Ssangyong Rexton G4 Premium 4WD 2.2 XDI Aut. // TESZT
Egy rövid hétvégi, de annál tartalmasabb teszt erejéig került hozzánk a korai márka legújabb modellje, a Rexton. Ssangyong modellhez még nem volt szerencsénk itt a blogon, de a márka hazai importőrének hála, lehetőséget kaptunk, hogy a kezeink közé kapjuk a koreai szépséges óriást. Az autó mindenben meghaladta az elvárásainkat, mind méretében, mind szolgáltatásaiban. Elfogultság nélkül állíthatjuk, hogy a Ssangyong Rexton még sosem volt ennyire jó és menő, mint most. Nézzük, részletesen mit nyújt az autó a gyakorlatban.
A Ssangyong márka idén már 64 éves lett, specialitásuk a 4X4 hajtásos autók gyártása. Sajnos Magyarországon még nem annyira ismert márka, az utca embere sokáig fürkészi, hogy mégis mi lehet ez a guruló luxus óriás. Legújabb modelljük az immár negyedik generációjába lépett Rexton végre európai szemmel nézve is modern, minden szegletében igényes és meggyőző kivitelű autó lett. A méretei pedig monumentálisak, igazi városi dinoszaurusz. Nem gyakori látvány Magyarország útjain az ekkora méretű autó, ma igen kevés márka kínál ekkora autót a honi autópiacon.
Külcsín:
A tesztautó már messziről hirdeti, hogy egy igazi vérbeli terepjáró. Hatalmas méretei finom lemezmunkával szegélyezettek, sugárzik minden porcikájából a prémium életérzés. Csodaszép kék színű, magas minőségű fényezéssel látták el, bár kapható még igen sokféle színben is, de ebben néz ki szerintünk a legjobban. Nem sajnálták a tervezők a krómdíszítéseket az autóra, gazdagon találunk ilyen díszt a frontrészén, a kilincseken és az ablakok körül is.
A legszebben sikerült részlete az autónak a 20 colos krómozott alufelni, amely gyönyörű iparos munka lett. Ellenben olyan nagy az autó, hogy még ezek a felnik is eltörpülnek alatta. Egyébként a tesztautó a legmagasabb prémium felszereltségű volt, sok-sok kiegészítő extrával is felszerelve, így tartalmazott szinte mindent, amit ma az autóipar nyújtani tud.
Az autóról sajnos hiányzott a fellépő, amely a beszállási kényelmet nagyban megnehezíti, ennek beszerzése mindenképp javallott, ugyanis nagyon magasra kell mászni a vezetőülésbe. Az autó frontrésze is a robosztusságot hivatott képviselni, amelyen mára mindennél fényesebben csillog a márkajelzés.
Nagyon szépen sikerültek a fényszórók, amelyen a nappali menetfény ledes technikát kapott, a főfényszóró maradt xenon technikájú. Fényere egyébként minden igényt kielégítő. Kapunk még itt kanyarba bevilágító ködfényszórókat is.
Az index is ledes technikájú, oldalt pedig a mai divat szerint a visszapillantó tükörbe integrálták. Oldalnézete is letisztult, elegáns vonalat képviseli. A karosszéria illesztései mindenhol tökéletesek, nem észleltünk hibás összeszerelésből adódó hanyagságot.
Az autóról terepjáró létére teljes mértékben hiányzik az első és oldalvédelem, emiatt védtelen a fényezés az autóra leselkedő gallyak, vagy bármilyen tereptárgy behatásai ellen, nem beszélve az áruházi parkolókban mostanában annyira jellemző ajtórányitások miatt is. A hátsó traktus is folytatja a szép kivitelezési minőséget és formai játékot. Hátul is büszkén hirdeti az autó a típusjelét, amely igen hangsúlyozottan szerepel a csomagtérajtó közepén a króm díszléc felett.
Ebből is kitűnik, hogy mennyire hangsúlyozottan fontos a típus szerepe a Ssangyong modellpalettáján. A lámpák formája itt is teljesen mai, modern kivitelezési minőségű lett, technikájuk LED-es, esti fényjátékuk nagyon szép lett. A tervezők szerencsére nem követték el azt a mai tervezési baklövést, mint ahogy az manapság gyakorta más márkáknál megtörténik. A rendszámtábla világítását LED technikára cserélték, nem csúfították el az autó esti fényjátékát a régi sárga fényű sima halogén technikás izzóval. Ez az összkép így lett tökéletes. A csomagtérajtó elektromos működtetésű, szerencsére, mert hatalmas mérete miatt kézzel igen nehézkes és körülményes lenne a kinyitása. Működése így minden igényt kielégít.
Belbecs:
A kulcsa érdekes módon bicskakulcsos kivitelű, de természetesen nyomógombos indítással indul az autó. A kulcs egyébként nagyon igényes kivitelű, a kilincs érintésére nyílnak a hatalmas ajtók.
Amint leküzdjük az autó magasságából adódó beszállási nehézséget az autó beltere amolyan áll leejtést okoz. Csodálatosan szép kivitelezésű lett a beltér, minőségi anyagokkal és mai modern formákkal került berendezésre.
Az uralkodó színvilág a tesztautóban a barna és a fekete kombinációja volt, de természetesen rendelhető az autó bézs és teljesen fekete kárpitozással is. Már az ajtók kivitelezése is nagyon minőségi, igen szépen sikerült a steppelt bőr ajtókárpiton, amin csodálatosan mutat a fekete zongoralakk, az ezüstözött ablakemelő és tükörállító gombokkal együtt. Minden kapcsoló vaj puhán és pontosan kapcsolható, örök életet sejtet. Az ülések kellően nagyok, elektromosan, tág határok között állíthatóak, bármilyen testalkatú ember megtalálja bennük a kedvenc vezetői helyzetét.
A belső színvilág visszaköszön a kormány díszvarrásán is. A kivitelezése is nagyon szép lett, teljesen multifunkciós, minden gomb helyet kapott rajta. Rajta is elrejtettek a tervezők egy kis zongoralakkot, de kellett is, mert így lett teljes az összkép. A bőr rajta természetesen nagyon finom minőségű, igen kellemes forgatni. A műszerfal nem teljesen digitális még, két nagy körmutató került elhelyezésre, amelyek között egy igen nagy méretű és csodálatos felbontású színes kijelző került elhelyezésre.
A bal oldali mutatja a motor fordulatszámot a jobb oldali pedig a jármű haladási sebességét. A műszerek közötti színes kijelző pedig minden gépkocsi adatot meg tud jeleníteni a fogyasztási adatokon át a fedélzeti rendszereken át a rádió adatokig. A kedvencünk a városi épületekkel illusztrált sztráda nézet volt, ami felett a km/h mutatója jelent meg. Nagyon tetszett ez a megjelenítés.
A középkonzolon elterülő 9,2 colos médiarendszer egyértelműen az autó éke. Kellően fényes,magas felbontású, igényes megjelenítőjű a monitor. A navigáció nagyon okos, mindent megad amire az átlag felhasználónak szüksége lehet. A beépített hifirendszer is csodálatos hangminőségben szólal meg. Az autóban egyértelműen a legszebb részlet a klímakonzol, amely egy kétoldali hőmérsékletszabályzós légkondicionálót takar. A középső forgógomb gyémántmintázatú tekerőgombja egy szépségdíjat megérdemelne.
Nagyon okosan működik a rendszer, gyorsan lehűti a felmelegedett autót is. Ellenben a steppelt műszerfal kárpitot megoldhatták volna szebben is a tervezők. Itt nem működik olyan szépen, mint az ajtókon. A 7 fokozatú automata váltó karját tartalmazó középkonzol viszont szépen sikerült, itt szürke színű fabetéteket is elhelyeztek a tervezők. Nagyon ötletes megoldás, hogy az okostelefonnak csináltak itt egy kis üreget a tervezők, így aki esetleg az okostelefonján használná a navigációt, vagy bármit, ide teheti. Itt találjuk még a médiacsatlakozókat és a 4X4 hajtás forgókapcsolóját is. Szerencsére a kézifék is már elektromos lett, így már nem rabol el sok értékes helyet az utastérből. Az utas előtt is került elhelyezésre egy szépen kivitelezett szürke fabetét, amely alól éjszaka nagyon szép kék fény dereng ki.
A helykínálat egyébként elöl hátul tágas, még 5 felnőtt is teljes kényelemben hagyhatja maga mögött a kilométereket. A beépített tetőablak viszont lehetne nagyobb, sajnos ez még a régi vágású, csak az elöl ülők kényelmét szolgálja.
A csomagtér is hatalmas, nincs az a csomag amit ne tudnák elszállítani az autóval.
Induljunk:
Tesztautónk lelke nyomógombbal kel életre, a korábbinál nagyobb, erősebb és nyomatékosabb 2.2 literes e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motor, mely 181 LE teljesítmény mellett kiemelkedő nyomatékot ( 7AT 420 Nm) ad le a leggyakrabban használt 1400–2800-as fordulatszám-tartományban. Indulási hangkultúrája prémiumosan sikerült, alapjáraton alig rezegteti a karosszériát, hangját a fordulatszám növelésével sem hallani.
Menet közben az optimális úttartásról, tapadásról és a rázkódásmentes menetkomfortról a független, kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés, stabilizátor, tekercsrugók és gáztöltésű lengéscsillapítók gondoskodnak. A tesztautónk szerencsére multi-link, 10 lengőkaros független hátsó felfüggesztéssel is ellátott volt, így nem szenvedett csorbát a menetkomfort. Úthibákon ugyan egy kicsit bizonytalan a futómű, lehet ebben a 20-as kerekek is ludasak, de az egyenesfutás bolondbiztos még nagy sebességnél is. A kormány kellően közvetlen, és nagyon könnyen mozgatható vele még ez a hatalmas autó is.
Menet közben segítségünkre sietnek az autó beépített segédberendezései, mint pl: automata vészfékező rendszer AEBS, Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer LDWS, sávváltás asszisztens LCA, ütközés figyelmeztetés FCW, távolsági fényszóró asszisztens HBA, holttér figyelő BSD, 360 fokos kamera AMS, hátsó keresztforgalom figyelmeztető RCTA, táblafelismerő rendszer TSR, holttérfigyelő rendszer BSD, intelligens motoros mozgatású csomagtér ajtó, szellőztethető vezetőülés stb.). A fogyasztás nálunk városban 12 liter, városon kívül 9 literre jött, amely egy közel 2 tonnás, automata váltós monstrumtól kiváló érték. Vezetés közben is felleltünk egy nagyon kedvenc részletet, ilyet még más autóban nem láttunk. Az indexnek 5 féle különböző hangja lehet, így kiválaszthatjuk a fülünknek legmegfelelőbb hangot. Fenomenális találmány ez.
Összegzés:
Jártunk az autóval hegyen völgyön, vidéken és városban egyaránt. Használtuk 5-en, 2-en és egyedül is. Nem egyszer odajöttek hozzánk járókelők, hogy mennyire gyönyörű az autó. És egy garantált vevőjelölt is érdeklődött az egyik bevásároló központ parkolójában.
Ő állította, hogy már a jövő hét folyamán megrendeli az autót, annyira beleszeretett abban a percben amikor meglátta. És nem fog csalódni benne. Nekünk ez az autó egy igen kellemes és pozitív élmény volt. A Ssangyong Rexton felnőtt a feladathoz, amelyet egy család csak kívánhat magának. Szépsége és mérete lenyűgöző, felszereltsége teljes, szolgáltatásai teljesen maiak, kényelme pedig minden igényt kielégít. A hab a tortán pedig az ára, tekintve, hogy ennyiért ekkora autót máshol nem kapni. 13,5 millió forintért, amennyibe a tesztautó került, igazi diszkontajánlat. Minket megvett.
Köszönjük a tesztautó lehetőségét a Ssangyong Magyarországnak!
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_