Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Interjú: Kovács Nórával, íróval

2016. június 06. - Antalfy Krisztina

"Az Égi Dallamok egy égi segítség lehet bárki számára..."

Néhány hónappal ezelőtt kezembe került egy könyv, ami tele volt élettel, örömmel, szavai pedig megnyugtattak és feltöltöttek. Az Égi dallamok olyannyira megtetszett, hogy szerettem volna, ha a blogomon is bemutathatom az íróját, Kovács Nórát. A beszélgetés nagyon kellemes volt, de mindig nagyon könnyű egy hozzám hasonló emberrel beszélgetni, akinek épp annyira szenvedélye az írás, mint nekem.

13390799_1076703969039993_1729624736_n.jpg

Az útkeresés minden életkorban komoly feladat.

Mesélj kicsit magadról, hogyan jött az írás az életedbe?

Sok évvel ezelőtt kezdtem el írni magazinok számára. Hol életmód témában született egy cikk, máskor egy mélyinterjút készítettem egy híres színésszel, vagy éppen a vállalkozó lét kapcsán kértek fel egy cikk megírására. A lifestyle magazinok rovatait nagyjából végigírtam már, és volt, ami könnyebben ment, mással több munka adódott, de mindig – és a mai napig is – szeretem az írás folyamatát. A könyv írása ettől egy teljesen eltérő folyamat volt, ami egy-két év alatt jött létre, szinte láthatatlan módon. Egyre csak gyűltek a papírra vetett gondolatok, mindaddig, amíg úgy nem éreztem, hogy muszáj átadnom a „nagyközönségnek”, hiszen nem azért születtek, hogy egy fiókban porosodjanak.

13310640_641946922619908_2636056490035493828_n.jpg
Mindig is írással szerettél volna foglalkozni?

Eredeti szakmám szerint közgazdász vagyok, de amint lehetőség adódott, átképeztem magam PR-szakközgazdásszá. Innen már csak egy ugrás a fogalmazás, az üzenet átadásának „művészete”. De az írás, az újságírás valójában becsöppent az életembe. Amikor a kislányom megszületett, akkor látott napvilágot a FitMama magazin, ahol, mint második gyermekes „gyakorlott” anyuka a témához kapcsolódóan írhattam, oszthattam meg tapasztalataimat az olvasókkal, vagy járhattam utána a minket, anyukákat igazán foglalkoztató kérdéseknek.

Hogy jött az ötlet az Égi Dallamok megírásához?

Néhány évvel ezelőtt kezdtem egy kicsit másként látni a világot. Jobban elmélyültem a lélek dolgaiban, az embert igazán foglalkoztató örök kérdésekben, és sorra vetődtek fel az olyan gondolatok, amelyekre úgy éreztem, valahonnan kaptam választ. Ezeket a válaszokat pedig szerettem volna megosztani másokkal is, olyanokkal, akik szintén az útkeresésben vannak, és szükségük van pozitív gondolatokra. Olyan üzenetekre, amelyek átsegítik azon a ponton, ahol éppen megakadt. Vagy megerősítő gondolatokra, melyekkel egyszerűen csak jobban indul a nap. Olyanokra, amik pluszt adnak, mosolyt csalnak az arcunkra, és úgy érezzük, a helyünkön vagyunk és az élet szép.

12771623_595412467273354_5440178572798641957_o.jpg

Kinek mutattad meg először a könyv kéziratát?

A könyv 144 oldala sok-sok gondolattal telt meg, amelyek 2 év alatt gyűltek össze. Ezeket már menet közben megmutattam több embernek is, de persze a családom volt az, aki a leválogatott, összerendezett írásokat először kézbe vehette.

Mit jelent számodra a könyv?

Mindig is azt gondoltam, hogy ha csak egyetlen embernek segít a könyvem, ha egyetlen ember talál benne egy olyan gondolatot, ami választ ad éppen aktuális élethelyzetére, akkor már boldog vagyok. Azóta persze messze túlteljesítette magát az Égi Dallamok, de még mindig azt szeretem benne, hogy szépségével és tisztaságával valóban egy égi segítség lehet bárki számára.

12688373_588842934596974_4403526135829147733_n.jpg

Honnan merítettél inspirációt ezekhez a csodás, lélekemelő gondolatokhoz?

Sokszor voltam olyan helyzetben, ami megérintett, amire akkor és ott nem tudtam a választ. Ám, ahogy telt az idő, azt éreztem, hogy az adott kérdéssel kapcsolatban megfogalmazódott bennem egy választ, amit le kell írnom. Valóban úgy érzem, hogy fentről kapott üzenetek ezek, amik arra szolgálnak, hogy segítsenek eligazodni a nagyvilágban.

Meddig szeretnél eljutni az írással, van végcélod a könyvvel?

Hiszek abban, hogy ez a könyv megtalálja olvasóját. Hogy az veszi majd a kezébe, akinek éppen szüksége van rá. Vagy olyan vásárolja meg barátjának, anyukájának, barátnőjének, akit megérintenek a szép gondolatok, és érzi, ez a könyv adhat neki valamit. Ez a könyv nem az „egy ültömben kiolvasom” kategória. Csak bele kell lapozgatni, fel kell csapni valahol, és elmerengeni azon a gondolaton, ami éppen elénk került.

1934375_578123465668921_8964713574776663055_n.jpg

Tervben van már az új kiadás?

Mivel a könyv magánkiadásban jelent meg, ezért is nagyon fontos nekem, hogy tényleg a legjobb helyeken lehessen kapni. Jelenleg a Libri és a Líra hálózatában és a webáruházakban lehet kapni, de szeretnék neki más értékesítési csatornákat is találni – pont azért, mert más, mint egy hagyományos könyv. Új kiadást egyelőre nem tervezek, ellenben egy új könyv, új tematikával már a fejemben van.

Neked melyik a kedvenc idézetet az Égi Dallamokból és miért?

Nehezen tudnék választani, minden élethelyzet más és más gondolatot dob fel, de most talán ez áll hozzám a legközelebb:

„Vannak pillanatok, amikor az egyedüllét előrébb visz. Amikor a csend segít. Amikor a belső gondolatok, az alkotó lét megkívánja a magányt. De nem azt a szorongó, magára hagyott, semmihez sem hasonlító, jeges félelemmel teli magányt. Hanem azt a biztonságos, szerető egyedüllétet, amikor az ember tudja, érzi és megtapasztalja, hogy nincs benne semmi félelmetes. Mert körbeveszi egy láthatatlan szerető erő, amely féltőn vigyázza minden percét. Ebben a magányban sosincs egyedül az ember.

12814686_597880083693259_4981069895111449633_n.jpg

Köszönöm az interjút!

nevtelen_3.png
További információ:
Égi Dallamok

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr398789614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása