Kadjar 1.5 Dci EDC Night & Day // Női szemmel
Minden ember életében eljön egy olyan pillanat, amitől tart egy picit. Ez a pillanat a jelen tesztautónk átvételekor érkezett el. Automata váltós volt a tesztautó. Úristen, hőköltem hátra izgatottan. Én soha életemben nem vezettem még ilyen autót. Fel is tettem magamnak a kérdést rögtön, hogy hogyan fogok tudni vele elindulni? Nézzük mit is tartogat nekünk a Renault jelenlegi legszebb és, mint számomra később kiderült legjobb terepjárója.
Amikor megpillantottam a Kadjart a csodálatos piros csillogó színében a hozzá kapcsolódó gyémántfényű fekete alufelnikkel, azt mondtam, hogy ez az autó nagyon dög. Ez a megállapítás a teszthét alatt csak sokasodott, gyakorta kísértek a dugóban araszoláskor elismerő pillantások. A férfiak oly vágyakozva tekintettek erre az autóra, mint egy gyönyörű nőre, akit azonnal meg kell szerezniük. Határozottan állítom, hogy ez az autó a jelenlegi Renault kínálatban a legeslegszebben sikerült modell.
A tesztautónk a Night & Day limitált felszereltséget viselte. Ennek a hozadékai már az amúgy is teljes felszereltségen felül az Extreme Shadow fekete alufelnik, a bőrülések, a teljesen LED-es fényszórók elöl-hátul, az elektromosan állítható vezetőülés, a fűthető ülések, valamint a bőrkormányon , az ajtókon és üléseken piros szegély díszvarrás.
Az összhatás nagyon prémiumosra sikerült, sokkal összeszedettebb képet mutat az autó, mint az előzőekben tesztelt Renault modellek. Szépek az illesztések, fényben is csodálatos a fényezés, műremek a gyémántfekete alufelni. A Kadjarnál nincs olyan érzésem, hogy ez az autó 10 évesen már nem lesz egyben. Az autó alapára 4.990.000,- Ft, az általam tesztelt modell viszont már 9.000.000,- Ft. Így csak óvatosan ha terepre merészkedünk az autóval.
A prémium érzet a beltérben is folytatódik, nagyon igényes a bőrkárpitozás, szépek a formák, egy kis krómbetét itt-ott, bőrbetét az ajtókon.
Ebben az autóban is teljesen digitális a műszerfal (4 féle kinézet hívható elő a menüből), és 7 colos TFT kijelzős érintős navigációs rendszeren keresztül kezelhető az autó médiarendszere. Ebben a modellben is a Renault R_LINK rendszere teljesít szolgálatot, amelyben zenéket az USB porton kresztül a pendriveunkról is le tudunk játszani.
Szép a középkonzol, az automata váltó környéke és karja. A vezetőülésbe huppanva megállapítottam hogy Renaulthoz képest jó mélyen is lehet ülni. Nagyon kényelmesen el lehet helyezkedni, puha az ülés, jó minőségű a bőr, nagy a hely.
A vezetőülés elektromosan állítható, így a kívánt pozíció beállítása elektromosan történik. Hátul is már 3 felnőtt teljes kényelemben tud utazni, teljesen elfogadható méretű a második sor is.
Sajnos ebben a modellben nincsenek esti hangulatfények, ezt én orvosolnám majd a modellfrissítés alkalmával. Az autó csomagtere kellően nagy, lehajtva a hátsó üléseket irgalmatlan nagy helyet kapunk.
Induljunk!
Mint ahogy már a modern kori Renault modelleknél megszokott itt is nyomógombbal keltjük életre a motort. Tesztre most egy 1.5 DCI a Renault már évek óta csiszolgatott dízelmotorja került. Szerintem most ért be a fejlesztés gyümölcse.
Dízel modellhez képest még hidegen is rezzenéstelenül és halkan forog, hangját a fordulatszám emelkedésével sem hallatja. Ha akarom lágyan sikló városi cirkáló volt, ha akartam aszfaltszaggató gyorsvonat. Mindeközben a fogyasztása 5,6 és 6 liter között volt. Mindezt úgy, hogy automata váltó volt az autóban. Igazi kellemes társ a mindennapokban. Természetesen itt is megtalálható az ECO mód, ami a Start & Stop rendszerrel karöltve hozzájárul az üzemanyag spóroláshoz.
Az automata váltó a Renault új fejlesztése, a neve EDC. Ez egy 6 sebességes szerkezet, amely teljesen észrevétlenül zongorázza végig mind a 6 fokozatot. A váltót D állásba téve egy igazi mennyország volt számomra a városi araszolás. Nem kellett az állandó kuplungolással küzdenem, az autó elintézte helyettem azt is. Nem pörgeti indokolatlanul magas fordulatszámon a motort, szépen szalad végig a fokozatok között.
Padlógázkor kicsit elbizonytalanodik, de automata váltós modellhez képest nagyon komoly gyorsulást lehet elérni az autóval. A kezdeti izgalmam hamar elszállt, szinte a teszthét végén már azt éreztem, hogy mindig ilyen autót vezetnék a jövőben. Az autón már nyári gumik voltak fent és a 19 colos nagy felnikkel együtt meglepően komfortos, halk, külső zörejektől mentes utazást biztosítottak számomra.
Sajnos ebben a modellben – számomra érthetetlen módon - kimaradt a tolatókamera, így nem láttuk az autó mögötti képet. Beépített parkolást segítő radarok viszont voltak az autóban így diszkrét csipogással segítettek eligazítani a városi dzsungelben.
A Renault LED Pure Vision elnevezésű fényszórók a kanyarba bevilágító ködlámpákkal nagyon nagy segítségemre voltak az esti vezetéskor, ez ebben a modellben is csodálatosan működik, szinte nappali világosságot varázsol az autó elé. A fényszóró mosó, amely az alábbi képen látható viszont utólagos extra.
A teszthét alatt igazán sok időt töltöttem el esős útviszonyok között, amelyben nagy segítségemre volt az autó esőérzékelés ablaktörlője is. Igazán elhalmoz és lenyűgöz egyébként a modern autóipar a fejlesztéseivel. Nem kell az autóban felkapcsolni a lámpát sem, mert az autó a fényviszonyokhoz alkalmazkodva kapcsolja fel-le azt, valamint az ablaktörlő is akkor kapcsol amikor érzékeli hogy esőcsepp került az ablakfelületre.
Sávelhagyáskor figyelmeztet hogy kitértem a sávomból, jelzi a visszapillantó tükörben egy sárga lámpácskával, ha az autó mellett a holtérben egy autó van, illetve lefékez ha túl közel kerültem az előttem haladóhoz. Igazán együtt tudnék élni a mindennapokban ezen szolgáltatásokkal.
Egy autó elmondhatom, hogy sosem állt még ennyire közel hozzám, mint ez a tűzpiros Kadjar. Kifejezi mindazt ami én vagyok. Ha kell finom és elegáns, ha kell nyers, ha kell átütő és erős. A Renault formai újításai ebben az autóban mutatkoznak meg igazán, nagyon szép kerek egészet ad ki a forma. Isteni a motor, nagyon kifinomult az automata váltó, szép és nagy a beltér és úgy egészében nagyon rendben van ez az autó. Nem tudok belekötni. Az 5 éves garancia ehhez a modellhez is jár, szóval emberek irány a Renault szalon.
Az autót rendelkezésünkre bocsátotta:
Autó Triplex - Renault Budapest, 1173 Budapest, Pesti út 16.
Ruha: SÜEL Ruházati bolt
Táska: Sárkány center
Cipő: Cipőfalva
További információ:
Renault Magyarország
Szalon: Autó Triplex - Renault Budapest, 1173 Budapest, Pesti út 16.
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és természetesen az Instagram-on is követhetsz: @voilamode13