Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Honda CRV: Városi harcos a felkelő nap országából

2018. június 25. - Antalfy Krisztina

Honda CRV 1.6 D-TECH 4WD Aut. Lifestyle Plus // TESZT

A Honda gyönyörű városi terepjáróját, a CRV-t vettük a kezeink közé és fogtuk tesztre, hogy még az idén év végén bevezetésre kerülő új ötödik generációs CRV nemzedék előtt megcsillogtassa tudását. A teszt szerencsére elég hosszúra sikeredett, szinte minden szegletét megjártuk az autóval kis hazánknak. Nézzük részletesen mit is nyújt az autó használójának.

36176965_1809453689123200_6715479193213206528_n.jpg

A Honda büszkén nem kisebbet állít, mint hogy a CRV a „világ legnépszerűbb SUV-ja”. Szó ami szó nálunk is elég sokat látni belőlük a utakon. És elfogultság nélkül is határozottan állítjuk, hogy még az idén kifutó negyedik szériás modellel sem jár rosszul, aki a japán gyártó modelljét választja. Ráadásul most  Lifestyle plus felszereltséggel koronázták meg a kínálatot, amellyel egy igazi különleges limitált széria született. Így méltó lezárása ez az idén leköszönő negyedik generációnak.

36176559_1809453615789874_6239138689834811392_n_1.jpg

Külcsín:

A Lifestyle Plus felszereltség 4 féle külső színben rendelhető, tesztautónk a polished metal metallic elnevezésű szürke színű fényezést kapta. Igazi japános hűvösséget sugároz vele az autó, és csak ehhez a felszereltséghez járó 18 colos Kaiser Silver könnyűfém felnikkel ad ki kerek egészet a forma. Az autó frontrészén nem sajnálták a krómot a tervezők, igen gazdagon találunk belőle az autón.

36251583_1809453515789884_3024633836630704128_n.jpg

A Lifestyle plus felszereltség kiváltsága, hogy elöl és hátul a lökhárító más-más kialakítást kap, mint az alapmodell, így az autó színével megegyező díszcsík díszíti az autót eme felszereltség megrendelése esetén. A márkajelzés mára mindennél hatalmasabb lett, igazán szépen trónol a frontrészen végigfutó díszcsík közepén. Ez a díszcsík fogja közre a LED menetfénnyel kiegészített Xenon technikás fényszórókat, amelynek fénye főleg éjszakai fényviszonyok között parádés.

36176690_1809453545789881_3058728931998826496_n.jpg

Alattuk kerültek elhelyezésre a kanyarba bevilágító ködlámpák, amelyek ugyancsak kifogástalanul nagyon szépen működnek. Az első lökhárító ellenben nagyon  alacsony lett, ez azért korlátozott terepképességeket enged meg. Sajnos már ezen az autón sincs semmilyen védelem, ami megvédené őt a külső behatásoktól. Oldalnézete is a japános iskolát és átgondoltságot követi. Lágy dinamikus ívek, hangsúlyok kerékjárati domborulatok jellemzik. Városi terepjárós kivitel kötelező hozadéka a körbeműanyagozás, amely természetesen erről az autóról sem maradt le.  Nagyon ötletes és átgondolt megoldás, hogy az ajtók alja és a küszöb teljesen védett a felfröccsenő sártól, így kiszálláskor nem koszoljuk össze a nadrágunkat. Az oldalablakok kerete is kapott egy krómszegélyt, és természetesen nem maradt le az ezüst fényű hosszanti tetősín sem. Az autó hátsó része is folytatja a sportosságot, itt is a krómdíszcsík közepén szerepel a márkajelzés, amely gyönyörűen került lezárásra a lámpákban.

36268647_1809453579123211_7684892434777505792_n.jpg

Kapott még hátulra az autó egy nagyon szép fenti spoilert, és természetesen itt is megjelent már a cápauszony antenna. Sajnos a hatalmas csomagtérajtó még nem elektromos mozgatású, elég nagy erő kell a lecsukásához. Szerencsére a beépített radar érzékelőket is nagyon szépen sikerült integrálni a lökhárítóba, nem csúfítják el a fekete pontok a karosszéria szépségét.

Belbecs:  

Hagyományos kulccsal tudjuk nyitni az autót, amelyből jelen esetben kimaradt a kulcs nélküli indítás. A beltér jó minőségű anyagokból épül fel, de azért érezni rajta, hogy a berendezés nem a legújabb divat szerinti.

img_20180503_184046.jpg

Az ajtók kivitele minőségi anyagokkal, puha bőrrel burkolt, este az alsó része pedig kék színű hangulatfényben fürdik. A belső tér hangulata komor, sötét, nagyon hiányzik a napfénytető fényessége a kabin jó komfortérzetéhez vagy egy világosabb színű kárpit. A hely elöl, hátul egyaránt tágas. A vezetőülésbe magasra kell ülni, az ülés puha, tág határok között állítható. Kapunk még egy nagyon jó minőségű könyöklőt, amellyel igazán pihentető a vezetés.

img_20180503_184502.jpg

A kormány fogása nagyon jó minőségű,multifunkciós, könnyen terelhető vele az autó. Kedvenc részletem az érintéssel vezérelhető hangerő állítás ebből a modellből még kimaradt. A műszerfal elrendezése a régi iskola szerinti készült, hagyományos órák kerültek beépítésre, de a leolvashatóságuk tökéletes. Külön tetszett, hogy a környezettudatosság jegyében beépített ECON gomb megnyomására a műszerek között félkörívben zöld, illetve szürke fényjátékkal késztet fogyasztás megtakarításra a rendszer. Ez nagyon tetszett.

36063909_1809474885787747_2932935975623458816_n.jpg

A középkonzolon 2 kijelző és a váltókar kapott helyt. A legfelső kijelző a fedélzeti számítógép adatait mutatja, kiegészülve a táblafelismerő adatokkal és a rádió adatokkal is. Az autó 7 colos médiarendszere szép képpel operál, de a gombok sajnos rajta egy kicsit idejétmúltnak hatnak. Ellenben cd-t is tud olvasni, amelyet a képernyő egyébként nagyon hatásvadász felnyílása után tudunk behelyezni.

img_20180503_184722.jpg

A médiarendszer felhasználói felülete megegyezik a többi Hondában látottakkal, kicsit kusza működés jellemzi. A rendszerhez kapcsolt 6 hangszóróból álló audioberendezés típusát nem ismertük meg, de eszméletlen jó hangzást adott. Az autóhoz járó kétoldali digitális légkondícináló nagyon hatásosan működik, kánikulában is igen gyorsan tudja lehűteni a nagy utasteret. Az automata váltó váltókarja egyik kedvenc részletem volt az autóban. Nagyon prémiumos a megjelenése, igazi kuriózum a kabinban. Működéséről egy kicsit később. Lejjebb haladva találjuk az ülésfűtés és a start-stop rendszer kapcsolóját. Sajnos a kézifék még hagyományos karos elrendezést kapott. Mellette 2 db igen nagy méretű pohártartó kapott helyt. Az utas előtti műszerfal teljesen letisztult szép formákkal operál, a légbeömlők elhelyezése is teljes mértékben jól sikerült.

img_20180503_183848.jpg

A hátsó traktus is nagyon kényelmes ülésekkel szolgál, fej- és lábtérben is egyaránt nagy a hely. A csomagtér 590 literes, de a hátsó ülések ledöntésével teljes sík csomagteret és igazán hatalmas helyt kapunk. Sajnos egy hiba, hogy a csomagtérajtó nem nyitható elég magasra, így magasabbak nagyon vigyázzanak a fejükre.

img_20180503_183611_1.jpg

Induljunk:

A CRV modellváltásával nem árulnak többé dízelmotort a modellhez. Így utoljára még bizonyíthat a típushoz jelenleg még kapható 1.6 literes 160 lóerős duplaturbós dízel aggregát. Kár érte, mert ez a motor szerintünk nagyon jó. Hidegen erős köszörüléssel kel életre, de bemelegedve igazán csendes lesz már a motor. Dinamizmusa lehengerlő, bármilyen előzés, forgalmi helyzet könnyedén leküzdhető az autóval.

img_20180503_183443_1.jpg

A ZF által gyártott 9 fokozatú váltótól ellenben egy kicsit többet vártunk. Sajnos darabosan és idegesen dolgozik. Egy egy padlógázas gyorsításkor sajnos nem mindig tudta mit kellene tegyen. Tesztfogyasztása ellenben egy ekkora kocsitól kiváló érték, 7 literrel jártunk hegyen, völgyön át. Autópályázás alkalmával a másodlagos turbó pont ott segít be ahol kell, könnyedén gyorsul még 130 km/h felett is. Vezetéstámogató rendszerekből is bőven ellátta a gyártó a CR-V-t, hiszen a sávtartótól kezdve a holttérfigyelőn, az ütközés- és gyalogosfelismerőn, tolatókamerán és az adaptív tempomaton át egészen az automatikus vészfék funkcióig mindent megtalálhatunk a fedélzeten. A rendszerek működése egyébként teljesen rendben van, egyedül a tolatóradar hektikus viselkedése zavart be csak a képbe. Külön kedvencem a padka mellé tolatáskor, hogy a jobb oldali visszapillantó tükör lefelé mozdul, hogy az autó felnijét ne sértsük meg. Ilyen kellene minden autóba. Fenomenális. Az autó futóműve a japán iskola legjobbjai közül való, igazi repülőszőnyeghez tudnám hasonlítani. Hatásosan vasalja ki még a legrosszabb utakat is az autó, igazán komfortos és halk az utazás. Még gyors autópálya tempónál sincs beszűrődő hangos motor és futóműzaj. A legnagyobb távolságok is igazi kényelmben küzdhetők le az autóval. A kormányzása is teljesen harmonikus pontos és kis erővel tudjuk működtetni a kormányt. Az összkerékhajtás pedig csak hab a tortán, így az autó még azokon a helyeken is elmegy ahol nem is várnánk. De az első lökhárító alacsony építése miatt csak óvatosan.  

Összegzés:

36129266_1809453659123203_3520590108484960256_n.jpg

Örök tanulság, hogy nem kell modern extravagancia ahhoz, hogy egy autó jó és figyelemfelkeltő legyen. A Honda a jól bevált recept szerint alkotott egyszerűen egy igen nagyszerű autót a CRV személyében. Minden tekintetben jól jár az aki még a kifutó generációból szeretne magának megkaparintani egy modellt.  Hosszú időre hűen, megbízhatóan szolgáló társa lesz a választottjának. Igaz a modellváltással érkezik az új generáció, de a leköszönő CRV szépségét, erényeit még ez sem csökkenti. Csak ajánlani tudjuk. A minden földi jóval felszerelt tesztautó már 11.500.000,- Ft –ba került, de alapmodellt 7.000.000,- Ft környékén tudunk vásárolni a magyarországi Honda márkakereskedésekben.

A tesztautót a rendelkezésünkre bocsátotta a Honda Hungary

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr3914071171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása