Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Citroen C4 Cactus: A kényelem franciául

2018. október 23. - Antalfy Krisztina

Citroen C4 Cactus 1.2 Puretech S&S Shine teszt

Áprilisban a magyarországi bemutatón már szemügyre vettük a márka eddig bohókás, de a frissítéssel a kényelemre kihegyezett modelljét a Citroen C4 Cactust. Most pedig hosszabban tudtuk tesztelni és megismerni a kényelmét és szolgáltatáskínálatát is, orrában a márka sokat dicsért 1.2 benzinmotorjával, valamint kézi váltóval. Vajon tényleg egy repülőszőnyeg az autó, mint ahogy a gyártó ígéri? Minket meggyőzött. Nézzük részletesen.44597577_513189205829931_260055618323218432_n_1.jpg

A kompakt kategória mára úgy tűnik egy picit veszített a fényéből. Annyira térhódításba kezdtek a SUV modellek, hogy szinte mindenki ilyen jellegű autót szeretne. Éppen emiatt aki ebben a szegmensben akar labdába rúgni, akkor valami különlegesen nagyot kell alkotnia. Így esett a Citroennél a választás a C4 Cactusra.

44600269_300008437273926_8131569475943137280_n_1.jpg

Nagy a teher a vállán, ugyanis egyszerre két modellt kell helyettesítenie. A kifutó C4 helyébe is lépő új modell immár a márka egyetlen kompakt kategóriás képviselőjeként kell helyt álljon az igen széles terjedelmű szegmensben. Emiatt is a C4 cactus frissítésekor mindent bevetettek a siker érdekében és éppen ott javítottak az autón ahol kellett. Korábban inkább a bohókás kategóriába tartozott az autó, se nem volt igazán szép, se nem volt igazán kényelmes.

44585408_2216814241887319_534317163100504064_n_1_1.jpg

Külcsín:

Tesztautónk a legszebb, a reklámokban és reklámplakátokon szereplő kék színű és legmagasabb Shine felszereltségű volt, fehér színcsomaggal kiegészítve. Így kerültek rá fehér színű betétek a ködfényszóró keretére, valamint az ajtók aljára leköltözött airbump első kör motívumába.

44681555_321518065099006_305840592468836352_n_1.jpg

Sajnos az Airbump immár semmilyen jelentőségű védelmet nem lát el az autón, én személy szerint meghagytam volna, így pont azt az értékét vesztette el, ami miatt a korábbi elismert és szerethető volt. Az autó mérete érdemben nem változott, megfelelő utasteret sejtet. Az orr részen Citroen márkaképhez hasonlóan ugyanúgy megtaláljuk a LED menetjelző fény csíkokat, amelyek egy díszlécen keresztül futnak össze középen a márkajelzésben. Lejjebb átalakult a lámpák elhelyezése, kicsit nyújtott formát kapott a főfényszóró. Minden pont annyival módosult, hogy sokkal komolyabb, felnőttebb legyen az összkép.

44701890_570868906701047_7920064992567623680_n_1.jpg

Külön kedvenc részletem lett a fő fényszóróban szolidan elhelyezett márkajelzés. Ez nagyon nagy piros pont. Sajnos érthetetlen módon sem LED technikás, sem Xenon technikás főfényszóró nem kapható az autóhoz. Ezekért nagyon kár. Lejjebb egy krómozott keretben került elhelyezésre a rendszámtábla, lényegében ez az autó hűtőrácsa is.  Sajnos megtartották a hátsó ablak csak dönthető kivitelét is, ez 2018-ban eléggé abszurdum.

44672334_508197199697381_7207167547475492864_n_1.jpg

A hátsó traktus is éppen előnyére változott, a hátsó lámpák sokkal felnőttesebb 3D megjelenést kaptak, illetve LED technikásak is lettek. A márkajelzés is már C4-et visel csak, kikerült a Cactus jelzés. A Cactus felirat csak a C oszlop megtöréseként felkerült fekete díszcsíkban került feltüntetésre. A hátsó műanyagbetét is szépen sikerült, mindenben előnyőre változott az autó. Az autó teteje itt nem kapott eltérő fényezést még, ellenben helyt ad a gyönyörű és különleges panorámatetőnek. Az alufelnik is gyönyörűen sikerültek, 17 colos méretűek, igazi míves munka a tervezők részéről, régen nem láttunk ilyen jól sikerült formát.

44569180_252962062068772_3585895764825473024_n_1.jpg

Belbecs:

A tesztautó, mint ahogyan sok modern társa, itt is kulcs nélküli indítást kapott. A Citroën extravaganciáját képviseli az, hogy a kulcshoz megkapjuk az autó kicsinyített makettjét itt is a kulcsra fűzve. Nagyon különleges és szép megoldás ez.

44613867_1726280767497961_7225575940514906112_n_1.jpg

A kilincs érintésére kinyílnak az ajtók és felgyulladnak az üdvözlő fények. Az ajtók könnyen és nagyon szép hanggal záródnak. Ez már tényleg az prémium szint, amit egy vevő elvár a pénzéért. Belül a C4 Cactusban korábban megismert formák fogadnak, de mégis minden egy nagyobb, jobb szintet képvisel.

44593700_622590984803249_5809982018565439488_n_1.jpg

Az ajtókon itt is megtalálható a különleges bőröndfogantyú behúzó, hatalmas tárolórekeszek és gyönyörű zongoralakkot is elhelyeztek rajta a berendezők. A beltérben nagy számban találni különleges elemeket. Ilyen pl. az hogy utasoldalon nincsen külön légbeömlő, illetve az utas előtt a plafonba van építve a frontlégzsák, helyet hagyva a hatalmas tárórekesznek, és ilyen a korábban említett billentethető oldalablak is. A mostani tesztautónál a szürke színek és annak árnyalatai dominálnak vaj színű betétekkel és az autó külső színével harmonizáló díszcsík varrásokkal az üléseken.

img_20180731_090538_1.jpg

Az ülések egyébként igazi különlegességek, világújdonságot jelentő Advanced Comfort párnázást kaptak. Minden forma amerre tekintünk igen kellemes a szemnek. Ebben a szín összeállításban a legjobb a kabin berendezése, minden tekintetben otthonosan érezzük magunkat benne. Mélyre ülünk az autóban, de az ülések kényelme nagyon jó. Kellően mélyre engedhető, tág határok között állítható, igen könnyen megtalálható a számunkra kellemes vezetői pozíció. A kárpitozás teljesen szövet, amely nagyon szép és igényes.

img_20180726_153922_1.jpg

A kormány fogása és anyagai ugyancsak jók, kivitelezése nagyon szép, multifunkciós, bármi kezelhető róla az autóban. A műszerfal a kocsi egészéhez hasonlóan különleges, digitális, kellően jól leolvasható, de sajnos nem kapott fordulatszám kijelzőt. Az autó médiarendszere egy 7 colos megjelenítőn keresztül jelenik meg, igen jó felbontás, kirobbanó fényerő, de kusza kezelés jellemzi. Minden erről a kijelzőről kezelhető, a légkondicionálótól, a hangrendszeren át a navigációig. Az okostelefont is könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig a médiacsatlakozóba csatlakoztatott pendriveunkról is hallgatni tudjuk. A Navigációs rendszer egyébként új 3D navigációs technikát kapott, amelyen két ujjal is lehet zoomolni, a tökéletesített térkép adatbázisnak köszönhetően pedig a navigáció is hatékonyabb lett. Nem tapasztaltunk most teljesen más irányba történő elkalauzolást. A médiarendszer alatt találjuk a motor indítógombját, valamint az USB aljzatot. Hatalmas tárórekeszeket rejtettek el a tervezők az autóban, így egy család minden kisebb-nagyobb dolgát el tudja helyezni a beltér zegzugaiban.A beltér éke egyértelműen a nagy felületű nem nyitható üvegtető, amely igazán harmonikusan feldobja a belső hangulatot és fényben fürdeti az utasteret. Ellenben nem nyitható, csak fix és sajnos elhúzható napellenzővel, led fényjátékkal nem rendelkezik.  A gyártó állítása szerint különleges üveggel felszerelt, amely hatékonyan szűri ki a napsugarakat és nem engedi felhevülni az utasteret még a tűző nap alkalmával sem. Ez sajnos azért maradéktalanul nem teljesül, de a hatékony légkondícionálónak hála minden tekintetben komfortos az utazás. A kabin helykínálata egyébként elöl igen nagyvonalú, hátul sajnos már nem annyira nagy a helykínálat.

img_20180726_153949_1.jpg

A csomagtér 360 literes alapmérete az ülések ledöntésével még tovább növelhető. A raktér könnyen pakolható de magas a küszöb, így kicsit magasabbra kell emelnünk a csomagokat.

img_20180731_090609_1.jpg

Induljunk:

A nyomógombbal életre keltett 3 hengeres, turbóval lélegeztetett 110 lőerős Pure Tech erőforrás, hangos duruzsolással kel életre, alapjáraton is rezegteti a karosszériát. Dinamikája és fogyasztása egyaránt jó. A hozzá kapcsolt még csak 5 fokozatú váltó hozza az elvárható szintet, de sajnos semmi többet, ezen a szinten kellene még egy picit fejleszteni.

img_20180728_180307_1.jpg

Reméljük a hamarosan érkező 6 fokozatú váltó már jobba fog sikerülni. Itt érdekes módon a motor szerencsére beéri 95-ös oktánszámú benzinnel, amellyel így pénztárcabaráttá is válik egyben. Ráadásul a fogyasztása is meglepően jól alakult, tekintve, hogy beérte 6,5, 7 literes/100 km fogyasztással is. Ami az igazi újdonság az autóban az menet közben mutatkozik meg. Ugyanis az autó egy olyan progresszív hidraulikával ellátott komfort futóművel (Progressive Hydraulic Cushions™ - PHC) rendelkezik, amelyik hatékonyan szűri, illetve elnyeli az út kisebb-nagyobb egyenetlenségeit, és olyan érzést kelt, mintha egy repülő szőnyegen utaznánk. És ezt a gyakorlatban is hozza az autó. Sajnos a reklámban szereplő panorámatetőre állított kávé tartalma a valóságban tuti kilöttyenne, de minden igényt kielégítő komfortos az utazás az autóval. A rendszer működési elve rendkívül egyszerű. Míg egy hagyományos felfüggesztés egy lengéscsillapítóból, egy rugóból és egy mechanikus ütközőből áll, addig a Citroën által kifejlesztett rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően.

44786411_396170280922858_3831265584293609472_n_1_1.jpg

Egyedülállóan dinamikus viselkedés jellemzi a működését, és egyúttal a karosszériakilengésektől sem kell tartani. A megújult kormány könnyen kezelhető, biztosan halad az íven az autó. A karosszéria könnyen átlátható, vezetés közben a tükörben elhelyezett beépített érzékelőkkel a holttérben megbújó mögöttes forgalmat is jelzi. Parkoláskor pedig a beépített első, hátsó parkoló radarok és a hátsó tolatókamera siet a segítségünkre. Összesen 12 féle vezetéssegítő funkció áll a rendelkezésünkre. Az autóhoz ugyan nem kapható 4X4 kerékmeghajtás de másik újdonságként belekerült, illetve extraként rendelhető a Grip Control lejtmenet szabályzó, amely ötféle üzemmódon keresztül minden helyzetben nagyobb biztonságot garantál. Az automatikus működésű Standard üzemmód mellett a Homok, Terep, Havas út és ESP OFF üzemmódok választhatók. A Grip Control rendszerhez kapcsolódó lejtmenet-szabályozó funkció meredek lejtőn is képes alacsony sebességen tartani a gépkocsit. Ez a rendszer segít megőrizni a menetpályát és megakadályozni a gépjármű megcsúszását, amikor lejtőn lefelé halad.

Összegzés:

A Citroen 2018-ban újra megcsinálta. A mindig az újításáról híres gyártó fénye az elmúlt években egy kicsit megkopottnak tűnt a különlegességek tekintetében, de most megint egy olyan újdonsággal rukkolt elő, ami korábban jellemző volt rá. Ilyen lett a komfort futóműves C4 Cactus, amelyben tényleg egy repülőszőnyegen érezhetjük magunkat. Ilyet ma más gyártó nem kínál.

44800656_1915915675171698_7408330737444716544_n_1.jpg

Ráadásul az autó külseje és szolgáltatáskínálata is magasabb szintekre emelkedett, így igazán méltó utódja lehet egyben a C4 és a korábbi C4 Cactus modelleknek. Ráadásul már a 110 lóerős 1.2 benzines modell lépett elő alapmodellé az árlistán, amely most akciós ajánlat keretében 4.390.000,- Ft-tól kapható. Továbbá hab a tortán, hogy erre az autóra is érvényes a gyártó 5 év/100.000 km-es garanciája. Mi ez ha nem egy visszautasíthatatlan diszkont ajánlat?

Köszönjük a tesztautó lehetőségét a Citroen Magyarországnak!

A tesztfotók Huawei Mate 10 Pro mobiltelefonnal készültek. 

További információ:

Citroen Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr3214318115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása