Honda HRV 1.5 V-Tech Executive // TESZT
A elmúlt időszakban abban a szerencsés helyzetben lehettünk, hogy egymás után több Honda modell jutott el tesztre szerkesztőségünkhöz. Jelen tesztünk főszereplője a kompakt kategória egyik különc csillaga, amely racionalitásával és egyszerűségével próbál rajongókat szerezni magának a honi autópiacon. Szépségével, szolgáltatásaival és kényelmével minket teljesen levett a lábunkról, de Honda modellként egyébként is nagy elvárásokkal tekintettünk rá. Lássuk, hogyan kápráztat el minket a Honda 2018-ban a kompakt kategóriában.
A Honda középkategóriás SUV méretosztályban a piacon egy kicsit későn érkező HRV modellel vetette meg a lábát. De ahogy szokták mondani utolsókból lesznek az elsők. Így a HRV modell jött látott és győzött, nagyon sok elégedett vásárló választotta magának, megérdemelten. Így már a Honda weboldalán is eme szlogen szerepel az autó mellett „A világ kedvenc kompakt SUV-ja”. A Honda SUV kínálata jelenleg a HRV-ből illetve a nagyobb CRV modellből áll, ráadásul a HRV modellnek idén érkezik a frissített verziója is.
Külcsín:
A tesztautó a legmagasabb Executive felszereltségben érkezett hozzánk. A fényezés elnevezése Brillant Sporty Blue volt, amely szerintünk a legszebb szín a palettán. Az autó egyébként 8 féle különböző színezésben kapható, így mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet.
Az autó határozottan jól néz ki az ehhez a felszereltséghez járó LED technikás fényszórókkal és a küszöbtoldatokkal. Sajnos egy pár illesztési hézagot fel lehetett fedezni az autó jobb oldalán a motorháztető és lökhárító találkozásánál, ez egy Hondától megengedhetetlen. Az autó frontrésze a távol kelet mintáit követi, határozott vonalakkal és formákkal operál, de az összkép igencsak bejövős. Nagyon szépen sikerült a nappali LED menetfény játék is. Oldalnézetből teljesen megtréfált minket az autó, először azt hittük, hogy csak 2 ajtós modellel van dolgunk. Rejtett kilincseket kaptak a hátsó ajtók illetve oldalfellépőket, amelyek természetesen inkább csak a látványnak tesznek jót.
Az ajtók csukódási hangja egyébként Hondához illően nagyon szépen sikerült. Az első kilincsek krómozást kaptak, ahogy a tetősín is. Sajnos az autó oldala semmilyen védelmet nem élvez, ezek miatt is kerüljük a szűk parkolóhelyek használatát. A szériában járó 17 colos alufelnik szépek, de egy picit nagyobb méret a látványnak határozottan jobbat tenne. Természetesen már ezen az autón is megjelent a cápauszony antenna. A hátsó traktus az autó egészéhez hűen megőrizte sportosságát, igazi megkapó jelenség lett.
Szépen sikerültek a hátsó LED technikás lámpák, és öröm, hogy a rendszámtábla világítás is Led technikát kapott. Ez az esti fényjáték tekintetében határozott piros pont. Kapott még az autó felülre egy spoliert és alulra egy krómozott kipufogóvéget is. Bohókás látványként kapott egy diffúzort is, ami azért egy picit túlzás. Sajnos a hatalmas csomagtérajtó még nem elektromos mozgatású, elég nagy erő kell a mozgatásához. Szerencsére a beépített radar érzékelőket is nagyon szépen sikerült integrálni a lökhárítóba, nem csúfítják el a fekete pontok a karosszéria szépségét.
Belbecs:
Kulcs nélküli rendszerrel rendelkezik az autó, így a kilincs érintésére nyílnak az ajtók. A beltér igen jó minőségű anyagokból épül fel, sokkal jobb, mint az elmúlt héten tesztelt CRV modellé. A beltér szerencsére teljesen LED világítást kapott, így ragyogó fehér fényben fürdik az utastér.
Az ajtók kivitele minőségi anyagokkal, puha szövettel, bőrrel és krómgyűrűvel volt ellátva. A belső tér a beépített napfénytető fényessége miatt igen jó komfortérzettel rendelkezik. Hangulata egyaránt kiemelkedő.
A napfénytető elektromos mozgatású árnyékolóval rendelkezik, ráadásul az első része nyitható is. A tetőkárpiton található állítógombjai annyira szépen sikerültek, hogy mi szépségdíjat adnánk neki.
A hely elöl, hátul egyaránt tágas. A bőrrel és szövettel burkolt vezetőülésbe magasra kell ülni, az ülés puha, tág határok között állítható. Nagyon hangsúlyos és határozottan szépen kivitelezett a középen végigfutó kardán alagút, amelyen helyet kapott a világ egyik legjobb kézi váltója, az elektromos kézifék, a lejtmenet segítő és a start-stop rendszer kapcsolója. Kapunk még egy nagyon jó minőségű, tologatható könyöklőt, amellyel igazán pihentető a vezetés.
A kormány fogása nagyon minőségi,multifunkciós, könnyen terelhető vele az autó. Kedvenc részletem az érintéssel vezérelhető hangerő állítás sajnos ebből a modellből is kimaradt, ezek szerint az csak a Civic modell sajátja. A műszerfal elrendezése a régi iskola szerinti készült, hagyományos órák kerültek beépítésre, de a leolvashatóságuk tökéletes.
