Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Volvo XC60 T8 hibrid Inscription teszt

2018. december 29. - Antalfy Krisztina

Az aranyba foglalt környezettudatosság

Legújabb tesztünk főszereplője és az idei év –szerintünk- legszebb tesztautója a Volvo márka újdonsága az Xc60-as, annak is a környezettudatosságra kihegyezett hibrid csúcs modellje. A modell rendkívül szemet gyönyörködtető lett, külső és belső vonalai, szolgáltatásai és kifinomultsága egyaránt elragadóak. Minden porcikájából sugárzik a skandináv életérzés és letisztultság. Lássuk, hogyan muzsikált a kezeink között a skandinávok gyöngyszeme.49308606_307844933252531_7907507367187578880_n.jpg

9 év az autóiparban rendkívül hosszú időnek számít. A skandináv Volvo márka Xc60-as elődje ugyanis ennyire hosszú ideig volt kapható. Emiatt a tervezőkön igen nagy volt a nyomás, hogy az elődmodell sikerét meg tudják ismételni az új Xc60 szériával. De ahogy megpillantjuk az autót, nem támad kétségünk afelől, hogy igen remek munkát végeztek. Az év elején volt szerencsénk egy Xc60-as R-Design szépséghez, most pedig befutott a csúcsmodell, a hibrid változat is, amely immár konnektoros plug-in hibridként a házi konnektorból is tölthető.

49007464_339955323491921_1487558293722234880_n.jpg

Külcsín:

Az autó a kompakt városi SUV kategóriába tartozik, ennek ellenére igen hatalmasak a méretei. Az Inscription elnevezésű csúcsfelszereltségre ráerősít a csodaszép arany színű fényezés, amely a 19 colos alufelnikkel mással össze nem téveszthető megjelenést ad.

49209823_333974720524844_8135295068014641152_n.jpg

Az autó szinte a nagyobb testvér Xc90-es modell megjelenést kapta, csak egy számmal kisebb méretben. Elsőre rögtön feltűnik a csodaszép hűtőmaszk a hatalmas Volvo márkajelzéssel és a Thor kalapácsát mintázó LED fényszórók.

49152962_2173463546237134_8061888218590609408_n.jpg

A nappali fénye mással össze nem hasonlítható különleges megjelenéssel ruházza fel az autót, esti fényük pedig fenomenális. A hab a tortán pedig, hogy a kormány mozdulatára jobbra balra követik a kormány mozdulatokat a fénycsóvák. A kanyarba is bevilágító LED-es ködlámpák ugyan szépen sikerültek és jó a fényük, de nagyon sérülékeny helyre kerültek. Oldalnézete is harmonikusan sikerült, krómszegéllyel keretezett ablakok, sötétített hátsó ablakokkal lett felszerelve az autó.

49155677_1429358013867761_8562231189652373504_n.jpg

Kapott még egy cápauszony antennát és két selyemfényű tetősínt. Hátrafelé haladva tovább fokozódik, hogy egy Volvo az érzékekre kíván benyomást tenni, lehengerlő befejezéssel zárul a sziluett. A márkajelzés elhelyezése és minősége fenomenális, valamint két oldali sportos krómozott kipufogóvéget kapott az autó.

49203310_2331303360486854_298017498517733376_n.jpg

A lámpák technikája teljesen LED-es, fényjátékuk kiemelkedő, mind este, mind pedig nappal egyaránt elkápráztatja követőinket. Az első sárvédőíven került elhelyezésre a hibrid töltő fedele, amelyen keresztül tudjuk tölteni szépséges hibridünket. Itt is fényjátékkal szórakoztat a töltőnyílás kerete, amikor tölt akkor villogással jelez, amikor pedig feltöltődött az autó, akkor csak zölden ég.   

img_20180604_075833.jpg

Belbecs:

Az autóhoz kapott indítókulcs tényleg a lélekre hat. Ilyen gyönyörű kulccsal én még nem találkoztam. Igazi remekbe szabott műalkotás a kis bőrbe varrt és krómszegéllyel kivitelezett műkincs. Ráadásul az autó belső kárpitjával harmonizál a kulcs színe, jelen esetben ez barna volt, így autónk kulcsa is teljesen személyre szabható. Egyébként teljesen automatikus működésű, a kilincs érintésére nyílik az ajtó.

49005331_225643635014979_7421437530228129792_n.jpg

A könnyen és tágra nyíló ajtó feltárja a skandináv életstílus minden legjavát és csodáját. Mindenhol a legjobb anyagokkal és a szemnek legkellemesebb formákkal találkozni.

img_20180604_075343.jpg

Olyan ez mint egy igazi otthonos IKEA nappali nagy adag luxussal megfűszerezve. Az ajtó mesterien kivitelezett, finom bőrrel és puha anyagokkal burkolt, a kilincs formája és kivitelezése pedig abszolút míves munka.

48392036_2236286283298886_9003581273075089408_n.jpg

Az ajtón és a műszerfalon is visszaköszön a különleges Bowers & Wilkins hifi, amelynek az ajtókon sárgák a hangszórói, a műszerfal tetején pedig egy kerek motívumban kapott helyt a márkajelzés. Maga a rendszer egyébként majdnem 1 millió forintba kerül, de amilyen minőségben szólaltatja meg a kedvenc dalainkat arra nincs szó. Kiváló magas és mély tónusok és állítható hangszínek jellemzik. Nagy kedvenc volt ez is az autóban. A lábtámasszal is ellátott ülések már messziről hívogatóak, formájuk és kényelmük egyaránt fenomenális, a fejtámlába még a felszereltség nevét is sikerült elhelyezni.

img_20180604_075732.jpg

A lábtámasz gombnyomással állítható is. A kormány a legjobb minőség bőrrel burkolt, teljesen multifunkciós, nagyon könnyen terelhető vele az autó. A műszerfal teljesen digitális kijelzős, bal oldalon a km/h megjelenítő, jobb oldalon a teljesítménymérő mutatója található. Közöttük a központi kijelző, amely a fedélzeti számítógép adatain túl még a navigáció képét is meg tudja jeleníteni.

48969072_291811418144838_1869849175210852352_n.jpg

A légbeömlők is a különleges stílust képviselik, függőlegesen állnak, krómszegéllyel állíthatóak. Középkonzolja igen hatalmas tömb a vezető és az utas között. Ezen helyezték el a kristály bevonatú automata váltó karját és a gyémántmintás különleges indítógombot.

img_20180604_075800.jpg

Az indítógomb a kulcshoz hasonlóan igazi kedvenc. Itt található az autó légrugós futóművének a kapcsolója is, amellyel állítható az autó hasmagassága 3 különböző fokozatban. Az autó 9 colos központi kijelzője kifejezetten igényes képi megjelenítésű és felbontású lett, a rendszer a Sensus fantázianevet kapta. Minden ezen a kijelzőn keresztül állítható a rádiótól, a navigáción keresztül, a klímavezérlésen át egészen az autó extra segédberendezéséig.

img_20180604_075638.jpg

A kabin a beépített panorámatetőnek hála igen világos, én minden autóba beletenném ezt az extrát.  Minden irányban igen tágas a hely, az ülésekben könnyen megtalálható az ideális vezetői pozíció.

img_20180604_075109.jpg

A hátsó traktus is minden igényt kielégít, 3 felnőtt teljes kényelemben és luxusban hagyhatja maga mögött a kilométereket. A raktér pedig olyan tágas, 505 literes, hogy nincs az a rakomány amit ne tudna elnyelni. Ráadásul elektromosan mozgatható a csomagtérajtó, amely magas fokúan megkönnyíti még a teli kézzel történő pakolást is. Sajnos egy komolyabb hangulatvilágítás viszont elkellett volna egy ilyen minőségű és kivitelezésű utastérbe.

img_20180604_075136.jpg   

Induljunk:

Itt jön a csattanó, tesztautónk ugyanis zöld rendszámmal rendelkezik. Mit jelent ez? A vételkor nagy összegű állami hozzájárulást, később ingyen parkolást, súlyadó mentességet, és külföldön nem engedélyezett zónákba történő behajtást is. Már ez is igen nagy érv az autó megvásárlása mellett. Az autó lelke egy 2.0 literes 320 lóerős benzines aggregát, amelyhez a skandináv mérnökök egy 87 lóerős elektromos motort kapcsoltak, így jön ki az összteljesítmény 407 lóerőre.

img_20180604_075851.jpg

A benzinmotor az erejét az első kerekekre, a villanymotor pedig a hátsó kerekekre küldi. Fentiekből kiindulva ez a modell állandó összkerékhajtást kap, ami ugye mondanunk sem kell, hogy mekkora előny.  Ehhez a tervezők egy 8 fokozatú Tiptronic automata váltót kapcsoltak, amely teljesen harmonikusan és rezzenéstelenül teszi a dolgát. Dinamikája egyébként annyira lehengerlő, hogy egyszerűen gyorsulásban nem igen akad vetélytársa.  És itt jön a különlegesség, hogy az indítógomb elfordításakor nem történik semmi, csak a kijelzőn megjelenik a „Ready” felirat. A gyár elvileg 40 km körüli hatótávot ad meg teljes elektromosan megtehető hatótávnak, ezt az autó egyébként hozza is.

img_20180604_075210.jpg

A hétköznapokban ez egyébként teljesen jól működik szinte elektromos üzemben tudunk eljutni pesten belül a munkahelyünkre és haza is. Otthon pedig éjszakára a garázsban lévő hétköznapi konnektorba csatlakoztatva reggelre ismét teljes erejével fogad az arany színű csodamasinánk. A városon kívül pedig már a benzinmotor működik, ami ekkor tölti az elektromos motort, így amikor a városba beérve ismét elektromos üzemben tudunk haladni. Mi ez ha nem környezettudatosság.

49025821_594725944313509_5311114665122594816_n.jpg

Vezetés közben igen könnyen terelhető az autó, a kormány és a kezelőszervek csodálatosan könnyen és pontosan járnak. A futómű fenomenális, pontos és puha még igen nagy sebességnél is. A híresen rossz budapesti utakon is élmény a közlekedés az autóval. A parkolás a beépített érzékelőkkel és tolatókamerával egyszerűen gyerekjáték. Ráadásul az autó kapott egy 360 fokban látni képes kamerát, amellyel felülről látjuk az autót, így segítve tájékozódásunkat. Fenomenális.

img_20180531_063736.jpg

Vezetés közben feltűnik, hogy a keretnélküli visszapillantó tükör mennyire gyönyörű, ez ugyancsak szépségdíjas. Mint ahogy az is, hogy a beltérben az ülésen és a műszerfal bal oldalának sarkában elhelyeztek egy kis svéd zászlót. Igazi mérnöki bravúr ez. Az autóban szerencsére nagyon sok tárolóhelyet is elhelyeztek a tervezők, így aki naponta az autóban éli az életét nem lesz gondja holmijai elhelyezésével.

img_20180604_075705.jpg

Menet közben az autóban a Volvótól megszokott biztonsági arzenál siet a segítségünkre. Van itt éberségfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő és sebességfüggő szervókormány, BLIS holttérfigyelő rendszer is. Nem utolsó sorban városban 30 km/h óra alatt működő City Safety rendszer is található az autóban, amellyel állóra fékezi magát egy felbukkanó akadály előtt. Minden leállításkor az autó automatikusan leengedi magát a beépített légrugónak köszönhetően. Elinduláskor pedig mindig Comfort módban indulunk. Off Road módban 40 km/h órás sebességig 38 mmrel lehet megemelni a kasztnit, így igazán különleges megjelenése lesz az autónak, nem beszélve arról, hogy így nincs az a terep amelyen ne tudna átkelni.

49368490_2057202817905293_4643927358665916416_n.jpg

Fogyasztása a gyári adat szerint 2,1 liter, de valós körülmények között ez inkább közelíti a 7-8 litert. Ez a 50 literes üzemanyagtartállyal körülbelül 560 km körüli hatótávot enged meg, de időközben az autó kapható már 70 literes üzemanyagtartállyal is.

Összegzés:

A Volvo híres volt mindig is az előremutató biztonsági technikájáról és skandináv stílusáról. Autóik mindig a legbiztonságosabbak voltak. Az Xc60 minden eddiginél minőségibb kivitelezésű és megjelenésű lett. Hibrid technikája és működése lehengerlő, mind megjelenésében, mind szolgáltatásában kiemelkedő, nem tudok és nem is nagyon szeretnék belekötni.

49372218_1260789794070452_6113643177124560896_n.jpg

A skandináv életérzés mindig is közel állt a szívemhez, és mindezt megkapom az XC60-as személyében egy nem mindennapi gyönyörű és megkapó jelen esetben arany köntösbe csomagolva. Az Xc60-as a tesztelt Inscription felszereltségben 21.000.000,- Ft-tól kapható, de a tesztautó pár megrendelt extráival azért jóval túllógott a 25.000.000,- Ft-on is. Nem olcsó, de aki a kategória legjobbjára vágyik, nincs más választása. Hisz a környezettudatosság mára menőbb lett mint valaha.  

Köszönet a tesztlehetőségért a Volvo Hungáriának

További információ: 
Volvo Magyarország

A képek Huawei Mate 9 mobiltelefonnal készültek. 

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

 Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr8014521740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása