Ford Ecosport 1.5 TDCI Titanium // TESZT
Még javában tombolt a tél, amikor az új Ecosport megérkezett Magyarországra. A sajtóbemutató keretében volt szerencsénk egy rövid teszt erejéig kipróbálni a Ford legkisebb városi Crossoverét, amely már akkor elnyerte a tetszésünket. Most viszont megérkezett egy kicsit hosszabb időre és ez a tesztautó igazi csajos autó lett. Emlékeinkben felderengő régi Ecosport ugyanis még nem éppen előnyös kinézettel rendelkező autó volt. Szerencsére az új modell viszont mind kívül, mind belül az előnyére változott. Nézzük részletesen.
A lelke mélyén minden nő vágyik egy tökéletes kis ékszerre, egy kényelmes tűsarkúra és egy olyan autóra, mellyel hosszú távra tervezhet. Mert bizony a divat, és a szépségápolás mellett mi nők legalább annyira felfigyelünk egy magával ragadó karosszériára, sportosan kinéző kocsira, mint a férfiak, legfeljebb mi más szempontok szerint választunk. Most pedig itt van ez autó, amely egyenesen minden nő kedvence lehet. Régen találkoztam ennyire csajos tesztautóval. A Ruby Red fényezése, a fekete fényű teteje és úgy az autó egésze mind mind ráerősít erre.
Külcsín:
Az autó kívülről legszembetűnőbb újdonsága a végre harmonikus megjelenésű orrész, amely immár tényleg illeszkedik a Ford modellválasztékába. A lámpák ugyan még a Titanium szinten is feláras xenon technikájúak, de mindenképpen javallott a megrendelésük, nagyon szép fényt adnak éjszaka. A nappali fény is a Kugához hasonló megjelenésű lett, mint ahogy az orrész egésze.
Gazdagon alkalmaztak a tervezők krómbetéteket, ilyen került az ablak alsó keretére és az ajtók alá, ezek miatt is a fekete fényű eltérő színezésű tetővel igazán modern a megjelenés. A tesztautó kerekei sajnos csak 16 colosan, ebből kaphatott volna egy számmal nagyobbat, jobb lett volna a megjelenése és a kiállása az autónak. Oldalnézete teljesen harmonikus, a kerékjárati ívek szépen domborítottak, de sajnos az ajtókon sehol a védelem, ajtó rányitásokkal vigyázni. A tesztautó kapott napfénytetőt, de sajnos ez még a régi iskolát képviseli, nem a teljes kabinon fut végig, hanem csak az elöl ülök élvezhetik a kényelmét.
Hátul nézete nem sokat változott, de itt nem is volt rá szükség. Eltűnt a hátsó ajtóra szerelt pótkerék, ellenben maradt a balra nyíló csomagtérajtó. Kapott még hátra Crossover modell lévén szürke színű lökhárító díszbetétet.
Nem mellesleg az új Ford EcoSport 12 látványos fényezéssel, és minden eddiginél több, a személyre szabhatóságot biztosító opcióval rendelhető meg; ez utóbbiak közé tartozik a kontrasztos árnyalatúra festett tető, tetőoszlop, felső ajtókeret, hátsó tető légterelő és külső tükörburkolat.
Belbecs:
Természetesen kulcs nélküli indítással rendelkezik már ez az autó is. Így a kilincs érintése nyílnak az ajtók. Egyébként az autóhoz kapott kulcs, nekünk határozottan tetszett, nagyon szépen sikerült a formája. Az ajtók könnyen és tágra nyithatóak, szép csukódási hanggal záródnak.
Az egész autó belső terét kipucolta a Ford és a modellkínálatának legjavát építették be az új Ecosport modellbe. Így kerülhetett bele az új Fiesta belső tere és a Ford Focus kormánykereke.
A belső térben egyébként okos kézzel nyúltak mindenhez a tervezők, pont ott került minden módosításra ahol kellett, puha anyagok és modern formák vesznek körbe minket a kabinban.
A Titanium felszereltségi szinten bőrrel és szövettel kombinált ülések formája és kényelme elsőrangú, sajnos viszont nem lehet eléggé mélyre engedni a vezetőülést, és kanyarban egy kicsit lötyögött a sínjében. Gyaníthatóan ez a tesztautó egyedi problémája lehet. Megkapta az autó a Ford új 8 colos SYNC 3 rendszerét, amely a többi autóhoz hasonlóan itt is remekül működik, bár a képi megjelenítésén egy kis javulást vettünk észre a többi modellhez képest.
Újdonságként mutatkozott be az autóban az állítható sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika és a tolatókamera, mindkettő kiválóan működik. Kapott még az autó kétoldali digitális igen hatékonyan működő légkondicionálót. Újdonságként mutatkozik be az autóban a B&O Play hangrendszer, amely tényleg magas minőségű akusztikai élményt nyújt. Külön kuriózum a modern autók között, hogy a rendszerhez még cd lejátszó is jár, amelyet az utas előtt helyeztek el. Aki sok régi cd-vel rendelkezik az igen nagyra értékeli ezt. Piros pont érte a Fordnak.
A műszerfal is teljes egészében az új Fiestából érkezett. Bal oldalon krómszegéllyel ellátva a motor fordulatszámmérője, jobb oldalon pedig a km/h mutatója kapott helyt. Középen felül a fedélzeti számítógép adatai jelennek meg, alattuk pedig a benzinszint és a motor hűfolyadékának a hőmérséklete.
A kabin hátsó traktusa is igen tágas, a fejtér kellően nagy, a lábaknak is elegendő hely jut. A csomagtér pedig könnyen pakolható, igen sok csomag elrejthető benne.
Induljunk:
A nyomógombbal életre keltett 1.5 literes TDCI 100 lóerős dízel erőforrás az autógyártás legjobb hagyományait követi. Nagyon nagy kedvenceink közé tartoznak a Ford dízelmotorjai. Tetszésünket az alacsony fogyasztásával, és ehhez képest dinamikus és csöndes működésükkel vívták ki. Ez az új motor sem vall szégyent, igazán halk működésű éhező művész.
Városban a motorhoz kapcsolt 6 fokozatú pontos váltóval azért 6 literes átlagot sikerült összehozni, de városon kívül ez gond nélkül leszorítható 4 literre. Vezetés közben segítségünkre siet a sávtartó és holttérfigyelő automatika. Az autó futóműve harmonikusan és lágyan viselkedik az úton, nagyobb sebességű autópályás utazások alkalmával is bolondbiztos.
Összegzés:
Az új Ecosport minden eddiginél szebb megjelenést kapott, amire már nagyon nagy szüksége volt a modellnek. Az autó nem titkoltan a városi nőket célozza meg igazán mai modern bájaival és szolgáltatáskínálatával, amelyet az új modell minden tekintetben hoz is. Végre a Ford is büszke lehet az új Ecosportra. Az új Ecosport 5.200.000,- Ft-tól kapható 1.0 literes benzines motorral, a tesztautó ugyanakkor már 6.900.000,- Ft-ba kerül.
Köszönjük a tesztlehetőséget a Ford Magyarországnak!
További információ:
Ford Magyarország
A tesztfotók Huawei Mate 9 mobiltelefonnal készültek.
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_