Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

RENAULT CLIO: Az autó, mely sok embernek szemet szúr

2017. március 27. - Antalfy Krisztina

Kívül időtállóan szépséges nő, belül sportos férfi

A Dacia után volt szerencsénk tesztelni a Renault 2017-es modellévre faceliften átesett városi kisautójának, a CLIO-nak a kombiváltozatát, az új Renault CLIO Grandtourt, mely már első pillantásra is elvarázsolt. Családunk legelső autója is egy régebbi Renault modell volt, így izgatottan vártam, hogy mit is tartogat Nekünk a márka legújabb modellje.

fotorcreated_408.jpg

Ezen a héten a Renault csodaszép bordó fényezéssel ellátott tesztautója vendégeskedett nálunk. Az elmúlt egy hét alatt szerencsére rengeteg km-t tudtunk megtenni vele, elrepített minket nagy kényelemben a kis családdal a Balatonra, Dobogókőre, és a nagymamákhoz is.
17522400_1318022478266326_444079394_o.jpg

Ezt az autót bizony nagyon sokan megnézték ez idő alatt, s amerre csak jártunk vele, számtalan fürkésző szempár követte.

Az autó után forduló embereket teljes mértékben megértem, hisz az autó valóban gyönyörű. A formájáért az a holland szakember felelős, név szerint Laurens van den Acker, aki mielőtt a Renault formatervezője lett volna, a Mazdánál alkotott maradandót.

c29-concept2_jpg_ximg_l_12_m_smart.jpg

A nálunk vendégeskedő szépséges kombi, egy 1.5 DCI Intense felszereltségű autó volt, amely a gyári – már így is szinte teljes - felszereltségén felül is jócskán tele volt tömve egyéb más extrákkal is. Ilyen volt pl. a női vezetők tájékozódását jelentősen megkönnyítő első-hátsó parkoló radar, a BOSE hangrendszer, valamint az utastér világosságához nagyban hozzájáruló fix üvegtető, félbőr kárpit, és az elektromosan behajtható tükrök is.

Az autó nem rendelkezik hagyományos kulccsal, hanem már kártyája van. Teljesen automatikusan történik minden. Az autóhoz érve nem kell a nagy táskánkban a kocsikulcs után kutakodnunk, hisz az autó felismeri, hogy mi érkezünk hozzá  - a kártyával a zsebünkben - és a kilincsen elhelyezett gombot megnyomva nyithatóak az ajtók.  Amikor pedig eltávolodunk tőle, akkor diszkrét pittyegéssel, fényjátékkal és a tükrök befordításával jelzi, hogy otthagyjuk őt megpihenni.

17495934_1318003081601599_82992072_n.jpg

Az autó külméretei alapján azonban én egy picit nagyobb belteret vártam. Vagy az ülések nem engedhetőek elég mélyre, vagy az autó alacsony, de a magasabbak kicsit bajban lehetnek. Persze az autó belmagasságából nagyon sok értékes fejteret rabol el a panorámatető is - ami kárpótolja az utasokat az alacsonyabb beltérért. A világosságért cserébe ezt bizony el kell, hogy viseljük. A beltér nagyon igényes, puha anyagok mindenütt, a formák és a műszerfal a műbőr szövet ülésekkel kiegészítve magas fokú sportosságot, értékességet sugallnak. Nagyon férfias és sportos a beltér ezen összeállításában. A műszerek fényei immár fehér-piros színűre változtak. Bal oldalon a fordulatszámmérő, jobb oldalon a bezin tank szintjének mérőjét látjuk. A sebesség kijelzése digitálisan került kijelzésre a műszerfal közepén. A leolvashatóságával szerintem nincsen gond. A további értékeket (megtehető km-ek száma, szervizig megtehető km-ek száma, stb.) itt is az ablaktörlő kar végén lévő gombbal tudjuk előhívni a műszercsoportban. Az ablaktörlője a beépített esőszenzornak köszönhetően ugyancsak automatikusan működik.

17555022_1320206408047933_1449401751_n.jpg

Az ülései főleg elől határozottan tartanak és kényelmesek, a hátsó sor már szűkösebb, itt az autó már ráz is picit, nagyobb bukkanókon ezt a fejükön is érezhetjük. Az első és hátsó parkolóradar az egyik legjobban hasznosítható extra az autóiparban, jó szolgálatot tesz nekünk nőknek. Én különösen szerettem, hogy szinte minden veszélyre hangjelzéssel figyelmeztet az autó körül. Nagyon megkönnyítette a mindennapjainkat a parkolás szempontjából.

17571393_1319377178130856_1875410996_o.jpg

Ebben a modellben is megtalálható a márka más modelljeihez hasonlóan a start-stop rendszer, (igaz az ECO mód csak a legdrágább modellhez elérhető) amivel egy kis benzin megtakarítást tudunk elérni a mindennapokban. Kikapcsolva a rendszert pedig ágyúgolyóként tudunk száguldani az autópályán, kihasználva a 110 LE motor teljes erőtartalékát - persze a sebességhatárokat szem előtt tartva.

Egyébként a motorról elmondható, hogy nagyon kulturáltan, csendes és szépen működik. Autópályán van igazán elemében, itt a 6 fokozatú váltónak köszönhetően még csendes is. Dinamikusan vezethető, nagy nyomatékának köszönhetően nagyon könnyedén tartható vele a forgalom ritmusa. A fogyasztása 5-6 liter /100 km körül jött ki nálunk. Az egyenesfutása nagykocsikat megszégyenítő mértékben pontos volt, a jelenleg fent lévő 16 colos alufelniken lévő téli gumikkal viszont egy picit hangosnak éreztem a futómű/gumi zajokat. 

fotorcreated_409.jpg

Az autóban a legnagyobb szerelem a színén kívül a fényszóróiban talált rám. A formája már messziről tudatja a figyelőjével, hogy nem egy holmi hétköznapi fényszóróval találkozott szembe. Nagyon szép és különleges a formája, többen is a fényszóró felépítését csodálták.

A rendszer már teljesen LED-es (nappali menetfény és a tompított is), ún. LED PURE VISON fantázianevű C-alakú“ LED 3D „Egde Light“ nappali menetfénnyel kiegészítve. Csodálatos a fénye, főleg este igazán látványos, szinte nappali viszonyokat varázsol elénk a sötét éjszakában is. Automata módra állítva a lámpa kapcsolással sem kell bajlódnunk, a rendszer teljesen automatikusan működik a beépített fényérzékelőknek köszönhetően. A tesztelt modellben kanyarba bevilágító ködlámpák is voltak, amelyek a kormány állásától függőben éppen arra felé világítanak, amerre fordulunk.

17579953_1320206291381278_1583102698_n.png

Az autó médiarendszere nagyon hasonló az elmúlt héten tesztelt DACIA modelléhez, de a Renault rendszere sokkal jobb felbontású, okosabb, összeszedettebb. Ehhez is tudjuk csatlakoztatni okostelefonunkat, amelyen hívást kezdeményezni és fogadni is tudunk. Ezen felül USB, és SD kártya olvasó is található az autóban, amelyről akár videókat és fényképeket is tudunk nézni a rendszeren. Nagyon okosan, gyorsan tervezi meg a navigáció az úti célunkig lévő utat, akár több különböző útvonalat is felajánl ehhez. Az extraként beépített BOSE hangrendszer igazi koncertélményt teremt az utastérben, nagyon szép hangokon szólal meg a hangszórókból a kedvenc slágerünk, igazi élmény a fülnek.

A csomagtere kombihoz mérten nem nagy, 445 literes, de egy nagyobb bevásárlást azért minden bizonnyal elnyel. Ha nagyobb dolgokat szeretnék szállítani, akkor az ülések ledöntésével már teljesen sík és értékelhetően nagy teret tudunk kialakítani a szállítandó holmik részére.

17475100_1318106711591236_1543580454_o.jpg

Az autó alapára - mivel ez a legerősebb motor jelenleg a palettán és ezen motor csak a legerősebb Intense felszereltséggel párosítható - 5 549 000,- Ft, de a nálunk lévő modell a beszerelt extráknak köszönhetően majdnem elérte a 7.000.000,- Ft-ot. Kisautóért ez nagyon sok pénz, de mint tudjuk a divatot és a minőséget meg kell fizetni. A Renault jelenlegi formai iránya és hozzájuk szegődött formatervezővel együtt ugyanakkor minden adott a sikerhez. Reméljük, hogy a formához a megbízhatóság is fel fog nőni a jövőben, az autóra adott 5 év garancia mindenestre azt jelzi, hogy a Renault bízik a modelljében.

17495865_1318003194934921_1005761280_n.jpg

Összegezve:

Az autó sok szempontból a szívem csücske lett, imádtam, hogy a fejem felett besüt a nap és kék az égbolt a beépített panorámatetőnek köszönhetően, imádtam vele parkolni, az igen kicsi fogyasztás, az időtálló forma, mind-mind az autó előnyei közé tartozik. A tesztautó színe is gyönyörűséges volt, a LED lámpáiról már nem is beszélve. Mivel a jóhoz könnyű hozzászokni én kérdés nélkül igent mondanék erre a kombira. Annyi sok jó tulajdonsága van, hogy azt a kevés hibáját, amije van, szemrebbenés nélkül elfelejtjük neki.

Végül egy kis kedvcsináló videó ehhez a modellhez:

További információ:
Renault Magyarország
 Szalon: Autó Triplex - Renault Budapest, 1173 Budapest, Pesti út 16. 

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és természetesen az Instagram-on is követhetsz: @voilamode13

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr1712373615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása