azért nem kaptam meg, mert úgy látták nem lehet elég tapasztalatom.

6. Hol találkozhattunk eddig a munkáiddal?

Nagy örömömre megjelent a márka Véger Fibi smink könyvében, a Lack magazinban, valamint a Joy-ban. Ezen kívül munkálkodtam, mint stylist/tervező reklám anyagokban valamint klipben is.

7. Mit jelent számodra a divat?

Hogy mit jelent számomra a Divat az egy összetett kérdés. Úgy érzem, hogy az újdonság keresése és a megújulás igénye, ami mindenben jelen van nem csak az öltözködésben. Összetett módon hatnak egymásra akár a tervezők, akár bárki, aki designer, vagy akár egy gondolat vagy egy irányzat is, ami aktuálisan áthatja a kor szellemiségét.

8. Szerinted van különbség stílus és divat között?

Úgy gondolom, hogy a divat valami teljes egész, a stílus pedig egy szelete, amit magáénak érez az ember és ezt fel is tudja vállalni.

INDIVIN

Mindnight Blue Mini Dress
Price: $155.00

9. Mit gondolsz a magyar divatszakmáról, van benne fantázia? Milyennek látod a magyar tervezőket?

Jelenleg láthatóan elindult egy fejlődési folyamat és szerencsére rengeteg fiatal tehetséges tervező kerül felszínre és persze ezen kívül szerintem robbanásszerűen fejlődik akár a divatfotózás, fashion videó vagy akár a modelmanagement érája.

10. Mit gondolsz a magyar nőkről? Divatosan öltözködünk, vagy van még mit tanulnunk?

Abban szerintem még van mit fejlődni, hogy bátrabban használjuk az öltözködést és ez egy nagyon egymásra ható folyamat, mert korlátozza a tervezőt, hogy mit igényel egy megrendelő, viszont a tervezőnek meg formálnia kell akár a közízlést, akár egy nő hozzá állását,hogy mit merjen és tudjon a magáénak érezni.

A legtöbb nő önbizalomhiányban szenved, és ez látszik az öltözködésen is, úgyhogy sok esetben egy tervezőnek az is szép feladat, hogy kibillentse ebből és egy tökéletesen másvalakit varázsoljon belőle. Az is egyéntől függ, hogy ki mennyire határozott. Valaki tökéletesen megbízik bennem van, aki pedig szeretné maga irányítani a ruhája alakulását.

11. Mi vagy ki szokott inspirálni egy ruha elkészítésénél?

Az, hogy ki vagy mi inspirál, az folyamatosan változik. Sokszor azon kapom magam, hogy folyamatosan pörög az agyam és már magamat is nehéz utolérni, mert szeretek változtatni a nézőpontjaimon.

Nagy hatással van rám a zene. Ez azért munkálkodik bennem, mert édesanyám zenész. Leginkább az alternatív zenéket szeretem, sokáig pl. volt egy kollekció még a tanulmányaim alatt, amikor végig csak Bjork zenéjét hallgattam. Mikor meghallom egy számát, akkor beugrik az a tervezési folyamat. Figyelemmel követem a filmeket is, de tényleg bármi akár csak egy jó fotó is nagy hatást tud rám gyakorolni.

INDIVIN

Rose Origami Dress
Price: $175.00

12. Van esetleg példaképed, ha igen ki az?

Természetesen vannak kedvenc tervezőim, nagyon szeretem Haider Ackermann munkáit, vagy Alexander McQueent.

13. Hogy lesz az álomból valóság, hogy kerül egy skicc a varrógép közé, majd büszke viselőjére?

A terveim hol papíron, hol a babán alakulnak, azután pedig makett készül belőlük, ezen történnek a változtatások meg a forma ellenőrzése, utána pedig elkészül a kész darab. Nagyon szeretek színeket használni eléggé fekete ellenes vagyok, mármint persze van,hogy én is viselem, de sokszor egyszerűbb megbújni a fekete mögött.

Ping Silk Dress

Ping Silk Dress
Price: $130.00

A geometrikus látásmód valamilyen formában mindig megjelenik nálam akár egy szabásvonalban, akár egy térbeli megoldásnál. Egyre igyekszem csiszolni az anyagválasztást, anyagkombinációkat, formai megoldásokat. Általában egyszerű formákat használok és részleteket dolgozok ki vagy megdolgozom az anyagfelületeket.

INDIVIN14. Könnyen elengeded kezeid közül a „gyermekeidet”?

Nem régiben készült egy ruha és úgy éreztem, hogy az egyik legjobban sikerült darabom lett. Hogy őszinte legyek szívesen megtartottam volna. Utána pedig tudom, hogy valaki örömét leli majd benne és igazából ez a munkám lényege.

További információ:
http://www.indivin.com
http://www.facebook.com/Indivin

nevtelen_3_97.png
Ha tetszett a poszt, gyere a
VoilaMode Facebook oldalára, és természetesen az Instagram-on is követhetsz: @voilamode13.

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr9512367689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása