A szépség a részletekben a mumus a hátsó ülésen rejtőzik
Ezen a héten egy igazi családi autó vendégeskedett Nálunk. A francia márka legújabb, immáron IV. generációs Grand Scenic 7 üléses modellje kívülről már szakított a családi autók hagyományos megjelenésével és beállt a Crossover modellek táborába. A futurisztikus, már-már földöntúli, de gyönyörű formáját szinte minden ember megcsodálta amerre csak jártunk vele. Nézzük hogyan teljesített a gyakorlatban.
Egy kisebb kávészünetnyi idő után érkezett újra hozzánk Renault tesztautó, amelynek érkezését izgatottan vártunk, mert mindig is nagyon szerettük a márka autóit. Átvételkor az izgalom fokozódott, ugyanis az autó vadonatúj volt, így mi vehettük először birtokba. A Grand scenic most az Espace mellett a gyártó legnagyobb 7 üléses modellje.
Külcsín:
A tesztautó a legszebb színben pompázott, kozmosz kék színű volt, amelyet gyémánt fekete fényezésű tetővel láttak el. Gyönyörű szépen sikerült az autó formája, de mint ahogy azt már többször leírtuk, ezt a modellt is a márka jelenlegi formatervezője, Laurens Van Den Ackernek a keze munkája dicséri, és ahhoz nem fér kétség, hogy maradandót alkotott. A tesztelt Grand Scenic modellpaletta legdrágább modellje volt, a Bose nevű felszereltségi szintet kapta, amely tartalmazott szinte mindent ami szem szájnak ingere. A frontrész a Bose felszereltséghez alapáron adott cicaszemű haragos tekintetű led lámpákkal, és az eddigiekben nem tapasztalt méretű hatalmas márkajelzéssel mással össze nem téveszthető megjelenést kölcsönöz az autónak.
Az illesztések szerencsére már mindenhol tökéletesek, gondos lemezmunkát sejtetnek. Az autó nem rejti el a Grand Scenic névből adódó nagyságát, hiszen élőben is hatalmas. A figyelem az autó formáján és hatalmas méretein túl a kerekeire terelődött, amely eddig és ilyen formában még nem volt látható szériában családi modellen. A modell 20 colos malomkeréknyi méretű gyémántfényű és fekete alufelniken, valamint igen vékony oldalfalú gumikor gördül. A felnik egyébként gyönyörűek, de eszméletlen sérülékenyek. Amikor járda mellé parkolunk extra figyelemmel legyünk erre, ha szeretnék, hogy az autó gyönyörű kerekei továbbra is eredeti szépségükben tündököljenek.
Kívülről sajnos nem sok védelmet kapott az autó, elöl és hátul műanyagbetétek hiányában csak a beépített radarokra hagyatkozhatunk parkoláskor, illetve a hipermarketek parkolóiban igen vigyázni kell az ajtórányitásokkal az autó gyönyörű bájainak megőrzése érdekében. Az oldalnézete teljesen letisztult az autónak. Hatalmasak az ajtók és a lemezfelületek, gyönyörű az övvonal hullámzó formája, és éppen annyi króm került az autóra amennyi még nem súrolja a giccs kategóriát. A tesztautó hátsó része az autó egészéhez hasonlóan dinamikus és modern lezárást kapott. A lámpák hátul is ledes technikával működnek.
A csomagtérajtó hagyományos, nem elektromos működésű, ezért kár, mert igen hatalmas mérete miatt elkél hozzá az erős kéz.
Belbecs:
Az autó kulcsa egy örök szerelem, egy alkotási műremek. És olyan kifinomultan működik, hogy arra nincsenek szavak. Még az ajtón elhelyezett nyomógombot sem kell megnyomjuk, hogy nyíljanak az ajtók. Az autó felé közeledve üdvözlésként kinyílnak a tükrök, felgyulladnak a visszapillantó tükör alatt elhelyezett LED-ek és kinyílnak az ajtók. Mindezt teljesen automatikusan történik úgy, hogy zsebünkben a kulcsot elő sem kell vegyük. Bár én egyébként gyakran elővettem, csak nézegetés gyanánt. Társaságban pedig amikor kikerül az asztalra, garantált a feltűnés.
Amint feltárul az ajtó újabb üdvözlés köszönt minket. Az autó R-LINK nevezetű rendszere működésbe lép és diszkrét hangdallamot hallva elfoglalhatjuk a vezetőülést. Az autó belül kimondottan szép. Jók a formák, szép és igényes a kivitelezés, gyönyörű a digitális műszerfal, igen kényelmes az ülés (combtámasszal ellátott a vezetőülés).
Az ajtók csukódási hangja is igazán szépen sikerült. A kormány és a váltó is nagyon puha nappa bőrrel van burkolva, igazi minőséget sugároz mindkettő. Az egész kabin minősége egyébként parádés, mindenhol minőségi, prémium kivitelezésű anyagok vesznek körbe minket.
Az autó média rendszere egy 8,7 colos tableten keresztül kezelhető, erről tudunk kezelni légkondicionálástól kezdve szinte mindent a navigáción és a hangulat fényeken keresztül a parkolást segítő rendszeren át a Bose 11 hangszórót magában foglaló hangrendszerig.
Nagyon logikus és könnyen kezelhető, igényes a felbontása, okos a felépítése a menürendszernek. Öt féle hangulatvilágítás konfigurációt tudunk kiválasztani a Multi Sense rendszerből, amely Sport, Comfort, Eco, Neutral módokkal az autó teljes egészét átkonfigurálja. Minden módban más és más lesz az autó működése. Az esti hangulatfények igazi élvezetté és komfortossá teszik az éjszakai vezetést.
A tavalyi évben teszteltük a sima scenic modellt is, amelyben köztudott, hogy sokkal kevesebb a hely a hátsó üléssorban, mint korábban. Így kíváncsian vártuk, hogy a hosszított 7 üléses kivitel mennyivel nyújt több teret a hátsó traktusban. Elöl továbbra is több, mint elegendő a helykínálat, de a második üléssor még most sem az igazi. Kapnak az itt utazók az első ülések hátára lehajtható asztalkákat is.
A leghátsó 3 sori ülésekben viszont tényleg már csak a gyerekek tudnak kényelmesen elhelyezkedni. Ezt most kiválóan le tudtuk tesztelni, ugyanis heten nekivágtunk, hogy útra keljünk a Mohácson megrendezésre kerülő busójárásra. Amikor 7 fős üzemben működik az autó, sajnos a csomagtér végzetesen kis méretűre zsugorodik.
5 felnőtt és 2 gyermek kíséretében igen sok csomaggal is elfértünk, de sajnos az nem mondható el az autóról, hogy nagy kényelemben tudtuk volna le a kilométereket Mohács felé. Ráadásul mivel ebből a modellből kimaradt a teljes panorámatető (ezért nagyon kár) nem sok fény jut a hátsó utasoknak. Pedig az autó mindent megtesz, hogy a kényelmünket szolgálja. Volt a fedélzeten prémiumosan kivitelezett félbőrülés, vezetést segítő rendszerek garmadája, kétzónás automata klíma, dinamikus, valamint kis fogyasztású dízel motor is.
Induljunk!
Itt is nyomógombbal indíthatjuk az 1.6-os DCI-t. Már ha elindul. Sajnos néha a tesztautóba beleköltözött a mumus, ugyanis 2 alkalommal csak nyomkodtuk az indítógombot, és nem történt semmi. Utána mintha mi sem történt volna magához tért, és szerencsére a teszthét második felében már nem csinálta többet. Mi betudtuk annak, hogy bejáratós az autó, majd összeérik a fedélzeti rendszer.
A dízel motor nagyon simán és rezzenéstelenül forog amely 130 lóerős, még teljesen megpakolva is igen dinamikusan gyorsul. A 6 fokozatú váltó francia modellekhez képest isteni, fogása és kapcsolhatósága igen jó. A fogyasztása igazán baráti, nálunk 6 literre jött ki a teszt átlaga. A LED fényszóró éjszaka itt is nagyon szépen világít, minden autóba ilyet kellene már építeni 2018-ben. Az egyenesfutás igazi nagy autós, a nagy felnik sem ütnek nagyot az úthibákon, francia puhasággal siklik az autó az úton még teljes terheléssel is. Sávelhagyásra rázza a kormányt, kijelzi a HUD (Heads Up Display) kijelzőn a sebességet, parkolást segít és masszírozza a hátat, szóval teljes formájában kényeztet vezetés közben.
Összegzés:
Ezzel az autóval ha egy kicsit nagyobb hely lenne hátul teljes mértékben elégedettek lennék. Igazán gyönyörűen sikerült a forma, hatalmas mérete ellenére igen kényelmes vezetni, mindenben segítségemre van vezetés közben, és ami a legfontosabb, hogy az 5 csillagos töréstesztjének köszönhetően a legnagyobb biztonságban utazhat benne a család. Az autóra 5 év garanciát is adnak jelenleg, így remélhetőleg a megbízhatósággal is minden a legnagyobb rendben lesz. Az autó ára ugyanakkor egyenesen mellbevágó volt a prospektus szerint, majdnem 9.500.000,- Ft, de szerencsére alap felszereltségű modellt kapni már 5.799.000,- Ft-tól is, az is ugyanolyan gyönyörű, mint a csúcsmodell.
Köszönjük a tesztautó lehetőségét a Renault Hungáriának!
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_