Bal oldalon a fordulatszámmérő, középen a km/h óra, jobb oldalon pedig a fedélzeti számítógép adatai kerültek kijelzésre. Külön tetszett, hogy a környezettudatosság jegyében ebben az autóban is beépített ECON gomb megnyomására a km/h körüli körgyűrű zöld, illetve szürke fényjátékkal késztet fogyasztás megtakarításra a rendszer. Ez itt is nagyon tetszett. A középkonzolon helyett kapott 7 colos kijelző sokkal szebben került beépítésre mint a múlt héten próbált CRV modellbe, szerencsére itt nem tűnik utólagos megoldásnak. A rendszer egyébként teljesen megegyező az eddigiekben próbált autókban lévőkkel, itt is szép képpel operál, de egy kicsit kusza működés jellemzi.
Természetesen minden médiacsatlakozó megtalálható a fedélzeten, valamint az okostelefonunkat is hozzá tudjuk kapcsolni a Honda Connecthez. A rendszerhez kapcsolt 6 hangszóróból álló audioberendezés típusát nem ismertük meg, de eszméletlen jó hangzást adott. Külön rácsodálkozást okozott, hogy az autóhoz járó kétoldali digitális légkondícionáló azon túl, hogy nagyon hatásosan működik, kánikulában is igen gyorsan tudja lehűteni a nagy utasteret, mennyire jól sikerült a felhasználói felülete. Érintésérzékeny működése fenomenális felhasználói élményt garantál, még a krómkerettel is emelték a nívóját. Mestermunka. Az utas előtti műszerfal teljesen különlegesen sikerült, 3 db légbeömlőt helyeztek el egymás mellett. Elsőre kicsit fura, de teljesen megszokható látvány.
A hátsó traktus is nagyon kényelmes ülésekkel szolgál, fej- és lábtérben is egyaránt nagy a hely. A csomagtér 393 literes, de a hátsó ülések ledöntésével teljes sík csomagteret és igazán hatalmas helyt kapunk.
Induljunk:
A HRV modellekhez egy 1.5 literes benzinmotort és egy 1.6 literes dízelmotort árusít jelenleg a Honda. Tesztalanyunkat az előbbi 1.5 literes négy hengeres 130 lóerős benzinmotorral állította csatasorba a gyártó. És mennyire jól tette, mert ez a motor sikerült a legjobban. A régi iskola szerint készült, nélkülöz szerencsére minden autóipari újítást, turbót, lökettérfogat csökkentést, stb., csak a jól bevált anyagokból építkezik, garantálva ezzel a hosszú életet. A pirosan izzó nyomógombbal életre keltett motor elegáns surrogással kel életre, hidegen is eszméletlen halk és kifinomult a működése.
Dinamizmusa nem annyira jó, mint turbós társainak, de igen jól szedi a lábát, ha jobban pörgetjük, így bármilyen előzés, forgalmi helyzet könnyedén leküzdhető az autóval. A motorhoz kapcsolt 6 fokozatú kézi váltó egyértelműen az autó és úgy egészében az autógyártás legjobb pontja. Eszméletlen rövid utakon jár, pontos, könnyű a használata. Ellenben az autó kuplungja egy kicsit darabosan és idegesen dolgozik. Ez megszokást igényel. Tesztfogyasztása városban 8 liter környékén, városon kívül 7 liter környékén alakult. Igazi fekete pont a gyártónak, hogy holttérfigyelő rendszer még felárért sem kapható az autóhoz. Ezért nagyon kár. Egyébként ezen felül szinte teljesn az arzenál vezetéstámogató rendszerekből, hiszen a sávtartótól kezdve az ütközés- és gyalogosfelismerőn, tolatókamerán át egészen az automatikus vészfék funkcióig mindent megtalálhatunk a fedélzeten. A rendszerek működése egyébként teljesen rendben van. Az autó futóműve igazán harmonikus, sportos futást garantál. Hatásosan vasalja ki még a legrosszabb utakat is az autó, igazán komfortos és halk az utazás. Még gyors autópálya tempónál sincs beszűrődő hangos motor és futóműzaj, a legnagyobb távolságok is igazi kényelmben küzdhetők le az autóval. A kormányzása is teljesen harmonikus pontos és kis erővel tudjuk működtetni a kormányt. Négykerékhajtás felárért sem kapható az autóhoz, így az autó fő mozgástere a város.
Összegzés:
A HRV modell még 10 év múlva is autó lesz. Egyszerűségéből kerül ki a legnagyobb erénye, hogy nélkülöz minden autóipari bonyolultságot, így a megbízhatóságával várhatóan minden a legnagyobb rendben lesz. A Honda neve pedig a legnagyobb garancia a sikerre. Az autó kivitele egyébként csak hab a tortán, ezzel a felszereltséggel egy igazán sportosan és szépen kinéző, igazán igényes kivitelő autója lesz a leendő tulajdonosának. Minden tekintetben csak ajánlani tudjuk. A minden földi jóval felszerelt tesztautó már 7.500.000,- Ft –ba került, de alapmodellt 5.949.000,- Ft környékén tudunk vásárolni a magyarországi Honda márkakereskedésekben.
A tesztautót a rendelkezésünkre bocsátotta a Honda Hungary
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_